|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:15, 02 Wrz 2005 Temat postu: MP kontra BG |
|
|
Skąd się bierze ta wojna? Jakie są jej przyczyny i skutki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 10:22, 03 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Skąd bierze się ta wojna? Jakie są jej przyczyny?
To jest wyimaginowana wojna, istniejąca tylko w umysłach dziecinnych i prymitywnych graczy.
Skutki?
Gracze mogą nażekać i przestac grać (zresztą po takich graczach nie warto płakać).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 19:14, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Oj, tu widać, że nigdy nie miałeś dobrego kontaktu z graczami w rozmowach o RPG. Nie cechuje osób dziecinnych, cechuje osoby nie znające gier fabularnych lub z chęci wyżycia się na kimś. Na pewno jest wiele przyczyn i niezawsze trzeba dopatrywać się ich w graczach. Ja wyznaję zasadę racjonalnej demokracji i obupulnej korzyści, co nie znaczy, że na wszystko pozwalam. Trzeba rozumieć potrzeby, chęci i pobutki graczy, uwzględniać je, a nie tylko tolerować. Karzdy powinien patrzeć co on robi, co innym się niepodoba. Nie może być, żeby tylko MP/ MG nigdy nie ustepował. Gracze powinni mieć też coś do powiedzenia, choć mniej. Z pewnością warto też by zrozumieli dlaczego tak jest, by sami tego chcieli.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konrip
Badacz Podziemi
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Newbury
|
Wysłany: Sob 7:29, 22 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jak mój gracz jest nie na poziomie inteligencji, pasującej do tego RPG, po prostu wale go po głowie i się uspokaja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alladas
Nowicjusz
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:01, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
konrip napisał: | Jak mój gracz jest nie na poziomie inteligencji, pasującej do tego RPG, po prostu wale go po głowie i się uspokaja. |
Hhhhhm może raz czy dwa się wygłupiłem, ale ty no na przykład z tym biciem i rzadko, ale czasem w sesji też byłeś niepoprawny. Mam nadzieję, że ten sadyzm w stosunku do gracza się zmniejszy, a może nawet i zniknie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:01, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Chciałbym ogólnie zaznaczyć, że forum nie służy za miejsce informowania o przebiegu własnej sesji, szczególnie, że autor tematu o to nie prosił.
Ad. Wojny: Ta znajdowała się z tego co wiem tylko w umyśle jednego z moich graczy, który nie grał zbyt dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:54, 05 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Zdarza się tylko u słabych graczy, chyba.
Przyczyna? Proste. Gracz prowadzi swoją postać, MG prowadzi jej przeciwników (choć nie tylko, to tylko ich zauważa, podkreślam, słaby gracz). Skoro MG prowadzi przeciwników, to jest Twoim przeciwnikiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 17:21, 03 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
gracz może też być podirytowany(np słabymi rzutami), wtedy wyżywa się na najbliższej osobie na którą może zwalić winę=>MP
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:52, 03 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Arvelus, dobrze znam to. Kiedyś dwóch moich graczy na 5 poz. każdy przegrali z grupką 5 wilków i mnie obwiniali, że daje im tak mocne potwory .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:15, 04 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Chciałbym dodatkow zaznaczyć prostą rzecz, jakby tu zaglądal ktoś, kot nie jest MG. Ja, jak MG, jak będę musiał, by zachowac realizm, zabiję całą drużynę. Ale ja lubię, jak oni wygrywają. Lubię jak mają szczęście, jak wpadną na dobry pomysł i nie znoszę sytuacji, gdy sądze, że zaraz jeden z graczy może paść.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DOJO
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Śro 14:00, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ja jako mistrz gry nie zabijam po prostu graczy - co to za zabawa kiedy rzucę im już czarnego smoka? (kiedy mają 1lv.) Najlepsza zabawa jest tylko wtedy kiedy gracze wygrywają, choć nie można pójść na łatwiznę - na początek coś słabego, a potem jakieś trudniejsze wyzwania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:31, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Chyba nikt dla zabawy nie zabija swoich graczy. Przynajmniej takich osób jest niewiele. Ale spójrz na to od innej strony, jak BG usłyszą, że w jakiejś jamie żyje ten czarny smok i umyślnie pójdą do niego na 1 poziomie to co zrobisz? Sprawisz, by smoka "akurat" nie było? A gdy podróżują między miastami, nie losujesz co spotkają? To chyba dośc dziwnie wygląda, jak najpierw BG na jednej drodze spotykają same pojedyncze wilki i pająki, a potem na tej samej drodze pojawiają się giganty (oczywiście bez jakiegoś sensownego uzasadnienia). Same zadania powinny byc przygotowane pod graczy, ale losowe spotkania nie zawsze i to w tych sytuacjach BG mogą uważac, że MG jest nieuczciwy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 19:30, 05 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, popieram Deemera. Ale też Kamulca. Bo jeśli trzeba - się zabije. Nie to żebym był sadystyczny, ale jeśli gracz prosi się o śmierć, to trzeba mu ją dać. Nie możesz im (jak w przykładzie Deemera) smoka wymazać sprzed oczu. Jeśli idą po smoka - dostają go...
Deemer napisał: | i to w tych sytuacjach BG mogą uważac, że MG jest nieuczciwy. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DOJO
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Czw 14:08, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Jeśli chcesz powiedzieć że do komnaty do smoka masz odrazu dostęp to już gracze mają problem gdy go spotkają. najlepiej zrobić żeby drzwi potrzebowały klucza a nie żeby była kaszana ze smokiem na 1lv postaci!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:20, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ale spójrz na to realistycznie. Który smok tworzy drzwi do swojego legowiska? Musiałby się teleportować, aby się przez nie przedostać, a nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie świadomie zurzywał niepotrzebnie komórek. Pamiętaj, że smoki nie zawsze mają jakąś strarz czy coś w tym stylu.
Gracze sami powinni być świadomi tego, że nie zawsze można zajżeć i nie każdego można zaatakować. Inaczej gra stanie się za prosta i po jakimś czasie nudna i rutynowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DOJO
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Pią 13:39, 07 Wrz 2007 Temat postu: spójrz na to realistycznie... |
|
|
tak! ale smok może być też uwięziony, zamknięty lub cokolwiek innego.
Po za tym może być coś takiego że pojawia się kobold i mówi do drugiego:
- Pan Być zły! Pan zjeść jak ty przyjść!
- Ale Ip musi powiedzieć że być intruzi tutaj!
- idź ja cię więcej nie zobaczyć
(odwraca się)
- intruzi już tu być ip, intruzi być już
- Ip?
Kobold ucieka...
_____________________________________________________________
Pracuj nad postem. Proszę o pisanie w języku Polskim z uwzględnieniem zasad interpunkcji i wielkich liter - GWP Kondeks
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 13:52, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
DOJO napisał: | najlepiej zrobić żeby drzwi potrzebowały klucza a nie żeby była kaszana ze smokiem na 1lv postaci! |
Deemer napisał: | Ale spójrz na to realistycznie. Który smok tworzy drzwi do swojego legowiska? Musiałby się teleportować, aby się przez nie przedostać, a nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie świadomie zurzywał niepotrzebnie komórek. |
Racja.
Poza tym, legowiska różnych smoków masz opisane w KP. Większość to lasy, bagna, góry (a więc jaskinie - nie komnaty...).
DOJO napisał: | Jeśli chcesz powiedzieć że do komnaty do smoka masz odrazu dostęp to już gracze mają problem gdy go spotkają |
Tak, chcę powiedzieć, że gracze mają od razu dostęp do legowiska smoka. Ich wybór czy chcą tam iść, czy nie.
Tak samo ty możesz iść postać sobie w jakiejś ciemnej ulicy. Jak spotkasz jakiś zbirów, którzy tamtędy chodzą - możesz zostać pobity i okradziony.
W grze musi być jak w życiu - nie możesz tych zbirów zabrać stamtąd, jeśli akurat chcesz sobie postać na tej ulicy...
DOJO napisał: | tak! ale smok może być też uwęziony, zamknęty lub cokowlwiek innego. |
Wątpię, by smok dałby się łatwo zamknąć i nie próbować się wydostać. Mógłby to zrobić chyba tylko bardzo potężny mag...
BTW - nie zakumałem, czemu miała służyć ta historyjka z koboldem...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DOJO
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Pią 13:57, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Koboldy służą zazwyczaj smoką (PAN = SMOK)
Mistrz gry to MISTRZ GRY jak uważa TAK MA BYĆ!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:23, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
DOJO napisał: | Mistrz gry to MISTRZ GRY jak uważa TAK MA BYĆ!!!!!! |
Mistrz Gry to człowiek, a to czyni go wielce niedoskonałym. Każdy ma prawo się mylić, MP także, więc nierozsądne jest robienie go nieomylnym. Ostateczne zdanie należy do MP, jednak cała gra w D&D opiera się na współpracy MP i graczy, a nie na jego dyktaturze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:40, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Boski, Dojo nie zrobił w tym momencie z MP kogoś nieomylnego. Powiedział raczej, że jeżeli MP chce coś zrobic, to to zrobic może.
Tylko czy to ma sens? Jeżeli nie będziesz pozwalał swoim graczom umrzec, to będą robic co tylko zechcą. Gra zrobi się nudna.
Niejako większośc systemów w klimatach magii i miecza umożliwia zabijanie graczy, ponieważ istnieje w nim wskrzeszenie. Gdyby nie było takiej możliwości, oczywiście inaczej podchodziło by się do uśmiercania postaci. Ale skoro mamy już taką możliwośc, nie wacham się przy zabiciu postaci (oczywiście nie dla zabawy czy tak o, w stylu "uderzył Cie piorun").
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soolik
Początkujący
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: że znowu ?
|
Wysłany: Pią 18:31, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Co do smoka.
Miałem sytuacje w której barbarzyńca (ten sam co w dziale humor akwizytora udawał) na... Hmm ... Teraz nie pamiętam którym levelu ale jakimś niższym ( 6-10 ) rzucił się gołymi rękami na smoka bo chciał udowodnić drużynowemu druidowi że jest silny. Znalazł leże czarnego smoka i takim oto sposobem posłużył za przykład. Od tamtej pory bohaterowie czują że zawsze może znaleźć się większa ryba. :)
Jeśli damy graczom do zrozumienia że muszą uważać na "swoje" życie podczas sesji to staną się one ciekawsze (ale nie popadajmy w skrajność ).
Co do nieomylności MG.
Ja i moi gracze współpracujemy na sesjach. Czasem mogę też o czymś zapomnieć, nie pomyśleć i wtedy wiem że mogę spytać kogoś z graczy o to czy o tamto (oczywiście jeśli wiedzą) i nikt nie próbuje mi wcisnąć kitu aby sytuacja wyszła na jego korzyść. Po prostu każdy jest tylko człowiekiem. :) Sądzę że sytuacja jaką ja mam na sesjach jest wyjątkowo komfortowa. :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 21:20, 08 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Zgadam się z przedmówcami, prócz DOJO. Nie ma jednak sensu rozwijać dalej tematu, niech zostanie jako przykład dla innych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DOJO
Nowicjusz
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Wto 13:56, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Jest sens, jest...
No dobra, ale wy wiecie więcej. Macie Podręczniki, fajne potworki itd.
Ja mam tylko zestaw DO STARTU - to wszystko
- No, chyba wiecie co zestaw zawiera -
[Acha - będe teraz pisał starając się nad Ortografią]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 17:10, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Eee...tam. Wcale nie jest to tak mało jak ci się wydaje...całkowicie wystarczy...wierz mi, ja teraz bym nie kupił połowy moich książek, bo leżą nieużywane na półce :C...Ja tem zostawiłbym sobie tak: 3 podstawowe, KP2, podręcznik psioniki i tyle...nic więcej nie jest potrzebne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:41, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Arvelus, a podręczniki klasowe? W sumie MG się nie przydają, ale muszą mieć mniej więcej świadomość co jaka prestiżówka daje.
Nie wiem co zawiera się w zestawie startowym. Chyba PG i kilka tabelek z PMP tak? Napisz jak możesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|