|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vespir Alcarin
Nowicjusz
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 8:58, 27 Paź 2012 Temat postu: [3.5] Skrytobójca - usprawnienie i pomysły |
|
|
Witam!
Chciałbym prosić was o wskazówki i porady w celu usprawnienia mojej postaci. Gram Skrytobójcą 7 poziomu, na klasę prestiżową przeszedłem na 5 poziomie łotra. Rasa może nie za bardzo pasuje do profilu zabójcy, ponieważ jestem niziołkiem ;).
Atuty, które posiadam:
-Doskonalsza finta
-finezja w broni
-Inicjatywa
-Doskonalsze uchylanie
-Wyszkolenie w walce
-Doskonalszy nieświadomy unik
-Riposta (atut własnego pomysłu, wybieram przeciwnika gdy jego atak mnie nie trafia, zdaje mu mój modyfikator ze ZR,czyli w moim przypadku 5, muszę być w zwarciu).
(to chyba wszystkie).
Czary, które używam:
1. Poziomu:
- True Strike (Celny Cios) x1
- Skok (Jump) x1
- Feather Fall ( Powolny Upadek) x1
2. Poziomu
- Cat's grace (gracja kota) x 1
- Invisibility (niewidzialność) x 1
- Spider Climb (pajęcza wspinaczka) x 1
3. Poziomu.
-Głęboka drzemka x1
-Głębsza ciemność x1
Posługuję się jednym sztyletem (1k6), który jest najprawdopodobniej magiczny, posiada symbol jakiegoś węża
Mechanika walki wygląda u mnie następująco:
1. Wariant (gdy jestem ukryty)
- (1 Atak) Rzut za przebicie, ukradkowy atak
- (2 Atak) Finta (Blefowanie), ukradkowy atak
- (3 atak, dostaje go kiedy finta w 2 ataku mi "wychodzi", muszę być w zwarciu) Finta (Blefowanie), ukradkowy atak
Czyli maks. mogę zadać w jednej moje turze 108 obrażeń (nie wliczając do tego krytyków). Proszę tutaj o podpowiedz czy taka mechanika jest prawidłowa (mój MP twierdzi że tak). Ja twierdze że w 3 ataku nie powinienem rzucać za finte bo wróg ma odjętą premie od ZR juz w 2 ataku.
2. Wariant (w zwarciu)
- (1 Atak) Finta, ukradkowy atak
- Pozostałe ataki wyglądają tak samo jak w I wariancie.
Oczywiście używam umiejętności takiej jak zabójczy atak itp. zależnie od sytuacji. Moim największym problemem jest to że nie używam trucizn, ponieważ nie wiem jak za ten temat się odpowiednio zabrać.
Mam nadzieje że w miarę dobrze opisałem moją postać. Proszę o cenne wskazówki, porady. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Vespir Alcarin dnia Sob 9:12, 27 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 14:15, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Sztylety zadają 1k4, więc alb błąd, albo specjalna cecha broni.
Możesz wyjaśnić Twoją rozpiskę kolejnych ataków? Czy chodzi w niej o to:
1. Runda zaskoczeniowa, wróg zaskoczony, więc nie działa
2. Masz wyższą inicjatywę
3. Wróg wchodzi z tobą w zwarcie i wykonuje nieskuteczny atak
?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fang
Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:19, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od tego na co skłonny jest się zgodzić twój MP, ale ja zacząłbym od sprawdzenia jaki dokładnie miecz mam, a potem umagicznienia go ile się da;)
Jeżeli masz dostęp do któregoś ze źródeł:
Pieśń i cisza (podręcznik do wersji 3.0, ale łatwo da się go dostosować)
Complete Adventurer (tylko po angielsku)
Complete Scoundrel (też tylko po angielsku)
Magic Item Compendium (jw)
to przejrzyj je, a szczególnie atuty, czary i magiczne przedmioty.
Przykłady:
Atut:
Za poświęcenie 4k6 podstępnych obrażeń, twój następny atak przeciwko przeciwnikowi też jest podstępny
Czar:
1 poziom, akcja darmowa (swift), cel zostaje pozbawiony premii ze zr do pancerza na 1 rundę
2 poziom, akcja darmowa (swift), twoje ataki w tej rundzie są atakami dotykowymi
Przedmiot:
+1k6 obrażeń w podstępnym ataku tą bronią
możliwość wbijania podstępnego ataku konstruktom, nieumarłym itp
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vespir Alcarin
Nowicjusz
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:00, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kamulec napisał: | Sztylety zadają 1k4, więc alb błąd, albo specjalna cecha broni.
Możesz wyjaśnić Twoją rozpiskę kolejnych ataków? Czy chodzi w niej o to:
1. Runda zaskoczeniowa, wróg zaskoczony, więc nie działa
2. Masz wyższą inicjatywę
3. Wróg wchodzi z tobą w zwarcie i wykonuje nieskuteczny atak
? |
Kamulec mógłbyś napisać jasniej o co chodzi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:44, 27 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
To, co napisałeś pod hasłem "wariant" jest niejasne - piszesz o trzech atakach, podczas gdy BPA nie pozwala na tym poziomie na ich wykonanie w jednej rundzie.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 16:47, 27 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vespir Alcarin
Nowicjusz
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 21:53, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisałem, przysługują mi 2 ataki, lecz gdy uda mi się finta poprzedzająca 2 atak to dostaje trzeci (muszę być w zwarciu z wrogiem).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fang
Użytkownik
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:05, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Użycie flinty z atutem Doskonalsza flinta to akcja ruchu. Możesz więc w rundzie:
a) Zaatakować przeciwnika 2 razy
b) Zflintować przeciwnika i zaatakować go raz
Na podstawie czego więc uzyskujesz te 3 ataki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nekrus
Użytkownik
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:50, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
fang napisał: | Użycie flinty z atutem Doskonalsza flinta to akcja ruchu. Możesz więc w rundzie:
a) Zaatakować przeciwnika 2 razy
b) Zflintować przeciwnika i zaatakować go raz
Na podstawie czego więc uzyskujesz te 3 ataki? |
Prawda, zeby tak szybko atakować to nawet w rzeczywistości trzeba by mieć chyba nakręcaną rękę...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:25, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Strasznie nie jaśnie napisałeś którego poziomu masz postać (
następnym razem napisz 7 skrytobójca / 5 łotrzyk, ciężko rozszyfrować z całego zdania) , ale to na wstępie.
Po pierwsze interesuje mnie tak samo jak przedmówców na jakiej zasadzie wychodzą tobie 3 ataki w rundzie.
Cytat: | Użycie flinty z atutem Doskonalsza flinta to akcja ruchu. Możesz więc w rundzie:
a) Zaatakować przeciwnika 2 razy
b) Zflintować przeciwnika i zaatakować go raz
Na podstawie czego więc uzyskujesz te 3 ataki? |
Kolega ma tutaj racje.
Po drugie, nie do końca rozumiem awansowanie w klasę skrytobójcy więcej niż 1 poziom. W zasadzie kluczowa zdolność tej klasy, czyli zabójczy atak to wszystko co ta postać ma. Dokończenie łotrzyka by było rozsądniejsze, aczkolwiek inne klasy prestiżowe też mogły by być lepsze.
Tancerz cienia z tego samego podręcznika jest lepszy, pomimo tego, że nie rozwija podstępnego ataku, ma o wiele więcej ciekawych zdolności.
Wiele klas z Complete Adventurer też wypadają lepiej. Z testowanych na moich sesjach dobrze wypadł Ghost-faced killer. Jest o wiele bardziej nastawiony na jednostrzałowość (ma zdolność polegającą na zastępieniu podstępnego ataku na frightfull attack który zabija cel chyba że powiedzie się rzut obronny, może z niej skorzystać kilka razy na dzień) a nie ma żadnej bzdury z czekaniem kilku tur aby zabić kogoś. Brak czarów jest żadną przeszkodą.
Jeśli miałbym coś usprawnić w tej postaci:
-Zmieniłbym broń, sztylet jest najgorszą bronią jaką może się posługiwać łotr. Mechanika zezwala wykonywanie podstępnych ataków mieczem dwuręcznym, a 2k6 obrażeń w porównaniu do 1k4 daje nam różnicę średnio 5 obrażeń w pojedynczym ataku. Najlepszy bez wydawania atutu jest rapier (1k6 kłutych, 18-20/x2).
- Zacznij korzystać z trucizn, najlepiej takich które zadają obrażenia w Budowę i Siłę. Lepsze te które mają efekt prawie natychmiastowy.
-Byłby fajnie gdybyś opisał jakie masz przedmioty magiczne, bo na tych poziomach to w zasadzie one decydują już o powodzeniu walki i innych przedsięwzięć.
- Grasz z jakąś drużyną? Takie informacje też są ważne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|