|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Devil
Początkujący
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Imperium
|
Wysłany: Pią 17:03, 02 Wrz 2005 Temat postu: Miecz i Pięść |
|
|
Ach po przeczytaniu tej książki jakoś twierdze że nie ma tam wielu przydatnych prestiżówek czy budynków, za to są fajne atuty. No właśnie co wy sądzicie o atutach z MiP??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xardas!
Gość
|
Wysłany: Pią 18:15, 02 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Uważam, że większość jest w porządku.
chociaż według mnie "szermierz" i "pijany mistrz" są naprawdę super
nie wspominając już o "ninia półksiężyca"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Devil
Początkujący
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Imperium
|
Wysłany: Pią 18:21, 02 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Ha ale większość czego? Klas czy atutów czy budynków?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 18:30, 02 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
1.http://www.dndforumrpg.fora.pl/viewtopic.php?p=21#21 - tu jest coś o atutach... Ja wielu z nich nie dopuszczam.
2. Budynków jeszcze nie zastosowałem (poza Areną) , ale jest to zawsze jakieś porównanie.
3. Klasy prestiżowe raczej mogą być.
4. Rady dla wojowników też są do zaakceptowania, chodź mogłyby być bardziej rozbudowane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xardas!
Gość
|
Wysłany: Pią 18:32, 02 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
chodziło mi o atuty, ale zapomniałem o najważniejszym. "Wóz niziołków" jest naprawdę ekstra. Nie podoba mnie się dział mnich w świecie. Kiepsko zrobiony:(
Wielkie litery na początku zdania (trzeba od początku dbać o kulturę języka :-)).
MP rincewind bpm
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:53, 03 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Moim zdanie, przydatne są tabele z prawdopodobieństwem trefienia (przeciętna osoba nie liczy krytyków, a przecież mają znaczenie). Niestety, są dość mało czytelne. Nie ma przy nich jasno wyszczególnionych premii do ataku i obrażeń, więc trzeba ich szukać w tekście. Lepiej by było, gdyby zamiast KP podawali liczbę, którą trzeba wyrzucić na kostce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:52, 04 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Można tu znaleźć ciekawe bronie. Dobre urozmaicenie kampani.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xardas
Początkujący
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:46, 04 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z przedmówcą, ale moim zdaniem najlepsze są budynik i prestiżówki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:32, 04 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Co myślicie o rtęciowych mieczach? Moim zdaniem wprowadzenie ich jest głupotą. W końcu przeciętny BG na 2 poziomie, może sobie na nie pozwolić. Zasady zaś, wyraźnie mówią, że wprowadzanie takiej broni jest błędem.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 2:44, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Nie 15:44, 04 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z opinią, iż najciekawsze są bronie w tym podręczniku. Np. pazury rosomaka mi się najbardziej podobają. Chcesz zostać Volverinem? Zaopatrz się w takową broń. W ogóle np. wachlarz jest fajny chociaż niektóre bronie są przekombinowane jak np. miecz rtęciowy, o którym już tutaj wspomniano.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:34, 04 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Volverin - kto to jest?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Nie 18:55, 04 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Jaki mściwy koleś z X-men tylko, że takie pazurki mu wyrastają ze skóry jak się wkurzy, ponieważ naukowcy wprowadzili mu płynne adamentium.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sony
Użytkownik
Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 11:23, 05 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Aby być dokładnym Wolverine , ma on szkielet z Adamantium, oraz wysuwane długie szpony. I kontroluje on owe szpony, całkowicie. Fakt jest porywczy, szybki ale nie jest to szał Barbarzyńcy.
Wszystkie Klasowe Podręczniki zostały przeredagowane i przedrukowane dla ed 3.5 jako Seria Complete - Fighter, Adventurer, Divine i Arcane. Dołożono tam sporo nowości, których brakowało na przykład dla wojów i mnichów. Atuty Taktyczne, Style Walki np. w jednej łapie Młot + Topór w drugiej itp.
Jeśli zaś chodzi o klasy orientalne - Mnich, Ninja, Samuraj - to ci są o 100 razy lepiej rozpisani w Krainach Wschodu. Mnich czy ninja z "pięści i Miecza"' cytując pewien film To lipa jakaś nie Ninja.
Ogólnie MiP jest najsłabszym podręcznikiem z serii, w mojej opini. Możę wynika to z tego, że jest to pierwsza pozycja z serii, kolejne są już dużo lepsze.
A że idzie nowe - edycja 3.5 PL - trzeba czekać na serię Complete, którą ISA obiecuje wydać dość szybko.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 17:17, 05 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Sonym, według mnie jest najgorsze. Poza tym, jak wpasować samuraja do Torilu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sony
Użytkownik
Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 18:33, 05 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Są dwie drogi :
Jedna to przybysz z innego planu. To ta trudniejsza.
Druga, łatwiejsza to mieszkaniec Kara-tur, ostatnio mieszkańcy "klasycznych" Forgotenów nawiązują kontakty z maztiką i Kara-tur. Kara-Tur mówiąc ogólnie to nasz daleki wschód, Indie, Chiny, Japonia i cała reszta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:25, 06 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Tak tylko jak gracz np. fabuła w Bitewnej Doline, ma zostać samurajem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sony
Użytkownik
Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 6:19, 07 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Najbardzie oklepany pomysł to przybysz, który się osiedlił w Dolinach. A czemu ? Ja zastosowałem Czas Kłopotów, magia w tedy działała, jak działała i równie dobrze mogła teleportować kogoś z Kara-Tur. Taki osobnik mógł zostać mistrzem itd. Możliwości jest wiele.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:05, 07 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o postać na poziomie 1, która później chce zostać samurajem.
Kampanię prowadzę w roku Dzikiej Magii.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xardas
Początkujący
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:20, 07 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Sony napisał: | Najbardzie oklepany pomysł to przybysz, który się osiedlił w Dolinach. A czemu ? Ja zastosowałem Czas Kłopotów, magia w tedy działała, jak działała i równie dobrze mogła teleportować kogoś z Kara-Tur. Taki osobnik mógł zostać mistrzem itd. Możliwości jest wiele. |
i wtedy taki mistrz uczyłby kolejnych. Swoją drogą jest to trochę naciągane. Dlatego właśnie średnio lubię ten suplement. Profesionalni autorzy powinni sprecyzować pojawienie się ninia, czy samuraia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Śro 19:26, 07 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Zawsze można jakoś to wytłumaczyć co nie. Bohater był młody i postanoiwł wyruszyć w świat. Np. coś narozrabiał i popłynął na galaerze na Kara- tur. Tam został sprzedany jakimś samurajom. Potem wymyśla się jakoś, że został szkolony na samuraja i wrócił do domu. Jak dla mnie proste.Trzeba tylko ruszyć głową.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sony
Użytkownik
Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 6:16, 08 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Przedewszystkim w Forgotenach mamy Orient, w związku z tym klasy i zasady do orientu są potrzebe. Doskonele o tym świadczy fakt, pojawienia się później Krain Wschodu. W przeciwieństwie do naszego grajdołka, na zachodzie wydawcy badają i analizują rynek. Zapotrzebowanie na "wschód" musiało być duże skoro wytają podręczniki. Kara-tur jest integralną częścią FR, stąd słuszna decyzja o powstaniu materiałów do niego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:51, 23 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Miecz i Pieść (MiP)
podręcznik dla wojowników i mnichów
Podręcznik adresowany przede wszystkim do graczy. Oprawiony w miękką okładkę, wzbogacony o czarno-białe ilustracje dobrze oddające klimat. Atuty są dość marne, ogólnie ciekawe, ale ponad 30% wymaga przeróbki, ponieważ są niezbyt zrównoważone w porównaniu do tych w PG. Prestiżówki są ciekawe i przydatne, jednakże część z nich pasuje do niewielu kampanii. Część poświęcona tworzeniu i odgrywaniu postaci jest dość marna. Porady taktyczne- przydatne, ale po przeczytaniu dochodzimy do tego że są banalne. Co do rachunków, to w zasadzie jest to jedna tabelka, na szczęście przydatna. Potwory jako mnisi i wojownicy, cóż rozdział średnio rozwinięty, ogólne może być. Można było to co tu zawarte obliczyć, ale znacznie skraca czas robienia takiego osobnika. Opis pojedynków, w zasadzie ciekawy, ale nie za bardzo użyteczny. Całość mógł by nam zrekompensować dział poświęcony broni, jeśli nie był by taki krótki, naprawdę bardzo ciekawy. Tylko rtęciowy miecz oburęczny umarzam za zbyt tani. Jednakże te bronie są (w większości) zamieszczone jeszcze w innych książkach do D&D. Potem znajdziecie jeszcze dział o pojazdach i o budynkach, ale niestety niezbyt przydatny.
Liczba stron: 96
Cena: 29 zł
Jak znajdę czas to poszerzę opis.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|