Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Endillior] Broń Palna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 8:26, 29 Gru 2008    Temat postu: [Endillior] Broń Palna

Postanowiłem założyć temat o broni palnej - dyskusja nad wprowadzeniem jej do D&D. Oto przykładowa możliwość:
[link widoczny dla zalogowanych]
-----------------------------------------------------------------------------------------------
P.S. Sorry, że trzeba pobierać ale nadal nie mogę opublikować PDF-a (nie wiem jak, bom głupi Sad )
P.P.S. Wiem, że rysunek hakownicy jest akerbuzem, ale mój świat i moja fantazja Mr. Green


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 9:56, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 0:31, 18 Sty 2009    Temat postu:

Broń palna to bardzo dobry pomysł. Jednak po przeczytaniu jej opisu stwierdzam, że projekt wymaga dopracowania. Zwróćmy uwagę na kilka aspektów:
- Nie ma różnic w stosowaniu kuli zwykłych lub ostrych. Według mnie ostre powinny mieć większą penetrację lub obrażenia w stosunku do zwykłej. Z twojego opisu wynika, że różne rodzaje kul mogą być stosowane wyłącznie do poszczególnych broni. Według mnie powinno się samemu dobierać amunicję.
- Nie wyjaśniłeś czym się różni zwykłe ładowanie od szybkiego ładowania i kiedy się to stosuje (proponowałbym następujący podział: bronie takie jak pistolet ładują się szybko, zaś bronie większe, jak np. muszkiet ładuje się normalnie)
- Warto dodać opis czy przy pomocy takich atutów jak walka dwoma rodzajami broni oraz oburęczność można walczyć przy pomocy dwóch pistoletów
- Przydałyby się atuty jak np. szybkie przeładowanie, odnoszące się do broni palnej
- Warto wyjaśnić czy przy stosowaniu broni palnej można używać ataków ukradkowych (domyślnie tak - chyba, że masz inną wizję)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:07, 18 Sty 2009    Temat postu:

Zaznaczyłem opcje trzecią. Mechanika D&D nie jest dopasowana do broni palnej. Jej wprowadzenie w zadowalającej formie wymaga, albo nowego silnika, albo mnóstwa zasad. Według mnie należy sięgnąć po inny system, gdy chodzi o broń palną (polecam prace 'by Trzewiczek's team').
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:52, 18 Sty 2009    Temat postu:

Nie zgadzam się z Tobą Kondeksie.
Wprowadzenie broni palnej wcale nie jest takie ciężkie, póki komuś nie zechce się wprowadzać CKM'ów.
Wystarczy nie bawić się w "ta amunicja daje tak, ta daje tak".
Ja bym proponował wyjść od kuszy.

Dać szansę na zacięcie się.
Zwiększyć obrażenia.
Znacznie zwiększyć koszt.

To tak na dobry początek;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 21:45, 18 Sty 2009    Temat postu:

Jeżeli chodzi o zacięcie się - to przesada. Kusza też może nie zadziałać a w D&D nie jest to brane pod uwagę. Po prostu - powinno się wydłużyć jeszcze bardziej czas ładowania. Ja już przetestowałem ten sposób w praniu i wyszło, że broń jest za mocna. Trzeba jej ograniczyć obrażenia, zasięg i wydłużyć czas ładowania. I pognębić rusznicę (lub podwyższyć jej cenę do ~20 000 sz). Może niedługo postaram się zrobić lepszą wersję broni palnej. Co do postu Kondeksa, to nie zgodzę się. Da się wprowadzić, będzie to trudne, ale możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:29, 18 Sty 2009    Temat postu:

Wczesna broń palna miała większe tendencje do zacinania się niż kusza.
Jeżeli chcecie to robić to polecam rzucić okiem na mechanikę Warhamera i Monastyra.
Nie powiedziałem, że się nie da. Powiedziałem, że to nie ma sensu. Jak dla mnie to jednym z charakterystycznych rzeczy w D&D jest to, że plebejusz nie może podsadzić beczek z prochem pod pałac i zawalić zabijając 100 potężnych poszukiwaczy przygód, którzy akurat biesiadowali.
Zresztą nie ma w tym nic dziwnego, że tym się tym zajmujecie. Ja chyba ze 2-3 lata temu próbowałem zrobić to samo. Potem odkryłem, że s również inne systemy.
Róbcie jak uważacie. Jednak zanim zabierzecie się za to pomyślcie jak zmienicie realia D&D, gdy to wprowadzicie. Wynalezienie prochu to przecież nie tylko broń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 6:19, 19 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Nie powiedziałem, że się nie da. Powiedziałem, że to nie ma sensu. Jak dla mnie to jednym z charakterystycznych rzeczy w D&D jest to, że plebejusz nie może podsadzić beczek z prochem pod pałac i zawalić zabijając 100 potężnych poszukiwaczy przygód, którzy akurat biesiadowali.

To by było realistyczne. Ale wiem, że D&D nie może być realistyczne.

Nad tym drugim też się trzeba zastanowić - postęp militarny idzie w parze z technicznym w gospodarce czy innych sprawach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
janior123
Nowicjusz


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:04, 26 Paź 2009    Temat postu:

wg. mnie jest to zły pomysł. Ponieważ nie pasuje do D&D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 17:05, 26 Paź 2009    Temat postu:

To, że nie pasuje to nie jest powód.
To czy pasuje czy nie kady powinien sam ocenć, bo dla każdego fabuła to jest kwestia idywidualna.
Przyszedł raz na forum koleś co chciał podpasować bionicle pod D&D, bo mu pasowało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
janior123
Nowicjusz


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:03, 26 Paź 2009    Temat postu:

Dobra w takim razie jest to dobry pomysł. Jeżeli ktoś to lubi.Bo jak dla mnie nieklimatyczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:49, 26 Paź 2009    Temat postu:

Skoro już ktoś wskrzesił...

Cytat:
Nie powiedziałem, że się nie da. Powiedziałem, że to nie ma sensu. Jak dla mnie to jednym z charakterystycznych rzeczy w D&D jest to, że plebejusz nie może podsadzić beczek z prochem pod pałac i zawalić zabijając 100 potężnych poszukiwaczy przygód, którzy akurat biesiadowali.


Jeżeli technika i proch będą drogie, to nie ma żadnych przeszkód. Wieśniak na 1 poziomie z kasą 300000, może bez problemu namieszać samymi przedmiotami magicznymi, jeżeli miałby od kogo kupić.

Wg nie daje to bardzo ciekawy efekt. Pieniądze stają się jakąś przeciwwagą dla magii. Bogaci ludzie nie będą musieli prosić się czarodziejów i bohaterów żeby ich chronili. Że co niby kasę za to dostają? Przecież mogą sobie ją sami wziąć. Jeżeli proch i technologia byłaby droga, ludzie którzy mają kasę ale nie maja poziomów mogli by się przeciwstawiać bohaterom i wtedy oni faktycznie mieli by powód, żeby dla nich pracować dla pieniędzy, a nie po prostu ich okraść. Pamiętajmy, że magiczne przedmioty tworzone są przez magów na wysokich poziomach, więc nie tak łatwo je kupić i zrobić. Ja na miejscu maga nie traciłbym pd na robienie itemu, tylko zabił bogacza i wziął jego kasę.

Dzięki technologii i prochowi utworzyła by się równowaga na osi pieniądze+ technologia - magia + poziomki. Bohaterowie musieliby pracować, a nie po prostu brać, bo ktoś złoił by im kuperek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:40, 29 Paź 2009    Temat postu:

Prawdę mówiąc uważam, że to... ciekawy pomysł:)
Tylko to by był na prawdę poważny projekt, można by o tym zrobić gruby podręcznik i trzeba by wymyślić czemu technologia nie łączy się z magią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Argan
Nowicjusz


Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:45, 29 Paź 2009    Temat postu:

Ja powiem tak:
Pomysł świetnie pasuję, ale niestety nie widzę tu elfa z giwerą. Choć krasnolud jak najbardziej. Ale też nie ma mowy o broni powtarzalnej, więc tylko co najwyżej jakieś dwururki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Isimar
Nowicjusz


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mareza

PostWysłany: Sob 20:06, 15 Maj 2010    Temat postu:

Jeżeli Magia jest wysoko rozwinięta to czemu nie technologia?
Oczywiście to wszystko zależy od mp jaki jest jego świat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:21, 15 Maj 2010    Temat postu:

Bo D&D to fantasy a nie S-F.
Jeśli technologia ma być tak rozwinięta jak magia (w domyśle- mieć takie same możliwości) to trzeba by się przenieść do StarWars a i tak by nie wystarczyło.

Broń palna ok, ale bez przegięć. Jedyny sposób na jakąkolwiek powtarzalność broni to zamontować więcej luf które potem trza osobno ładować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy broń palna w D&D to dobry pomysł?
Dobry
33%
 33%  [ 5 ]
Dobry, ale trzeba go dopracować
53%
 53%  [ 8 ]
Beznadziejny (proszę o napisanie powodów)
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
redy123
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:16, 04 Cze 2010    Temat postu:

W opisie zapomnianych krain jest wzmianka o broni palnej, i pisze, że działa tak samo jak w PMP czyli czas ładowania 1 akcja standardowa. obr 1k12 dla istoty rozmiaru średniego i 1k10 dla istot rozmiaru małego. Koszt muszkietu to 1000sz 3 sz za 10 kul i 250sz za beczkę prochu ( ponad 200 strzałów). Wydaje mi się, że specjaliści od D&D przemyśleli wszystko i uznali, że nie jest to przesadzone. Sam tego używam i nie nażekam. Gdy gracz wyrzuci naturalną 1 to po prostu broń niszczy się ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin