Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak zbudować intrygę?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:38, 13 Wrz 2005    Temat postu: Jak zbudować intrygę?

Oczywiście, nie potrzeba do tego wzorców. One jednak, znacznie ułatwiają życie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:40, 19 Gru 2005    Temat postu:

1. Punktu oparcia, czyli ogulny zarys sytuacji.
2. Motyw knucia intrygi.
3. Cel intrygi.
4. Efekty uboczne i niepożądane.
5. Jak gracze wpadają w zawiłości tej sytuacji?

Proponuje wypisać tu kilka propozycji na żeczy umieszczone w tych punktach.

Moja propozycja na punkt oparcia, i wprowadzenie gracza:
1. Jakaś osoba zakochuje się w postaci gracza. Jest fajnie, BG z nią chodzi. Aż się muszą się udać w inne miejsca i wtedy bohater poznaje inną osobę, o której względy zabiega, myśląc że stara znajomość jest na jego nieszczęście zakończona.
Wtedy dostaje list od dawnej znajomej, lub sama się zjawia.

Czekam na dalsze propoycje i inne shematy, lub rozwinięcie planu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:00, 17 Sty 2007    Temat postu:

Z tym pytaniem to najlepiej do Agathy Christie. Proponuję poczytać kilka jej książek. Jeżeli chodzi o intrygę to polecam ,,Karty na stół''.

Sadzę, że stosunkowo łatwo jest zbudować intrygę w oparciu o morderstwo. Niech w tajemnieczych okolicznosciach zginie ich znajomy... Stwórz kilkuosobowe grono podejrzanych. Każdy powinien miec jakiś motym zabójstwa, bądź bardzo sprzyjające okoliczności do zbrodni. Połowa niech najlepiej kłamie z różnych powodów. Rozwiązanie nie powinno być proste. Niech gracze myślą...

Każdego BN, który w tym wystąpi musisz starannie przygotować. Także Ty musisz być gotowy do dobrego odgrywania takiej postaci. W takiej przygodzie mechaniki będzie nieistotna, więc staraj się wciągnąć graczy w inny sposób. Pamiętaj, że gracze zawsze mogą użyć wieszczenia, a to komplikuje sprawę. Całość w znacznym stopniu zależy od Twojego przygotowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:38, 19 Sty 2007    Temat postu:

Ja osobiście teraz stworzyłem (czy też tworze jakby to nazwać można) intrygę, w której nikt nic nie wie poza MP. Po prostu robię kampanie z wieloma dnami sieciami. Moi gracze wybrali opcję "Impossible". Szczegółów nie zdradzę, bo moi gracze mogą się tu pojawić, jednak:
1. Każdy z knujących intrygę nie zna planów drugiego.
2. Intrygi się nawarstwiają, gracz musi wybierać strony konflikt, z których żadna nie jest jedną całością i ma w sobie inne fronty. Jednak zerwanie, z którąś ze stron oznacza wyrok śmierci w tempie natychmiastowym lub powolnym i bolesnym.
3. W zasadzie gracz w pewnym momencie zastanawia się kim jest.

Cóż na razie chyba nie mogę nic więcej ujawnić. Powiem jedno Jest masakrycznie. Polecam wszystkim tę grę (bardzo łączy drożynę, która jest pewna tylko siebie). Oczywiście nie jest to kampania dla przeciętnych postaci i przeciętnych graczy H&S. Jak w najlepszych filmach: zaskakujące sytuacje, szybkie i efektowne akcje, porywająca fabuła. Czego chcieć więcej. Wiem jedno, jeśli to przetrwają to przejdą do legendy.


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Sob 11:41, 20 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin