|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Kiedy MP powienien dawać PD ? |
po każdej bitwie |
|
0% |
[ 0 ] |
po każdej sesji |
|
83% |
[ 5 ] |
po każdym dłuższym odpoczynku i ćwiczeniech |
|
16% |
[ 1 ] |
po zakończeniu całej kampanii |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:31, 26 Paź 2006 Temat postu: Kiedy dawać PD ? |
|
|
Kiedy Waszym zdaniem MP powienien dawać punkty doświadczenia ? Jest z tym problem poniważ gracze chcieliby je mieć od razu, jednak powinni też trochę poćwiczyć aby przyswoić nowe umiejętności. Jak Wy uważacie ?
Dziękuję za udział w ankiecie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Kiedy MP powienien dawać PD ? |
po każdej bitwie |
|
0% |
[ 0 ] |
po każdej sesji |
|
83% |
[ 5 ] |
po każdym dłuższym odpoczynku i ćwiczeniech |
|
16% |
[ 1 ] |
po zakończeniu całej kampanii |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 11:32, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ja zaznaczyłem "po każdej sesji". Według mnie jest to najlepszy sposób (ewentualnie, gdy jest dłuższa - ważniejsza - przerwa w sesji).
Jak to uzasadnić? Nie ma problemów i rozbijania sesji związanymi z dawaniem PD'eków za każdą grupkę goblinów, a jednocześnie nie jest to zbyt rzadko - gracze dość szybko awansują i co ważne stopniowo (nie od razu na lvl, po kilku sesjach, nagle)!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Kiedy MP powienien dawać PD ? |
po każdej bitwie |
|
0% |
[ 0 ] |
po każdej sesji |
|
83% |
[ 5 ] |
po każdym dłuższym odpoczynku i ćwiczeniech |
|
16% |
[ 1 ] |
po zakończeniu całej kampanii |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
konrip
Badacz Podziemi
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Newbury
|
Wysłany: Pią 18:24, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
U mnie gracze dostają PD po sesji lub ewentualnie od razu jeżeli wystarcza na awans na następny poziom. Uważam że dawanie graczom doświadczenie po każdej walce skróci tempo gry.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Kiedy MP powienien dawać PD ? |
po każdej bitwie |
|
0% |
[ 0 ] |
po każdej sesji |
|
83% |
[ 5 ] |
po każdym dłuższym odpoczynku i ćwiczeniech |
|
16% |
[ 1 ] |
po zakończeniu całej kampanii |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 14:48, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ja opowiadam się za dawanie punktów doświadczena po kilku dniach wypoczynku w mieście (1k4 na poziom). Zgodnie z tym, jak napisano w PMP dodaje to nutę realizmu. W ten sposób nikt podczas ekspolorowania lochów po walce nie jest silniejszy, niż przed nią. Poszukiwacze przygód muszą czasami przystopować, przeanalizowac to co robili, wypocząć, poćwiczyć umiejętności, wypróbowac nowy czar, czy parowanie. Gra trochę zwalnia, ale dzięki temu nikt nei zdobędzie w miesiąc dziesięciu poziomów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Kiedy MP powienien dawać PD ? |
po każdej bitwie |
|
0% |
[ 0 ] |
po każdej sesji |
|
83% |
[ 5 ] |
po każdym dłuższym odpoczynku i ćwiczeniech |
|
16% |
[ 1 ] |
po zakończeniu całej kampanii |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
PlugaweStworzenie
Nowicjusz
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z bajki
|
Wysłany: Sob 15:01, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem, wiele rzeczy na tym świecie w które angażuje sie wiecej niż jedna osoba opierają sie na współpracy i kompromisie. Czyż nie podobnie ma sie sprawa jesli chodzi o sesję RPG ? Jeżeli gracze sie z czyms nie zgadzają to MP powinien ich albo przekonać albo pójść na kompromis, a nie nażucac swoją wolę i być "głuchym" na sugestie innych. Bo przecież gra powinna być przyjemnością dla obu stron (MP i graczy). Jeśli gracze lub MP są niezadowoleni to sesja bedzie sie przedlużać na jakichs bezsensownych sprzeczkach. Podsumowując, sądzę, iż czasami warto "przymknąć oko" na pewne szczegóły (mam na myśli moment kiedy nalezy dawac PD). Wobec powyższego zaznaczyłem odpowiedź "po sesji". (Kamulec, wiesz o co chodzi :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Kiedy MP powienien dawać PD ? |
po każdej bitwie |
|
0% |
[ 0 ] |
po każdej sesji |
|
83% |
[ 5 ] |
po każdym dłuższym odpoczynku i ćwiczeniech |
|
16% |
[ 1 ] |
po zakończeniu całej kampanii |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:05, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
PlugaweStworzenie napisał: | Moim skromnym zdaniem (...) jeśli chodzi o sesję RPG | to istnieje rozróżnienie pomiędzy demokracją, czy konsensusem, a sesją D&D. Tutaj bowiem MP, jeżeli się stara może poświęcać nawet kilkanaście razy więcej czasu na przygotowania, niż na samą grę. On zna zamysł całej gry i przebieg kampanii. Jeżeli gracz mieliby decydować nad różnymi rzeczami, to rzeczą ludzką jest, że jeżeli nie grali by w D&D naprawdę długie lata, chcieli by mieć korzystniejszą dla ich postaci sytuację. Według mnie MP powinien wysłuchiwać argumentacji innych, ale sam podejmować decyzję w sprawach tego rodzaju, jak Cytat: | Kiedy MP powinien dawać PD ? |
Jeżeli chodzi o uzgodnienia, to powinny one być, a i owszem, ale dotyczące miejsca i czasu sesji (chodź MP powinien mieć pewną swobodę, bo nie zawsze można bez negatywnych skutków przerwać sesję) i innych kwestii organizacyjnych.
Z kolei poza sesją do inicjatywy graczy, która ułatwia grę (nieco zbaczając z tematu) może należeć taka rzecz, jak przygotowanie, czy wymyślanie sposobów na lepszy klimat na sesji.
Jeszcze jakiś argument, dla którego MP powinien decydować, kiedy ma się odbyć sesja?
Nie zawsze jest oczywiste ile punktów doświadczenia powinni dostać gracze za konkretną walkę, czasami jest dużo liczenia, odejmowania /dodawania PD za sprzyjające lub nie warunki. Często MP nie wie, jak zachowają się następnie gracze. Załóżmy, że celem graczy jest przejście z punktu A do punktu B. MP chce dać PD za przejście z punktu do punktu. Za walkę się jednak one również należą. Ale najważniejsze jest przejście (więc MP postanawia, że to, czy potwory zabiją, czy obejdą nie jest zbyt ważne). Załóżmy, że PD za potwory może wynieść maksymalnie tyle, co za przejście (ale musieli by chodzić zygzakami, bo znajdują się w licznych miejscach, które wcale nie są po drodze). Tak więc, jeżeli gracze przejdą, MP może przyznać wszystko za przejście + 1/2 PD za potwory, których BG zabiją 1/4 ze wszystkich [co w sumie da np. 1000+1/2x1/2x1000=1250]. Jeżeli natomiast gracze nie dojdą do celu, rezygnując z niego, ale za to zabiją połowę, a nie 1/4 potworów, to MP może im dać za potwory całe PD i nic za misję (którą "tracą" i juz nie będą mogli wykonać), czyli 0PD+1/2x1000PD=500PD.
Jest to tylko przykład. Chodzi mi o to, że czasami PD nie daje się za pojedynczą rzecz i nie wiadomo ile ich przyznać. No i podtrzymuję poprzednie argumenty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|