|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gizd
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 17:51, 17 Sty 2016 Temat postu: [3.5] EPP/ DP / KW - Jak się to liczy? |
|
|
Witam,
Postanowiłem pierwszy raz w swoim życiu stworzyć postać w systemie D&D 3.5 na kartce.
Wydrukowałem sobie rozszerzoną kartę postaci gdzie jest EPP do uzupełnienia. No i zaczęło się czytanie!
Chciałbym was zapytać czy dobrze rozumiem te EPP.
W przypadku bohaterów EPP liczymy tak że: np. mamy barbarzyńce 1 poziomu, ale EPP liczymy ze wzoru : EPP = KW + DP czyli powiedzmy że MP ustala DP na 0 dla bohaterów( bo chcemy zacząć bohaterami na 1 poziomie) i KW dla barbarzyńcy to 12 więc jego EPP to 12, tak?
W przypadku jakiś stworów / istot to DP i KW jest podane w księdze potworów więc np. Elektryczna Jaszczurka o KW 2k10 + 2 i brak DP ma EPP równe 20?
Coś czuję że nie ogarniam, więc prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lord Xan
Generał Podziemi
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Barlinek/Poznań
|
Wysłany: Nie 20:24, 17 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko źle
EPP to jest efektywny poziom postaci. DP, jak to nazywasz, czy;o dostosowanie poziomu, zależy od rasy postaci. Wszystkie rasy w podręczniku gracza ma DP +0, bo są równie silne, dopiero w innych podręcznikach można znaleźć takie z wyższym. To więc nieważne.
KW to suma kości wytrzymałości. Postać 1 poziomu ma 1 kość wytrzymałości, drugiego - 2, trzeciego trzy, itd. To tylko mówi, ile razy rzucało się na punkty wytrzymałości. Postać pierwszego poziomu dostaje pełne PW (punkty wytrzymałości) ze swojej kostki. Czyli barbarzyńca 1 poziomu ma 1k12 - to daje 12 PW, plus modyfikator z budowy. Na drugim poziomie doda do tej puli rzut kostką k12 i mod. z budowy, - da to ilość PW, a kostek wytrzymałości będzie miał w sumie 2.
EPP dla postaci o normalnej rasie równe jest sumie poziomów klasowych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gizd
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:34, 19 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Aha czyli DP stosuje się np. w księdze potworów lub gdy chcemy pokierować bohaterem spoza kręgu podstawowych ras zawartych w podręczniku gracza.
Czyli np. Drow 1 poziomu z DP +2 jest traktowany jako 3 poziomowa postać z 3 EPP
Co do KW no rzeczywiście nie ogarnąłem - teraz już wiem o co biega.
Ale co do EPP to wolałbym się jeszcze upewnić:
"EPP dla postaci o normalnej rasie równe jest sumie poziomów klasowych." - OK
Ale EPP dla już innej rasy to po prostu suma ilości KW + DP, tak?
Czyli dla np. Półsmoka wojownika 4 poziomu z DP +3 i KW:4k10 +16 EPP będzie równe +7,tak?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lord Xan
Generał Podziemi
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Barlinek/Poznań
|
Wysłany: Wto 13:50, 19 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, EPP to suma KW i dostosowania poziomu. Wyrażona jako liczba, nie +coś, także EPP półsmoka wojownika 4. poziomu wynosi 7.
EPP mówi nam, ile doświadczenia postać potrzebuje do awansu na kolejny poziom i na podstawie tego wskaźnika wylicza średni poziom drużyny, również taka postać zdobywa doświadczenie, jakby miała poziom równy EPP.
Prawie nigdy nie warto mieć dostosowania, więc staraj się unikać takich ras. Kilka dodatkowych statystyk i jakaś zdolność czaropodobna rzadko zrekompensują utratę całego poziomu klasowego.
Jeszcze jedna ważna sprawa - większość ras z dostosowaniem poziomu ma też rasowe kości wytrzymałości - które oczywiście również wliczamy do EPP. Taki ogr posiada 4 rasowe kości giganta, dostosowanie poziomu +2, więc zanim zdobędzie jakikolwiek poziom klasowy, to już ma EPP 6. Podrzędny rodzaj kostki (k8), kiepska bazowa premia do ataku - zwyczajny półork barbarzyńca 6. poziomu były prawdopodobnie dużo lepszy. Także ja odradzam na początku przygody z D&D kombinowanie z rasami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|