Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Rakszasa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avallach
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubin (Dolny Śląsk)

PostWysłany: Pią 12:40, 27 Sie 2010    Temat postu: [3.5] Rakszasa

Na początek przepraszam za zły dział, wiem że to rasa, nie klasa, ale niestety takiego nie znalazłem.
Otóż w Księdze Potworów 3.5 przeglądałem sobie ciekawe grywalne rasy humanoidów. I znalazłem coś BARDZO ciekawego, wręcz wyglądającego na totalny overpower. Rakszasa - jest to średni rodowity przybysz, o wyglądzie człowieka z tygrysią głową i szponami. Ma dostosowanie poziomu aż +7, ale za to zapewnia zdecydowanie nadto wyrównujące to bonusy:
- ma WBUDOWANE na starcie 7 poziomów zaklinacza-przybysza, które można kontynuować. Dzięki temu, wygląda na to że pomimo dostosowania poziomu grający zaklinaczem kompletnie nic nie traci (a właściwie od razu zyskuje to co "stracił" dostosowaniem poziomu), a zyskuje inne potężne zalety
- premie do atrybutów: Siła +2, Zręczność +4, Budowa +6, Intelekt +2, Roztropność +2, Charyzma +6. Zwłaszcza to ostatnie przydaje się zaklinaczowi
- zaczyna z KW 7k8 i bazowymi rzutami obronnymi Wytr +5, Ref +5 i Wola +5.
- otrzymuje aż 10 × (8 + modyfikator z Int) punktów umiejętności i trzy atuty
- naturalny pancerz +9, odporność na czary 27, redukcja obrażeń 15/dobro i kłute (co do dwóch ostatnich cech nie jestem pewien czy otrzymuje je także bohater, czy tylko jako potwór/BN)
- ciągle działająca zn wykrycie myśli na 18 lvl czarującego
- na życzenie zn zmiana kształtów na inne humanoidalne formy (nierozpraszalna, trwa dowolnie długo)
- bazowa szybkość naziemna 12m, widzenie w ciemnościach na 18m, premie +8 do blefowania i przebierania, bronie naturalne, ulubiona klasa zaklinacz.

Czyżby ta rasa miała jakieś potężne wady które przeoczyłem? Wydaje się że mogłaby egzystować wśród popularniejszych ras pod przybraną postacią, dzięki premiom do odpowiednich testów nikt by się nie domyślał prawdy (chyba że rzuciłby Widzenie Prawdy). Jak już pisałem, planuję oczywiście grę jako zaklinacz (ewentualnie wbiję 3 poz. kapłana a resztę w Teurgu, bo chyba w drużynie normalnego kapłana nie będzie, a jest dość potrzebny).
Ponadto taka postać wydaje mi się niezwykle atrakcyjna fabularnie - daje duże możliwości, wprowadza trochę egzotyki.
_____________________________
Czemu wg Ciebie dyskusja o rasie pasuje do działu Klasy? Przeniesione.
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 13:09, 27 Sie 2010    Temat postu:

Nie wiem skąd żeś wziął to e.p.p.+7, ale jest błędne:)
Powinno wynosić coś koło +13 do +15, przyjmując, że nigdzie się nie pomyliłeś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corthal
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 13:57, 27 Sie 2010    Temat postu:

Efektywny poziom postaci oblicza się przez dodanie dostosowania poziomu i kostek postaci.
Więc ogólnie wynosi 14.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:03, 27 Sie 2010    Temat postu:

Akurat z tego co ja się orientuję to oficjalne zasady po prostu wliczają te KW już w e.p.p.
Ale ja osobiście nie zgadzam się z czymś takim:)
wg. tego systemu jedna kość humanoida czyli k8+bd pw i chyba+1 (lub 2) do jakiegoś rzutu obronnego jest równowarte z poziomem wojownika dającym k10+bd pw, +2 wytrw i atut.
Ja tam nie polecam stosować tego systemu, ale jak kto woli;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:13, 27 Sie 2010    Temat postu:

To, czy postacią steruje gracz, nie ma wpływu na mechanikę.

Modyfikator efektywnego poziomu postaci to różnica między poziomami w klasach, a efektywnym poziomem postaci.
Dostosowanie poziomu to różnica między liczbą KW, a efektywnym poziomem postaci.

W KP 3.5 podawane są dostosowania poziomu, więc rakszasa ma bazowe EPP 14 = 7 (KW) + 7 (dostosowanie poziomu).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 20:22, 04 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:25, 27 Sie 2010    Temat postu:

Rakszasa ma efektywne dostosowanie poziomu +14, bo posiada 7 KW rasowych i EPP 7. Oczywiście, za wysokie.

Arvelusie, powiedz mi, czemu uważasz, że rakszasa powinna mieć dostowanie poziomu +13?
Porównajmy gracza-rakszasę, której ulubioną klasą jest zaklinacz z człowiekiem-zaklinaczem na podobnym jej poziomie.
Rakszasa i zaklinacz 13 poziomu, zakładamy, że obaj są budowani na kupowaniu punktów w ilości 32.
Rakszasa nasza, jak to mag, wzięła 18 budowy i powiedzmy 18 charyzmy (na resztę nie starczy jej punktów). Zaklinacz też wziął 18 budowy i 16 charyzmy (musi podpakować staty, które rakszasa ma wrodzone).
Rakszasa posiada PW w wysokości 84. Zaklinacza - 86. Zaklinacz minimalnie wygrywa.
KP rakszasy jest o 11 wyższe od KP zaklinacza.
Niestety, jeśli jesteśmy zaklinaczem, i tak trzymamy się poza zasięgiem wroga walczącego wręcz, a inni magowie ignorują nasze KP (tak, tylko +2 za zręczność zostaje). Do tego są takie czary jak lustrzane odbicie, przemieszczenie, rozmycie, migotanie i wiele innych.
Naszą przewagę jest odporność na czary 20+KW i redukcja obrażeń. Z 7 KW mamy 27 OC. Zaklinacz 13 poziomu z odpowiednią szatą przebija to przy wyniku 12. 60% czarów wchodzi. Jeśli weźmiemy ulepszoną penetrację czarem i pewien atut, pozwalający brać 10 na testach poziomu czarującego, przebijamy się zawsze. Są klasy prestiżowe na dodatek, które zapewniają spore premie do przebijania.
Redukcja obrażeń? Kamienna skóra ze SRD zapewnia nam redukcję tylko o 5 mniejszą (choć ma kosztowny komponent). A i tak nie dopuszczamy do możliwości kontaktu z wrogiem.
Co tracimy? 6 poziomów zaklinacza, czyli 3 kręgi czarów, a także dwa atuty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avallach
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubin (Dolny Śląsk)

PostWysłany: Pią 20:59, 27 Sie 2010    Temat postu:

Rzeczywiście za późno się dowiedziałem/zauważyłem że sumuje się także ilość posiadanych już KW. To oznacza że niestety faktycznie mimo fabularnej atrakcyjności, postać taka jest niegrywalna. Wygląda na to że mój MG, ani inny gracz z którym o tym rozmawiałem także nie wiedzą/przeoczają że EPP wynosi 14, a nie 7, jednak będę musiał ich oświecić i ewentualnie poprosić o zmniejszenie dostosowania kosztem części umiejętności. Czy na pewno epp zawsze wynosi dostosowanie + ilość "bazowych" KW?
We wszystkich przypadkach które widziałem (być może nawet wszystkich istniejących) dostosowanie było wyższe lub równe posiadanemu KW przez co byłem pewien że jest ono w nie wliczone, a do epp dodaje się tylko kości wytrzymałości zdobyte dzięki awansom w poziomach klasowych.

Pewnie się mylę, ale wydaje mi się to trochę bez sensu, zwykły człowiek ma bazowo 1kw, załóżmy że awansował poziom w wojowniku, dostosowanie postaci człowieka wynosi +0. Oznaczałoby to że ma epp = 2 co jest wyjątkowo dziwne.

Najlepszy wydawałby mi się system taki o jakim napisał Arvelus, ale to z kolei by oznaczało że rakszasa jest nieco przepakowany jak napisałem w pierwszym poście.


Ostatnio zmieniony przez Avallach dnia Pią 21:03, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:40, 27 Sie 2010    Temat postu:

Jestem pewien tego, co napisałem.

Dostosowanie poziomu w D&D nie jest liczone zbyt dobrze, są duże różnice między premiami przy takim samym, zaś postaci z dostosowaniem są zwykle słabsze od tych bez. W dodatku system nie uwzględnia sprawy kluczowej, jaką jest różne znaczenie wzmocnień oferowanych przez rasę, zależnie od EPP postaci (np. zdolność zadania obszarowych 10k6 na 1. poziomie jest potężna, a na 20 niemal bezużyteczna; lepsze atrybuty są na niskich poziomach warte znacznie mniej, niż na wyższych), przez co większość postaci z dostosowaniem poziomu na niskich poziomach jest niemal niegrywalna (np. drow).

Natomiast w porównaniu do innych dostosowań poziomu wg mnie dostosowanie poziomu rakszasy jest policzone dobrze. Należy zwrócić uwagę na bardzo dużo punktów umiejętności i ogromne premie do atrybutów.

Cytat:
Pewnie się mylę, ale wydaje mi się to trochę bez sensu, zwykły człowiek ma bazowo 1kw, załóżmy że awansował poziom w wojowniku, dostosowanie postaci człowieka wynosi +0. Oznaczałoby to że ma epp = 2 co jest wyjątkowo dziwne.

W przypadku ras o maksymalnie 1 KW zostaje ona zastąpiona przez 1. kość poziomu klasowego. Zresztą nie ma ludzi bez klas postaci - są po prostu plebejusze.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 21:50, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:31, 28 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

Natomiast w porównaniu do innych dostosowań poziomu wg mnie dostosowanie poziomu rakszasy jest policzone dobrze. Należy zwrócić uwagę na bardzo dużo punktów umiejętności i ogromne premie do atrybutów.

Punktów umiejętności nie jest tak dużo, bo to średnio 7,8 punktu umiejętności na poziom. 10*(8+modyfikator int.). 110? Okej, wydamy je. W umiejętnościach klasowych możemy mieć najwyżej 10 rang. Rozdaliśmy 11 umiejętności do pełna. Niestety, nie będą one wyższe, bo jako zaklinacz mamy najwyżej 5 punktów umiejętności na poziom. Więc 6 umiejętności zostaje nam na poziomie 10 rang.
Premie do atrybutów? Budowa +6 nie nadrabia straty 7 poziomów. Ba! Awansując do 20 poziomu za tą budowę uzyskujemy +18 PW (3*6) względem innych. Za 7 poziomów utraty tracimy zaś 19PW+7*mod. budowy. Większość magów ma mod. budowy na poziomie +2, lub +3. Czyli 40 (6*k4+4+3*7). Czy to jest dobra wymiana?
Jedyną wartą zainteresowania dla zaklinacza jest charyzma. A charyzma zapewnia nam: +3/4 komórki na czary na krąg czarów, +3 do umiejętności socjalnych, +3 do ST czarów (+4 w przykładzie z postu poniżej). Nic w porównaniu do zaklinacza, bo ten ma dostęp do klas prestiżowych i 3 kręgów czarów więcej. Wolisz kulę ognia o ST 22, czy dezintegrację o ST 22?
Rakszasa powinna mieć dostosowanie poziomu +9, lub +10, wtedy byłaby dopiero grywalna.
Cytat:

Jestem pewien tego, co napisałem.

Aha, ale gdzie to ktoś zakwestionował? :O
Cytat:

Dostosowanie poziomu w D&D nie jest liczone zbyt dobrze, są duże różnice między premiami przy takim samym, zaś postaci z dostosowaniem są zwykle słabsze od tych bez. W dodatku system nie uwzględnia sprawy kluczowej, jaką jest różne znaczenie wzmocnień oferowanych przez rasę, zależnie od EPP postaci (np. zdolność zadania obszarowych 10k6 na 1. poziomie jest potężna, a na 20 niemal bezużyteczna; lepsze atrybuty są na niskich poziomach warte znacznie mniej, niż na wyższych), przez co większość postaci z dostosowaniem poziomu na niskich poziomach jest niemal niegrywalna (np. drow).

W którymś z angielskich podręczników pojawił się wariant, pozwalający usuwać sobie EPP wraz ze wzrostem poziomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avallach
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubin (Dolny Śląsk)

PostWysłany: Sob 11:37, 28 Sie 2010    Temat postu:

A co byście powiedzieli o następującym mieszańcu?

Potomek Rakszasy
Demoniczna istota zwana Rakszasą potrafi przybierać formy innych humanoidów i płodzić wtedy potomstwo. Z takich związków rodzą się istoty u których także ujawnia się piętno mrocznych mocy, choć nie tak potężne i drastyczne jak u ich złowieszczych przodków.
Humanoidy te w swojej naturalnej formie przypominają wyjątkowo dobrze zbudowane elfy o ostrych, zdecydowanych rysach twarzy i przeszywającym, pałającym wewnętrznym ogniem spojrzeniu i wyjątkowo gęstych, jasnych grzywach włosów przywodzących na myśl tygrysy. Typowy przedstawiciel tej rasy jest wzrostu i wagi podobnej do ludzkiej.

Potomkowie Rakszasy jako bohaterowie
Bohater będący tego rodzaju istotą posiada następujące cechy rasowe:
— Charyzma +4, siła -2, roztropność -2
— Średni rozmiar.
— Bazowa szybkość naziemna rakszasy to 9 metrów.
— Widzenie w ciemnościach na zasięg 9 metrów.
— Premia z naturalnego pancerza +4.
— Czytanie w myślach(zn): Wykrycie myśli 1/dziennie, efektywny poziom czaru 3.
— Zmiana kształtu(zn): Jak czar Przebranie, ale jest to zmiana fizyczna. Na życzenie. [Uwaga: Taką zdolność ma rasa Changeling z Eberronu o dostosowaniu poziomu 0]
— Czary: rzuca czary jak zaklinacz 2 poziomu. W razie awansu na poziomy zaklinacza, kumulują się one z bazowymi, jeśli chodzi o znane zaklęcia, czary na dzień, potęgę chowańca i efekty zależne od poziomu czarującego.
— Automatyczne języki: podwspólny, wspólny. Premiowe języki: piekielny, otchłanny, smoczy.
— Ulubiona klasa: zaklinacz.
— Charakter: zwykle praworządny zły (dowolny)
— Dostosowanie poziomu +2.


Ostatnio zmieniony przez Avallach dnia Sob 15:05, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 17:32, 28 Sie 2010    Temat postu:

e.p.p. Rakszasy wg. mnie:
7KW: e.p.p.+3 do +4
7 poziomów zaklinacza: e.p.p.+7
atrybuty: e.p.p.+3 do +4
OC i RO: e.p.p.+2
wszystko inne: e.p.p.+1 do +3

Czyli e.p.p właściwe waha się pomiędzy 14 a 20, jeśli coś Ci Ginden nie pasuje w moim myśleniu chętnie podejmę polemikę:)
Ponadto porównywanie rakszasy do np. człowieka z poziomami zaklinacza jest nieadekwatne. W takim wypadku nasz likatnrop powinien mieć e.p.p. coś koło+2, te 2 poziomy to może być nawet 6 komórek na czary 9 poziomu.
ogólnie będąc klasą czarującą nie warto brać jakiejkolwiek silniejszej rasy, choćby z e.p.p.+1 :)

Avallach. Twoja rasa jest za silna;]
Czemu?
A porównaj sobie go z powiedzmy człowiekiem zaklinaczem 2 poziomu.

potomek rakszasy ma:
widzenie w ciemnościach
naturalny pancerz
czytanie w myślach
zmianę kształtu

Człowiek ma:
1 atut
1 umiejętność

Ponadto może to i moje zdanie, ale atrybuty ma zbyt potężne. Tak, wiem, 2 siła i 2 roztropność to niby więcej niż 4 charyzmy, ale jednak nie pozwoliłbym na coś takiego mojemu graczowi.
Nie można patrzeć na nowe twory tunelowo:)
Ogólnie cała rasa jest w porządku, ale jaki gracz będzie brał tego kogoś na wojownika? Każdy będzie zaklinaczem, bo tylko do tego się nadaje.
Co byś powiedział o rasie co ma -10 siła, -10zr i +20 cha?
Niby w porządku. Podręcznikowo i s i zr liczą się podwójnie, więc bilans wychodzi na -20. Ale rasa i tak robiłaby rzeź:)
oczywiście nikt nie grałby tym kimś wojownikiem, ale od razu zaklinacz, bądź bard, bo do niczego innego się nie nadaje.
Jednak ten naród by podbił świat(y).


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 17:34, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:50, 28 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

7KW: e.p.p.+3 do +4

Czemu KW ma dawać EPP i to takie wysokie?
Cytat:
7 poziomów zaklinacza: e.p.p.+7

Czemu 7 wirtualnych poziomów zaklinacza ma dawać +7 EPP, skoro nie zyskuje się za nie PW, atutów i innych?
Cytat:

OC i RO: e.p.p.+2

RO są wliczone w KW. OC, jak udowodniłem, przebije połowa magów. A przeciw rakszasie automatycznie użyje się czaru bez OC, nieprawdaż?
Cytat:
Ponadto porównywanie rakszasy do np. człowieka z poziomami zaklinacza jest nieadekwatne.

A do kogo mamy porównać, skoro ulubioną klasą rakszasy jest zaklinacz?
Cytat:
W takim wypadku nasz likatnrop powinien mieć e.p.p. coś koło+2, te 2 poziomy to może być nawet 6 komórek na czary 9 poziomu.

Likantrop niekoniecznie, bo likantrop nie jest ukierunkowany na rozwój zaklinacza.
Cytat:

A porównaj sobie go z powiedzmy człowiekiem zaklinaczem 2 poziomu.

Trzeciego, 2+1=3. Very Happy
Cytat:

widzenie w ciemnościach

Widzenie w niemagicznej ciemności to czar 1 poziomu. Sztuczka (poziom 0) pozwala promieniować światłem. Razz
Cytat:

czytanie w myślach

Raz dziennie. Razz
EPP tego jest dobrze dobrane +2 jest okej. Choć usunąłbym kary do siły i roztropności, a za to zmniejszył premię z charyzmy do +2.
Cytat:
jeśli coś Ci Ginden nie pasuje w moim myśleniu chętnie podejmę polemikę

Twoim podstawowym błędem jest arbitralne ustalanie EPP, bez uznania istoty tego systemu - ma on wyrównać postaci graczy ze słabszych i silniejszych ras. A udowodniłem, że rakszasa taka jest niegrywalna. Jedyną jej przewagą jest redukcja obrażeń, OC i KP. Budowa nie nadrabia poziomów. Daje tylko +3 do rzutów na wytrwałość. Zręczność, siła i roztropność są nieważne dla maga.
Rakszasa, będąca odpowiednikiem postaci 14 poziomu posiada 27 OC. 13+poziom. Porównaj to z drowem, który ma 12+poziom.
KP... Rzucamy wzmocnione lustrzane odbicie. Tworzy ono nam 1,5*(1k4+1/3 poziomu) klonów, maksymalnie 12 (wzmocnienie). Wcześniej rzucamy przemieszczenie i migotanie. Migotanie zapewnia nam 50% szans na zostanie nietrafionym. Przemieszczenie daje też 50%. Lustrzane odbicia dają 90% na bycie nietrafionym. 0,9*0,5*0,5~=2% szans na zostanie trafionym... Zrobiliśmy to tylko na SRD i czarach 2 i 3 poziomu. A ataku z zaskoczenia i tak nie przeżyjemy.
Redukcja jest dobra tylko wobec całkowicie niezoptymalizowanych wojowników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avallach
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubin (Dolny Śląsk)

PostWysłany: Sob 19:56, 28 Sie 2010    Temat postu:

Dobra, wynegocjowałem z moim MG ostateczną wersję, chociaż niezbyt potężna, chyba zachowała wszystkie fabularne zalety Very Happy
Największą wadą jest to że "specjalne zdolności" jakie posiada (tylko dwie) nie mają żadnego znaczenia w walce, w odróżnieniu od tych które dostaje większość podstawowych ras. Nie posiada też biegłości w żadnym typie broni. Ogólnie wywaliłem prawie wszystko co miało wpływ na "potęgę", a modyfikatory rasowe zminimalizowałem. Oto rozpiska:

-- typ Rodowity Przybysz.
-- Charyzma +2, Intelekt -2.
-- Średni rozmiar.
-- Bazowa szybkość naziemna 9 metrów, widzenie w ciemnościach na 18 metrów.
-- Wykrycie myśli (zn): Jak czar, 1x/dzień.
-- Zmiana kształtu(zn): Jak czar Przebranie, ale jest to zmiana
fizyczna o dowolnym czasie trwania. 3x/dzień.
-- Automatyczne języki: podwspólny, wspólny. Premiowe języki:
piekielny, otchłanny, smoczy.
-- Ulubiona klasa: zaklinacz.
-- Charakter: zwykle praworządny zły (dowolny).
-- Dostosowanie poziomu 0.

BTW, przydała by się jakaś ludzka (albo chociaż demoniczna ; p) nazwa dla tego ;D


Ostatnio zmieniony przez Avallach dnia Sob 20:04, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:55, 28 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

-- Charyzma +2, Intelekt -2.

Czemu -2 intelekt? Roztropność byłbym w stanie zrozumieć, ale intelekt?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avallach
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubin (Dolny Śląsk)

PostWysłany: Sob 21:05, 28 Sie 2010    Temat postu:

Też byłem za roztropnością, Rakszasa to zły, kochający luksus egoista i okrutnik, do jego potomka pasowała mi kara z roztropności, ale MG uznał że dla zaklinacza ważniejszy jest intelekt i dla dobra balansu/mechaniku muszę mieć karę do niego (nie chcę dyskutować, cieszę się że zgodził się na to co jest, chociaż mógłby przekazać ewentualne argumenty, zresztą dałem mu link do tego tematu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:26, 28 Sie 2010    Temat postu:

W obecnym stanie moim zdaniem wychodzi epp+1. Jeżeli czas zmiany kształtu był limitowany przez KW, to było by +0, w obecnym stanie jest zbyt potężne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 23:21, 28 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Cytat:

7KW: e.p.p.+3 do +4

Czemu KW ma dawać EPP i to takie wysokie?

Eee... bo daje mu pw, bazowy atak, rzuty obronne, atuty i umiejętności. Z tego powodu musi podnosić e.p.p. :)
A +3/+4 za 7KW to nie jest dużo. Podręcznikowo powinno być +1 za każdą jedną KW

Cytat:
Cytat:
7 poziomów zaklinacza: e.p.p.+7

Czemu 7 wirtualnych poziomów zaklinacza ma dawać +7 EPP, skoro nie zyskuje się za nie PW, atutów i innych?

Z tego prostego powodu, że nie istnieje nic potężniejszego niż poziomy czarującego:)
EWENTUALNIE można zmniejszyć do +6, bo rzeczywiście nie daje to pw, które są przydatne:)

Cytat:
Cytat:

OC i RO: e.p.p.+2

RO są wliczone w KW. OC, jak udowodniłem, przebije połowa magów. A przeciw rakszasie automatycznie użyje się czaru bez OC, nieprawdaż?

Eee... nie.
KW to KW
RO to zupełnie co innego. Bazowy atak jest wliczony w KW, podobnie pw, rzuty obronne etc etc
Czy Ty uważasz, że OC działające w 50% przypadków to coś słabego?:)
Połowa ognistych kul, dezintegracji, paluchów, uśpień, unieruchomień nie zadziała.
A aby użyć tego atutu co wymieniłeś trzeba dokładnie wiedzieć ile kolo ma OC. Gracze naogół nie znają statystyk przeciwników.

Cytat:
Cytat:
Ponadto porównywanie rakszasy do np. człowieka z poziomami zaklinacza jest nieadekwatne.

A do kogo mamy porównać, skoro ulubioną klasą rakszasy jest zaklinacz?

Wszystko osobno.
Mówiłem Ci, porównując do zaklinacza dojdziemy do wniosku, że rakszasa powinien mieć e.p.p.+2, a nawet wtedy mógłby okazać się słabszy... 2 poziomy dla zaklinacza to bardzo dużo. Uważasz, że rakszasa powinien mieć e.p.p+2? :)

Cytat:
Cytat:
W takim wypadku nasz likatnrop powinien mieć e.p.p. coś koło+2, te 2 poziomy to może być nawet 6 komórek na czary 9 poziomu.

Likantrop niekoniecznie, bo likantrop nie jest ukierunkowany na rozwój zaklinacza.

-.-"
"likantrop" to był skrót myślowy. By ciągle nie powtarzać "rakszasa". W końcu to taki lwoludź.

Ale weź sobie kogos kto będzie miał +10 siła, +10 zr, -2 cha.
Jeśli rasę porówna się do zaklinacza to powinna mieć e.p.p+0. Czemu? Z tego prostego powodu, że te +10s +10zr są dla zaklinacza nieprzydatne. Uważasz, że coś takiego byłoby ok? A gdyby wziął poziom zaklinacza, a potem został wojownikiem? Nagle byś mu podniósł e.p.p.?

Cytat:
Cytat:

A porównaj sobie go z powiedzmy człowiekiem zaklinaczem 2 poziomu.

Trzeciego, 2+1=3.

Nie, drugiego:)
Przyjąłem tego rakszasowatego potomka bez poziomów klasowych i zaklinacza na 2. Daje nam to takie samo e.p.p.

Cytat:
Cytat:

widzenie w ciemnościach

Widzenie w niemagicznej ciemności to czar 1 poziomu. Sztuczka (poziom 0) pozwala promieniować światłem.

Ale bardzo przydatny czar pierwszego poziomu. Daje potężną przewagę nad wrogami którzy sami z siebie nie widzą w ciemnościach i nie mają dostępu do czaru. Jeśli się dobrze wykorzysta jeden kolo na 1 poziomie może wyrżnąć całą bandę bandytów.

Cytat:
Cytat:

czytanie w myślach

Raz dziennie.

Ty wiesz ile może dać przeczytanie w myślach? Nigdy nie marzyłeś by mieć taką moc?:)
To na prawdę nie jest "tylko". Oczywiście, w h&s to jest nic. Ale poza tym wypadkiem daje na prawdę dużo.

Cytat:
Twoim podstawowym błędem jest arbitralne ustalanie EPP, bez uznania istoty tego systemu - ma on wyrównać postaci graczy ze słabszych i silniejszych ras.

Twoim błędem jest błędne założenie:)
Ja WIEM, że to ma wyrównywać. Jak wspomniałem, podręcznikowo na każdą rasową KW e.p.p. powinno rosnąć o 1. Ja tego nie uznaję, bo jest to nieadekwatne.

Różni nas jedna sprawa. Ty patrzysz na rasę pod kątem zaklinacza, a ja pod kątem wszystkich klas. E.p.p. ma kilka wad wychodzących z założenia. Nie bierze pod uwagę tego jaką klasą się gra.
Dla wojownika +10s, +10bd będzie warta jego wagi w złocie
//choć w D&D to wcale nie tak dużo, ale to przenośnia;]
A dla maga będzie warte tyle co dodatkowe pw, czyli i tak nie dużo, bo sprytny mag przeżyje każde starcie mając 1pw. Istnieją kombosy w których po prostu przeciwnik nie ma szansy go trafić. Chyba, że jest nim drugi mag, ale wtedy liczy się tylko inicjatywa i nie ma znaczenia, czy ma 1pw, czy 10000000... paluch i tak go zabije.

Nie rozumiem o czym świadczy ten wywód o czarach defensywnych.
Raz. Wystarczy jedna ognista kula i wszystkie odbicia się rozpadają.
Dwa. Rakszasa też może tego użyć. Te 7 poziomów zaklinacza wystarczy.

PS.
Twierdzisz, że rakszasa powinien mieć e.p.p +10. Ok. Ale weź porównaj go z wojownikiem:)
Rakszasa 1, wojownik 11
Jedno wstrzymanie osoby i może załaskotać wojownika na śmierć:)

Jak już mówiłem. Nie można patrzeć pod kątem jednej klasy, a wszystkich. E.p.p. nie jest idealne, bo trzeba je dopasować do całokształtu klas, a nie do jednej. W 4.0 można by znacznie lepiej to dopracować, bo tam nie można skakać z jednej klasy do drugiej. Tam dałoby się zrobić e.p.p. +1 dla wojowników, +4 dla magów, +3 dla łotrów etc. Teraz nie można bo co zrobić jak ten kolo będzie wojownikiem, a potem weźmie poziom maga?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:28, 29 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

Twierdzisz, że rakszasa powinien mieć e.p.p +10. Ok. Ale weź porównaj go z wojownikiem:)
Rakszasa 1, wojownik 11
Jedno wstrzymanie osoby i może załaskotać wojownika na śmierć:)

To samo robi czarodziej 5 poziomu. Razz
Cytat:

Eee... bo daje mu pw, bazowy atak, rzuty obronne, atuty i umiejętności. Z tego powodu musi podnosić e.p.p.

Ale poziomy klas też dają pw, bazowy atak, rzuty obronne, atuty i umiejętności. Czy za awansowanie w wojowniku przyznajesz graczom EPP? Razz
Chyba że mylimy pojęcia EPP i dostosowania poziomu... Nigdy nie umiałem tego spamiętać.
Cytat:

RO to zupełnie co innego.

Aj, racja. Myślałem o rzutach obronnych. Razz
Cytat:

A aby użyć tego atutu co wymieniłeś trzeba dokładnie wiedzieć ile kolo ma OC. Gracze naogół nie znają statystyk przeciwników.

Ale zwykle nie ścierają się ze stworami, które mają znacznie więcej poziomów od nich. Razz Oczywiście, rakszasa może mieć np. o poziom więcej i już się nie przebije mag. Ale wtedy automatycznie rzuca czary, na które nie działa OC. Na przykład czarne macki. Biorą
Cytat:
Dwa. Rakszasa też może tego użyć. Te 7 poziomów zaklinacza wystarczy.

Będzie miała dwukrotnie krótsze te czary, nie będzie miała dostępu do metamagii i wyższych kręgów.
Cytat:
Ty wiesz ile może dać przeczytanie w myślach? Nigdy nie marzyłeś by mieć taką moc?:)

Nigdy, zimny odczyt mi to w pełni zastępuje. Razz
Cytat:

To na prawdę nie jest "tylko". Oczywiście, w h&s to jest nic. Ale poza tym wypadkiem daje na prawdę dużo.

Tylko że to jest odpowiednik czaru 2 poziomu. :/ Jest atut, który daje magowi zdolność rzucania raz/dzień jednego, wybranego czaru z 2 poziomu.

Ja bym oszacował to tak: KW są odpowiednikiem poziomów zaklinacza, ale są trochę silniejsze (o 2 wyższy BAB, dwa rzuty obronne i o 14 HP więcej dają), dlatego zwiększają EPP do 8. Atrybuty, OC i reszta podwyższają EPP o 2. Wykrycie myśli jest dość kiepskie na 11 poziomie.
Cytat:
W takim wypadku nasz likatnrop powinien mieć e.p.p. coś koło+2, te 2 poziomy to może być nawet 6 komórek na czary 9 poziomu.

No właśnie niekoniecznie. Bo jego OC, atrybuty i inne to wyrównują. Razz Ale równocześnie nie wyrównują straty 7 poziomów czarującego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avallach
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubin (Dolny Śląsk)

PostWysłany: Nie 12:07, 29 Sie 2010    Temat postu:

Kondeks napisał:
W obecnym stanie moim zdaniem wychodzi epp+1. Jeżeli czas zmiany kształtu był limitowany przez KW, to było by +0, w obecnym stanie jest zbyt potężne.

Weź pod uwagę że nie jest to prawdziwa, nieograniczona zmiana kształtu a jedynie zdolność bazowana na czarze Przebranie (chociaż fizyczna), który to czar jest dostępny już na pierwszym poziomie Barda, Czarodzieja, Kapłana i Zaklinacza. Nie pozwala zmienić typu ciała, a jedynie pogrubić/odchudzić lub zmniejszyć/zwiększyć wzrost o max 30cm. Nie obdarza to żadnymi zdolnościami nowej formy ani nie daje informacji na temat np. jej prawdziwego zachowania.

Wykrycie Myśli nie jest czytaniem w myślach, a jego najsłabszym "krewnym" wykrywa jedynie samą obecność myśli a przy kilkorundowej koncentracji może wykryć te najpowierzchowniejsze (chroni przed tym rzut na wolę o ST ledwo 12+mod CHA)

W odróżnieniu od specjalnych zdolności zyskiwanych przez rasy podstawowe (a każda ma chociaż kilka) te dwie mają znaczenie jedynie fabularne, w walce są bezwartościowe - a to właśnie zdolności bojowe są miarą potęgi.


Ostatnio zmieniony przez Avallach dnia Nie 14:42, 29 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:09, 29 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Weź pod uwagę że nie jest to prawdziwa, nieograniczona zmiana kształtu a jedynie zdolność bazowana na czarze Przebranie (chociaż fizyczna), który to czar jest dostępny już na pierwszym poziomie Barda, Czarodzieja, Kapłana i Zaklinacza.

Z tego co pamiętam jest atut metamagiczny, który pozwala na przedłużenie czasu trwania zaklęcia do 24 godzin (nie do dowolnego czasu) i podnosi zaklęcie o 6 lub 7 komórek (czyli ma kosz zaklęcia 7 lub 8 poziomu w tym przypadku). Może nie jest to dokładny przekaz siły mocy, ale rzuca nieco świstała na spawę.

Cytat:
W odróżnieniu od specjalnych zdolności zyskiwanych przez rasy podstawowe (a każda ma chociaż kilka) te dwie mają znaczenie jedynie fabularne, w walce są bezwartościowe - a to właśnie zdolności bojowe są miarą potęgi.

To bez znaczenia, czy w walce jest przydatne czy nie. Nie liczymy SW, tylko epp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:11, 29 Sie 2010    Temat postu:

Odnośnie wypowiedzi Gindena pod moją poprzednią wiadomością:
1. Wątpliwości miał Avallach, wiadomość powyżej mojej poprzedniej.
2. Jak napisałem uważam, że w porównaniu do innych wyliczeń SW (np. genasi, czy drowa) to EPP jest policzone dobrze, choć ogółem jestem zdania, że system liczenia jest zły.
3. EPP jest zwykle liczone właśnie na wyższe poziomy. Zmniejszanie EPP wraz z poziomami uważam za chwianie balansem, ponieważ dwie postacie o takim samym poziomie będą zupełnie innej siły.

Cytat:
W odróżnieniu od specjalnych zdolności zyskiwanych przez rasy podstawowe (a każda ma chociaż kilka) te dwie mają znaczenie jedynie fabularne, w walce są bezwartościowe - a to właśnie zdolności bojowe są miarą potęgi.

Fałsz. Miarą potęgi są wszystkie zdolności. To jedna z przyczyn, dla których SW jest rozbieżne z EPP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:26, 29 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Z tego co pamiętam jest atut metamagiczny, który pozwala na przedłużenie czasu trwania zaklęcia do 24 godzin (nie do dowolnego czasu) i podnosi zaklęcie o 6 lub 7 komórek (czyli ma kosz zaklęcia 7 lub 8 poziomu w tym przypadku). Może nie jest to dokładny przekaz siły mocy, ale rzuca nieco świstała na spawę.


Raczej zaciemnia. W podstawce jest przedmiot, który daje ten czar nieskończoną ilość razy na nieskończony okres czasu i kosztuje aż 1800gp.

Bez przesady z tym równaniem wszystkiego w dół. Wystarczy popatrzeć na rasę gnom, człowiek, assimar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 18:26, 29 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Cytat:

Twierdzisz, że rakszasa powinien mieć e.p.p +10. Ok. Ale weź porównaj go z wojownikiem:)
Rakszasa 1, wojownik 11
Jedno wstrzymanie osoby i może załaskotać wojownika na śmierć:)

To samo robi czarodziej 5 poziomu.

I tu wychodzi różnica między magami i wojownikami:)
Dla tego należy patrzeć szerzej niż po kątem jednej klasy

Cytat:
Cytat:

Eee... bo daje mu pw, bazowy atak, rzuty obronne, atuty i umiejętności. Z tego powodu musi podnosić e.p.p.

Ale poziomy klas też dają pw, bazowy atak, rzuty obronne, atuty i umiejętności. Czy za awansowanie w wojowniku przyznajesz graczom EPP?
Chyba że mylimy pojęcia EPP i dostosowania poziomu... Nigdy nie umiałem tego spamiętać.

Ja nie używam tego dostosowania poziomu:)
Tylko i wyłącznie efektywny poziom postaci. Czyli e.p.p.+poziom klasy równa się rzeczywista SW.

Cytat:
Ale zwykle nie ścierają się ze stworami, które mają znacznie więcej poziomów od nich. Oczywiście, rakszasa może mieć np. o poziom więcej i już się nie przebije mag. Ale wtedy automatycznie rzuca czary, na które nie działa OC. Na przykład czarne macki.

No nie wiem. 4osobowa drużyna na ogół nie walczy z bosem na ich poziomie, bo to byłoby zbyt proste. Zwykłe moby naogół mają niższy poziom bądź równy. Ale bos jest z 2 do 4 wyższy:)

Cytat:
Cytat:
Dwa. Rakszasa też może tego użyć. Te 7 poziomów zaklinacza wystarczy.

Będzie miała dwukrotnie krótsze te czary, nie będzie miała dostępu do metamagii i wyższych kręgów.

Ale to wystarczy aby zabić przeciwnika:)
7 rund to dużo czasu

Cytat:
Cytat:
Ty wiesz ile może dać przeczytanie w myślach? Nigdy nie marzyłeś by mieć taką moc?:)

Nigdy, zimny odczyt mi to w pełni zastępuje.

A ja wiele razy... szczególnie ostatnio gdy podrywałem fajną dziewczynę XP

Cytat:
Cytat:

To na prawdę nie jest "tylko". Oczywiście, w h&s to jest nic. Ale poza tym wypadkiem daje na prawdę dużo.

Tylko że to jest odpowiednik czaru 2 poziomu. :/ Jest atut, który daje magowi zdolność rzucania raz/dzień jednego, wybranego czaru z 2 poziomu.

No dobra, przekonałeś mnie w tej kwestii;]

Cytat:
Ja bym oszacował to tak: KW są odpowiednikiem poziomów zaklinacza, ale są trochę silniejsze (o 2 wyższy BAB, dwa rzuty obronne i o 14 HP więcej dają), dlatego zwiększają EPP do 8.


Swoją drogą rzeczywiście można tak na to spojrzeć:)
ale i tak bym policzył wyższe e.p.p. choć nie dużo.
+9 byłoby ok, ale na upartego +8 również:)
Poza tym pamiętaj o większej ilości umiejętności, w tym tych co dla zaklinacza są międzyklasowe jak ciche poruszanie;]

Cytat:
Atrybuty, OC i reszta podwyższają EPP o 2. Wykrycie myśli jest dość kiepskie na 11 poziomie

Nie, nie, nie i nie. Atrybuty są ważne, rakszasa dostaje +22 do atrybutów (nie licząc podwójnie siły i zręczności, inaczej podskoczy do +28). To NIE jest mało. Szczególnie później. Za same atrybuty powinno być +3 lub +4. OC to BARDZO przydatna zdolność, nie istnieją czary wykrywające czy przeciwnik ma OC, więc mag się nie dowie póki nie spróbuje, a to już może być dodatkowa runda przewagi. OC i redukcja obrażeń to e.p.p.+1

Cytat:
No właśnie niekoniecznie. Bo jego OC, atrybuty i inne to wyrównują. Ale równocześnie nie wyrównują straty 7 poziomów czarującego.


Powiedzmy, że rakszasa będzie miał e.p.p.+9 (domyślne poziomy zaklinacza +2).
Zaklinacz na 20 vs rakszasa na 11.
Nasz likantrop nie ma wielkich szans, czemu? Bo te 2 poziomy dają zaklinaczowi 6 komórek na czary 9 poziomu, które są największą potęgą w D&D (nie licząc czarów epickich).
Jedyne co może przeważyć szalę zwycięstwa to fakt, że rakszasa będzie miał większą inicjatywę. Ale wystarczy dobrze użyte warunkowanie:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:19, 30 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Raczej zaciemnia. W podstawce jest przedmiot, który daje ten czar nieskończoną ilość razy na nieskończony okres czasu i kosztuje aż 1800gp.

Natomiast w PG jest pełna płyta, która daje +8 do pancerza i kosztuje 1500. Poza tym w PMP jest przedmiot +2 do budowy, który kosztuje 2000. To zapewne oznacza, że można dać +2 do budowy i będzie ok?

Pamiętaj, że miejsce na przedmioty jest bardzo ważne. W końcu przedmiot 'bez miejsca' jest x2 droższy.

Zmiana postaci na stałe i to 3 razy dziennie to gigantyczny potencjał dla wszystkich, którzy muszą się ukrywać. Sam wiem, bo moi gracze grają złą drużyną i zmiana postaci jest kluczową sprawą. Oczywiście, że nie jest to potężne zaklęcie, ale jednak daje dość sporo i to że jest niebojowe mnie nie przekonuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avallach
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubin (Dolny Śląsk)

PostWysłany: Pon 14:55, 30 Sie 2010    Temat postu:

Nie przekonuje cię to że może je mieć już na start zarówno bard, czarodziej, kapłan jak i zaklinacz?

Zobacz choćby Leśnego Gnoma:
Rozmawianie ze zwierzętami (czar/prosty język), kuglarstwo, tańczące światła, widmowy odgłos, przejście bez śladu (akcja darmowa, nieograniczone), premia do budowy, kp, ataku, ukrywania się, nasłuchiwania, alchemii, widzenie w słabym świetle, kumulowalne skupienie na szkole iluzji. Ma też inne zalety (i wady).


Ostatnio zmieniony przez Avallach dnia Pon 14:56, 30 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin