Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szkielet z mithrilu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Czw 17:46, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Tak się zastanawiam czy jak ktoś już ma tan szkielet to co się stanie jak ktoś na jego otwartą kość rzuci czary związane z transmutacją metalu np. Rozgrzanie metalu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:00, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Pwnie nic, bo kości te mają być wzmocnione tylko magicznym mithrilem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 18:04, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Właśnie. Kości będą zlane z mithrilem, ale nadal - mimo wszystko - będzie to żywa tkanka i nie będzie to metal. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Czw 18:08, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Jednak mithril będzie ich niezaprzeczalną częścią, więc czary związane z metalem powinny na niego działać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 18:48, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Mimo wszystko nie. Może nie jest to zbyt precyzyjne porównanie, ale Kieł Loth zmienia typ na robactwo. Nadal jednak jest człowiekiem, bo myśli, zachował swój charakter, swoje wspomnienia, swoją inteligencję. Niemniej jest traktowany jako robactwo, ponieważ tak zmieniła się jego budowa ciała i nie działają już na niego zaklęcia wymierzone w humanoidy.

Tak samo tutaj: Niby mithril nadal jest metalem, ale stopił się z kością, stając się żywą tkanką, przez co nie nie jest już normalnym metalem i nie działają na niego zaklęcia wymierzone w metal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:32, 06 Wrz 2007    Temat postu:

ale powinny...to coś w rodzaju tej elektryczności robiącej dziórę w zbroi(bez urazy XD)...nie zmieniajmy praw fizyki...każdy metal przewodzi prąd...poprostu działanie czaru powinno być takie samo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:52, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Organiczny metal? Możemy założyć, że mithril jest wewnątrz kości, a nie na zewnątrz. Więc trzeba by rozkruszyć także kawałek kości by zadziałać na mithril w niej zawarty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:21, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Mithril powinien być w zasadzie nie tylko we wnętrzu, by zapewniać wzmocnia. Tak, czy inaczej może nie stanowić zwartej całosci i być osłonięty tkanką, przez co będzie można zadziałać jedynie na nieistotny jego kawałek. Będzie miał też "magiczne osłony", które będą chronić go przed np. wyrwaniem z ciała za pomocą zaklęcia. Zresztą efekt jak sądze bedzie się utrzymywał po prawdziwym wskrzeszeniu nawet?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 5:59, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Tak, po prawdziwym wskrzeszeniu też. Szkielet będzie integralną częścią właściciela i w jego umyśle również się "zapisuje". Faktycznie się zagalopowałem z tym organicznym metalem, rzeczywiście nie powinniśmy pogwałcać wpar fizyki NAWET (Razz) w D&D.

Ale to, co wymyślił Kamulec jest OK Mr. Green .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:12, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Takie 2 grosze przydatne dla wrednych MG.
Wprawdzie oplecenie cosia na wzór Kości przez jakąś mocną materię teoretycznie jest dobrym pomysłem, jednak biorąc pod uwagę jedną sprawę daje to naprawdę złe efekta.
Taka kość jest bardziej odporna na zmiażdzenie i przeciążenia jednak środkowa warstwa jest bardziej podatna na przeciążenia niż normalnie. Spowodowane to jest tym, że w normalnych warunkach kość naturalna i Mithirilowa powłoka podczas przeciążenia poruszają się z inną prędkością (dokładniej to obudowa wolniej względem podstawy) przez co zniszczenia podstawy są znacznie większe. Dokładniej to nim ta metalowa obudowa się zatrzyma to podstawa z 3 jak nie 4 razy się odbije z taką prędkością jaką spowodowane zostało przeciążenie.

Dzięki temu "miły i sympatyczny" MG może spowodować złamanie np. piszczela w 4 miejscach pełni organicznych podczas gdy metalowa obudowa zostanie nienaruszona.
Ruszać byś mógł, ale cały czas czułbyś ból a wyleczyć mógłbyś tylko czarami a zrosnięcie potrwa dłużej.

Dla "miłych i sympatycznych" MG.
Dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:35, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Ja tam raczej bym wyszedł z założenia, że misthrilowa kość jest rurką w której jest szpik...rurka ma masę malutkich otworkó wielkości mniej więcej 4-5 czerwonych krwinek aby mogły przejść do żył...ale to szczeguły a ja na biologi się nie znam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 17:29, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Zacznijmy od tego, że mithril nie oplata kości, tylko się z nimi zlewa. Tak samo, jak metale zlewają się i mieszają ze sobą tworząc stop. Dzięki temu kości są twarde, jak stal, pełniąc jednocześnie funkcję żywej tkanki.

Wszystkie komórki kości zostają połączone z komórkami mithrilu, przez co powstaje materiał, łączący w sobie właściwości tych dwóch tworzyw. Wcześniej powiedziałem, że faktycznie organiczny metal to raczej głupi i nierealistyczny pomysł. Ale dochodzę do wniosku, że to jednak nie jest takie idiotyczne, jak się wydawało na początku.

Aha - taka uwaga dla Kamulca: Nie zaczynaj mi udowadniać, że to niemożliwe, że mam nie pogwałcać praw fizyki, itp. Efekt jest uzyskany za pomocą magii, a to D&D. Uznajmy, że coś takiego jest możliwe (bo właściwie jest), tylko jest (jeszcze Mr. Green ) nieosiągalne zwykłymi, normalnymi metodami. Ale magia to co innego... (przy czym NIE jest to permanentny magiczny efekt - po operacji magia już nie ma nic wspólnego ze szkieletem; jest potrzebna tylko przy tworzeniu)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:19, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Szajba napisał:

Aha - taka uwaga dla Kamulca: Nie zaczynaj mi udowadniać, że to niemożliwe(...)

Ale ja zaczne udowadniać.
Co rozumiesz przez "komórka mithrilu"?
Wikipedia mówi:
Cytat:
Komórka jest to najmniejsza budulcowa i funkcjonalna jednostka organizmów żywych.

Nie pogwałca to raczej praw fizyki, ale biologii już tak.
Mithril jest metalem, więc będzie oddzielnym pierwiastkiem. Cechą organicznym rzeczy jest to, że mają w sobie węgiel.
Zrezygnuj z organicznego Mithrilu. To troche bez sensu. Na pewno da się to inaczej uzasadnić.

Po za tym, szkielet z Mithrilu w obecnej formie jest przepakowany, a zrobienie go zrównoważonym powinno być priorytetem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 19:30, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Soolik napisał:
Jak wolverine mógł mieć szkielet z metalu (i było to jakoś mądrze uzasadnione) to czemu w D&D nie może być ^^

A żebyś wiedział!

A tak w ogóle to mam już dosyć tego uzasadniania Mad . Jak ktoś wpadnie na jakiś pomysł, to niech go zapoda.

A jeśli chodzi o parametry to nie wydaje mi się, żeby było przepakowane. A jeżeli Ty, Deemer, uważasz inaczej, to powiedz konkretnie co Ci się nie podoba i jak to powinno Twoim zdaniem wyglądać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:56, 07 Wrz 2007    Temat postu:

Proszę pamiętać, że samo zamknięcie mithrilu w porcjach wielkości komórki nic nie da, ponieważ jedyne co, to magia życzenia będzie pozwalać żyć z tak podziurawioną tkanką. Płyty musiałyby być większe, choć nie mówię, że duże, wtedy by coś mogły dawać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 7:10, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Zamiast wymagań poziomu lepiej dać wymagania KW. Proponuje nawet 12.
Wymagana budowa zwiększona do 20.
Utraty PW zwiększone do 4k8 lub nawet 4k10. Postać z taką budową będzie miała bardzo dużo pw, więc warto odebrać jej także sporo.
Daj, że jeżeli budowa osoby ze szkieletem z mithrilu spadnie poniżej 20, traktuje się ją jak z ciężkim ładunkiem, a ponadto nie może dźwigać więcej niż jej lekki ładunek. Jak spadnie poniżej 16 to nie może się ruszać. Jest to bardzo poważne osłabienie. Możesz te ilości zmienić względem tego co sam uważasz, ale taka zmiana spowoduje, że gracz pare razy się zastanowi zanim weźmie szkielet z Mithrilu (jeden słaby czar może ją powalić).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 7:35, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Phi.
Nawet jeżeli kość i Mithril jest ze sobą stopiony, to "miły i przyjacielski" MG też znajdzie sposób by zaleta stała się wadą.
W tym wypadku należy pamiętać o termicznej rozrzeszalności ciał i o tym, że jedne pierwiastki robią to szybciej, drugie wolniej. I w krytycznych momentach takie ciało pęka. Więc taki typ ze szkieletem Mithrilowym też może mieć problem, gdy np. w syberyjskich mrozach jakiś wysokopoziomowy mag rzuci na niego np. płonące dłonie lub inny czar bazujący na gorący. Wtedy kości trzask, prask i połamane, a ból będzie olbrzymi.
Miłego grania życzę : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Soolik
Początkujący


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: że znowu ?

PostWysłany: Sob 10:50, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Tak w ogóle to skąd będziemy wiedzieć jak będzie się zachowywał "stop" kości i metalu ? No właśnie nie będziemy wiedzieć. Jak dla mnie za bardzo próbujecie urzeczywistnić to, a jest to w końcu fantasy. Świat w którym żyją smoki (jak już gdzieś Kamulec zauważył z biologicznego punktu widzenia nie mogły by żyć) i gdzie nie ma rzeczy niemożliwych. Ja bym się skupił by ten szkielet nie zachwiał równowagi w mechanice i pominął trochę realizm czy fizykę. Razz Ale to tylko moje zdanie. :) Ogólnie pomysł mi strasznie podpadł. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:28, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Fakt, można jednak wszystko wytłumaczyć w aspekcie wad magią. W końcu nie zapominajcie, co można zdziałać życzeniem.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 12:39, 19 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:36, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Jak się zachowa stop kości i metalu. Podobnie jak się zachowują skały (jako naturalny zbiór minerałów zarówno metali jak i niemetali).

Ale niektóre aspekta powinny uwzględniać prawa fizyki i biologii. Np. Chityna jest propocjonalnie twardsza od stali węglowej lub,że woda jest mokra. I podstawy należy się trzymać.

Jeżeli już tłumaczyć w aspektach nadnaturalnych to w takich wypadkach lepiej użyć za wyjeśnienie wiary, która jest dość mocno używana w świecie PS (np. Atarowie swoją wiarę w to, że bóstwa są oszutami mogą niwelować wszelkiej maści premie i kary od bóstw). Takie cóś moim zdaniem jest bardziej prawdopodobne biorąc taką mutację kośćcia, chyba, że ktoś użyje napromieniowania by osiągnąć ten efekt : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Soolik
Początkujący


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: że znowu ?

PostWysłany: Sob 12:50, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Podobnie jak skały. Jakie skały ? Chciał bym się dowiedzieć dokładnie które skały. Bo skał mamy 3 grupy (o ile mnie pamięć nie myli) do wyboru. Każde zachowują się inaczej. Więc jeśli już chcesz wchodzić AŻ tak głęboko to może najpierw sprawdzimy budowę kości potem "stworzymy" budowę mithrilu. A na końcu postaramy się dojść co się stanie po stopieniu ich (a tak w ogóle to mi się wydaje że gdyby na kość zadziałano tak wysoką temperaturą jaką teoretycznie potrzeba by było aby stopić mithril to byśmy ją spalili ). Nie przeczę że woda jest mokra, ale nie będę psuł świata fantasy zbytnim realizmem. Nie będę dociekał dlaczego hipogryf może latać (choć na takich skrzydełkach które posiada nie polatał by sobie za bardzo), bo nie o to chodzi. Nie niszczmy świata fantasy zbytnim realizmem. :) Po co psuć sobie zabawę? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 13:01, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Popieram...lubię realizm, ale czasami można przesadzić(Kamulec ma do tego tendencje XD, no ale cóż...czy możemy go za to winić? Very Happy )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 11:04, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Dobra, powiedzmy, że kości są magicznie napromieniowane. Ja to sobie tak tłumaczę. Z resztą niech każdy to wytłumaczy jak chce. Zajmijcie się lepiej tym pod względem mechanicznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Czw 9:43, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Korzyści osiągnięte z mithrilowego szkieletu są z punktu widzenia mechaniki dobrze ustawione. Trzeba zastanowić się nad wadami, bo nie można dać postaci dość potężnego niezajmującego miejsca usprawnienia magicznego tylko za wykonanie jakiejś tam misji. Trzeba się zastanowić nad ograniczeniami i tu pasuje to, co wcześniej pisał Deemer, ale jakoś nikt tego nie zauważył, więc pozwolę sobie zacytować:

Deemer napisał:
Zamiast wymagań poziomu lepiej dać wymagania KW. Proponuje nawet 12.
Wymagana budowa zwiększona do 20.
Utraty PW zwiększone do 4k8 lub nawet 4k10. Postać z taką budową będzie miała bardzo dużo pw, więc warto odebrać jej także sporo.
Daj, że jeżeli budowa osoby ze szkieletem z mithrilu spadnie poniżej 20, traktuje się ją jak z ciężkim ładunkiem, a ponadto nie może dźwigać więcej niż jej lekki ładunek. Jak spadnie poniżej 16 to nie może się ruszać. Jest to bardzo poważne osłabienie. Możesz te ilości zmienić względem tego co sam uważasz, ale taka zmiana spowoduje, że gracz pare razy się zastanowi zanim weźmie szkielet z Mithrilu (jeden słaby czar może ją powalić).

Poza tym rzeczą fundamentalną jest znalezienia dobrego mechanicznie wyjaśnienia sposobu połączenia kości z mithrilem. Soolik zaproponował (pośrednio) połączenia takie jak ma wolverine. Racja dobre pasujące do mechaniki (moim zdaniem najlepsze). Ma tylko jedną wadę, ale już dla postaci szkieletu używającej. Szkielet należy traktować jako metal i wszystko, co na metal działa może zadziałać na kości go zawierające.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:49, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Trzeba zastanowić się nad wadami, bo nie można dać postaci dość potężnego niezajmującego miejsca usprawnienia magicznego tylko za wykonanie jakiejś tam misji.
Nie do końca, Yellow Flash. Zwróć uwagę na to, jak silne są życzenia i że można nimi sporo zdziałąć (nie zdradzę chyba sekretu mówiąc, że np. Halaster porusza się w absolutnej ciszy). Tak więc to nie będzie już magiczny przedmiot. ja bym się raczej zastanowił tylko, jaka jest odpowiednio zbalansowana liczba życzeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin