|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szajba
Widmowy Wędrowiec
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: Wto 13:10, 01 Cze 2010 PRZENIESIONY Wto 17:22, 01 Cze 2010 Temat postu: Próba rozbrojenia z ostrzem na szyi |
|
|
Wyobraźcie sobie taką oto sytuację: jedna osoba zachodzi drugą od tyłu i przykłada jej sztylet do gardła. Mówi tej osobie, że jeśli się ruszy, to poderżnie jej gardło, a w kwestii mechaniki D&D przygotowuje akcję "jak się ruszy to ciach". Z kolei ta osoba ze sztyletem przy tętnicy nie daje się zastraszyć i postanawia rozbroić napastnika. Teoretycznie w kwestii mechaniki ta osoba powinna automatycznie skończyć z poderżniętym gardłem. Ale przecież w filmach tego typu sytuacje powtarzały się niejednokrotnie i nieraz bohaterowi udawało się wyjść cało z takiej opresji. Jak to rozwiązać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 17:14, 01 Cze 2010 PRZENIESIONY Wto 17:22, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co to za filmy, ale założę się, że to te gdzie główny bohater zabija anonimowe moby setkami nie musząc przeładować:)
Swoją drogą to wedle mechaniki powinien jeszcze rzucić na trafienie;]
Automatyczne poderżnięcie gardła. Ewentualnie test sporny na refleks z premią tak z +30 dla tego z nożem:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:06, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Temat trochę stary, ale mam pytanie:
Jak widzicie odwzorowanie mechaniczne w ten sposób, że atakujący chce, niech już będzie poderżnąć gardło. Chwyta więc cel od tyłu z zaskoczenia atakiem dotykowym (próbuje) zacząć zwarcie. Następnie (jeśli wygra) zadaje cios sztyletem (normalnie). Tutaj test inicjatywy i walkę zaczynamy od tego, że cel ma jakieś obrażenia i ma założony chwyt.
Albo zamiast takiego rozwoju wydarzeń dać możliwość maksymalnych obrażeń na kości bez krytyka, chyba że wyrzuci? Przy ataku sztyletem łotr masakruje ukradkowym atakiem, mag zadaje 4.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 1:48, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mechanika D&D nie jest realistyczna. Próba zmiany tego nie ma sensu. Gracz nie może zadeklarować, że jako atak z zaskoczenia podrzyna gardło tak samo, jak nie może zdecydować jako łucznik na strzelanie w ręce, czy nogi. Jeżeli to zmienić - system się sypie.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:59, 03 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 8:59, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
3/4 się z Tobą zgadzam, 1/4 pozwolę sobie sprostować:)
Masz rację o nierealistyczności, a co do sypania systemu to nie jest, że się sypie i już a tylko cholernie trudno to zoptymalizować;]
Ja nie potrafię XD
Choć swego czasu udało mi się stworzyć nową mechanikę do D&D która dodała realizmu i znacznie fajniej się na niej grało, ale miała jedną potworną wadę... magię;]
U mnie kulała na całej linii. System nadawał się tylko do światów niemagicznych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|