|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:31, 08 Cze 2009 Temat postu: [3.0] Przyzwanie potwora w trakcie rundy |
|
|
Mag ma akcję cząstkową (np. ze względu na rundę zaskoczeniową). Zaczyna rzucać przyzwanie potwora i kończy (akcja standardowa) w połowie drugiej rundy.
Kiedy pojawia się stworzenie i jaką akcję może wykonać?
Proszę o podparcie odpowiedzi argumentacją.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 14:08, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Annihilator
Nowicjusz
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 5:15, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Pytanie dosyć ciekawe :)
Wezwanie potwora napisał: | Pojawia się on tam, gdzie wskażesz i zaczyna działać natychmiast w twojej inicjatywie. | Czyli potwór powinien mieć tyle akcji ile zostało właścicielowi. Nie mówię, że to będzie najbardziej logiczne i realistyczne ale najbardziej wygodne i nie będzie wprowadzać zamieszania :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Namrasit
Adept
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 7:49, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Akurat gdy potwór sie pojawia, czarodziejowi zostaje cała runda :). Problem więc chyba rozwiązany.
W akcji zaskoczenia nie można robić rzeczy wymagajacych całej rundy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:59, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie przeczytałeś dokładnie, co napisałem. Postać zaczyna wykonywać akcję całorundową i kończy to w połowie kolejnej rundy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Namrasit
Adept
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:26, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A od kiedy to wojownik w akcji zaskoczenia przygotowywuje pełny atak ? W dnd nie można robic rzeczy na raty, tam nie ma punktów akcji. Po prostu mag nie może podjąć akcji całorundowej, gdy do dyspozycji ma tylko akcje standardową. Podstawy systemu sie kłaniają .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:24, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie sprawdzałem w 3.5, ale w 3.0 od zawsze. Polecam rozdział Walka w PG - strona 127.
____________________________________
Problem został gdzie indziej rozwiązany przez Suldarr'essalara. Przyzwana istota zawsze wykonuje (po przyzwaniu) akcję całorundową, zaś jej działanie jest niezależne od akcji, jaką ma przyzywający.
Moja teza o tym, iż istota może zaraz po przyzwaniu wykonać taką akcję, jak przyzywający została obalona.
Suldarr'essalar napisał: | A jeśli przyzwany potwór będzie mieć inny zestaw akcji niż gracz? Np. gracz jest pod wpływem spowolnienia i ma tylko partial action, zaś przyzywa np. Chockera [C], który ma dodatkową akcje ruchu. To co, do końca spotkania, [C] może wykonywać tylko partial action (zamiast standard + 2x move)? Be-ze-du-ra. Potwór wchodzi na inicjatywie gracza (w tym wypadku chwilkę po nim) i ma pełen zakres akcji. To nie oznacza, że jego akcje mają się zmieścić w czasie w jakim działa dany gracz.
Czysto matematycznie, skoro chcesz dowodu:
Jeśli np. Gracz [G] działa w czasie T = <a> i kończy przyzywanie potwora [P] w c T, to przyzwany [P] działa w czasie T1 = <a>*, bo nic nie ogranicza liczby jego akcji.
Paniał?
* zakładając, że [P] i [G] mają do dyspozycji po jednej akcji standardowej, akcji ruchu i swift action. |
Jednocześnie jestem zdania, że takie rozwiązanie mechaniczne rodzi absurdy. Przykład: Walka maga z wojownikiem:
Pierwsze 3 sekundy - runda zaskoczeniowa:
Czarodziej (wygrał inicjatywę) zaczyna rzucać zaklęcie
Wojownik - wykonuje akcję
1. normalna runda:
3-9 sek: Czarodziej przyzywa żywiołaka ziemi
6-12 sek: Żywiołak atakuje wojownika
3-9 sek: Wojownik omija żywiołaka (mimo, że ten nie został jeszcze przyzwany) i podchodzi do maga
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 19:17, 28 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|