|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 16:43, 12 Gru 2005 Temat postu: Mapy, przedstawianie położenia graczom |
|
|
Temat jest ogólny, ale przedstwię to, co mnie intryguje (są to raczej pytania do MP):
1. Jak robicie mapy dużych obszarów ( np. kompleksu jaskiń z 50 potworów)?
2. Jak przedstwaiacie graczom sytuację w czasie walki?
3. Jak opisujecie sytuację podczas walki w dość skomplikowanym terenie? Rysujecie im całe pole walki?
4. Jak rozwiązujecie problem drzew, krzewów i głazów podczas walki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 17:29, 12 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze na kartce w kratkę (najlepiej A4) rysuję szczegółową mapę w ustalonej skali. Później, w czasie gry, opisuję graczom sytuację - niektóre z gotowych opisów, oraz rysuję im na kartce w kratkę fragmetnty mapy, które widzą.
Co do przeszkód, typu kamień, daje on osłonę - zazwyczaj 1/2. Aby go przeskoczyć gracz wykonuje test na skakanie - udany to przeskakuje, nieudany wywraca się o niego. (Mam nadzieję, że o to ci chodziło.)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:24, 13 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Szczególnie chodzi mi o zagadnienie drzewa itp. - a mapa pola bitwy.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 16:46, 05 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 15:29, 13 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Hmmm... Może by na mapie zaznaczyć punkty, w których są drzewa. Przy strzałach z łuku, kuszy sprawdzić linijką, czy bełty, strzały nie przechodzą przez przeszkody. Jeżeli jest to drzewo, zastosujemy metodę testu procentowego - czy trafia w drzewo, czy leci dalej.
Przy walce wręcz, drzewa dają osłonę (premia do KP). Można unikać stawania za drzewami, chociaż po ataku przysługuje 1,5 metrowy krok - pozwala na skrycie się za przeszkodą obok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:36, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jak uważacie? W jakich średnio odstępach rosną drzewa, a w jakich krzewa, w lesie oznaczonym w D&D jako "średni"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Okeanos
Zbrojny
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 7:54, 13 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Rysując mapy, również posługuje sie kartką A4 w kratkę. Najpierw rtozrysowuje cały świat (dla wyjaśnienia) np. skala 1cm=30km, a potem ustalam gdzie na tym świecie będzie się coś działo, zaznaczam te mniejsca na mapie glównej, potem dopiero biore się za pomniejsze lokacje ze skalą np. 1cm=100m.
Jeśli chodzi o zaznaczanie drzew, czy innych wyróżnień terenu, to robię legende do odpowiedniej rzeczy. Stosuje raczej, duże, lecz odległe od siebie skupiska drzew. :-)
Jeśli chodzi o znaczenie lasu podczas walki, obniżanie taktycznej szybkości poprzez różnorodność terenu i wpływ skupisk drzew na ataki dystansowe proszę tutaj.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 8:37, 14 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No tak, Okaenos, ja też rysuje mapy lokacji, na których wiem, że odbędzie się spotkanie. Co jednak z mapami do spotkań losowych?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Okeanos
Zbrojny
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 12:17, 14 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Moje zdanie jest takie : jeśli ktoś jest dobrym MP mógłby zdać się na pełną atrapę*.
Z drugiej strony, zawsze mam pod ręką tabelę losowych spotkań (własnej roboty) oraz jakieś przedmoity / ekwipunek, a miejsca raczej wymyślam na miejscu.
* brać coś na pełną atrapę - pełna improwizacja
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 12:39, 14 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ale jak z rysowaniem tych miejsc wymyślonych na miejscu. Rozrysowujesz wszystko przy graczach?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Okeanos
Zbrojny
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 12:58, 14 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie, jeśli chcą mogę im coś powiedzieć o tym miejscu, opisac otoczenie, a oni albo zrobią sobie szybką mapkę albo podejmą odpowiednie decyzje, choć z mapkami losowymi na wolnej przestrzeni jest trudno ale nie trwa to długo i nie spuszcza aż tak tempa akcji :-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:56, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Myślę, że najlepiej poczekać aż spytają. Oczywiście jeśli drzewa czy inne , przedmioty nie są w centrum uwagi. W zasadzie losowe spotkania przygotowuje się przy graczach. Nie wiem jak można inaczej. Jeśli przed sesją je zrobisz, to nie jest losowe. Czasami mam taki napad i losuję wszystko przed sesją. Przygotowywuję się i najleprze jest to, jak gracze nie pujdą w odpowiednie miejsce.
Taka mała rada: przed sesją, żućcie parę razy k20 i zapiszcie to na kartce. Przeciez nie zawsze MP ma ochotę, żucać przy graczach bo to wiele ujawnia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 16:33, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Od tego jest akurat Ekran Mistrza Podziemi. Ja wolę, zamiast zapisywać rzuty "na coś" rzucać czasami i "sprawdzać" coś w notatkach dla zmylenia graczy. Wróćmy jednak do tematu...
Czyli: Co wy zaznaczycie na początku walki? Każdy krzak, drzewo i kamień w promieniu 10, 20, czy może 200 m? Czy może wybiórczo, tylko to, co jest na drodze między BG a BN? Czy, może skłaniacie się do trzeciego rozwiązania i dorysowujecie po trochu przeszkody, gdy gracze o nie spytają lub BN chce wykorzystać?
____________________________________________________________________
Pytanie nadal aktualne. W 3.5 w PMP (i SRD) pojawia się coś takiego jak losowy teren. Jak uważacie, jak najlepiej to wykorzystywać? Rzucąc przed walką? Rozrysowywać? Czy podczas?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|