|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:38, 13 Wrz 2005 Temat postu: Jak zbudować intrygę? |
|
|
Oczywiście, nie potrzeba do tego wzorców. One jednak, znacznie ułatwiają życie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 17:40, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
1. Punktu oparcia, czyli ogulny zarys sytuacji.
2. Motyw knucia intrygi.
3. Cel intrygi.
4. Efekty uboczne i niepożądane.
5. Jak gracze wpadają w zawiłości tej sytuacji?
Proponuje wypisać tu kilka propozycji na żeczy umieszczone w tych punktach.
Moja propozycja na punkt oparcia, i wprowadzenie gracza:
1. Jakaś osoba zakochuje się w postaci gracza. Jest fajnie, BG z nią chodzi. Aż się muszą się udać w inne miejsca i wtedy bohater poznaje inną osobę, o której względy zabiega, myśląc że stara znajomość jest na jego nieszczęście zakończona.
Wtedy dostaje list od dawnej znajomej, lub sama się zjawia.
Czekam na dalsze propoycje i inne shematy, lub rozwinięcie planu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 17:00, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Z tym pytaniem to najlepiej do Agathy Christie. Proponuję poczytać kilka jej książek. Jeżeli chodzi o intrygę to polecam ,,Karty na stół''.
Sadzę, że stosunkowo łatwo jest zbudować intrygę w oparciu o morderstwo. Niech w tajemnieczych okolicznosciach zginie ich znajomy... Stwórz kilkuosobowe grono podejrzanych. Każdy powinien miec jakiś motym zabójstwa, bądź bardzo sprzyjające okoliczności do zbrodni. Połowa niech najlepiej kłamie z różnych powodów. Rozwiązanie nie powinno być proste. Niech gracze myślą...
Każdego BN, który w tym wystąpi musisz starannie przygotować. Także Ty musisz być gotowy do dobrego odgrywania takiej postaci. W takiej przygodzie mechaniki będzie nieistotna, więc staraj się wciągnąć graczy w inny sposób. Pamiętaj, że gracze zawsze mogą użyć wieszczenia, a to komplikuje sprawę. Całość w znacznym stopniu zależy od Twojego przygotowania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 20:38, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście teraz stworzyłem (czy też tworze jakby to nazwać można) intrygę, w której nikt nic nie wie poza MP. Po prostu robię kampanie z wieloma dnami sieciami. Moi gracze wybrali opcję "Impossible". Szczegółów nie zdradzę, bo moi gracze mogą się tu pojawić, jednak:
1. Każdy z knujących intrygę nie zna planów drugiego.
2. Intrygi się nawarstwiają, gracz musi wybierać strony konflikt, z których żadna nie jest jedną całością i ma w sobie inne fronty. Jednak zerwanie, z którąś ze stron oznacza wyrok śmierci w tempie natychmiastowym lub powolnym i bolesnym.
3. W zasadzie gracz w pewnym momencie zastanawia się kim jest.
Cóż na razie chyba nie mogę nic więcej ujawnić. Powiem jedno Jest masakrycznie. Polecam wszystkim tę grę (bardzo łączy drożynę, która jest pewna tylko siebie). Oczywiście nie jest to kampania dla przeciętnych postaci i przeciętnych graczy H&S. Jak w najlepszych filmach: zaskakujące sytuacje, szybkie i efektowne akcje, porywająca fabuła. Czego chcieć więcej. Wiem jedno, jeśli to przetrwają to przejdą do legendy.
Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Sob 11:41, 20 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|