Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie magicznych tworzyw

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 0:24, 17 Sty 2008    Temat postu: Tworzenie magicznych tworzyw

Koszty stworzenia magicznych przedmiotów, zapisania zwoi, czy zaklęć w księdze w znacznej mierze obejmują przeróżne "substancje" potrzebne do ich stworzenia. Jak myślicie, kto może je wytwarzać, w jaki sposób i co to może być?

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 0:24, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 17:37, 17 Sty 2008    Temat postu:

Ha, to jest dobre pytanie. "Substancje, atramenty i magiczne zwoje (chodzi o materiał na zwój z zaklęciem) o wartości nie mniejszej niż 100sz" lub coś podobnego - zawsze mnie też to dręczyło. Mr. Green
Myślę, że mogą je wytwarzać inni (więksi) magowie, zajmujący się wytwarzaniem magicznych przedmiotów. Być może alchemicy (tajemne bractwa ;)), wyszukujący specjalne (np. magiczne) składniki i skrzętnie przygotowując ciecze do zapisywania zwojów, błotniste czy sypkie proszki (np. piaski) wykorzystywane do umacniania bądź pokrywania części magicznych przedmiotów... naprawdę nic innego mi nie przychodzi na myśl, jak właśnie takie "substancje", jak tajemnicze ciesze, proszki.


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Czw 17:38, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 12:51, 23 Sty 2008    Temat postu:

Moim zdaniem twórcy gry pozostawili tutaj nam kwestie otwartą. Po części dlatego że opisanie w detalach tego wszystkiego pogrubiło by podręcznik dwukrotnie, po częsci tez sądzę dlatego że nie chciało im się tego wymyślać. Ja tak się składa tez lubię sobie powymyślać takie rzeczy. Więc otwartość tego mi się podoba. A co to może być? Wieźmy przykładowo coś takiego. Taki Cudowny przedmiot, jaki nazywa się Skrzydła latania. Jako że działa to analogicznie do czaru Lot, to w skład takich surowców może wchodzić choćby najzupełniej przykładowo krew Beholdera (lub jakaś inna cześć jego ciała). Dlatego że ów stwór potrafi permanentnie latać i jest to analogiczne do czaru Lot. Oczywiście zależy to od MP. W skład takich surowców mogą jeszcze wchodzić jakieś pióra itd. Wszystko oczywiście musi być jakoś przerobione. Powiedzmy przykładowo że dla ułatwienia surowce do Skrzydeł latania to tylko krew Beholdera. Wiec nie może to być taka zwykła krew bo nam prędko gracze zamienia się w łowców dekapitatorów i rzeźników jacy będą zbierać szczątki każdego potwora i biegać do magów chcąc je sprzedać. Wiec powiedzmy że krew taka musi być poddana specjalnej alchemicznej destylacji. I tutaj Ja bym zrobił tak w przypadku gdyby mój gracz mag zapragnął wykonać sobie skrzydła latania ale nie kupować surowców tylko od A do Z wszystko zrobić samemu, łącznie z zabiciem beholdera i wyssaniem z niego krwi.
Skrzydła latania kosztują rynkowo 22000sz.
Więc koszt owych surowców wynosić będzie 11000sz. Czyli destylowana krew Beholdera warta ostatecznie 11000sz.
Gracz chce sobie takową samodzielnie uczynić. Będzie to robił za pomocą umiejętności Alchemia wiec, z kolei surowce na zrobienie takiej destylowanej krwi będą kosztować gracza 3700sz (1/3 ceny bazowej wedle zasad um Rzemiosło). I teraz znowu trza ustalić co to będzie.
Ustalam ze będzie to:
- pól litra krwi beholdera o wartości 550sz (obliczone tak: 100ml krwi warte jest 10sz x kw)
- klejnoty o wartości łącznej 3150sz , ponieważ klejnoty maja właściwości promagiczne w tym świecie, (przy czym ustalam że minimalna wartość klejnotu z tych jakie będą użyte nie może być poniżej 500sz)
No i taki gracz zbiera te produkty i przystępuje do testu umiejętności Alchemia o ST 30. Jeśli mu się uda to zrobił sobie owe surowce i trochę zaoszczędził.
A kiedy juz ma surowce może przystąpić do dzieła tworzenia magicznego przedmiotu.


Ostatnio zmieniony przez krasnolud zvish dnia Śro 12:56, 23 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:12, 25 Sty 2008    Temat postu:

Dobrze przedstawione, o coś tego typu mi chodziło.
Ja jednak myślę, aby to zrobić bardziej skomplikowanym. Po pierwsze jakiś teścik wiedzy tajemnej, by sprawdzić, ile komponentów wiesz jak przygotować (poza tymi, które można przygotować w bardzo oczywisty sposób). Komponentów powinno być dużo i powinny być tworzone oddzielnie. Tak, aby było dużo szukania, prób, poświęconego czasu. Być może byłyby potrzebne różne inne umiejętności do uzyskania co niektórych (np. czystej, nie zanieczyszczonej niemal idealnie rudy, jakiś konkretnych części ciała istot, wykonania figurek, rzeźb, misternie wykończonych albemików itd.).

Czyli być może będzie się dało nieraz zaoszczędzić, ale kokosów na tym się nie zbije. Tak, myślę, że tak będzie dobrze.
Zresztą nie wszystkie koszty da się zniwelować.

Dzięki, choć jak ktoś ma jakieś pomysły odmienne, to chęcią wysłucham.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 15:05, 29 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 12:58, 29 Sty 2008    Temat postu:

No ja wiem że to musi być bardziej skomplikowane Very Happy Tylko na potrzeby przykładu uprościłem sobie taka sytuacje Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin