|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vincent
Nowicjusz
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:20, 14 Kwi 2008 Temat postu: Pierwsze kroki z D&D |
|
|
Na początku chciałbym przywitać się ze wszystkimi forumowiczami i nałogowymi graczami RPG :)
W RPG gram od jakichś 4 lat (jestem MG od początku). Prowadziłem Oko Yrrhedesu i Wiedźmina. Ostatnio pomyślałem, że spróbuję swych sił w D&D, lecz kompletnie nie wiem, jakie podręczniki są niezbędne do gry. W sieci spotykałem się z różnymi opiniami i po przerzuceniu kilkunastu stron jestem zdezorientowany. Każda pomoc będzie bardzo pomocna.
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez vincent dnia Wto 20:27, 15 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Wto 8:07, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy takiego tematu już nie było, niemniej jednak pomożemy ci. Do gry potrzebójesz właściwie tylko 3 podręczników: Mistrza Podziemi, Księgę Potworów oraz Podręcznik Gracza i ewentualnie jakiś settingowy. W Polsce możesz kupić przewodniki po Forgotten Realms, Greyhawk oraz Dragonlance. Z czego ja polecam to ostatnie. Więcej podręczników na razie nie kupuj, bo oszalejesz od natłoku informacji
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inmemorial
Zbrojny
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12:22, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Prawda. Podręcznik gracza + przewodnik mistrza podziemi + księga potworów = sesja. I bardzo dużo grania. Co do settingu... nigdy nie używałem żadnego z tych przedstawionych przez wotc. Zawsze wymyślałem jakiś własny bez wszędobylskich przepakowanych BN'ów. ;P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vincent
Nowicjusz
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:28, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybkie odpowiedzi :)
Dzisiaj byłem w Empiku i widziałem księgę potworów i troszkę się przeraziłem ilością tabel i statystyk. Da się to szybko opanować?
Ostatnio zmieniony przez vincent dnia Wto 13:30, 15 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:56, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, podstawowe zasady są w miarę przejrzyste. Opanowanie Podręcznika Gracza (PG) nie powinno zająć wiele czasu. Podczas nauki skup się raczej na najistotniejszych zasadach, które będą najczęściej stosowane (podział rundy, zwykłe akcje walki, czary i rzuty obronne (RO), umiejętności). Proponuje także zacząć od gry na 1 poziomie, bo zarówno Bohaterowie Graczy (BG) jak i potwory nie mają wtedy wielu specjalnych zdolności. Nie skupiaj się także na losowaniu z tabel w Przewodniku Mistrza Podziemi (PMP), służą one jedynie do pomocy, nie są niezbędne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:51, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Proszę, zmień temat na ogólny. Tematy z prośbą o pomoc dotyczącą tylko Twojej osoby/sesji zamieszczać należy w "Pytaniach graczy i MP". To jednak wygląda na temat uniwersalny, tylko źle nazwany.
Analogicznego tematu nie znalazłem, ale też przyznaję, ze nie szukałem specjalnie. Jakby ktoś znalazł, to niech wrzuci link. Jeżeli będzie to uzasadnione, to można je połączyć.
Podręcznik Gracza: Absolutna podstawa. Jeżeli chcesz poprowadzić sesję, a nie tylko czytać na niej podręcznik, powinieneś przeczytać przed nią całość, za wyjątkiem zaklęć. Z tych wystarczy, że przejrzysz listę z krótkimi opisami (aby się zorientować, do jakich działań jak silnego czarownika trzeba i które zaklęcia do kogo pasują). Opisy ras podstawowych radzę przeczytać dwa razy, tak jak i zasady dotyczące umiejętności, atutów i walki.
Podczas gry, moim zdaniem, warto zasady dotyczące walki sprowadzać, bowiem to jest sposób, w jaki możesz się ich w pełni nauczyć.
Podręcznik Gracza jest rzeczą, którą zawsze warto miec pod ręką.
Księga potworów: Tego nawet nie warto się uczyć. Możesz przeczytać opisy potworów, aby ustalić, gdzie co żyje, ale radzę zacząć od lżejszego stylu prowadzenia i tylko ograniczyć się do przeczytania opisów słabszych istot np. o SW do 3. Podręcznik ten nie jest jednak niezbędny na samym początku. Jeżeli będziesz zmieniał nie opanowane zasady z PG, możesz się skupić na nauce ich, rozgrywając przygody w świecie, gdzie jedynymi przeciwnikami są rasy z PG + orki (skądś musiały się wziąć półorki, ale można wyciągnąć statystyki orków z przykładowej walki w PG). Alternatywą jest wydrukowanie sobie kilku stworzonek słabych z [link widoczny dla zalogowanych], aby świat był "magiczny", ale równocześnie grać bez Księgi Potworów.
Przewodnik Mistrza Podziemi: Jeżeli już grałeś w gry fabularne, radzę zostawić go na koniec. Ja prowadziłem grę na samym PG przez wakacje, na koniec ich kupiłem KP, a PMP dopiero w marcu. Tobie brak uwag dla MP tym bardziej nie zaszkodzi, skoro już masz doświadczenie pewne. Uważam, że jest to podręcznik konieczny do gry na dłuższa metę, ale na początku można się bezeń obyć, szczególnie mając doświadczenie. Po prostu zagracie bez magicznych przedmiotów. Też można, szczególnie na niższych poziomach.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 16:54, 15 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|