|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mish
Badacz Podziemi
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Odległej Galaktyki
|
Wysłany: Wto 20:21, 06 Kwi 2010 Temat postu: Zasada domowa: Fae zamiast Splotu |
|
|
Czytajac ponownie Trylogię Zimnego Ognia, po raz kolejny rzucił mi się w oczy ciekawy system magii tam przedstawiony. Postanowiłem skonwertować go na D&D. Efekt mojej pracy przedstawiam poniżej. Piszcie, co jeszcze należałoby poprawić lub dodatkowo opisać.
PS. W oryginale była ładna oprawa graficzna, jednak publikuje samą treść ponieważ niezbyt jak mam umieścić całość.
Zasada opcjonalna: Fae
Opis fabularny: Fae jest wszechobecną energią, wykorzystywaną przez wszelkiej maści magów do rzucania zaklęć. Potrafi ona materializować różne bestie powstające z ludzkich obaw, marzeń i myśli. Jest ona obecna na świecie w postaci prądów, przemieszczających się po Planach, i wpływających na życie wszystkich ras. Członkowie ras inteligentnych nauczyli się wykorzystywać ja do dokonywania niewiarygodnych rzeczy, chociaż jest to dosyć niebezpieczne, ponieważ korzystanie z energii fae wiąże się z ryzykiem wchłonięcia zbyt dużej jej ilości i śmiercią. Sama fae dzieli się na kilka rodzajów:
1. Fae ziemi - energia pochodząca z ziemi, pojawiająca się w wyniku ruchów tektonicznych. Właśnie ten rodzaj fae jest wykorzystywany w większości zaklęć, a zarazem najczęściej spotykany w świecie. Korzystanie z tej energii jest ryzykowne, ponieważ zbyt gwałtowne ruchy tektoniczne wyrzucają na powierzchnię ogromną jej ilość, powodując śmierć każdego czarownika, który w tym momencie będzie próbował jej użyć. Ta energia jest stała i przewidywalna, oraz najlepiej nadaje się do czarów wpływających na materię. Prądy fae ziemi mają kolor jasnoniebieski.
2. Fae pływów – siła tej energii zależy od księżyca i wpływu innych Planów na dane miejsce. Fae pływów jest bardzo niestabilna, ponieważ wpływ innych Planów oraz gwiazd i księżyca stale się zmienia, przez co ten rodzaj fae średnio nadaje się do długotrwałych zaklęć. Siła Pływów słabo oddziałuje na przedmioty nieożywione, i niezbyt nadaje się do zaklęć bezpośrednio wpływających na materię, jednak w sprawach ducha i umysłu jest jedną z najskuteczniejszych rodzajów fae. Prądy fae pływów mają tęczowy kolor.
3. Fae mroku - fae mroku jest zdecydowanie energią najbardziej ulotną, a jednocześnie jedną z najpotężniejszych w odpowiednich rękach. Potrafi ona materializować lęki istot inteligentnych długo po tym, jak ich pierwotna przyczyna zostanie zapomniana, oraz czerpie siłę ze zła obecnego w ludzkiej duszy. Ten rodzaj energii występuje najczęściej w miejscach ciemnych, gdzie nie świeci słońce, oraz nocą, ponieważ światło słoneczne niszczy większość tej energii. Kilka razy w roku następuje tzw. Głęboka Noc, kiedy fae mroku ma największą siłę. Wtedy właśnie na świecie pojawia się najwięcej bestii zrodzonych z negatywnych emocji, oraz ten czas jest najczęściej wykorzystywany przez magów do rzucania mrocznych zaklęć, ponieważ złe czary rzucane w trakcie Głębokiej Nocy mają znacznie większą moc niż normalnie. Prądy fae mroku maja ciemnofioletowy kolor.
4. Fae słońca – ten rodzaj energii fae pochodzi od słońca i wpływu niektórych Planów, takich jak plan energii pozytywnej. Ten rodzaj fae jest najczęściej używany w czarach uzdrawiających oraz niszczących istoty nieumarte oraz złych przybyszów. Energia ta jest dość silna w dzień, jednak w ciemnych miejscach oraz nocą jest jej bardzo mało. Większość czarów dobra oraz magii kapłańskiej opiera się właśnie na fae słońca. Prądy fae słońca mają złocisty kolor.
Mechanika Fae:
Klasy czarujące a fae: Każdy członek klasy czarującej używa fae w swoich zaklęciach, chociaż każdy w inny sposób. Czarodzieje uczą się zaklęć, symboli oraz gestów wpływających na ta energię, zaklinacze rodzą się lub po jakimś czasie objawia się u nich zdolność widzenia fae oraz wpływania na nią, natomiast bardowie wpływają na prądy poprzez swoja muzykę i emocje z nią związane. Inaczej ma się sprawa z magami objawień. Ci wpływają na fae poprzez siłę swojej wiary, przy pomocy swojego bóstwa opiekuńczego. Każda z klas czarujących korzysta z siły fae, chociaż niektóre (np. zaklinacz) w większym stopniu niż inne (np. kapłan). Tym niemniej zarówno czary wtajemniczeń, jak i objawień wymagają obecności i użycia fae.
Widzenie: Widzenie jest zdolnością specjalna, dostępną niektórym klasom czarującym. Pozwala ona wyostrzyć swoje zmysły tak, aby dostrzegać prądy fae, ich kierunek, siłę oraz efekty niektórych zaklęć. Ponadto zdolność ta zapewnia widzenie w słabym świetle, jeśli na danym obszarze jest fae. Jednak nie wszystkie klasy korzystają z Widzenia tak samo. Poniżej znajduje się opis tej zdolności dla poszczególnych typów magów:
1. Magowie wtajemniczeń, którzy korzystają ze sztuki dzięki wiedzy (np. czarodziej) mogą używać Widzenia przez tyle minut dziennie, ile wynosi ich wartość współczynnika odpowiedzialnego za czarowanie (w przypadku czarodzieja jest to Intelekt) x 2 x poziom czarującego x 2 + 20 x 10 (czyli czarodziej 4 poziomu o Intelekcie 16 będzie mógł używać Widzenia łącznie przez 214 minut ). Oczywiście cały ten czas nie musi być zużyty za jednym użyciem Widzenia.
2. Magowie wtajemniczeń, którzy rzucają czary dzięki wrodzonemu talentowi (np. zaklinacz) stale korzystają z Widzenia. Nie mają oni limitu użyć tej zdolności, ponieważ w ich wypadku Widzenie jest normalna umiejętnością, tak naturalna jak np. oddychanie.
3. Magowie objawień oraz bardowie nie mogą korzystać z Widzenia (z wyjątkiem specjalnych sytuacji, np. po użyciu zaklęcia Cud). Wyczuwać fae mogą oni jedynie po użyciu czarów typu Wykrycie magii, dających wiedzę na temat natężenia fae w danym miejscu. Jest tak dlatego, że moc magów objawień płynie z muzyki/wiary, a i na prądy fae wpływają oni właśnie dzięki pieśniom/wierze i pomocy bóstw.
4. W przypadku klas takich jak duskblade, hexblade, paladyn lub tropiciel należy określić w jaki sposób dana postać korzysta z magii, i przydzielić jej odpowiedni sposób Widzenia fae.
Oczywiście magowie mogą używać czarów bez patrzenia na prądy fae, ale wtedy nie znają natężenia prądów fae.
Brak Chowańca: Od tej pory, aby mag miał dostęp do Chowańca, musi wybrać atut Potężniejszy Chowaniec, ponieważ nie otrzymują oni go na pierwszym poziomie.
Siła Prądów fae: Prądy fae w danym miejscu i czasie mogą mieć różną siłę, co znacząco wpływa na siłę czarów. Poniżej opisane są konkretne rodzaje fae, oraz przykłady miejsc gdzie dana fae jest silna lub słaba:
1. Fae ziemi:
Silna: na większości stałego gruntu, w pobliżu wulkanów oraz w trakcie trzęsień ziemi (wtedy staje się zabójczo silna), silnie zaklęte miejsca
Słaba: głęboko pod ziemią, na obszarach głębokiej wody, wysoko nad ziemią
2. Fae pływów:
Silna: Podczas pełni księżyca, poza tym ciężko to przewidzieć, gdyż jej siła zależy od księżyca, gwiazd i Planów.
Słaba: Kiedy więzi międzyplanarne są osłabione, poza tym ciężko to przewidzieć, ponieważ jej siła zależy od księżyca, gwiazd i Planów.
3. Fae mroku:
Silna: Głęboko pod ziemią, w nocy, w miejscach gdzie nie ma światła, na planach ukierunkowanych na zło, podczas Głębokiej Nocy, w miejscach pełnych nieumartych i złych przybyszów.
Słaba: Wystawiona na działanie słońca, w słonecznych miejscach, na planach ukierunkowanych na dobro,
4. Fae słońca:
Silna: W nasłonecznionych miejscach, na planach ukierunkowanych na dobro, w obecności dobrych przybyszów, na obszarze działania odegnania nieumarłych
Słaba: W nocy, w ciemnych miejscach, w trakcie Głębokiej Nocy, w miejscach pełnych nieumarłych i złych przybyszów.
Oczywiście siła prądów fae zależy głównie od gestii Mistrza Podziemi, jednak informacje podane powyżej pomogą określić siłę prądów fae.
Wpływ siły prądów fae na czary: Prądy dzielimy ze względu na ich siłę na 6 głównych rodzajów:
1. Brak fae – W takim miejscu nie ma fae, i nie można używać czarów oraz efektów czaro podobnych
2. Niewielkie prądy fae – Prądy są dosyć słabe i niewystarczajace. Wszystkie czary rzucane przy słabych prądach, opierające się na danej fae ulegają osłabieniu; zadają o połowę mniej obrażeń, czas trwania jest krótszy o połowę, ST ich odparcia maleje o 4. Ponadto, aby rzucić czar, należy wykonać test Czarostwa o ST równym 16.
3. Słabe prądy fae – Prądy są słabsze niż zwykle, ale nie są bardzo słabe. ST odparcia czaru maleje o 2.
4. Normalne prądy fae – Rzucane czary działają normalnie.
5. Silne prądy fae – Prądy są trochę silniejsze niż zwykle. ST odparcia czaru rośnie o 2.
6. Wielkie prądy fae – Prady są wielkie i obfite w moc. Wszystkie czary rzucane przy wielkich prądach, opierające się na danej fae ulegają wzmocnieniu; zadają o połowę więcej obrażeń, czas trwania jest dłuższy o połowę, ST ich odparcia rośnie o 4.
Zasada opcjonalna: Jeśli uważasz, że podział na 6 rodzajów to za dużo, stosuj tylko 4 podstawowe: Brak fae, Niewielkie prądy fae, Normalna fae, Silne prądy fae.
Najczęściej występującymi prądami są prądy normalne, jednak od czasu do czasu zdarzają się pozostałe. Mag używający Widzenia zna siłę i kierunek prądów.
Zbyt wiele fae: Podczas trzęsień ziemi, erupcji wulkanów, w miejscach o wielkiej mocy itp. Bardzo często na powierzchnię wydobywają się ogromne ilości fae. Jeśli w takim momencie ktoś rzuca czar, musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość o ST równym 10 z modyfikatorem z Charyzmy zamiast Budowy. Porażka oznacza, że prądy okazały się za silne, i taki mag umiera. Sukces w tym teście sprawia, ze mag otrzymuje 20k6 obrażeń od ognia (obrażenia te ignorują redukcje i inne ochrony, ponieważ czarownik „dobrowolnie” je wchłania). Tyczy się to jedynie fae ziemi, chociaż w bardzo rzadkich przypadkach podobna sytuacja może się zdarzyć użytkownikowi fae mroku (tyle, ze wtedy otrzymuje obrażenia od energii negatywnej) lub fae pływów (zimno). Trochę inaczej sprawa ma się z fae słońca, ponieważ w przypadku tej siły takie wypadki zdarzają się bardzo, bardzo rzadko, ale jego ofiara podlega wtedy Uzdrowieniu.
Kierunek prądów fae: Prądy fae płyną w różnych kierunkach, co zależy od różnych czynników. Kierunek prądów ma również wpływ na zaklęcia działające na duże odległości, takie jak Szpiegowanie. Jeśli prądy, od których zależy zaklęcie płyną w tym kierunku, w jakim kierowany jest czar, zaklęcie ma wtedy dwukrotnie większy zasięg. Natomiast w przeciwnym razie, czarownik musi wykonać test Czarostwa o ST zależnym od siły prądów, albo zasięg czaru zmniejszy się dwukrotnie. Kierunek prądów ma wpływ jedynie na zaklęcia o długim zasięgu, więc tej zasady nie stosuje się np. wobec Kuli Ognistej.
Zależność ST od siły prądów:
Niewielkie – ST 11
Słabe – ST 15
Normalne – ST 17
Silne – ST 19
Wielkie – ST 23
Zasada opcjonalna:
Zależność szkół magii od fae: Poniżej podane jest, która szkoła magii korzysta z jakiej fae. Jednak niektóre zaklęcia mogą być odstępstwami od normy, tak więc MP może to modyfikować:
Iluzja – fae pływów, fae mroku
Oczarowanie – fae pływów, fae ziemi
Nekromancja – fae mroku
Odrzucanie – fae ziemi
Poznanie – fae mroku, fae ziemi
Przemiany – fae ziemi, fae słońca
Przywoływanie – fae ziemi, fae pływów, fae mroku, fae słońca
Wywoływanie – fae ziemi
Skupiska fae: Istnieją punkty, które ściągają w swoim kierunku prądy fae, tworząc w danym punkcie niewyobrażalnie wielkie skupiska mocy. Takie miejsca są bardzo rzadko spotykane, jednak jeśli czarownik odnajdzie i zidentyfikuje taki punkt, otwierają się przed nim ogromne możliwości. Jednak po odnalezieniu skupiska fae nie można od razu skorzystać z jego mocy. Najpierw należy wykonać test Czarostwa z Charyzma zamiast Intelektu o ST zależnym od wielkości danego skupiska fae, jednak najczęściej ST wynosi 30. Jest to bardzo ryzykowne, ponieważ w przypadku niepowodzenia, czarownik musi wykonać test na Wolę o ST równym 18; nieudany oznacza śmierć, a w razie sukcesu, mag nie może rzucać żadnych zaklęć przez 10k20 godzin. Natomiast jeśli test się powiedzie, czarownik dostraja się do skupiska fae, i dopóki przebywa na jego obszarze zyskuje następujące premie:
- ST odparcia jego czarów rośnie o 6
- Wszystkie jego czary ulegają zmaksymalizowaniu i przedłużeniu, bez konieczności używania komórki wyższego poziomu.
- Otrzymuje on dodatkowo tyle komórek na czary każdego poziomu, ile wynosi jego modyfikator z atrybutu odpowiedzialnego za rzucanie czarów
Wszystkie te cechy działają tylko wtedy, gdy mag znajduje się na obszarze skupiska fae.
Skupiska fae nie istnieją jednak wiecznie, po jakimś czasie (może to być rok, może 1000 lat) skupisko fae przestaje istnieć, aby pojawić się w innym miejscu na danym planie. Dlatego tez czarownicy nie powinni polegać na ich mocy.
Stworzone w oparciu o Trylogie Zimnego Ognia C.S.Friedman
Autor: Mish
Ostatnio zmieniony przez Mish dnia Wto 20:22, 06 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|