|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymonho
Początkujący
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 13:43, 22 Paź 2010 Temat postu: [3.5, 3.0] Łamanie karku |
|
|
Dzięki wielkie.
Teraz coś zupełnie innego.
W jaki sposób bohater może złamać kark innemu humanoidowi?
Chodzi mi o to jaki test ma wykonać on i jego ofiara?
Przypuśćmy, że do zdarzenia dochodzi podczas warty jednego z orków w namiocie wroga i bohater bez używania broni chce go zabić, wpada na pomysł, aby złamać mukark przekręcając jego głowę tak aby do tego doszło.
Ostatnio zmieniony przez szymonho dnia Pią 13:43, 22 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aron
Nowicjusz
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 18:56, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No ja bym na pewno dał ofierze test na refleks w początkowej fazie gdy BN go dopiero próbuje złapać a później test wytrwałości. Do refleksu to np. SW potwora + modyfikator ze zręczności , w przypadku wytrwałości zamiast zręczności dałbym mod. z budowy. Ale można też wzmocnić dokrawając BN-owi dodatkowe punkty np. przez koncentracje na ruchach strażnika i wyczucie odpowiedniego momentu na złapanie. No ale przecież ofiara zawsze może się po prostu odwrócić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Azgoth
Generał Podziemi
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:14, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zastosuj zasady zwarcia (BG musi go złapać i przytrzymać), a potem może jakiś test Siły?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymonho
Początkujący
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 8:42, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc, zastosuje jeden z wariantów na najbliższej sesji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 10:40, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze powiem, że gdyby u mnie chciano złamać kark to dałbym test zwarcia, potem drugi i test siły o ST=10+bd przeciwnika.
No i koniecznie trzeba go zajść od tyłu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:23, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
To nie jest proste. Daj graczowi zwykły atak z zaskoczenia (jeżeli uda mu się podkraść). Jeżeli obrażeniami zabije przeciwnika nim ten się ruszy, opisz to jako złamanie karku.
Mechanika D&D jest wrażliwa na tego typu zasady domowe, więc nie przejdą. Dodanie nowego sposobu uśmiercania zepsuje balans i wymusi większe zmiany w mechanice.
Patrz temat [3.0; 3.5] Ciche zabójstwo - rozwiązanie mechaniczne.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 21:43, 28 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymonho
Początkujący
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 13:03, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kamulec napisał: | Jeżeli obrażeniami zabije przeciwnika nim ten się ruszy opisz to jako złamanie karku.
|
A co zrobić gdy ork ma 14 poziom wojownika? BG co się do niego skrada nie zabije go jednym ciosem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Namrasit
Adept
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:06, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zawsze można wyjść z założenia, że taki 14 poziomowy ork to nie byle kto i trzeba być na prawdę masterem, żeby skręcić mu kark. Z tym, że taki typowy master może mieć problem z podkradnięciem się .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 17:22, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli szans na zabicie go w ten sposób praktycznie nie ma. Radzę nie dorabiać tu nowych zasad, a jeśli nie możesz niedociągnięć D&D znieść, to radzę zmienić system.
Z wątku wydzieliłem rozmowę na temat idei urealniania mechaniki D&D, ponieważ dyskusja na ten temat powtarza się w kolejnych wątkach.
Ad. poniższego: Jednak jestem zdania, że założenia systemu można by osiągać przy znacznie lepiej zrobionej mechanice.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 18:59, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:32, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nie da się tego zrobić wg zasad. Skręcać kark możesz co najwyżej postaci na 1 poziomie(ewentualnie trochę wyżej). Jeżeli chcesz skręcać kark postaci na 14 poziomie to musisz grać albo łotrem, albo zabójcą.
Cytat: | Radzę nie dorabiać tu nowych zasad, a jeśli nie możesz niedociągnięć D&D znieść, to radzę zmienić system. |
Tylko sprostuję. To nie są niedociągnięcia. To są założenia systemu. To tak jakby krytykować marchewkę dlatego, że nie jest ananasem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|