Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Krasnoludzki kapłan

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KalZakath
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:58, 23 Lis 2014    Temat postu: [3.0] Krasnoludzki kapłan

Witajcie. Ja z zapytaniem.
Gram krasiem, kapłanem Clangeddina Srebrobrodego, gdzie właśnie awansowałem na poz 7. Odgrywam postać wojowniczego kapłana (charakter n/d). Moje pytanie w jakim kierunku podążyć prestiżówką, by fajnie było fabularnie i nie odbiegać za nadto od mocno rozwijających się fighterów w drużynie... Chciałbym odgrywać rolę buffera (kapłana wspomagającego). Z atutów posiadam poprawioną inicjatywę i skrwawionego. Domeny to dobro i wojna. Bardzo podoba mi się "Kapłan Bitewny" (z dod. Obrońcy wiary), jednak te atuty na wymagania totalnie mnie rozbrajają i uważam je bez sensu, nie pomaga także te +1 do kapłańskiego czarowania...

moje staty to:
Sił - 16
Zr - 14
Bud - 20
Md - 19
Int - 14
Ch - 14

Atuty tylko 2 wybrane, bo po ostatniej przygodzie skoczyłem o 2 lv, czyli na 7. Postać była robiona początkowo z myślą o walce, bez uwagi na prestiżówki, i bez znajomości prze zemnie systemu. Fabuła zaczęła się tworzyć dopiero później... Gramy w 3.0, dodatki anglojęzyczne MG stosuje ( u mnie angielski kuleje). Postaci nie mam jeszcze podniesionej, bo waham się co robić dalej... Może mielibyście jakieś inne pomysły na poprowadzenie takiej postaci... ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:24, 24 Lis 2014    Temat postu:

Wydłużenie czaru (PG), Splecenie czaru (Magia Faerunu), może też przyspieszenie czaru. Jeżeli nie weźmiesz ograniczającej rozwój tej mocy prestiżówki, weź atuty związane z odegnaniem nieumarłych, by to wykorzystać. W przeciwnym wypadku rozważ atuty tworzenia przedmiotów.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 14:26, 24 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Wto 21:27, 25 Lis 2014    Temat postu:

Pamiętając, że kler Clangeddina nazywa się alaghorami (tymi, którzy w bitwie okazują męstwo) warto rozwinąć kapłana w kierunku bitewnym. Zgarnij jeden poziom klasy dającej biegłość w broniach żołnierskich (wojownika choćby czy crusadera (<<<<to drugie), jeśli MG pozwoli na Tome of Battle. Chwyć za krasnoludzki topór bojowy (jeśli wciąż gracie w 3.0, to weźcie krasnoluda z 3.5, gdzie broń tę traktują jako broń żołnierską, nie egzotyczną).
Alaghorzy często biorą poziomy wojownika, krasnoludzkiego obrońcy (nie polecam) czy rycerza wiary (przewodnik gracza po Faerunie, Opis Świata Zapomnianych Krain) - którego warto rozważyć w przypadku wysokiej charyzmy (14 to nie jest tak źle). Jeśli na to się zdecydujesz, wtedy koniecznie weź dwarven fighter substitution lvl 1 (z Races of Stone) - zaoszczędzisz atut na skupienie w broni, a dostaniesz k12 PW zamiast k10.

Zawsze zostaje nadzieja, że mg zezwoli na Tome of Battle - wtedy wygrywasz grę crusaderem Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Wto 21:28, 25 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:50, 25 Lis 2014    Temat postu:

Tome of Battle i Races of Stone to 3.5. Szczerze mówiąc wątpię, by MG po prostu pozwolił wziąć coś z 3.5 na potrzeby wzmocnienia postaci Shocked

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 22:59, 25 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Śro 2:16, 26 Lis 2014    Temat postu:

Nie oszukujmy się - bez celowego powergamingu, w dodatku mieszając klasy czarujące z inicjującymi (bez prestiżówek) nie otrzymamy przepaka, tylko postać pełną nieszablonowych trików. W dodatku wydaje mi się to naprawdę pasować fabularnie - a to chyba jedna z najlepszych stron optymalizacji :)

Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Śro 2:16, 26 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 2:55, 26 Lis 2014    Temat postu:

Zmiana zasad wychodzi poza optymalizację, natomiast podpada pod nią uwzględnianie roli, jaką postać ma pełnić w drużynie. O ile są już postacie walczące, moim zdaniem nie warto inwestować w klasy, które nie zapewniają pełnej progresji zaklęć kapłana. Lepiej skupić się na wspieraniu drużyny zaklęciami, nie pomijając tych, które trwają godzinę/poziom. Postać i tak będzie mogła wkroczyć do walki dzięki poprawiającej jej możliwości magii.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 2:56, 26 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KalZakath
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:29, 01 Gru 2014    Temat postu:

Nad robieniem elixirów czy zwojów się zastanawiałem. Ale spowolniłoby to dojście do Kapłana Bitewnego.
_________________________________
Jeżeli chodzi o walory czysto do walki... To MG pozwolił na używanie, jako ulubionej broni boga, krasnoludzki topór bojowy (aktualnie +1) i siedzę w płytach +3.

Temat nieumarłych całkowicie niechcący pominąłem...

Mówisz o jakiś atutach pod czary... To o jakich myślisz?
______________________
Wiadomości scalone.
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 2:16, 02 Gru 2014    Temat postu:

Kapłan bitewny ma tę przewagę nad zwykłym, iż jest w stanie zasłonić sobą drużynę, gdy ta zostanie zaatakowana z zaskoczenia. Znacznie lepiej jednak spełnia tę rolę postać stricte walcząca i kapłan bitewny przyda się tylko, jeśli w drużynie takiej nie ma. Jeśli jest, to skup się na czarach wzmacniających (wytrzymałość, wytrzymałość żywiołowa to czary przydatne dla każdego) i wspierających (usunięcie paraliżu, mniejsze odnowienie, rozproszenie magii) oraz kilku wysokopoziomowych ofensywnych. Po użyciu swojej artylerii, gdy nikt nie będzie potrzebował twojej magii, możesz zawsze sięgnąć po boskie względy (potem też boską moc) i sam wkroczyć do boju z nienajgorszą skutecznością.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KalZakath
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:12, 10 Mar 2015    Temat postu:

A gdyby była możliwość, jakby stworzenia postaci od nowa...? MG na koniec kampanii, da nam taką możliwość, z której możemy skorzystać lub nie. Zachowujemy nasze PD (u mnie na 7lv) i liczby na współczynniki (14,14,16,16,18,18) oraz ekwipunek.

Ja już zastanawiałem się nad:
- zamiana 18 na CH, a 16 na BUD (Tygl, bo tak będzie się zwało owe miejsce, da "zmienianej" postaci HP na maxa).
- zamiana atutu "Skrwawiony" na "Tworzenie zwojów"
- jeżeli bym zrezygnował z Kapłana Bitewnego, wziąłbym atut "Urodzony czarownik"

A jak Wy byście mi doradzili? Jak byście pokierowali taką postacią, ale stworzoną od nowa i pomyślunkiem...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin