Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] EPP/ DP / KW - Jak się to liczy?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gizd
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:51, 17 Sty 2016    Temat postu: [3.5] EPP/ DP / KW - Jak się to liczy?

Witam,


Postanowiłem pierwszy raz w swoim życiu stworzyć postać w systemie D&D 3.5 na kartce.

Wydrukowałem sobie rozszerzoną kartę postaci gdzie jest EPP do uzupełnienia. No i zaczęło się czytanie!

Chciałbym was zapytać czy dobrze rozumiem te EPP.

W przypadku bohaterów EPP liczymy tak że: np. mamy barbarzyńce 1 poziomu, ale EPP liczymy ze wzoru : EPP = KW + DP czyli powiedzmy że MP ustala DP na 0 dla bohaterów( bo chcemy zacząć bohaterami na 1 poziomie) i KW dla barbarzyńcy to 12 więc jego EPP to 12, tak?

W przypadku jakiś stworów / istot to DP i KW jest podane w księdze potworów więc np. Elektryczna Jaszczurka o KW 2k10 + 2 i brak DP ma EPP równe 20?

Coś czuję że nie ogarniam, więc prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Nie 20:24, 17 Sty 2016    Temat postu:

Wszystko źle Razz

EPP to jest efektywny poziom postaci. DP, jak to nazywasz, czy;o dostosowanie poziomu, zależy od rasy postaci. Wszystkie rasy w podręczniku gracza ma DP +0, bo są równie silne, dopiero w innych podręcznikach można znaleźć takie z wyższym. To więc nieważne.
KW to suma kości wytrzymałości. Postać 1 poziomu ma 1 kość wytrzymałości, drugiego - 2, trzeciego trzy, itd. To tylko mówi, ile razy rzucało się na punkty wytrzymałości. Postać pierwszego poziomu dostaje pełne PW (punkty wytrzymałości) ze swojej kostki. Czyli barbarzyńca 1 poziomu ma 1k12 - to daje 12 PW, plus modyfikator z budowy. Na drugim poziomie doda do tej puli rzut kostką k12 i mod. z budowy, - da to ilość PW, a kostek wytrzymałości będzie miał w sumie 2.
EPP dla postaci o normalnej rasie równe jest sumie poziomów klasowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gizd
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:34, 19 Sty 2016    Temat postu:

Aha czyli DP stosuje się np. w księdze potworów lub gdy chcemy pokierować bohaterem spoza kręgu podstawowych ras zawartych w podręczniku gracza.

Czyli np. Drow 1 poziomu z DP +2 jest traktowany jako 3 poziomowa postać z 3 EPP

Co do KW no rzeczywiście nie ogarnąłem - teraz już wiem o co biega.

Ale co do EPP to wolałbym się jeszcze upewnić:

"EPP dla postaci o normalnej rasie równe jest sumie poziomów klasowych." - OK

Ale EPP dla już innej rasy to po prostu suma ilości KW + DP, tak?

Czyli dla np. Półsmoka wojownika 4 poziomu z DP +3 i KW:4k10 +16 EPP będzie równe +7,tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Wto 13:50, 19 Sty 2016    Temat postu:

Tak, EPP to suma KW i dostosowania poziomu. Wyrażona jako liczba, nie +coś, także EPP półsmoka wojownika 4. poziomu wynosi 7.
EPP mówi nam, ile doświadczenia postać potrzebuje do awansu na kolejny poziom i na podstawie tego wskaźnika wylicza średni poziom drużyny, również taka postać zdobywa doświadczenie, jakby miała poziom równy EPP.
Prawie nigdy nie warto mieć dostosowania, więc staraj się unikać takich ras. Kilka dodatkowych statystyk i jakaś zdolność czaropodobna rzadko zrekompensują utratę całego poziomu klasowego.

Jeszcze jedna ważna sprawa - większość ras z dostosowaniem poziomu ma też rasowe kości wytrzymałości - które oczywiście również wliczamy do EPP. Taki ogr posiada 4 rasowe kości giganta, dostosowanie poziomu +2, więc zanim zdobędzie jakikolwiek poziom klasowy, to już ma EPP 6. Podrzędny rodzaj kostki (k8), kiepska bazowa premia do ataku - zwyczajny półork barbarzyńca 6. poziomu były prawdopodobnie dużo lepszy. Także ja odradzam na początku przygody z D&D kombinowanie z rasami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin