|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:01, 01 Mar 2006 Temat postu: Miasta |
|
|
temat ten założyłem do ogólnej dyskusji o miastach w D&D,
Szczególnie interesuje mnie, jak może wyglądać ulica (tzn. jak tłoczno, ile straganów, jak dużo przeróżnych osób w rodzaju kramarzy), w mieście bogatym, krasnoludzko-ludzkim, warownym mieście, zbudowanym głównie z dwupiętrowych domów.
Piszę, bo pomimo względnie dużej wiedzy z historii, nie potrafię dojść, jak powinno to dokładnie wyglądać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Śro 20:21, 01 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Tak więc według mnie centrum miasta - tak centrala dzielncia meiszkalna, bo zakąłdam, ze zamek nei stoi w centrum miasta - trochę to śmieszne jest dla mnie. Powinny mieć parter + 1 do 3 pięter łącznie ze strychem. Jesleli ktoś grra w średniowiecznej kowencji to proponuje strzeche ze słomy,, aczkolwiek bogaci juz mogą mieć aluminiowe dachy. Ale zakłądam, że większość ma strzechy słomiane lub drewniae dachy. Dom taki, a w zasadzie wielka kamienica, tylko bez pdoziału na mieszkania zasadniczo , no chyba, że najemna powinna byc wybudowana z kamienia lub cegły i być pomalowana nia biało i obita deskami - tzw. domy pruskie. Okiennice to sprorna kwestia, bo zamaist szyb są błony zwierzęce, albo szyby no i muszą być drewniane okiennice. Natomiast drzwi tez, nie powinno bycć dużo ponieważ w wększości miast był podatek od ilości kominów, a także ilości drwi. Ulice powinny być zaśmiecone, ludzie wyrzucają śmieci za okno, dużo brudu, szczuró,w, rynsztoki zrobione na obrzeżach uliczek, uliczki wąskie i ciasne, a gdzieneigdzie stragany, choć większość kupców ulokuje ssię na rynku bądź na jakimś innym placu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 22:06, 01 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zwykle rybie pęcherze, ale z tego co wiem, w D&D (może poza chatami chłopów) powszechcne jest szkło. Czy mam rację (nie jestm pewien)?
Jaką szerokość mogą mieć poszczególne ulice?
Jak często przecinają się zwykle ulice?
Jak powinno być tłoczno?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Śro 22:43, 01 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cóż mogą byc rybie błony - czyż ryba nie jest zwierzęciem??
Ulice powinny się przecinac średnio co 30-40 metrów, uliczki powinny miec 3-4 metry szerokosci, a gest powinnoi być tak i to w zaleznosći od miasta, że by osoba musiał się przeciskac oczywiscie podczas największego blężenia ulic. A jeśli chodzi o popularność szkła to nie wiem czy jest popularne nigdy się nad tym nie zastanawiałem wszystko zależy jaką koncepcje przyjmiesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|