Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co BG mają zrobić, by przeżyć

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:00, 06 Lut 2006    Temat postu: Co BG mają zrobić, by przeżyć

Ostatnio (ponad pół roku temu) podirytowany naciąganiem zasad, niefrasobliwością graczy, nieśmiertelnością postaci i brakiem realizmu względem przedstawionego świata, postanowiłem poprowadzić w kampanię, w której BG mają podobnie trudno, jak większość poszukiwaczy przygód (z których to skoleji zwykle szybko ginie, spotyk trolla na 1 poziomie, zadania same się do nich nie pchają, a szarży smoka nie powstrzymuje nawiedzony czarodziej - wybawca.

Prosiłbym o rady dla moich graczy, jak również takich, którzy znajdą się w podobnej sytuacji), jak przeżyć, zarobić i zyskać potęgę (czyli ogólnie: Jak grać).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 20:20, 09 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 22:28, 06 Lut 2006    Temat postu:

Cóż Kamulcu moje psotacie pierwszolevelowe rozwaliły zielonego smoka 4-5 levelowego - tylko dlatego, że kapłan kusznik miał szczęście po mimo 1pw. Takie akcje z wielkim ryzykiem fizykiem są dobre- dawaj takie co jakiś czas graczom - straszne napięcie się tworzy, gracze się emocjonują nawet klną, ale są bardzo ożywieni w grze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 22:59, 06 Lut 2006    Temat postu:

- Słuchajcie opisów MG, dogłębnie, szukajcie w nich podstępu, przechytrzcie najsprzytszego...
- Nie zgrywajcie bochaterów, nie warto, chyba że lubicie robić nowe postacie,
- Ukrywajcie się, atakujcie z zaskoczenia, porzućcie honor i głośne metalowe zbroje,
- Zimna krew: nie dajcie się sprowokować,
- Broń dystansowa przed wszystkim, ostrzeliwujcie się i oddalajcie stopniowo, tak aby wro do was nie doszedł,
- Przygotowujcie pułapki i zasadzki, to nie wy macie wejść w paszczę wroga, ale on w waszą,

Póki co tyle, później coś dopiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:28, 07 Lut 2006    Temat postu:

Moje sugestie (temat ten jest dla wszystkich graczy, zresztą w pewnym stopniu moi gracze mogą się zaangażować przez poszukanie czegoś w internecie):
- różne taktyki ustalić przed walką, opracować hasła i skróty do porozumiewania sie podczas walki
- mieć zwiad
- w miarę możliwości poruszać się / nocować w ukryciu
- wystawiać możliwie najliczniejszą wartę
- wydawać dużo kasy na zużywalne przedmioty, a potem je wykorzystywać
- na początku nie wychodzić samemu
- nie atakować bez rozeznania (położenie, ofensywa, defensywa, uzbrojenie, magia, siła i liczebność wroga-mieć w podorędziu inne czary niż tylko czysto ofensywne (np. pajęcza wspinaczka, tłuszcz, szybki odwrót, lewitacja)
- nie uderzać na postacie, których poziomu orientacyjnie nie znacie (czyli większości, w końcu niemal wszystko może mieć poziom w klasie)
- mieć dużo sojuszników, którzy w razie kłopotów, ran, czy nawet śmierci mogą udzielić pomocy
- w walce stosować różnorodną taktykę, jak np. przewracanie, zwarcie, atakowanie na przedmioty, flankowanie, fint, czy rozbrajanie
- pamiętać o różnorodnym uzbrojeniu, w końcu gdy konno szarżuje na ciebie mężczyzna z mieczem, nic nie zastąpi przygotowanej do obrony halabardy


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 6:18, 26 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:17, 07 Lut 2006    Temat postu:

Moje sugestie a propos waszych (lol):
-nie każdy MG/MP knuje spisek przeciwko graczom, ja bym uznał za leprze nie sugerowanie się MP, tylko własną wiedzą (no chyba że dobrze znasz MP)
-Tak Thorik nie wiem dlaczego jacyś BG mieli by robić zasadzkę na potwory, to zabiera dużo czasu, jest nieopłacalne i prawie zawsze trafisz na coś silniejszego
-Kamulcu na początku nikt nie ma dużo kasy więc nie może jej za dużo wydawać bo umrze z głodu
-Czy widziałeś walkę, której postać stoi i się zastanawia na początku zamiast się ruszać?
-Zastanawiam się czy, któryś z was próbował zrobić taktykę przed walką na różne okazje. Drużyna, która zostanie napadnięta w podróży nie ma jak opracować praktycznie taktyki (i to na 1 poziomie). Jeśli przedstawisz mi taktykę na każdą ewentualność to zwracam honor
-Na pierwszym poziomie zwiad jest zbyt słaby by coś dostrzec lub się podkraść (za małe premie [no chyba że duże atrybuty])
-Jeśli gracze będą podróżować/ nocować w ukryciu to: nigdzie nie dojdą, spotkają potwory które czają się w ukryciu, lub ukrywają się.

Czera ja nie polecam sytuacji krytycznych. Ja nie lobię robić co sesję nowej postaci, a na przeżycie z takim smokiem jest mała szansa. No chyba, że nie masz klasyczne 25 p. atrybutów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Wto 22:00, 07 Lut 2006    Temat postu:

Kondeks mądralo może napiszesz własne propozycje, a nie tylko będziesz wytykal błędy innych? Owszem taktykę można ustalić na każą sytuację, wystarczy dać szkielet i zmieniać go zależnie od terenu.
Zawsze należy próbować przewidzieć MP, a on powinien próbowac wyczuć graczy. Taka wieczna gra umysłów, poza tym MP jeżeli cośopisuje itd. to znaczy że nad tym popracował = spędzicie tu trochę czasu.
Walka powinna być przemyślana, a nie bezmyślna. Tak owszem, moi BG wiele razy znajdowali najpeirw kryjówkę, obmyślali taktykę i dopiero walczyli.
Jeżeli wszystko roztrzygasz mechanicznie to nie rozumiesz czym jest RPG. Co z tego że na 1 lvlu mają niskie rzuty jeśli ich wrogowie także mają takowe?
..., bo bedą mieli premie do ukrycia, dojdą bo zawsze prawie 1 osoba ma widzenie w ciemnościach.

Od czasu do czasu mógłbyś czasami sameu coś zapodać, a nie tylko wytykać innym, wiesz? Bo tak to każdy potrafi, szczegolnie nasi politycy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:49, 08 Lut 2006    Temat postu:

Cytat:
-nie karzdy MG/MP knuje spisek przeciwko graczom, ja bym uznał za leprze nie sugerowanie się MP, tylko własną wiedzą (no chyba że dobraze znasz MP)
Przecież Thorik napisał tylko, żeby jak MP mówi o jakiś szczegółach, nie pomijać tego.

Cytat:
-Czy widziałeś walkę, której postać stoi i się zastanawia na początku zamiast się ruszać?

Nie o to chodzi. Tyle, że jeśli coś nie atakuje, lepiej tego nie zaczepiać, jeśli się nie ma o nim wszechstronnej wiedzy, zaś gdy masz pewność, iż walka i tak się wywiąże - ukryj się, uciekaj, w każdym razie nie walcz z być może znacznie silniejszym przeciwnikiem

Jeżeli wszystko roztrzygasz mechanicznie to nie rozumiesz czym jest RPG. Co z tego że na 1 poziomie mają niskie rzuty jeśli ich wrogowie także mają takowe?
...
Mi nie chodzi o grę gdzie MP patrzy na karty postaci i myśli... no cóż, skoro mają 1 poziom, to dam im 2 orków, tylko o grę, gdzie jeśli w okolicy są zarówno orkowie, jak i trolle, to pierwszopoziomowcy równie dobrze mogą spotkać bandę tych drugich. Tak więc wcale wróg nie musi mieć słabych rzutów.
Inna sprawa, że zwiad ma znaczenie. Niech choćby idzie niedaleko, ale niziołek może mieć na 1 poziomie (przy klasycznych atrybutach) nawet +10 do ukrywania, zaś elf +8 do zauważania (raczej będzie miał atut czujność, niż rzt 15, ale cóż... to też dobry atut)


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 14:04, 17 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin