|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Czw 12:22, 04 Gru 2008 Temat postu: Zombioza |
|
|
Z tego co mi wiadomo zombie i ogólnie większość nieumarłych powstają za pomocą zaklęć. Jednakże ostatnio po lekturze "Wojny Zombie" Max'a Brooks'a (opowiadającej o 10-letniej wojnie z nieumarłymi w czasach współczesnych) zaczęło mnie interesować co by było gdyby w D&D zombie powstawały z ludzi którzy umarli pod wpływem specyficznego wirusa a następnie obudzili się już jako żywe trupy. Taka opcja dała by ciekawe mozliwości tworzenia przygód dla graczy nawet na epickich poziomach.
Pomyślcie jakby to było gdyby BG postawić w jakimś kanionie na przeciwko niemal wszystkich mieszkańców pobliskich miast zamienionych w zombie by chronili zaklęciami i innymi możliwymi środkami ostatniego punktu obrony, a w tym punkcie nagle kilku zarażonych przez ugryzienie zapada w śpiączke i budzi się jako nieumarli, od razu atakując resztę ocalałych.
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Czw 12:28, 04 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12:43, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ciekawy i oryginalny pomysł. Ja bym dał jednak nie wirusa, tylko zamiast tego starożytną klątwę...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:58, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Czemu nie poprzez ugryzienie? Zaraźliwa choroba byłaby zgoła ciekawsza.
Biorąc pod uwagę fakt, że większość humanoidów ma rozmiar średni, zombie byliby beznadziejni na epickich poziomach, więc pomysł z przygodą odpada.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Warag
Zbrojny
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 15:22, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Sam już od jakiegoś czasu przymierzam się żeby wrzucić do swojej kampani takiego wirusa, tylko jakoś nie mogę się zabrać za rozpisanie tego na potrzeby mechaniki (wiem, można to zrobić czysto fabularnie, ale ja lubię takie rzeczy mieć przygotowane do końca). Tyle, że mnie do tego nie zachęciła książka, a film/gra Resident Evil.
A pomysł przygody nie jest wcale zły, ba jest nawet bardzo fajny. Na niższych poziomach spokojnie wystarczają zwykłe zombie, a na wyższych...no cóż MP nie musi się ograniczać do podręczników. Ja myśląc nad stworzeniem tej choroby, myślałem również o stworzeniu specjalnego szablonu, nakładanego na zarażonego wirusem. Dzięki temu z potężniejszych postaci, tworzyły by się potężniejsze potwory.
Właściwie to dzięki temu tematowi, może się w końcu zabiorę do roboty
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Czw 15:33, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Biorąc pod uwagę fakt, że większość humanoidów ma rozmiar średni, zombie byliby beznadziejni na epickich poziomach, więc pomysł z przygodą odpada. |
Kto powiedział że BG muszą się spotkać tylko z ludzkimi zombie? Przecierz jeżeli kilka takich zombie spotka na swojej drodze jakiegoś ogra to nie pożałują sobie go sprobować ugryźć i zarazić. Następnie kilka takich zombie ogrów może spotkac na swojej drodze jeszcze większe od siebie stworzenie aż w koncu zarażone będą nawet te kolosalnych rozmiarów. Takie zombie mogą byc wyzwaniem dla epickich postaci. Wszystko zależy od inwencji MP.
Cytat: | Tyle, że mnie do tego nie zachęciła książka, a film/gra Resident Evil. |
To tez jest dobre źródło informacji ale w książce jest podane dokładnie jak taka choroba się rozprzestrzenia po organiźmie.
Już pracuje nad stworzeniem zasad działania takiej choroby, sposobów jej wykrywania i leczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Sob 15:38, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A czemu to mają być zombie, a nie jacyś potężniejsi nieumarli?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 15:57, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Wedlug mnie zombie najbardziej do tego pasuje. Jednakże moga to byc inni nieumarli byleby choroba miała mozliwość krążenia w nich (czyli np. nie szkielety bo to same kości) i żeby byli dość tępawi (czyli np. nie wampiry lub licze).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 15:58, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zawsze klątwa czy choroba może powodować mutacje - jest to idealne do stworzenia nowego szablonu, nakładanego na postacie zakażone chorobą/obłożone klątwą...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 16:34, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Stworzenie nowej istoty też jest dobrym wyjściem, problem tkwi w tym że jak ta istota ma wyglądac skoro zombie już istnieje. Choć można zrobić istotę identycznie wyglądającą i rużniącą się tylko tym że "zrodziła" się z powodu choroby a nie magii. Taka istota może być bardziej niebezpieczna niż normalny zombie gdyż nie jest nikomu posłuszna, i bardziej zajadła itp. Pomyslów mam jeszcze wiele ale nie chce mi sie teraz tego wszystkiego rozpisywać :)
Temat założyłem by najpierw dowiedzieć się co o tym sądzicie. Gdy tylko dowiem się trochę więcej zabiorę się do roboty :)
Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Sob 16:46, 06 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 19:10, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ja tam bym się zastanowił nad ghulami;]
Jeśli pozostajemy przy zombie to bym nadał im własną nazwę, ale mam na myśli coś w stylu zombie girlarda od imienia człowieka(/nie człowieka) który stworzył zaklęcie;]
odjął bym im powolność zombiaków i dał im jakiś intelekt, 4-5 całkowicie wystarczy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 19:36, 06 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Arvelus napisał: | Jeśli pozostajemy przy zombie to bym nadał im własną nazwę, ale mam na myśli coś w stylu zombie girlarda od imienia człowieka(/nie człowieka) który stworzył zaklęcie;]
odjął bym im powolność zombiaków i dał im jakiś intelekt, 4-5 całkowicie wystarczy. |
Podejrzewam że nie czytałeś wszystkich postów bo od początku jest mówione o chorobie a nie zaklęciu. Co do tego intelektu i szybkości to uważam że jest to zbędne i nie pasuje do takiej istoty. Ja się najbardziej przychylam do zmiany zwykłego zombie na to.
11.12.08r. Arvelus coś mi się ostatnio przypomniało co zmieniło moje zdanie co do tych inteligentnych potworów. Przypomniał mi się film "Jestem Legendą". Tam te monstra były inteligentne i szybkie. Można zrobić cos na ich podobieństwo, ba można nawet zachowa obrażenia od światła :)
(...) - Nie aktualne treści wycięte - WP Kamulec
Wiem że kiedyś (bardzo, bardzo dawno temu XD) czytałem ten artykuł ale juz o nim zapomniałem. Dzięki za przypomnienie mi o nim. Bardzo pomoże mi w projekcie, chociarz go jeszcze nie zacząłem bo ostatnio miałem trochę czas zajęty (grałem z kumplami w D&D, Dungeoneer'a i Prawo Dżungli).
Edit: Udało mi się znaleźć ten artykuł. I muszę powiedzieć że wszystko co miałem zamiar stworzyć jest w nim już zawarte więc nie wiem czy czy jest sens byl robił cos podobnego
Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Śro 20:31, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nekrus
Użytkownik
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:55, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Swoją drogą pomysł genialny w swojej prostocie, gracze zachodzą do miasta. Okazuje się że jest przeklęte, budzą się w nocy i muszą walczyć z zombiakami. Oj, działo by się działo, tak przebijać się z drużyną przez przeklętą wioskę w środku nocy gdzie nie wiesz z jakiego cienia wyskoczy na Ciebie nieumarły, świetny pomysł. Jaka by klimatyczna sesja wyszła, hehe. :-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 14:42, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Czytałem temat, ale było o tym jedno zdanie i musiałem zapomnieć, albo był to skrót myślowy, już nie pamiętam.
Właśnie te zombole z I'm Legend miałem w głowie mówiąc o inteligencji, szybkości i ghulowatości;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anachid
Zbrojny
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z brzusia mamusi
|
Wysłany: Czw 14:52, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zombi ghule ghasty. może być różny wirus
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Czw 15:11, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Powiem wam coś: ja już dawno zapomniałem o tym temacie, i nie pracuję nad tym projektem gdyż nie chcę się męczyć z czymś takim skoro i tak na razie nie gram w D&D.
Ghule to by bardziej pasowały pod licki (z ang. liźnięcie), czyli te stwory z Resident Evil z mózgiem na wierzchu co mutowały gdy zjadły świeże DNA (zasada podobna do tej z Barghestów).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 15:42, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Za to ja mam w planach popracować nad rozszerzeniem wachlarza "zombiów";]
Pewnie by się dało to podpiąć pod jakąś chorobę, czy to magiczną czy zwykłą:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nekrus
Użytkownik
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:18, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Arvelus napisał: |
Pewnie by się dało to podpiąć pod jakąś chorobę, czy to magiczną czy zwykłą:) |
Raczej magiczną, zwykłe choroby mogły by być najwyżej dodatkiem do wachlarza trupiego. Weźmy taki trąd, uderzasz w zombiaka i PLASK ręka odlatuje itp, a Ty musisz wykonać rzut obronny na wytrwałość żeby się nie zarazić.^^ Poza tym trupi jad ze zwłok sam w sobie jest silnie toksyczny to można by dodać obrażenia od trucizny zależne od wielkości zwłok na przykład mały zombie 1k4 od trucizny przy dotknięciu itp. :-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:48, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | trupi jad ze zwłok sam w sobie jest silnie toksyczny |
Poza tym, że trupie jady to cała grupa związków, a większość nie jest silnie toksyczna, do nie przenikają przez skórę (związki wchłaniane przez skórę to minimalna część trucizn).
Zdecydowanie to nie jest dobry pomysł.
Cytat: | Weźmy taki trąd, uderzasz w zombiaka i PLASK ręka odlatuje itp, a Ty musisz wykonać rzut obronny na wytrwałość żeby się nie zarazić. |
Trąd nie jest chorobą silnie zakaźną (95% ludności Europy jest odpornych na trąd, a 30% zetknęło się z bakteriami trądu), a także ma okres wylęgania się choroby do pięciu lat.
P.S. Zmodyfikowane ghule są okej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|