|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sony
Użytkownik
Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 11:02, 05 Wrz 2005 PRZENIESIONY Czw 15:25, 22 Lip 2010 Temat postu: Czy powinniśmy wycofać część oficjalnych czarów z gry? |
|
|
Dodatkowo polecam przeglądnąć SRD do ed 3.5 - magia została znacznie zmieniona. Między innymi dodano Rzuty Obronne na prawie wszystkie czary. Dodatkowo pamiętajcie, że pierwszo poziomowy czar ma niezbyt wysoki ST rzutu obronnego. Dla wojownika to problem ale dla maga, kapłana o paladynie nie wspominam.
Jeśli w drużynie mamy magów to równie dobrze mogą ich mieć przeciwnicy. Tu sprawa się rozbija o zaplanowanie akcji. Jeśli gracz chce rzucać czar - MG powinien po kilku przygodach zastanowić się co robią przeciwnicy. W końcu przeciwnicy też się uczą. Zostawić dobrze ukrytego Łotrzyka w zasadzce - i czekać - jak gracz zaczyna rzucać - Atak i pamiętajmy o Ataku Podstępnym (ed 3.0 Ukradkowy). W końcu jak nas nie wypatrzą to jesteśmy traktowani jako niewidzialni - więc premia ze ZR nam nie przysługuje.
Takie metody działają nawet na wysokich poziomach. Nagle się okazuje, że nie znowu taka straszna ta magia jak ją malują.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:55, 06 Lut 2007 PRZENIESIONY Czw 15:26, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Otóż Sony definitywnie się z Tobą nie zgodzę. Masz jako wroga drużynę, podobną do tej graczy. Ale często wrogiem jest jeden przeciwnik (czyli może być na przykład wojownik, który nie włada magią), albo nawet grupa potworów, które nie dyskonują czarami. Za mocne czary wtedy stają się bez sensu. A Ty mówisz tak, że jakby powstał 6 poziomowy czar dla czarodzieja, który zabija bez rzutów obronnych to nie zrobiłoby Ci to różnicy, bo przeciwnik też mógł go mieć. Spory błąd.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hamerek
Użytkownik
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:08, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Spory błąd to twierdzić, że muszą trafić się przeciwnicy nie władający magią i zupełnie na nią bezbronni.
BNi którzy mają klasy i ekwipunek zawsze korzystają z magii.
Potwory natomiast są dobrze wyważone, nie zawsze oczywiście przeżyją 20 rund i spuszczą porządny łomot ale w życiu też nie zawsze trafisz na twardzieli.
Magia w D&D jest na tyle powszechna by każdy mógł z nie skorzystać, więc mag nie jest silniejszy od łotra bo potrafi czarować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:04, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Magia w D&D jest na tyle powszechna by każdy mógł z nie skorzystać, więc mag nie jest silniejszy od łotra bo potrafi czarować. |
BPA ma każdy, dlatego wojownik nie jest silniejszy od plebejusza.
W dnd są czary lepsze i gorsze, słabsze i silniejsze, a wynika to z faktu ich różnorodności. Jeżeli sprowadzilibyśmy je wszystkie do tego samego poziomu przegięcia( co jest niemożliwe), to zostałaby ich garstka, a w dodatku wszystkie byłyby takie same. Wersja 3.x nie jest zbalansowana i nigdy nie będzie, bo taki jest jej urok. Dlatego uważam wyrzucanie czarów za głupotę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|