|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inmemorial
Zbrojny
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 1:51, 06 Cze 2008 Temat postu: Dungeons and Dragons 4.0 recenzja |
|
|
A więc nowa edycja już oficjalnie jest! Nie moge się doczekać aż wpadnie w moje spragnione szpony i będę mógł z nieskrywanym podnieceniem przejrzeć co się zmieniło a co pozostało takie same i nienaruszone(pewnie niewiele). Postaram się napisać jak najszybciej jakie wrażenia. Ale może ktoś szybciej zdobędzie egzemplarz. Prosiłbym o jak najszybsze podzielenie się opinią. ;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moth
Nowicjusz
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Znad książek i papierów
|
Wysłany: Sob 7:00, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Właściwie to już przeglądałam wersję anglojęzyczną i jestem średnio zadowolona. Po pierwsze: zniknęły gnomy i tę stratę trudno przeboleć. Po drugie Zrodzeni (tak to się chyba po polsku nazywa) i Eladrinowie (pierwsze słyszę) wydają się albo wymyśleni na siłę (drudzy) albo groteskowi (pierwsi).
Ilustracje za to ładne, chociaż nie pamiętam by kiedykolwiek były inne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inmemorial
Zbrojny
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 12:39, 14 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Tez juz przegladalem i musze powiedziec, ze tez nie skacze z radosci. Postacie maja duzo wiecej pw, juz nie rzucamy kostka co poziom i WSZYSCY moge sie leczyc przy pomocy pewnej sprytnej mocy. Jest to mianowicie healing surge i musze powiedziec, ze to dziwna decyzja. Z klas zniknal zaklinacz, barbarzynca i mnich. Nie ma juz praktycznie czegos takiego jak czary, wszystkie postaci posiadaja skille ktorych uzywaja w walce. Jak na moj gust to cos w stylu diablo.
Co mysle o 4 edycji? Wyjdzie w praniu jak poprowadze pierwsza sesje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toudimg
Nowicjusz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:33, 13 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
jeśli chcecie pierwsze wrażenie to: czy to jest tylko wersja demo?
pobieżne wrażenie po zagłebieniu sie w podreczniki: czy to jest aby nie World of Warcraft?
konkluzja po przeczytaniu (aczkolwiek nie dogłębnym): rozczarowanie, to jest już po prostu inna gra, i jako do innej gry trzeba się nastawić biorąc do ręki 4e inaczej mozna się kompletnie rozczarować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szajba
Widmowy Wędrowiec
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: Pon 10:15, 14 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Wszystko zostalo podrasowane - rasy maja same premie do atrybutow i nie tylko, czarodziej czary 1, 2 i 3 poziomowe rzuca ile chce, 4, 5 i 6 poziomowme iles razy na walke a 7, 8 i 9 poziomowe dopiero, iles razy dziennie. To juz faktycznie inna gra. Czy lepsza? To wyjdzie w praniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old Grognard
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:37, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Szkoda tylko, że od 3e to nie jest w ogóle Dungeons & Dragons :/.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eiravel Lyaral
Gość
|
Wysłany: Sob 18:20, 26 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jedna rzecz: gobliny w 4.0 mają +2 do Cha i Zr. już widzę goblińskich paladynów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nukereal
Użytkownik
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:05, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Old Grognard napisał: | Szkoda tylko, że od 3e to nie jest w ogóle Dungeons & Dragons :/. |
Nom jasne... bo nie było chorych niezrozumiałych rzutów ataku, jakże to użytecznego AC oraz pięknych modyfikatorów 18/80. Nie- gra ma mieć proste zasady, szybkie w użyciu. Takie nie były AD&D.
Jedyną wadą czwartej edycji jest to iż zmienia czasem niepotrzebnie realia. O ile Points of Lights i Fallcrest są ok, to ZK vel. 4.0 to jest tragedią.
Trójka z kolei była wierna w miarę starszej edycji oprócz wyrzucenia PS i SJ z listy światów. Same zasady z kolei miały dużą wadę- udawało się tworzyć przegięte postacie, lecz szczerze- tylko idiota by je tworzył, a większy zaakceptował w grze. Mimo że się dużo gada o munchkinie wiele zależy od MP oraz graczy.
Eiravel Lyaral napisał: | Jedna rzecz: gobliny w 4.0 mają +2 do Cha i Zr. już widzę goblińskich paladynów. |
Od teraz paladyni to najgorliwsi wojownicy z czcicieli bóstw, nie PD wzór cnót rycerskich. Walczą w obronie swej wiary- Maglubiyet ma dość zdyscyplinowany kler np. mimo iż to bóstwo goblińskie. Nie rozumiem problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inmemorial
Zbrojny
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10:50, 11 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Chodzi pewnie o sam problem słowa Paladyn. Odnosi się to do rycerza, znamienitego obrońcy cnót rycerskich i ideałów. Potężna figura w średniowiecznym świecie. DnD zabrało mu troche z jego władzy i zaszczytów z 3.0 a teraz to już w ogóle powinni wywalić tą nazwę i przyjąć coś nowego. O ile Maglubiyet czy jego rywalka Kikanuti mogliby mieć swoich obrońców to nie wyobrażam sobie żeby bogowie limbo czy odchłani mogli mieć paladynów. Czy boskim obrońcą nie może być równie dobrze mag, wojownik albo... kapłan?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nukereal
Użytkownik
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:14, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Inmemorial napisał: | Chodzi pewnie o sam problem słowa Paladyn. Odnosi się to do rycerza, znamienitego obrońcy cnót rycerskich i ideałów. Potężna figura w średniowiecznym świecie. DnD zabrało mu troche z jego władzy i zaszczytów z 3.0 a teraz to już w ogóle powinni wywalić tą nazwę i przyjąć coś nowego. |
Już w 3.X były warianty Paladyna (Tyranii, Wolności, Zniszczenia) a jakoś nikt nie narzekał. Racja zmieniła się jego charakterystyka ale...
o paladynie SJP napisał: | «znakomity rycerz, sławny ze swych czynów, towarzyszący panującemu» |
Ujmując że "znakomity" w kontekście jego religii nazwa IMO pasuje. Nowa wersja może się nie podobać, na pewno biorąc pod uwagę zmiany ale jest teraz grywalniejsza (i o wiele łatwiej mechanicznie odegrać upadek) . Zawsze można samemu ograniczyć charakter jeśli nie zgadza się z wizją świata- no problem.
Inmemorial napisał: | O ile Maglubiyet czy jego rywalka Kikanuti mogliby mieć swoich obrońców to nie wyobrażam sobie żeby bogowie limbo czy odchłani mogli mieć paladynów. |
Tharizdun w nowej edycji
[spoiler]Bóstwo zniszczenia, entropii i nihilizmu z Powrotu do Świątynii Złych Żywiołów.[/spoiler]
to bóstwo stricte otchłanne które ma swoich paladynów. Zmieniamy obrażenia radiant na necrotic, trochę nazwy, multiklasujemy z powiedzmy Warlockiem i mamy diabolicznego Czarnego Strażnika (no nie mówcie że nie lubicie Sarevok'a). Dla niektórych chaotyczni paladyni to dziwna rzecz, ale biorąc pod uwagę bóstwa jak Garagos lub Kord rycerz wiary doskonale pasuje. Zawsze istniały w D&D (prócz 2ed w dół) nielogiczne mieszanki (półork mnich... ba z mechaniki nawet opłacalny) . Zawsze jednak jakoś sobie z tym radzono wymyślając odpowiednio historię postaci lub ograniczając wybór. Co do NPC- to MG zresztą wymyśla przygody i jak zechce sobie wykombinuje.
Cytat: | Czy boskim obrońcą nie może być równie dobrze mag, wojownik albo... kapłan? |
Może. Od zawsze można było- dzięki np. klasom prestiżowym (ZK:OŚ- Rycerz Wiary, Mistyczny Wyznawca, Agent Kościoła itd.) , lub po prostu używając paladyna (łączącego się z innymi klasami- oczywiście mówię o zakonach paladyńskich z ZK) . Teraz trochę się zmieniło i racja: nie trzeba używać Paladyna w ten sposób, ale to zależne od wizji świata.
Ostatnio zmieniony przez Nukereal dnia Śro 9:18, 13 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DnD player
Nowicjusz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:01, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem może i postacie są potężniejsze ale nie wiem czy ktos z was przeglądał księge potworów ( ja jeszcze nie zdążyłem :/) bo pewnie one też nie są słabe, skromnie mówiąc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Odyn_god
Nowicjusz
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 19:20, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Minęło już kilka lat od wydania tej edycji. Burze i bóle "bo to już nie 3 ed." trochę ustały. Ktoś grał/gra i powie, czy warto przeskakiwać na to z trójeczki ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lord Xan
Generał Podziemi
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Barlinek/Poznań
|
Wysłany: Pon 15:09, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Szczerze powiedziawszy, to warto przeskoczyć od razu na piątą edycję. Gram i mistrzuję jakoś od marca czy kwietnia i jest naprawdę godna polecenia.
Z kolei o czwartej zebrałem same negatywne komentarze od innych graczy czy mistrzów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asier
Początkujący
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:11, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czwarta edycja? Nawet na niskich lvl walki ciągną się godzinami, z racji masy dodatków i rozszerzeń tworzenie postaci bez CharacterBuildera jest drogą przez mękę, a jeśli decydujesz się na grę z samymi podstawowymi podręcznikami - wiele klas podstawowych w 3e (bard, barbarzyńca, mnich) nie występuje. Ponadto rasy/klasy/właściwości klasowe wprowadzone suplementami są znacznie potężniejsze niż to co oferuje podstawowy podręcznik.
Prezentowane oficjalne przygody sprawiają wrażenie spisu potyczek (i pod tym względem są dość solidnie opisane), dla których fabuła stanowi tylko mętne tło usprawiedliwiające mordobicia.
Plusem, wg mnie, jest czarów-rytuałów, które jednak w walce mają raczej marginalne zastosowanie.
Niemniej jeśli ktoś lubi epickie walki oraz zbieranie ton magicznych przedmiotów, to może pokusić się o 4e. Reszta powinna albo zostać przy 3e lub przeskoczyć na 5e.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Odyn_god
Nowicjusz
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 10:06, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jak tak poczytałem w internecie, to faktycznie przeważają opinie, że ta edycja jest niewypałem.
Myślicie, że przetestowanie jej na jakiejś przygodzie, dajmy na to Keep on the Shadowfell, dałoby podstawę do dokonania własnej oceny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asier
Początkujący
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:09, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy nie lepsza byłaby jakaś krótsza przygoda, bo Keep of Shadowfell to chyba cała kampania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|