|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:01, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Temat wciąż aktualny, bardzo ucieszę się, jak ktoś skomentuje konstruktywnie moje pomysły po przeczytaniu wcześniejszych postów . Może ktoś tez zaproponuje swoją propozycję.
Zmiatająca szarża, przyjęła zmienioną nazwę długiej szarży. Jej wersja aktualna jest już w zasadzie gotowa do użycia, choć trwa dyskusja nad dodatkowym wzmocnieniem atutu.
Zastanawiałem się i brakuje mi w mechanice ujęcie kolejnej rzeczy. Chciałbym wspólnie z wami opracować zasady ciągnięcia przeciwnika. Przykład:
a) kilka ankhegów wyłazi z tunelu i rozpoczyna się starcie. Jeden z nich stara się pochwycić niziołka barbarzyńcę i wciągnąć go do tunelu, by tam go zabić w walce 1 na 1, a potem w spokoju zjeść.
b) córka szlachcica poszła na wiejską zabawę, półorczy sługa udaje się z polecenia ojca zabrać ją z tego plebejskiego towarzystwa. Chwyta ją i pomimo, że ta chce się wyrwać, zanosi do siedziby ojca (choć nie ogłusza jej, bo za to by go szlachcic ukatrupił).
Przydałyby się zasady na taką sytuację.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:32, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
a. Normalne testy zwarcia.
b. Jeśli gracze będą w takiej sytuacji wykonaj normalne testy zwarcia. A jeśli nie to po co Ci to ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:36, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Test zwarcia. I co ten test zwarcia Ci da? Na jakiej zasadzie będziesz się poruszać?
Co do sytuacji to napisałem "Przykłady". Nie interesują mnie te sytuacje, tylko analogiczne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:04, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Każdy udany test zwarcia = 1,5 przesunięca lub bazowa szybkość stworzenia zwycięskiego jeśli przeciwnik jest niesiony. Aby jedna postać mogła nieść drugą musi przebić o 10 test zwarcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:14, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Chwytasz przeciwnika, sporny test, wygrywasz, doprowadzasz do zwarcia. Czy już możesz przeciagnąć przeciwnika? Czy potrzebne lub mozliwe powinno być łączenie któregoś z tych z przyszpileniem i atakowaniem (pominąwszy sytuację oczywistą, czyli ciągnięcie paszczą pełną zębów).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:31, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Kamulec napisał: | Chwytasz przeciwnika, sporny test, wygrywasz, doprowadzasz do zwarcia. Czy już możesz przeciagnąć przeciwnika? |
Tak.
Stworzenie niesione jest automatycznie przyszpilone. Atakować może każdy z wyjątkiem niosącego. Istnieje 25% szans na trafienie niosącego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:37, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Boski napisał: | Stworzenie niesione jest automatycznie przyszpilone. |
Co jak stworzenie chce być wyniesione ze zwarcia przez sojusznika?
Boski napisał: | Istnieje 25% szans na trafienie niosącego |
To już temat na inną dyskusję, ale sądzę, że w całym zwarciu powinna być szansa na trafienie drugiego walczacego, skoro nawet przy strzelaniu do walczących jest.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:50, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Kamulec napisał: | Co jak stworzenie chce być wyniesione ze zwarcia przez sojusznika? |
To może chciać. Jedyne co może zrobić to darować sobie próbę uwolnienia się i zapewnić sojusznikowi premię z okoliczności +2.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:21, 17 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Postanowiłem zaktualizować nieco temat. Jest to moja interpretacja tego, co dotąd zostało powiedziane. Czekam na propozycje nowych zasad i modyfikacji dopracowania tych.
1. Noszenie
By nieść przeciwnika musisz go przyszpilić, pokonując o 10 w teście zwarcia. Możesz poruszać się z bazową szybkością. Istnieje 25% na trafienie niosącego podczas atakowania niesionego i na odwrót. Jeżeli przeciwnik, którego chcesz nieść, jest z kimś w zwarciu musisz wygrać test zwarcia z tą istotą (istotami).
2. Rzucanie
Jeżeli jesteś z przeciwnikiem w zwarciu możesz zdecydować się na test z karą -20. Jeżeli ci się powiedzie możesz rzucić przeciwnikiem w dowolnym kierunku na odległość 1,5 m + 30 cm na każde dwa punkty, o które pokonasz przeciwnika. Rzucony otrzymuje obrażenia, jakby spadał z wysokości równej odległości pokonanej w locie, które podlegają normalnym zasadom obrażeń od upadku, włącznie z zanegowaniem obrażeń od pierwszych 3m udanym testem upadania. Rzucony leży w miejscu, w którym wylądował, chyba, że przeleciał mniej, niż 3m. Wtedy ma prawo wykonać test upadania. Jeżeli się mu powiedzie ląduje na nogi.
Możesz rzucić przeciwnikiem o ziemię u twych stóp. Otrzymuje wtedy takie obrażenia, jakby spadał z wysokości na którą możesz go rzucić, nie ma jednak prawa do testu upadania w celu zmniejszenia obrażeń. Nie możesz rzucić o ziemię przeciwnikiem o większej kategorii rozmiaru, niż twoja.
Tabela zależności maksymalnej masy przeciwnika, którym możesz rzucić od stosunku jego kategorii rozmiaru do Twojej.
Kategoria rozmiaru rzucanego_________maksymalna masa
Rzucającego_______________________ciężki x 4 (więcej niż podnoszenie)
Rzucającego_______________________ciężki x 2 (podnoszenie)
Rzucającego +1____________________ciężki
Rzucającego +2____________________średni
Rzucającego +3____________________lekki
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|