Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Powiększenie osoby (zmiana kategori rozmiaru, a staty)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamhir
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:25, 26 Maj 2014    Temat postu: [3.5] Powiększenie osoby (zmiana kategori rozmiaru, a staty)

Witam.
Skoro wstęp mamy za sobą, dalej po krasnoludzku - krótko i do rzeczy - szperałem dzisiaj trochę w odpowiedzi jaki bonus do siły zapewnia Powiększenie osoby, gdyż coś mi się nie wydaje, żeby mój GM miał rację jakoby zwiększało to bazową moją siłę o 1.5x...
Z pewnością dla mnie jako kapłana nastawionego na walkę w pierwszej lini zasada ta umiliała mi życie, lecz nie potrafię odnaleźć nigdzie potwierdzenia dla niej. Przy opisie zaklęcia nic nie ma mowy jakoby z racji powiększenia rozmiaru zwiększała się inaczej, niż o +2 w opisie. Jednak w internetach niektórzy sugerowali się zasadami z tworzenia potworów (i o to pewnie chodziło mojemu GM'owi) i podawali przykład, gdzie siła zwiększała się już +8 przy zmianie rozmiaru ze średniego na duży.
Przekleje jeszcze post owej dyskusji:
Cytat:
[3.5] Stat Adjustments with Size Change?
I've been trying to figure out what really happens when you shift the size of a creature.

You have the spell Enlarge Person which says "The target gains a +2 size bonus to Strength, a -2 size penalty to Dexterity (to a minimum of 1), and a -1 penalty on attack rolls and AC due to its increased size."

In the Monster Manual on page 291 there is table 4-2 where it says from Medium to Large the creature gets +8 Strength and -2 Dex and +4 Con and +2 Natural Armor.

Then we go to page 89 of the 3.5 FAQ which says, "The changes to statistics by size indicated in Table 4–2 in the MM are primarily a guideline for monster creation, rather than hard-and-fast rules. Although many size-change effects
mimic the numbers given on that table, each such effect has its own unique properties that don’t necessarily match the table. (The enlarge spell, for example, grants only a +2 bonus to Strength, in contrast to the +8 bonus listed on Table 4–2.)"

So at least from the FAQ it sounds like Enlarge and Reduce Person spells are adding a bit of something extra to the shifting in size categories. That the changes to Str and Dex are more flavorful, rather than reflecting a rigidly scaled system of shifting size categories.

Likewise on page 296 of the MM is table 5-1, which clearly states in the text that the Str, Dex and Con range of values are only suggested values. Combining Tables 4-2 and 5-1 and you see why those are composed as they are. Going from Medium to Large gives you +8 Str because it's assumed that your generic large creature will have at least an 18 Str, starting from a base of 10.

So as far as the MM goes, it is all just guidelines on values for creating monsters. What I'm trying to do is figure out what values are definitive for shifting size categories. There are lots of size tables and rules sprinkled through the books, but none of them seem to be the definitive table showing absolute values for the system.

There are some categories that get repeated over and over again, such as you always have a size modifier that affects your AC and Attack Rolls. When I look over all of the rule entries I could find in the three core books it sounds to me that the definitive categories which are always affected are:

AC
Attack
Grapple
Hide
Space
Reach
Carry Capacity
Natural Attack dice scaling
Manufactured Weapon scaling

What seems to be left open to "flavor" are:

Str adjustments
Dex Adjustments
Con Adjustments
Natural Armor Adjustments
Speed

So you could have a medium creature change to a large creature, but still just have average Abilities of 10 across the board and no Natural Armor.

I wish there was a more definitive pronouncement, but I can't find anything being added in any of the other monster books or even Savage Species.

Do people agree on my reading of this? Is there something I'm missing?

Jak to więc jest Waszym zdaniem?
Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez Kamhir dnia Pon 21:30, 26 Maj 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Wto 0:57, 27 Maj 2014    Temat postu:

Tu nie ma miejsca na "nasze zdanie" Razz
Zasady czaru wyraźnie stwierdzają, co robi, i właśnie to robi (kolokwialnie mówiąc). Powiększenie osoby zapewnia premię +2 do siły.
Natomiast wytyczne z Księgi Potworów dotyczą awansowania kości rasowych potworów - a przy zwiększeniu rozmiaru poprzez rasowe HD zapewnia dodatkowe premie, jak to wyszczególnia tabela. Graczy to raczej nigdy nie będzie obchodzić, nawet druida.


Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Wto 0:57, 27 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin