|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Key
Nowicjusz
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:25, 21 Gru 2010 Temat postu: [3.0] Pomoc przy tworzeniu postaci (wojownik) |
|
|
Witam.
Może zacznę od tego że jestem nowy zarówno na Waszym forum jak i w świecie D&D.
Przejdźmy jednak do rzeczy: planujemy z kumplami dłuższą kampanię w D&D, chciałem zagrać klasą, która będzie walczyła na krótkim dystansie (miecze, topory etc.) jednak mam problem ze stworzeniem dla siebie postaci. Rzuty mam chyba całkiem niezłe bo 18, 16, 15, 13 i reszta po 12 (nie wiem czy w ogóle potrzebnie to tutaj wypisuję). Chcę zrobić postać, która będzie sobie dobrze radziła w świecie D&D. Słyszałem że ponoć wojownicy słabo wypadają na tle magów. Czy tak jest naprawdę? A jeśli nawet to jaką klasę postaci, klasę prestiżową, nakładki (o ile tak to się nazywa) powinienem wybrać aby moja postać radziła sobie jak najlepiej? Poszperałem nieco w podręcznikach i znalazłem coś co nazywa się "genasi ziemi", wydaje mi się że ma ciekawe bonusy dla fightera. Jak według Was powinien wyglądać build takiej postaci?
Co o tym wszystkim sądzicie? Da się zrobić dobrego wojownika który na powiedzmy 15 poziomie nadal będzie coś znaczył w drużynie?
Nasz MP jest raczej wyluzowany więc myślę że nie będzie miał zbyt wiele przeciwko mocnej postaci. Podręczników do dyspozycji mamy naprawdę sporo (łącznie z anglojęzycznymi nie wydanymi po polsku) więc możecie puścić wodze fantazji. Generalnie będziemy grać w wersję 3.0 ale MP powiedział że niektóre zasady czy profesje z wersji 3.5 też dopuści.
Tak więc jednym słowem: POMOCY! ;)
Jeśli umieściłem temat w złym dziale wybaczcie.
Ostatnio zmieniony przez Key dnia Wto 20:29, 21 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andariel
Nowicjusz
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:21, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Hm... Wszystko Zależy od tego, jaki sposób walki wybierasz.
Jeżeli dwie bronie i lekkie pancerze, to polecam kombinacje człowiek 1 trp/9 woj/10 cyklon. Należy pamiętać, by wziąć biegłość w broniach egzotycznych (kukri) i wersje powiększone tej broni (podręcznikowo mamy malutkie k4 18-20/2, male ma k6 a średnie k8). Drzewko atutowe trzeba samemu ogarnąć, aby fabularnie i mechanicznie wszystko po kolei do siebie pasowało.
Jeżeli myślisz o jeździe konnej, możesz popróbować z Kawalerzystą i Nieustraszonym Jeźdźcem. Nie myślałem więcej nad tą mieszanką, są to po prostu dwie klasy biorące korzyści z jazdy na wierzchowcu, co jeżeli nie wojownikowi, to paladynowi może pomóc.
Jeżeli chcesz utrzymywać pierwszą linię samemu, będąc drużynowym "tankiem", możesz pomyśleć o Krasnoludzkim Obrońcy. Daje on kość wytrzymałości k12, co ma tylko barbarzyńca, ew. mieć jeden poziom w plecy i nałożyć sobie szablon Mineralnego wojownika z podmroku 3.5 ( nie wymaga według mnie większej konwersji ). Co do broni, fabularnie krasnoludzki topór, jednak lepiej wyjdziesz na wielkim mieczu rtęciowym, mającym 2k6 20/4, tylko że tu potrzeba biegłości w broni egzotycznej, tak samo jak w kukri.
Zawsze tępy barbarzyńca/szalony berserker jest opcją. W tej opcji masz mnóstwo życia, szał/furia, ale stosunkowo mało kp przez lekkie pancerze. Niestety, tacy barbarzyńcy zwykle nie zwracają uwagi na atrybuty "intelektualne", więc odgrywanie może sprawiać pewne problemy ( w stylu "ale twoja postać jest za głupia, by wpaść na tai plan" ). Osobiście nie jestem do tego przekonany.
Co do Genasiego... Ma on swoje zalety dla wojownika, ale bardziej przydatne właściwości rasowe ma np. genasi powietrza ( tak a propo pierwszego modelu wojownika, daje dodatkową zręczność ). Wybór rasy zależy od Ciebie, musisz brać pod uwagę także fabułę kampanii i historie postaci. Musi to być postać, której odgrywanie sprawi Ci przyjemność, a nie same trudności.
Mimo wszystko, bez odpowiedniej dozy umagicznienia, żaden z powyższych modeli gry nie będzie efektywny na wyższych poziomach. Zawsze należy mieć w drużynie maga i kapłana, ew. baardzo dużo złota
Pokój
Edit:
Klasa, o której kompletnie zapomniałem to Psychowojownik. Tracimy bpa ( z pełnego do 3/4 ) oraz trochę pw ( k8, nie k10 ), ale w zamian zyskujemy dostęp do różnych mocy psionicznych, stylów ataku i obrony psionicznej. Może i nie ma takiego wyboru mocy ani takiej ilości punktów co psion, może i nie rozwija się tak szybko jak wojownik, le takie perełeczki jak Przemieszczenie, inercyjna bariera ( RO 10/+5 ) czy różnego typu udoskonalenia ciała ( jak lewitacja czy widzenie w ciemności ) to bardzo przyjemny zamiennik dla tych braków. To też jest opcja, szczególnie, gdy nie ma w drużynie kogoś, kto te braki może uzupełnić...
Ostatnio zmieniony przez Andariel dnia Śro 19:41, 22 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anachid
Zbrojny
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z brzusia mamusi
|
Wysłany: Czw 22:12, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
faktem niestety jest że im wyższym poziomem dysponujesz tym przewagę zdobywa mag.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|