Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Inicjatywa a różnokształtny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zdolności klasowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:08, 16 Sty 2010    Temat postu: [3.0] Inicjatywa a różnokształtny

Załóżmy że różnokształtny na początku walki jest ognikiem (+9 do zr) i rzuca na inicjatywę z bonusem ognika. W następnej swojej turze zmienia się w szkieleta ( +1 do zr). Czy według was powinna mu się wtedy obniżyć inicjatywa czy powinna zostać jaka jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:29, 16 Sty 2010    Temat postu:

Wartość inicjatywy w danym starciu jest zmienna. Jeżeli premia zostaje zmodyfikowana, odpowiednio rośnie/maleje wartość, co może wpłynąć na kolejność działań w rundzie.

Odpowiadając na pytanie - inicjatywa ulegnie zmianie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:38, 16 Sty 2010    Temat postu:

Inicjatywa pozostaje taka sama. Rzut został wykonany z premiami i jego wartość zostaje zachowana. Inicjatywa zmieniałaby się gdyby rzut był wykonywany co rundę, a ponieważ tak nie jest, to zostaje jej wartość jaką wylosowałeś na początku walki. Dalsze zmiany współczynników i premii do inicjatywy w trakcie walkie nie mają żadnego wpływu na twój wynik wylosowany przed walką.

To tak jakbyś wykonał rzut przeciwko chorobie w rundzie 2. a w rundzie 4 twoja kondycja zmalała i MG zmodyfikowałby twój poprzedni rzut o tą wartość.

Podsumowując inicjatywa jest stała i niezmienna. Natomiast wpływają na nie wszystkie premie jakie masz gdy wykonujesz rzut na nią. Po tym rzucie zręczność może spaść do 1 a twoja inicjatywa pozostaje taka sama.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:44, 16 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
o tak jakbyś wykonał rzut przeciwko chorobie w rundzie 2. a w rundzie 4 twoja kondycja zmalała i MG zmodyfikowałby twój poprzedni rzut o tą wartość.
Nietrafne porównanie. Rzut obronny jest działaniem "chwilowym" - wykonuje się go w danym momencie. Inicjatywa natomiast określa porządek, który jest zmienny.

Nie mam przy sobie podręczników, ale patrząc na SRD 3.5 nie znalazłem fragmentu, który jednoznacznie rozstrzygałby, jak być powinno. Moje zdanie pozostaje niezmienne i uważam, je za logicznie uzasadnione (zmiana szybkości reakcji skutkuje zmianą inicjatywy).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 15:45, 16 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:46, 16 Sty 2010    Temat postu:

Rzut obronny jest chwilowy i rzut na inicjatywę też jest chwilowy, to co się dalej dzieje nie ma zupełnie znaczenia. Raz wykonanego rzutu nie można potem modyfikować w przyszłości.

Ktoś ci podaję truciznę i twój rzut się powiódł, świetnie przez następny okres czasy jesteś w stanie zwalczać truciznę w swoim Ciele. Tak samo jest z inicjatywą, określa porządek na jakiś okres czasu.

Rzut jest chwilowy, to co potem ten rzut wywołuje to już zupełnie inna sprawa.

"At the start of a battle, each combatant makes an initiative check. An initiative check is a Dexterity check. Each character applies his or her Dexterity modifier to the roll. Characters act in order, counting down from highest result to lowest. In every round that follows, the characters act in the same order (unless a character takes an action that results in his or her initiative changing; see Special Initiative Actions)."

1. Rzut na inicjatywę wykonuje się tylko na początku walki
2. Modyfikator z zręczności dodaje się tylko do rzutu, więc potem nie ma znaczenia twoja zręczność bo nie rzucasz ponownie na inicjatywę w tej walce
3. Twoja kolej w rundzie pozostaje zawsze taka sama chyba, że zastosujesz specjalne akcje i tylko w tym wypadku kolejność się zmienia.
4. Czar Neverskitter z SC dodaje 5 do twojej inicjatywy na całą walkę , a trwa 1 rundę. Wniosek z tego taki, że modyfikatory liczą się tylko przy rzucie.
5. Nie ma czegoś takiego jak logiczne uzasadnione, logicznie rzecz biorąc nie ma czegoś takiego jak inicjatywa i nie da się tego logicznie tłumaczyć. Albo coś jest napisane w zasadach, albo nie.

Inicjatywa to nie jest prędkość reakcji, szybkość czegoś tam, tylko kolejność wejścia(przystąpienia) do walki, na który wpływ ma twoja zręczność.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Sob 16:50, 16 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:45, 16 Sty 2010    Temat postu:

Widzę, że goracepapu opierając się na zasadach wykazał już jak powinno być. Ja natomiast postaram się skontrować Twoją logikę.

Różnokształtny będący uprzednio żywiołakiem powietrza przemienia się w niedźwiedzia aby zaatakować przeciwnika. Jednak w trakcie zamiany jego inicjatywa automatycznie maleje. Z tego wynika, że teraz to przeciwnik może wykonać swoją akcję. Przeciwnik odsuwa się od nas, zaś my dysponując już tylko akcją standardową, nie jesteśmy w stanie nic mu zrobić.

Walka drużyn (inicjatywa czarodziej 26, zaklinacza 25). Czarodziej rzuca wycie banshee, które zabija połowę wrogiej drużyny. Zaklinacz (będący na przyspieszeniu) rzuca na siebie kocią grację. Zgodnie z zasadami znajduje się teraz przed czarodziejem. Czyli de facto powinien móc go zabić palcem śmierci, nim ten zdąży zawyć, więc jego drużyna jednak nie ginie.

Tak to chcesz rozwiązać Kamulcze? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:09, 17 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:

Walka drużyn (inicjatywa czarodziej 26, zaklinacza 25). Czarodziej rzuca wycie banshee, które zabija połowę wrogiej drużyny. Zaklinacz (będący na przyspieszeniu) rzuca na siebie kocią grację. Zgodnie z zasadami znajduje się teraz przed czarodziejem. Czyli de facto powinien móc go zabić palcem śmierci, nim ten zdąży zawyć, więc jego drużyna jednak nie ginie.

Prawo (zasady) nie działa(ją) wstecz. Czyli dopiero w następnej rundzie stosowałoby się zmieniony porządek. Wtedy wszystko się nam ładnie zgadza i funkcjonuje zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Nie 11:09, 17 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 11:16, 17 Sty 2010    Temat postu:

Ginden ma rację, ale Kamulec i Boski także.

To jest jeden z absurdów mechaniczno-logicznych.
Nie da się tego połączyć. Wedle mechaniki inicjatywa pozostaje na swoim miejscu od początku i się nie zmienia. Wedle logiki jak ktoś się zmieni z konika polnego w opasłego wieprza to powinna mu spaść.
Tutaj chodzi tylko o to czy ważniejsza jest mechanika czy logika, osobiście ja wole logikę i bym obniżył inicjatywę;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:25, 17 Sty 2010    Temat postu:

O ile się nie mylę , to Ginden obalił jedynie przykład Boskiego.

Nie rozumiem jak można stosować logikę do pojęcia inicjatywy w takiej formie jak występuje ono w dnd. Inicjatywa nie występuje w naszym świecie, więc raczej ciężko stosować nasze prawa do pojęć dnd.

Cytat:
Wedle logiki jak ktoś się zmieni z konika polnego w opasłego wieprza to powinna mu spaść.


A ja zapytam dlaczego. Jest na to jakiś argument czy po prostu "bo to logiczne"? Słowa "logiczne","logika" są bardzo ciekawe, wystarczy że gdzieś się pojawią i już nie trzeba niczego argumentować.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 12:29, 17 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:53, 17 Sty 2010    Temat postu:

A może dlatego że jesteś mniej zręczny i wolniej reagujesz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:04, 17 Sty 2010    Temat postu:

Dlatego mam obniżony rzut na refleks.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:47, 17 Sty 2010    Temat postu:

Ginden napisał:
Czyli dopiero w następnej rundzie stosowałoby się zmieniony porządek. Wtedy wszystko się nam ładnie zgadza i funkcjonuje zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.


Różnokształtny w formie niedźwiedzia ma niską inicjatywę. W swojej akcji (na przyspieszeniu jest w stanie jedynie podbiec do czarodzieja i wykonać pojedynczy atak. Zamiast tego woli jednak podbiec i przemienić się w żywiołaka powietrza. Koniec rundy. Ponieważ inicjatywa wzrosła mu o 10, teraz on rozpoczyna turę. Przemienia się z powrotem w niedźwiedzia i wykonuje cała serię ataków.

W ten sposób między jedną a drugą turą czarodzieja, nasz różnokształtny ma 2 pełne akcje, dzięki temu, że na chwilę się przemienił w coś innego (w tej postaci nie robił absolutnie nic - to było tylko zamiana / odmiana). Czy to nadal zgadza się z Twoim zdrowym rozsądkiem? .. o logice nie wspominając ...


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Nie 14:48, 17 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:30, 17 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Dlatego mam obniżony rzut na refleks.

Inicjatywa i refleks to rzeczy bardzo do siebie podobne
Papu, ona istnieje w naszym świecie, ale nie funkcjonuje jako rzut. Kiedy się z kimś lejesz to któryś uderza pierwszy, nie? (nie mówię tu o przypadku gdy stoją i mierzą się wzrokiem, a potem czekają aż któryś wykona ruch, ale o takiej, że nagle zaczynają się bić) To właśnie jest inicjatywa, to jest po prostu refleks. W mechanice D&D rozbito to na dwie oddzielne statystyki, co nie zmienia faktu.

Boski, jeśli już idziemy na logikę to idźmy do końca, a nie na pół gwizdka.
Ja bym w tym momencie zmniejszył naszemu niedźwiedziowi inicjatywę, bo teraz jest powolniejszy. Jego runda zostaje przerwana, swoją wykonuje mag i miś dokańcza.
Mechanicznie karygodne, ale mnie to nie rusza.
Poza tym co złego w tych dwóch rundach z rzędu?
Podczas bójki nie może tak być? Że wymieniają się A:cios-B:blok, B:cios, A:blok i znowu B:cios, a A:blok?
Logicznie nic nie stoi na przeszkodzie aby ktoś na sekundę przyspieszył co da mu możliwość wyprowadzenia gradu uderzeń ściągając przeciwnika do defensywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:07, 17 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Papu, ona istnieje w naszym świecie, ale nie funkcjonuje jako rzut. Kiedy się z kimś lejesz to któryś uderza pierwszy, nie? (nie mówię tu o przypadku gdy stoją i mierzą się wzrokiem, a potem czekają aż któryś wykona ruch, ale o takiej, że nagle zaczynają się bić)


Wtedy to jest atak z zaskoczenia i z inicjatywa nie ma on nic wspólnego.

Cytat:
To właśnie jest inicjatywa, to jest po prostu refleks. W mechanice D&D rozbito to na dwie oddzielne statystyki, co nie zmienia faktu.


Inicjatywa to jest "wyprzedzanie w czymś kogoś, pierwszeństwo, umożliwiające skuteczne działanie przeciw komuś, zdobycie przewagi; prymat "

Refleks to jest zdolność szybkiej reakcji na bodźce otoczenia.

Więc to nie jest to samo.

Cytat:

Podczas bójki nie może tak być? Że wymieniają się A:cios-B:blok, B:cios, A:blok i znowu B:cios, a A:blok?


Podczas bójki nie ma czegoś takiego jak rundy.
Sytuacja:bije się 2 gości
Reakcja kibiców: Patrz spowolniał bo zamienił się w niedźwiedzia.
Ktoś kiedyś widział taką sytuację?

Arvelus sprawiasz wrażenie jakbyś w ogóle nie wiedział po co inicjatywa została wprowadzona do mechaniki. Starasz się jak najbardziej przełożyć logikę naszego świata na świat dnd. Proponuję całkowicie wywalić rundy i inicjatywę, a gracze niech się przekrzykują.

Cytat:
Boski, jeśli już idziemy na logikę to idźmy do końca, a nie na pół gwizdka.
Ja bym w tym momencie zmniejszył naszemu niedźwiedziowi inicjatywę, bo teraz jest powolniejszy. Jego runda zostaje przerwana, swoją wykonuje mag i miś dokańcza.


Patrz post Gindena.
Cytat:

Mechanicznie karygodne, ale mnie to nie rusza.


Naprawdę, nie za bardzo rozumiem o czym dyskutujemy? O tym co jest napisane w zasadach, o tym jak wygląda bójka w naszym świecie, o tym jakie zasady domowe wprowadziłeś na swojej sesji, czy o tym co Cię rusza, a co nie ?


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 16:14, 17 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:26, 17 Sty 2010    Temat postu:

Dyskusja jest na temat: Gdy jest początek walki i ustalony czas reakcji poszczególnych osób na to czy "dać mu w pysk czy nie" to potem inicjatywa może zmienić się gdy zmieni się zręczność delikwenta czy też akcje są 6 sekundowe i zmiana zręczności nie ma wpływu na szybkość wykonania swoich akcji (np dwóch ataków mieczem, rzucenia czaru, wypicia eliksiru).
Więc czy zmiana zręczności może mieć tak duży wpływ na szybkość wymachiwania mieczem / rzucania czarów / używania magicznych przedmiotów by zmieniała się szybkość reakcji osoby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zdolności klasowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin