|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaspar103
Nowicjusz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:02, 08 Paź 2008 Temat postu: Niekumaci gracze |
|
|
Mam pewien problem. Otóż moi gracze (mój młodszy brat i kolega) wcale nie są chętni mimo moim usilnym prośbom nie chcą przeczytać podręczników. W efekcie nie wiedzą nic o systemie (no to co najważniejsze im już wytłumaczyłem). Wogule się nie interesują systemem i tylko pytają kiedy zagramy znowu. Co z nimi zrobić? Wyedukować czy zaakceptować? Mam problem ponieważ muszę w kółko ich poprawiać i wszystko im tłumaczyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senoth
Początkujący
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:13, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Pogódź się z tym. Ja gram z paroma osboami(cos tak okolo 6), a zasady znam tylko ja i MG(ale ja znam lepiej:P)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Śro 19:40, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
A czy ci twoi gracze mają podręczniki swoje czy chciałeś im pożyczyć swój. Bo moi gracze ich nie posiadają więc ja im skserowałem to co bylo im potrzebne czyli opis klasy i rasy kazdego z nich cały rozdział walka i tym co potrzebowali rozdział magia i ic listy czarów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaspar103
Nowicjusz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 20:51, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
No właśnie ja pożyczałem kumplowi podręcznik ale on oddawał zawsze następnego dnia i mówił że przeczytał ale i tak nic nie rozumie... Ehh...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:05, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
senoth napisał: | Pogódź się z tym. |
Nie.
Moim zdaniem powinieneś być nieugięty - żeby grać, muszą poznać zasady. To tak jakbyś chciał grać z kimś w szachy, a on by się pytał "czy tym pionkiem może pójść tu". Gra robi się bezsensowną katorgą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:14, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Nie byłbym tak stanowczy Liv. Z opisu Kaspara wynika, że graczom ciężko idzie przyswajanie zasad, jednak mają entuzjazm do gry. Zmuszanie ich do czytania, na początku poznawania systemu, może ten entuzjazm osłabić. Jeśli tak bardzo Ci to nie przeszkadza, proponowałbym prowadzić sesje jak najczęściej. Początkowo nie będą wiedzieli czym rzucić na trafienia, co dodać, ile obrażeń zadadzą, jednak z czasem przyswoją zasady, zapamiętają "że konik to robi takie L" i możliwe, że sami zechcą się dalej dokształcać, żeby móc zrobić jeszcze skuteczniejszą postać. W ten sposób właśnie, ja poznałem system D&D.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 15:11, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Boski napisał: | Nie byłbym tak stanowczy Liv. Z opisu Kaspara wynika, że graczom ciężko idzie przyswajanie zasad, jednak mają entuzjazm do gry. |
Moi z początku też mieli, nawet potrafili sobie sami zrobić karty postaci. Ale jednym z powodów z których drużyna się rozpadła były właśnie spory na linii mechaniki (probowaliśmy również bez niej, ale i tak padło).
@Kaspar103
Oczywiście możesz próbować prowadzić, jak radzi Boski, ale jeśli nie poznają nawet ogólników to z początku będziesz się męczył. Ty, nie oni. A wygoda dotyczyć też musi MP.
P.S. Jak tak teraz myślę... skoro nie chcą nauczyć się mechaniki, czemu jej nie odrzucisz (zagrać czysty storrytelling - choć może być z początku ciężko)? Wolisz grać z mechaniką, gracze nie dadzą rady bez niej czy jeszcze inny powód?
Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Czw 15:13, 09 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senoth
Początkujący
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:01, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Chciałbym tylko nadmienic, iż moim zdaniem dla nowego gracza znajomośc mechaniki zabija sporo frajdy z gry. Wiem sam z siebie.
Poza tym to MG jest od znajomości zasad
Poza tym porównanie z szachami nie jest chyba dobre. Lepsze chyba byłoby porównanie z meczem w noge, gdzie zawodnik pyta czy np był spalony itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 16:56, 09 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | P.S. Jak tak teraz myślę... skoro nie chcą nauczyć się mechaniki, czemu jej nie odrzucisz (zagrać czysty storytelling - choć może być z początku ciężko)? Wolisz grać z mechaniką, gracze nie dadzą rady bez niej czy jeszcze inny powód? | Świat D&D wymaga przeróbek, jeżeli ma działać bez mechaniki, trzeba też zmienić system czarów. Szczerze mówiąc nie uważam tego za dobre dla początkujących prowadzących.
Cytat: | Chciałbym tylko nadmienić, iż moim zdaniem dla nowego gracza znajomość mechaniki zabija sporo frajdy z gry. Wiem sam z siebie. |
Mechanika nie obejmuje tego, czego postać nie powinien znać, np. statystyk potworów. Dobra znajomość podręcznika gracza ułatwia wszystkim grę.
Moim zdaniem gracz powinien znać zasady dotyczące
- opis i zdolności swojej rasy oraz klasy (przynajmniej przeczytać, by znać fabularia, a moce wiedzieć, kiedy użyć).
- tego, co ma na karcie np. jak użyć swojego atutu, zdolności, czy czaru
- zasady ogólne np. wykonywania testów ("szczegóły", jak testy sporne, czy wynik przy remisie może MP objaśniać w adekwatnej sytuacji)
- zawsze wybierać czary z listy, jeżeli jej nie pamięta, nie zaś korzystać ciągle z kilku znanych
- co ile zabiera czasu. Takie rzeczy, jak na co i ile razy trzeba rzucić przy danej akcji np. rozbrajania może objaśniać, gdy będzie taka potrzeba, MP, ale już fakt ile czasu zajmuje dana rzecz jest istotny przy podejmowaniu decyzji, co gracz w danej rundzie robi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Pią 15:52, 10 Paź 2008 Temat postu: Re: Niekumaci Gracze |
|
|
Kaspar103 napisał: | Wogule się nie interesują systemem i tylko pytają kiedy zagramy znowu . |
Odpowiedź na ich pytanie jest prosta: kiedy poznacie zasady
Piszesz, że brat jest młodszy - ile ma lat? To może pomóc znaleźć na niego metodę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 10:57, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Jejku - moi gracze (oprócz jednego) też nie czytali podręczników. Nie będę ich przecież zmuszał - to nie lektura szkolna. Wyszło na to, że mamy mnóstwo niepisanych zasad domowych. Popełniłem duży błąd, że ich nie przymusiłem - teraz trudno to odwrócić. To nie jest tak dużo przeczytać rozdział walka, przejrzeć rozdział o magii, poprzeglądać klasy i rasy. Przecież to im zajmie góra 1,5 godziny. Nie muszą czytać od dechy do dechy. Tutaj sprawdza się jedno z praw Murphy'ego dotyczące D&D (mój post) BG czytają najchętniej to co jest oznaczone
tylko dla MP. Podobnie jest z niektórymi moimi...
Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 10:58, 28 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wedkarz95
Początkujący
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:52, 22 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
MP powinien być przewodnikiem po grze moze to i lepiej że gracze nie znają zasad wtedy MP ma większy respekt
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Merwix
Adept
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 19:36, 22 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Szczerze mówiąc nie uważam tego za dobre dla początkujących prowadzących. |
Zależy czy są to osoby początkujące w RPGach czy w D&D konkretnie. Jeśli to pierwsze, to storytelling jest nawet wskazany. Jeśli to drugie:
to cóż trzeba ich do tego zmusić poprzez wykorzystywanie ich niewiedzy przeciwko nim (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku).
Cytat: | Mechanika nie obejmuje tego, czego postać nie powinien znać, np. statystyk potworów. |
Mechanika obejmuje wszystko co nie jest fabułą czyli wszystkie cyferki i pojęcia, również te z KP i PMP. Inną sprawą jest to czy gracz powinien tam zaglądać.
Cytat: | - zawsze wybierać czary z listy, jeżeli jej nie pamięta, nie zaś korzystać ciągle z kilku znanych |
Znam pewnego druida, który dotąd nie zna większości swoich czarów mimo iż ma 9 poziom Nie przeszkadza mu to zbytnio.
Cytat: | MP powinien być przewodnikiem po grze moze to i lepiej że gracze nie znają zasad wtedy MP ma większy respekt |
Przewodnikiem? Może. Jednak żaden MP nie ma robić za książkę zasad. Co to za chora sytuacja w której MP doradza czary graczom (sam raz tak musiałem zrobić, jako że osoba uparła się na czaroroba nie znając wcześniej zasad) albo informuje ich co mogą zrobić w danym momencie(w ten sposób im podpowiadając).
Cytat: | Mam problem ponieważ muszę w kółko ich poprawiać i wszystko im tłumaczyć. |
Tłumacz. Stanowczo tłumacz. W ten sposób się tego nauczą.
Ostatnio zmieniony przez Merwix dnia Wto 19:47, 22 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wedkarz95
Początkujący
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:39, 23 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Czy ja mówię żeby MP od razu robił za PG?? Skoro gracze chcą mieć jak najlepsze czary to zrozumieją że nie dowiedzą się o nch bez przeczytania opisów. I tak powoli zakapują większość zasad. Może nie pójdzie to zbyt szybko ale nic na siłę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|