Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co sądzicie o takim mnichu??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:59, 26 Gru 2008    Temat postu: Co sądzicie o takim mnichu??

Po pierwsze chciałem spytać co sądzicie o mnichu z finezją w broni i wysoką zręcznością miast siłą?
A po drugie o takim rozwiązaniu statystyk dla mnicha.

A więc, gramy w D&D 3,5
Atrybuty jakie wylosowałem to 15, 13, 10, 14, 15, 14
Uporządkowałem je tak: (w nawiasach po modyfikacji od rasy: Elf Dziki)
S 13
Zr 15(17)
Bd 15
Int 14(12)
Rzt 14
Cha 10

Atut : skupienie na broni (broń naturalna)

Planowany atut na 3 poziomie finezja w broni.

Umiejętności:
Ciche poruszanie 4
Nasłuchiwanie 3
Spostrzegawczość 3
Ukrywanie się 4
Wyczucie pobudek 2
Zwinność 4

Wszelkie uwagi mile widziane.


Ostatnio zmieniony przez Sogetsu dnia Pią 23:15, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:43, 26 Gru 2008    Temat postu:

Nie jest źle, powinien dawac radę. Z atutów przydać mozę sie jeszcze: Ruchliwosć, uniki, atak z doskoku, ale to już plan na wyższe poziomy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 0:17, 27 Gru 2008    Temat postu:

Właśnie wpadłem na dziwny pomysł. Mianowicie, czy nie wziąść jako 1 poziom czarodzieja =P miałbym tarcze oraz zbroje maga i możliwość używania różdżek i zwojów. Znacznie by to wspomogło moje na początku, no i zaoszczędziło pieniędzy na pierścień ochrony, bo jestem pewien że z czasem zszedłbym ze zbroi maga na rzecz karwaszy które dają premię cały czas. Tylko zastanawiam się czy ta 1 runda na wrzucenie tarczy nie była by zbyt dużą stratą.

Co do atutów na 6 poziomie planuję wziąść kopnięcie z obrotu =]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 0:55, 27 Gru 2008    Temat postu:

Jak na razie temat nie ma zaznaczonego, że chodzi wyłącznie o optymalizację postaci, więc:

Moim zdaniem, jeżeli nie jesteś wytrawnym graczem, nie powinieneś brać sie za taką postać, gdyż będzie cięzko ją odgrywać. Ponad to co będzie ciężkie do uzasadnienia:
- postać awansuje na 2. poziom w mnichu (1. ma czarodzieja). Gdzieś musi w międzyczasie odbyć długotrwały trening
- postać jest dzikim eflem mnichem, co jest bardzo rzadkie (właściwie nie spotykane)
- postać jest dzikim eflem mnichem, co jest bardzo rzadkie

Jeżeli jesteś nowicjuszem: Nie rób elfa dzikiego, a już na pewno nie elfa dzikiego z "cywilizowaną" klasą postaci.

Ponad to uważam, iż zamiast iść w ruchliwość i atak z doskoku można rozwinąć zwinność, dać jeden więcej w INT i wziąć wyspecjalizowanie, po czym większość czasu walczyć defensywnie - synergia ze zwinności da +1 do KP.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 11:02, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 1:32, 27 Gru 2008    Temat postu:

Zwinność to są upadki przewroty z D&D 3, i zazwyczaj używam tej umiejętności żeby nie prowkować ataków i ustawić się na flankę jeśli chodzi o rzadkość tego typu kombinacji jaką jest mnich dziki elf to mój mistrz gry nie robi z tego problemu. Mamy wolną rękę jeśli chodzi o klasy i rasy ważne jest żeby starać się dobrze odgrywać swoją postać ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 2:00, 27 Gru 2008    Temat postu:

@Kamulec
Nie wiem skąd Ty wytrzasnąłeś leśnego elfa, skoro Sogetsu pisał o dzikim...
Zwinność 3.5 = Upadanie 3.0.

@Sogetsu
Mi też dziki elf średnio pasuje do postaci mnicha. Lepiej weź zwykłego człowieka. Zapewniam, że dodatkowy atut i punkt umiejętności bardzo się przydadzą.

Zastanów się dobrze, które atrybuty będziesz rozwijał. Które powinieneś mieć wysokie bazowo, nie dzięki przedmiotom. Wydaje mi się, że jest to Zr i Rzt i w nie dałbym 15-stki. Charyzma pozostaje na 10, to rzecz bezdyskusyjna. Czyli mamy 3 atrybuty z czego dwa na 14, jeden tylko na 13. Nie jest opłacalne mieć wartość nieparzystą przy intelekcie. Jeśli zechcesz zwiększyć go dopiero na 4-tym tracisz tym samym 7 punktów umiejętności. Dlatego radziłbym dać od razu 14. I teraz pozostaje nam kwestia siły i budowy. Nie wątpię, ze na którąś z nich dopełnimy do parzystej, gdy uzyskamy dodatkowy punkt. Jednak teraz wziąć należy pod uwagę, który jest nam bardziej potrzebny od zaraz. Myślę, że budowa niewiele na razie zmieni, dlatego 14-stkę wrzucamy w siłę. Moja propozycja brzmi: 14, 15, 13, 14, 15, 10.

Co do atutów to już mi ciężej doradzić. Zależy czy patrzysz pod kątem atutów epickich, ewentualnych klas prestiżowych. Jednak sądzę, że wyspecjalizowanie jest średnio przydatne dla mnicha, który i tak ma kiepski BAB. Pytanie brzmi, co chcesz rozwijać: broń naturalną, zwarcie, mobilność, defensywę? Pula atutów jest ogromna, zaś Ty możesz wybrać tylko kilka (7-8). Jedynym atutem, który polecam niezależnie od obranej ścieżki jest poprawione zwarcie. Nie wyobrażam sobie skutecznego w walce mnicha, nie posiadającego tego atutu.

Z umiejętności proponowałbym zainwestować szczególnie we wspinaczkę i zwinność, a także spostrzegawczość i zauważanie. Reszta gra raczej drugoplanową rolę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 3:45, 27 Gru 2008    Temat postu:

Więc tak co do statystyk rzeczywiście masz rację mądrość się przyda =]
Co do rasy. Hmmm lubię mieć widzenie w ciemnościach i dzięki elfowi będę miał większe kp większe trafienie lepsze umiejętności. Jednak dzięki człowiekowi będę mógł mieć i doskonalsze zwarcie i ogłuszającą pięść.

Mobilność - niestety potrzebuję opisu lub podaj nazwy z 3.5 bo nie znalazłem tam tego atutu. A co do +1 do trafienia z atutu to właśnie dlatego że mnich ma je kiepskie ten atut się przyda.

Jeśli ktoś pamięta w miarę dokładnie jak działa zwarcie, jakie są zalety i wady takich działań mógłby je opisać? Wiem że to zabrzmi leniwie ale nie znam za bardzo tego tematu a nie mam czasu na razie czytać o tym i znając życie nie doczytałbym jakiegoś istotnego szczegółu.

Jeszcze jedna ważna rzecz. Te umiejętności które wypisałeś są ważne jednak kluczowymi dla mnie to ukrywanie się i ciche poruszanie na równi z upadkami, potem zauważanie i nasłuchiwanie potem reszta ;) po prostu lubię się skradać i robić nocne akcje ^^

A i jeszcze jedna bardzo istotna rzecz. Nigdy nie mieliśmy poziomu ponad 15 =] zawsze ginęliśmy przed nim lub przestawaliśmy grać z różnych powodów tak więc nie wiążę nadziei z graniem epicką postacią.
Prestiżówki też mnie nie interesują, chciałbym zagrać czystym mnichem, zastanawiam się tylko nad tym nieszczęsnym czarodziejem żeby dać mi KP bo mam marne 15, a jeżeli zagram człowiekiem będzie to 14 =D

Co do Zr i Md to proponujesz na 4 dać w Zr a na 8 Md żeby dobić do parzystej i zwiększyć modyfikator tak?

I może jeszcze jedna rzecz, jakie magiczne przedmioty proponujecie??
na bank karwasze pancerza, myślałem też nad płaszczykiem odporności, amuletem naturalnego pancerza i pasem mnicha. Na początkowych poziomach zaopatrzyłbym się w różdżkę zbroi maga i magicznego kła jeżeli kumple zgodzą się to rzucać na mnie przed walką.



Edit: Poczytałem o zwarciu i to jest tak przeciwnik traci premię ze zręczności do KP a ja mam -4 do trafienia, ponad to nie znalazłem nigdzie że mogę atakować gdy kogoś przyszpilę. Tak więc niewiele klas ma zręczność 18+ żeby akcja ta była opłacalna pod względem ataku w walce.
No i nie mam premii do KP z mądrości i zręczności względem osób które nie są w zwarciu.


Ostatnio zmieniony przez Sogetsu dnia Sob 10:09, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:20, 27 Gru 2008    Temat postu:

Mobilność: Słownik języka polskiego. Boski nie pisał o atucie.
Adnosnie "mojego" elfa leśnego wydaje mi się oczywiste, że skoro piszę dalej o dzikim było to moje nie dopatrzenie, które jednak w kontekście całości tematu nie burzyło sensu wypowiedzi. Tak, czy inaczej: zmienione.

Cytat:
Poczytałem o zwarciu i to jest tak przeciwnik traci premię ze zręczności do KP a ja mam -4 do trafienia, ponad to nie znalazłem nigdzie że mogę atakować gdy kogoś przyszpilę. Tak więc niewiele klas ma zręczność 18+ żeby akcja ta była opłacalna pod względem ataku w walce.

Skoro postać inwestuje w ZR i finezję zwarcie się jej średnio przyda, bo w nim liczy się modyfikator z siły. Moim zdaniem do walki z magiem mozna wziąć, ale tą i tak sie wygra, więc atutu brać nie warto, a przynajmniej nie na starcie.
Zresztą, przeczytaj jeszcze raz [link widoczny dla zalogowanych] zwarcia, bo mam wrażenia, że nie rozumiesz jego działania.

Odnośnie atrybutów: Mnichowi bardzo przyda się zarówno siła, jak i BD, lecz proponuję, skoro masz finezję, zaczynać z wyższą BD i iść w stronę dużej liczby trafień, wysokiej KP, dobrych MRO, wysokich ST na twoje moce i sporej liczby PW. Tak więc, jeżeli idziesz w finezje proponuję zrobić mnicha o atrybutach w tej kolejności rozwoju podczas gry (na starcie INT wyższy, a potem nie inwestuj, a BD możesz, poza ew. przedmiotami, powyżej 14 nie podnosić): ZR, RZT, BD, S, INT, RZT, CHA. Do tego, mimo wszystko, choć nie koniecznie na 1., proponuję wykorzystać kombinację zwinności z wyspecjalizowaniem.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 11:20, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:30, 27 Gru 2008    Temat postu:

Czyli proponujesz do atrybutów dodać na 4 poziomie w zr potem na 8 w md? Ja myślałem nad dodawaniem cały czas do zr a md podniósłbym na początku przedmiotem +1 a potem +3
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:42, 27 Gru 2008    Temat postu:

Może najpierw powiedz, na jaka rasę i klasę/klasy się zdecydowałeś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:50, 27 Gru 2008    Temat postu:

Cały czas toczy się dyskusja o mnichu chyba jednak będzie to człowiek,
i poważnie zastanawiam się nad tym 1 poziomem czarodzieja.

Jaki drugi atut byś polecał na 1 poziomie?


Ostatnio zmieniony przez Sogetsu dnia Sob 11:50, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:37, 27 Gru 2008    Temat postu:

Brać poziom czarodzieja tylko z powody +4 KP nie ma większego sensu. Już lepiej wziąć psychowojownika i inercyjną zbroję, jeśli tak Ci zależy.

Czy w 3.5 są przedmioty dodające nieparzyste wartości atrybutów?

Postać, aby wygrać zwarcie, wcale nie musi mieć na czysto ogromnej premii z siły. Dzięki drobnemu wsparciu ze strony czarodzieja, wygrywamy z orkowym barbarzyńcą w następujący sposób. Postacie 5-to poziomowe. Ork - siła +5, BAB +5, szał +2 = + 12. Nasz mnich - siła +2, BAB +3, doskonalsza walka w zwarciu +4, powiększenie (+50% od kochanego czarodzieja) +2 z siły, +4 z rozmiaru = + 15. Na wyższych poziomach, czarodziej może nam zapewnić byczą siłę, potem polimorfię na przykład w giganta.

Wracając do poziomu pierwszego, nie wydaje mi się, żeby finezja była najlepszym wyborem. Wyszkolenie w walce, także mało przydatne, przy mnisiej liczbie ataków lepiej postawić na własne trafienia, niż wysoką KP. Nie najgorszym wyborem jest propozycja Namrasita - uniki >> ruchliwość >> atak z doskoku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:18, 27 Gru 2008    Temat postu:

Poziom czarodzieja naje nie tylko premię do KP, a;e takze możliwość używania zwojów (2x tańsze od mikstur), chowańca, zapisanie zwoju (wiec takie rzeczy jak tarcza, zbroja maga, celny cios, i jeszcze parę innych przydatnych rzeczy, mozemy mieć zawsze pod ręką).

Inna alternatywa to 1 poziom kapłana, co chyba bardziej pasuje do mnicha. Ale to tylko jak w drużynie kapłana nie będzie.

1 poziom zdecydownie poprawiona inicjatywa :). Przynajmnije bedziesz wiedział kto cię zabił ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:58, 27 Gru 2008    Temat postu:

Co do czarodzieja to też chodzi mi o czary z 2 poziomu, pajęcza wspinaczka itp. czary które używa się w wielu okazjach. Co do finezji postanowiłem już dawno temu bo za jednym zamachem zwiększam kp trafienie i umiejętności bardzo dla mnie istotne.

A w drużynie będziemy mieć druida =P


Ostatnio zmieniony przez Sogetsu dnia Sob 17:59, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin