Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rzuć nim o ścianę, podrzuć 10 m do góry, a potem rozdepcz!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:01, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Temat wciąż aktualny, bardzo ucieszę się, jak ktoś skomentuje konstruktywnie moje pomysły po przeczytaniu wcześniejszych postów Smile . Może ktoś tez zaproponuje swoją propozycję.

Zmiatająca szarża, przyjęła zmienioną nazwę długiej szarży. Jej wersja aktualna jest już w zasadzie gotowa do użycia, choć trwa dyskusja nad dodatkowym wzmocnieniem atutu.

Zastanawiałem się i brakuje mi w mechanice ujęcie kolejnej rzeczy. Chciałbym wspólnie z wami opracować zasady ciągnięcia przeciwnika. Przykład:
a) kilka ankhegów wyłazi z tunelu i rozpoczyna się starcie. Jeden z nich stara się pochwycić niziołka barbarzyńcę i wciągnąć go do tunelu, by tam go zabić w walce 1 na 1, a potem w spokoju zjeść.
b) córka szlachcica poszła na wiejską zabawę, półorczy sługa udaje się z polecenia ojca zabrać ją z tego plebejskiego towarzystwa. Chwyta ją i pomimo, że ta chce się wyrwać, zanosi do siedziby ojca (choć nie ogłusza jej, bo za to by go szlachcic ukatrupił).
Przydałyby się zasady na taką sytuację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:32, 11 Wrz 2007    Temat postu:

a. Normalne testy zwarcia.
b. Jeśli gracze będą w takiej sytuacji wykonaj normalne testy zwarcia. A jeśli nie to po co Ci to ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:36, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Test zwarcia. I co ten test zwarcia Ci da? Na jakiej zasadzie będziesz się poruszać?

Co do sytuacji to napisałem "Przykłady". Nie interesują mnie te sytuacje, tylko analogiczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:04, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Każdy udany test zwarcia = 1,5 przesunięca lub bazowa szybkość stworzenia zwycięskiego jeśli przeciwnik jest niesiony. Aby jedna postać mogła nieść drugą musi przebić o 10 test zwarcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:14, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Chwytasz przeciwnika, sporny test, wygrywasz, doprowadzasz do zwarcia. Czy już możesz przeciagnąć przeciwnika? Czy potrzebne lub mozliwe powinno być łączenie któregoś z tych z przyszpileniem i atakowaniem (pominąwszy sytuację oczywistą, czyli ciągnięcie paszczą pełną zębów).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:31, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Chwytasz przeciwnika, sporny test, wygrywasz, doprowadzasz do zwarcia. Czy już możesz przeciagnąć przeciwnika?


Tak.

Stworzenie niesione jest automatycznie przyszpilone. Atakować może każdy z wyjątkiem niosącego. Istnieje 25% szans na trafienie niosącego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:37, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Boski napisał:
Stworzenie niesione jest automatycznie przyszpilone.

Co jak stworzenie chce być wyniesione ze zwarcia przez sojusznika?
Boski napisał:
Istnieje 25% szans na trafienie niosącego

To już temat na inną dyskusję, ale sądzę, że w całym zwarciu powinna być szansa na trafienie drugiego walczacego, skoro nawet przy strzelaniu do walczących jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:50, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Co jak stworzenie chce być wyniesione ze zwarcia przez sojusznika?


To może chciać. Jedyne co może zrobić to darować sobie próbę uwolnienia się i zapewnić sojusznikowi premię z okoliczności +2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:21, 17 Sie 2008    Temat postu:

Postanowiłem zaktualizować nieco temat. Jest to moja interpretacja tego, co dotąd zostało powiedziane. Czekam na propozycje nowych zasad i modyfikacji dopracowania tych.

1. Noszenie
By nieść przeciwnika musisz go przyszpilić, pokonując o 10 w teście zwarcia. Możesz poruszać się z bazową szybkością. Istnieje 25% na trafienie niosącego podczas atakowania niesionego i na odwrót. Jeżeli przeciwnik, którego chcesz nieść, jest z kimś w zwarciu musisz wygrać test zwarcia z tą istotą (istotami).

2. Rzucanie
Jeżeli jesteś z przeciwnikiem w zwarciu możesz zdecydować się na test z karą -20. Jeżeli ci się powiedzie możesz rzucić przeciwnikiem w dowolnym kierunku na odległość 1,5 m + 30 cm na każde dwa punkty, o które pokonasz przeciwnika. Rzucony otrzymuje obrażenia, jakby spadał z wysokości równej odległości pokonanej w locie, które podlegają normalnym zasadom obrażeń od upadku, włącznie z zanegowaniem obrażeń od pierwszych 3m udanym testem upadania. Rzucony leży w miejscu, w którym wylądował, chyba, że przeleciał mniej, niż 3m. Wtedy ma prawo wykonać test upadania. Jeżeli się mu powiedzie ląduje na nogi.
Możesz rzucić przeciwnikiem o ziemię u twych stóp. Otrzymuje wtedy takie obrażenia, jakby spadał z wysokości na którą możesz go rzucić, nie ma jednak prawa do testu upadania w celu zmniejszenia obrażeń. Nie możesz rzucić o ziemię przeciwnikiem o większej kategorii rozmiaru, niż twoja.

Tabela zależności maksymalnej masy przeciwnika, którym możesz rzucić od stosunku jego kategorii rozmiaru do Twojej.
Kategoria rozmiaru rzucanego_________maksymalna masa
Rzucającego_______________________ciężki x 4 (więcej niż podnoszenie)
Rzucającego_______________________ciężki x 2 (podnoszenie)
Rzucającego +1____________________ciężki
Rzucającego +2____________________średni
Rzucającego +3____________________lekki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin