|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 16:01, 13 Mar 2008 Temat postu: [3.0] Pawęż |
|
|
Pawęż u mnie na sesjach się pojawiała, lecz korzystały z niej postacie pośrednie, w dodatku do osłony przed strzałami. Obecnie wspomniał o niej gracz (Boski) i zadał mi kilka pytań. Sam mam wątpliwości. Mam nadzieję, że wspólnie je rozwiejemy.
Jaką premię z osłony według was powinno się uzyskiwać w jakiej sytuacji, gdy postać zasłania się nią i:
1.
a) stoi
b) robi półtorametrowe kroki
c) idzie
d) porusza się podwójnym ruchem
e) biegnie
2.
a) przykuca za nią
b) pije eliksir
c) przeładowuje za nią kuszę
d) idzie i wypija eliksir
3. Walczy wręcz
Jak z premiami, zależnie od kontu pod jakim się atakuje? Jak łatwo zmienić można stronę, z której zasłaniamy się tą tarczą?
Sporo mam tych wątpliwości.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:08, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Deemer
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:03, 14 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
1.
a) Każdą, zależy, jak się ustawi pawęż. Właściwie, to powinno się wprowadzić pawęż dla różnych rozmiarów postaci (o ile nie jest, choć wtedy pewnie w PG jest przewidziana tylko dla średnich/małych).
b) To co wyżej.
c) To co wyżej.
d) Według mnie maksymalną 3/4, ale to tylko zasada domowa, bo nigdzie o tym nie jest napisane.
e) To co wyżej, ale 1/2
2.
a) Przykucnięcie nie zwiększa osłony w przypaku całkowitej, więc nic się nie zmienia.
b) Wg mnie to nic nie przeszkadza i można trzymać dalej pawęż.
c) To co wyżej.
3.
Może zasłonić się nawet całkowicie, ale wtedy nie może atakować. Pawęż traktujemy tak samo jak ścianę. Oczywiście przeciwnik może zrobić krok i uderzyć pod kątem.
Cytat: | Jak z premiami, zależnie od kątu pod jakim się atakuje? |
4. (pozwole sobie ponumerować, do ułatwienia dyskusji)
Dokładnie tak samo jak ze ścianą. Pod kątem zmienia się osłonę.
Cytat: | Jak łatwo zmieić można stronę, z której zasłaniamy się tą tarczą? |
5. Według mnie w akcji będącej odpowiednikiem ruchu. Choć zastanawiam się, czy nie darmowo raz na rundę.
Prosiłbym także o wypowiedzenie się innych. Niektóre z powyższych mogą być poprostu złą interpretacją zasad, a szczerze powiedziawszy mnie też interesuje pawęż.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soolik
Początkujący
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: że znowu ?
|
Wysłany: Pią 11:04, 14 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 2.
c) przeładowuje za nia kuszę |
2.
c) Zazwyczaj z tego co wiem potrzeba do przeładowania kuszy obu rąk. Jest to jedynie możliwe gdy postać wbije pawęż w miękkie podłoże. W innym wppadku postać trzymająca pawęż ma znacznie utrudnione jak nie uniemożliwione przeładowywanie.
Co do reszty zgadzam się z Deemer'em. No chociaż do pkt 5. może się jeszczę przyczepie. :)
(Wniosłem poprawkę.)
Ostatnio zmieniony przez Soolik dnia Pią 11:19, 14 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:30, 14 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ale to tylko zasada domowa, bo nigdzie o tym nie jest napisane. |
Chodzi mi właśnie o własną dedukcję, dyskusję i propozycje, a nie podanie danych z podręczników. Z tego co wiem, podręcznikowe opisy pawęży ograniczają się do kilku linijek w PG.
1. Rozumiem, że jest to pewien "postęp", ale tak dokładniej, co masz na myśli mówiąc, że "zależy".
ad. c) osobiście mam wątpliwość. Czy pawęż może zapewnić 100% osłony postaci, która idzie z przeciętną szybkością? Ja sam bardziej skłaniam się do 9/10, ale czekam (tak jak i we wszystkich punktach) na propozycje, pomysły, dyskusję.
2 c) Soolik, pisząc ten punkt miałem tego świadomość. Moim zdaniem przy kuszy innej, niż lekka pawęż można o siebie oprzeć. Nie powinna się pod wpływem ataku zsunąć na ziemię, za wyjątkiem ciosów bronią rzucaną lub naprawdę "dużego kalibru".
Do rozważania całości dopiszę, abyście mieli porównanie, że pawęż stosowana była powszechnie przez oddziały kuszników. Były na to dwa sposoby:
- kusznik przykrywa się pawężą podczas strzelania
- jedna postać osłania siebie i kusznika pawężą, kucając i podtrzymując pawęż z określonej strony.
3.
- nie sądzisz, że mimo wszystko jest szansa, że atakujący uderzy, stojąc na przeciwko, z boku lub góry pawęży i tym samym trafi? Czy nie powinna być to premia za 9/10?
- Ale jeżeli cię atakuje?
Dopisałem 2. d) Idzie i wypija eliksir (czyli łącznie akcja całorundowa) z ruchem).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 0:47, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Patrząc na Wasze wypowiedzi wydaje mi się, że nie do końca znacie technikę obrony pawężem. Jest to tarcza wyjątkowo skuteczna przeciwko łucznikom, która praktycznie chroni całkowicie, przed ostrzałem z jednej strony. Skuteczność jego maleje jednak, gdy atak odbywa się z wielu stron. Technika obrony przeciwko grupie przeciwników jest analogiczna do innych tarcz, choć pawęż cierpi na tym tle z powodu nienajlepszej "zwrotności". Jest za to największą dostępną w D&D tarczą.
W każdym przypadku skuteczność pawęża zależy od ilości przeciwników i ich ustawienia. Postać może zostać otoczona maksymalnie z 8 stron. Postaram się teraz rozpisać każdy z przypadków. Zaś na wstępie proponuje zasadę: Skuteczność pawęża przeciwko flankującym przeciwnikom maleje dodatkowo o dwie kategorie. Na potrzeby pawęża wprowadzę jeszcze jedną kategorię osłony:
1/8 - premia +1 do KP, brak premi za refleks.
1 przeciwnik - Sprawa wydaje mi się prosta. Postać broniąca się przed atakiem dystansowym ma całkowitą osłonę. Przeciwko postaci walczącej wręcz, jest to 9/10. Jeśli nasza postać również walczy to osłona wyniesie 3/4.
2-3 przeciwników - Sytuacja trudniejsza, mimo to osłona nadal wynosi 3/4 jednakże przeciwnicy mogą ją teraz zniwelować do 1/4.
4-5 przeciwników - W tej sytuacji postać jest już prawdopodobnie flankowana przez co najmniej 2 przeciwników. Osłona maleje do 1/2.
6-8 przeciwników - Bohater jest kompletnie otoczony. Wiele ataków następuje jednocześnie, pawęż jest nieustannie odtrącany. Manewrowanie wielką ciężką tarczą jest prawie niemożliwe. Osłona maleje do 1/4, choć wpraktyce jej skuteczność jest już żadna. Obrona pawężem przeciwko 8 przeciwnikom spada do 0.
1.
a), b) i c) - Akcje nie mają wpływu.
d) - Osłona maleje o jedną kategorię.
e) - Osłona maleje o dwie kategorie.
2.
a) - Nie ma wpływu.
b) i d) - Osłona maleje o jedną kategorię. Podczas picia wymagane jest też odpowiednie ustawienie głowy.
c) - W tym wypadku pawęż należy traktować jak najzwyczajniejszą nieruchomą osłonę, ponieważ postać nie możliwości nią manewrować.
3. Różnica między obroną a walką ma miejsce jedynie przy jednym przeciwniku (atakach z jednej strony) i jest to spowodowane koniecznością odsłonienia się, aby zadać cios. W reszcie przypadków pawęż nie jest juz w stanie zapewnić równie solidnej osłony, nawet jeśli bohater skupi się wyłącznie na obronie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soolik
Początkujący
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: że znowu ?
|
Wysłany: Sob 12:15, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Na potrzeby pawęża wprowadzę jeszcze jedną kategorię osłony:
1/8 - premia +1 do KP, brak premi za refleks. |
Pisząc "jeszcze jedną kategorię osłony" masz na myśli "stopień osłony" tak ? Bo nie chciał bym niedomówień.
Cytat: |
1 przeciwnik - Sprawa wydaje mi się prosta. Postać broniąca się przed atakiem dystansowym ma całkowitą osłonę. Przeciwko postaci walczącej wręcz, jest to 9/10. Jeśli nasza postać również walczy to osłona wyniesie 3/4.
|
I teraz tak. Czyli według Ciebie mając pawęż w walce 1 na 1 dostaje +7 do KP ? Jak dla mnie to troszkę dużo, a wydaje mi się, że tarcza w tym wypadku wydaje się bardziej na miejscu ( tak na mój rozumek ).
Jeśli nie walczymy to ok możemy trzymać ją pomiędzy przeciwnikiem a sobą co daje nam praktycznie całkowitą osłonę ale walcząc ?
Szybkie odsłonięcie się (żeby wyprowadzić cios) i zasłonięcie w przypadku tak masywnego przedmiotu (i to jedną ręką !) nie wydaje mi się takie proste.
2.
b) i d) Nie wydaje mi się żeby obniżanie o jedną kategorię miało sens.
Aby napić się wystarczy przyłożyć rękę z naczyńkiem do ust i lekko podnieść głowę co raczej nie narazi nas na jakiekolwiek wychylenie się.
Ale to tylko moje skromne zdanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:54, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Soolik napisał: | Pisząc "jeszcze jedną kategorię osłony" masz na myśli "stopień osłony" tak ? Bo nie chciał bym niedomówień.
|
Tak, o to mi dokładnie chodzi.
Soolik napisał: | I teraz tak. Czyli według Ciebie mając pawęż w walce 1 na 1 dostaje +7 do KP ? Jak dla mnie to troszkę dużo, a wydaje mi się, że tarcza w tym wypadku wydaje się bardziej na miejscu ( tak na mój rozumek ). |
Spójrz na opis osłony 3/4 - wyglądanie zza drzewa. Pawęż to właśnie coś w rodzaju drzewa, choć my możemy go przesuwać i lepiej się dzięki temu zasłaniać. Podczas zadawania ciosu odsłoniamy jedynie fragment ręki z bronią.
Jest to tym realistyczniejsze, że wojownicy mają wtedy mniejszą szansę na wzajemne trafienie. Pojedynki w D&D trwają kilkanaście - kilkadzieścia sekund, po czym jeden z bohaterów pada martwy. Realistyczne zasady dotyczące pawęża wydłużają ten czas, a szansa na zranienie znacznie spada.
Soolik napisał: | Nie wydaje mi się żeby obniżanie o jedną kategorię miało sens.
Aby napić się wystarczy przyłożyć rękę z naczyńkiem do ust i lekko podnieść głowę co raczej nie narazi nas na jakiekolwiek wychylenie się.
Ale to tylko moje skromne zdanie. |
W mojej opini czynność ta znacznie utrudnia sprawne manewrowanie pawężem. Na razie pozostaje przy swoim zdaniu, wolałbym usłyszeć opinie innych. Po za tym prosiłbym chociaż o wypowiedzenie się, czy zaproponowany przeze mnie system 8 stron, jest odpowiedni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soolik
Początkujący
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: że znowu ?
|
Wysłany: Sob 13:58, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Pawęż według podręcznika gracza waży zaledwie 22.5 kg.
Teraz spróbuj jedną ręką (!) na tyle sprawnie i szybko się odsłonić i zasłonić żeby zdążyć przed ciosem przeciwnika.
Jest to praktycznie prawie niewykonywalne. To po pierwsze.
Dalej.
Premie zza drzewa uzyskujesz wdłg. mnie tylko wtedy gdy przeciwnik korzysta z broni dystansowej.
Bo gdy stoi z drugiej strony tego samego drzewa to czemu i on nie miał by dostać premii za 3/4 osłony ?
System twoich 8 stron wdłg. mnie wymaga dopracowania jeszcze bo tworzy z pawęży (nie wiem jak to odmnienić ale mniejsza z tym) osłonę uniwersalną.
W takim wypadku po co nam tarcze ? Pawęż jest droższy tylko o 10 SZ od dużej stalowej tarczy a według tego co piszesz to kilkukrotnie lepszy (duża tarcza w takiej samej sytuacji 1 na 1 dostarcza nam tylko +2 KP ) .
Jest to jak dla mnie niedopuszczalne niezbalansowanie. Ale może się czepiam...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:49, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Soolik napisał: | Premie zza drzewa uzyskujesz wdłg. mnie tylko wtedy gdy przeciwnik korzysta z broni dystansowej.
Bo gdy stoi z drugiej strony tego samego drzewa to czemu i on nie miał by dostać premii za 3/4 osłony ? |
Oczywiście jeśli przeciwnik również chowa się za tym samym drzewem to otrzymuje identyczną obronę co my. Jednakże w przypadku pawęża jedynie my otrzymujemy tą premię, ponieważ możemy w każdej chwili odsłonić przeciwnika.
Soolik napisał: | W takim wypadku po co nam tarcze ? Pawęż jest droższy tylko o 10 SZ od dużej stalowej tarczy a według tego co piszesz to kilkukrotnie lepszy (duża tarcza w takiej samej sytuacji 1 na 1 dostarcza nam tylko +2 KP ). |
A po co nam nam mała tarcza, skoro w każdej sytuacji daje ona KP o 1 mniejszą niż tarcza duża? Oczywiście, że zaletą większej tarczy, jest lepsza osłona, bo taka ma być właśnie jej funkcja. Jednak jedną z głównych wad jest masa takiej tarczy. Czy postać o sile 10 będzie w stanie unieść i bronić się pawężem? Nie.
Problemem wielkiej tarczy jest także możliwość jej odtrącenia. O wiele trudniej jest utrzymać coś większego, więc otrzymuje karę z rozmiaru do prób odtrącenia.
Soolik napisał: | Jest to jak dla mnie niedopuszczalne niezbalansowanie. Ale może się czepiam... |
Szczerze mówiąc to podczas walki 1v1 także mam wątpliwości...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 9:41, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Patrząc na Wasze wypowiedzi wydaje mi się, że nie do końca znacie technikę obrony pawężem. |
Z tym się nie zgodzę.
Przeanalizowałem całość (w tym także fragment PG poświęcony osłonom) i sądzę, że można by zrobić tak:
Sytuacja, gdy atakujący jest po stronie chronionej pawężą:
Pełna osłona: Postać mocno pochylona osłania się pawężą i robi co najwyżej krok półtorametrowy. Tym samym nie ma szans, że się wychyli. Oczywiście chroniący się pawężą nie widzi przeciwnika.
9/10: Postać idzie. Powoduje to, iż nieraz się nieznacznie odsłania, choć nadal szansa, że niewprawny strzelec ją trafi jest minimalna. Postać nie widzi atakującego.
3/4: Postać idzie, ale wygląda zza pawęży, tym samym widzi napastnika lub postać porusza się podwójnym ruchem, nie wyglądając zza pawęży.
1/2: Postać porusza się podwójnym ruchem, wyglądając zza pawęży lub postać biegnie, nie wyglądając zza pawęży (na większości powierzchni kończy się to upadkiem)
1/4 Postać biegnie, wyglądając zza pawęży.
Tak więc:
Czynnik: Stopień osłony (podstawowym jest pełna):
Marsz -1
Podwójny ruch -2
Bieg -3
Wyglądanie zza pawęży -1
Atakujący stoi pod kątem 45 stopni -1 (nie działa, jeżeli od stron atakującego stoi sojusznik, tworząc swą pawężą linię z pawężą broniacego) [ mam na myśli sytuację, gdy np. sojusznik z pawężą stoi z prawej, zwrócony tarczą w stronę atakującego nas, który stoi pole przed sojusznikiem, pod kątem 45 stopni, przed nami]
Atakujący stroi pod kątem większym, niż 45 stopni - osłona zredukowana do 0
Broniący atakuje: -3
Broniący przykucnął: +1
Broniący wykonuje jakąś czynność za osłoną (picie eliksiru, dobycie broni) -1
Ktoś inny trzyma pawęż (a więc postać nie znajduje się bezpośrednio za nią) -1
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:56, 16 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soolik
Początkujący
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: że znowu ?
|
Wysłany: Nie 15:39, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 1/4 Postać biegnie, wyglądając zza pawęży. |
To znaczyło by że w 3/4 jest widoczny z czym się nie zgodzę. Może niech to również będzie 1/2. I wtedy bieg z pawężą nie wyglądając był by albo niewykonalny albo trzeba by wykonać test ZR na każde x metrów.
Oprócz tego co mnie cały czas drażni (czytaj walka 1v1 ), reszta wydaje mi się dobrze rozwiązana.
Ja bym rozwiązał to tak.
Pawęż nie jest zbyt poręczny w walce wręcz dlatego osoba posługująca się nim musi być i silna i zręczna (albo tylko silna sami doradźcie) (min S:12 Zr:12 ) aby móc korzystać z niej w pełni (czyli jak dla mnie była by to osłona 1/2 dająca +4 KP albo na upartego to wasze 3/4 czyli +7 KP ).
Jeśli postać nie spełnia tych wymagań nakładamy karę -1 do KP na każde 2 pkt. (Czyli postać np. z S:10 ZR:10 dostaje -2 KP ).
Taka była by moja propozycja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:52, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | To znaczyło by że w 3/4 jest widoczny z czym się nie zgodzę. |
Postać mocno się odsłania, gdyż beignąc i patrząc zza pawęży nie może swobodnie trzymać jej na wysokości głowy (bo wtedy neiw idzi), ani kolan (bo wtedy nie może biec).
ZR: Może łatwiej Ci się zasłaniać pawężą, jak jesteś zręczniejszy, ale on krępuje ci trochę ruchy. Ponad to zwróć uwagę, że inną tarczę, czy zbroję też łatwiej wykorzystać silniejszej osobie, a mechanika nie uwzględnai tego i w tamtym przypadku. Sądzę więc, że należy to tak zostawić.
Walka 1 na 1:
W razie pojedynku postać atakująca może zrobić krok i zatakować z innej strony. Dlatego też pawęż będzie dawać dużo tylko, jeżeli na obu flankach mamy sojuszników(ad. tego dopisałem jeszcze poprawkę do 45 stopni).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Soolik
Początkujący
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: że znowu ?
|
Wysłany: Nie 18:20, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Postać mocno się odsłania, gdyż beignąc i patrząc zza pawęży nie może swobodnie trzymać jej na wysokości głowy (bo wtedy neiw idzi), ani kolan (bo wtedy nie może biec). |
Chyba muszę jednak przyznać Ci rację w tym wypadku.
I teraz Kamulcu mógłbyś mi dokładnie wytłumaczyć na przykładzie walki jedna postać z pawężem i na przykład krótkim mieczem kontra jedna postać z krótkim mieczem ( Wszystkie statsy identyczne itp. ).
Bo nie wiem czy podczas walki jeden na jednego mogę obejść przeciwnika z pawężem tak by jego premia spadła do 0 i wyprowadzić cios, czy też postać może mieć swą premie 3/4 do KP - 3 pkt za to że walczy (czyli 7-3=4) cały czas ?
Bo prawde powiedziawszy nie za bardzo rozumiem teraz.
___________________________________________
Co do tego co napisał Kamulec okienko niżej.
Teraz masz mój miecz. :)
Yyy... Znaczy się moje pełne poparcie.
Ostatnio zmieniony przez Soolik dnia Nie 20:23, 16 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:34, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z tym, co napisałem, postać atakująca, jeżeli jest to równe pole, może zrobic krok i stanąć po prawej stronie od strony chronionej, pod kątem 90 stopni i chroniący się pawężą nie otrzyma z racji jej posiadania jakichkolwiek premii. Sądze, że jest tak optymalnie, bowiem manwerowanie raczą niemal wielkości człowieka nie jest proste w dużym tempie (raczej łatwiej ejst taką osobe obejść i zaatakować z innej strony, niż się z tą tarczą obracać).
Postać z pawężą może też oczywiście stsoowac dodatkowo zwyłe tryby obrony, czyli -4 do trafień +2 do Kp lub pełną obronę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hamerek
Użytkownik
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 9:37, 25 Paź 2009 PRZENIESIONY Nie 11:41, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Co do pawęża to można się nim zasłaniać np.na 3/4 i dostajesz +7 do KP. Ale przeciwnik z którym walczysz dostaje tą samą premię +7 do KP ze względu że się na niego zasłaniasz.
poza tym gdzie pisze że pawęża nie można umagiczniać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:16, 25 Paź 2009 PRZENIESIONY Nie 11:42, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak w 3.0, ale w 3.5 można go umagiczniać, normalnie daje premię do KP, ale zapewnie kare -2 do ataków. Zapewnia całkowite ukrycie, ale nie możesz wykonywać wtedy ataków.
Cytat: | Shield, Tower
This massive wooden shield is nearly as tall as you are. In most situations, it provides the indicated shield bonus to your AC. However, you can instead use it as total cover, though you must give up your attacks to do so. The shield does not, however, provide cover against targeted spells; a spellcaster can cast a spell on you by targeting the shield you are holding. You cannot bash with a tower shield, nor can you use your shield hand for anything else.
When employing a tower shield in combat, you take a -2 penalty on attack rolls because of the shield’s encumbrance. |
Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 11:20, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:24, 25 Paź 2009 PRZENIESIONY Nie 11:42, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Nie wiem jak w 3.0, ale w 3.5 można go umagiczniać, normalnie daje premię do KP, ale zapewnie kare -2 do ataków. Zapewnia całkowite ukrycie, ale nie możesz wykonywać wtedy ataków. |
W 3.0 zasady dotyczące pawęży są inne (zapewnia wyłącznie osłonę, biegłość w niej jest wliczona do biegłości w tarczach).
Pawęży nie można umagicznić, w klasyczny sposób, ponieważ premii z umagicznienia nie można dodać do premii z tarczy (bo jej nie ma).
Ponad to - w PMP pawęże magiczne nie figurują.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:38, 25 Paź 2009 PRZENIESIONY Nie 11:42, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie dorwałem stare SRD 3.0
Pawęże w 3.0 faktycznie dają tylko osłonę
Cytat: | Shield, Tower: This massive wooden shield is nearly as tall as the wielder. Basically, it is a portable wall meant to provide cover. It can provide up to total cover, depending on how far a character comes out from behind it. A tower shield, however, does not provide cover against targeted spells; a spellcaster can cast a spell on a character by targeting the shield. A tower shield cannot be used for the shield bash action. |
Jest gdzieś w zasadach jaką akcją jest "zasłonięcie się" pawężem?
Pawęże można umagiczniać w normalny sposób, tylko zwykłe "plus jeden" nic nie dają , natomiast odporność na kwas już tak.
To, że nie ma w PMP przykładowych magicznych pawęży nic nie znaczy. Skoro zbroi półpłytowej magicznej też nie ma, to nie można jej umagiczniać?
Wydaje mi się , że zasady z 3.5 w miarę dobrze oddają jak walczy się z pawężem, bez zbytniego utrudnienia mechaniki walki.
Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 11:53, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hamerek
Użytkownik
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:23, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Zasłonięcię się pawężem to akcja będąca odpowiednikiem ruchu :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Nie 13:27, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mechanika mechaniką, ale ludzie: znajdźcie mi logiczny powód dlaczego pawęż nie może być zaklęta? W większości przypadków jest zbudowana z tego samego co tarcza czy miecz, ilością zużywanych na nią materiałów nie przekracza pełnej płytówki. Więc z jakiego powodu nie można jej zakląć bo według mnie to jest bzdura?!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:35, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Mechanika mechaniką, ale ludzie: znajdźcie mi logiczny powód dlaczego pawęż nie może być zaklęta |
Bo logicznie rzecz biorąc magia nie istnieje.
Oczywiście, że można zakląć pawęż, tak jest wg mechaniki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 19:47, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Szczerze to wydaje mi się, że wg mechaniki nie można umagiczniać pawęża, bo nie daje premii do kp, ale nie jestem pewny.
Tak czy siak ja bym nie zabronił zaklinania pawęży gdyby gracz chciał.
W mojej karierze zdarzało mi się umagiczniać nawet kimono dla mnicha;]
Cytat: | To, że nie ma w PMP przykładowych magicznych pawęży nic nie znaczy. Skoro zbroi półpłytowej magicznej też nie ma, to nie można jej umagiczniać? |
Ale zbroja półpłytowa działa na takich samych zasadach jak pełna płytówka. A pawęż działa na zupełnie innych zasadach niż duża tarcza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:39, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ponawiam pytanie i proszę o cytat. Jaką akcją jest zasłonięcie się pawężą?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 20:20, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zasłonięcie się pawężą chyba podchodzi pod "przygotowanie tarczy", co według tabeli "akcje różne" (PMP, str. 251) jest akcją będącą odpowiednikiem ruchu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:16, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuję to przygotowanie tarczy polega na przypięciu jej do ręki/przytwierdzeniu/założeniu. Oczekuje dokładnego cytatu z pawężą, domysły odpadają.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|