|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kingpin
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:18, 31 Lip 2009 Temat postu: Prosze o pomoc w Kampanii |
|
|
Cześc.
Mam problem z wymyśleniem dalszej czesci mojej kampanii w Faerunie.
Ogarnęła mnie totalna zacma umysłu więc postanowiłem napisac na forum i poprosic o pomoc.
Nie przedłużając dłuzej przechodze do tematu:
Miasto Tilvertoon wysunięte na północ od Cormyru było niegdyś miastem położonym w centrum szlaków handlowych pomiędzy zachodnim a wchodnim Północnym Faerunem. W mojej kampanii przed laty należało do zakonu Zhentarimów (Organizacja Zhentarimów - opis świata FR Faerun str. 281) pobierali oni bardzo duże pieniądze za pzejazd Handlarzy przez miasto i uniemożliwiali Handel Zachodu ze Wschodem. (nie bede juz opisywał mechaniki pobierania opłat bo nie w tym rzecz) Ponieważ Zhentarimowie zą organizają raczej wrogo nastawioną do społeczeństwa Północnego Faerunu (chcą zawładnąc załym Północnym Fearunem) są wrogami Krajów owej częsci Faerunu i w tym Cormyru. Kilka Lat temu Cormyr zaatakował Tilvertoon i zaczoł okupacje miasta. zrobił to z dwóch powodów:
Zhentarimowie to Wrogowie Cormyru a Tilvertoon połozone jest dokładnie na granicy Cormyru. Skutkiem tego jest ostrożnosc Cormyru i atak na wroga - cormyr chce utrzymac wroga jak najdalej od swych granic.
Tilvertoon to doskonałe miejsce do Handlu i dzięki Zdobyciu tego miasta Kraj mógłby rozwinąc swój handel i przy okazji zniszczyc tyranie panującą na owych szlakach handlowych.
Co sie dzieje dalej.
Około roku przed rozpoczęciem kampanii Tilvertoon zostało w 100% zdobyte przez Cormyr. Jednak niestety (jak jest opisane w książce FR opis świata - Faerun) na miasto spadła jakas dziwna zła siła doszczętnie niszcząc miasto - na miejscu miasta powstał wielki obłozony gęstą mgłą Krater. oczywiscie nikt nie moze dowiedziec sie co to takiego i tu rozpoczyna sie rola Smiałkow (BG) Jedyne informacje Które napłyneły od Magów z Waterdeep to to ze uzyta została tu potęzna magia lecz nie mogą powiedziec nic wiecej poniewarz został w tym miejscu naruszony spolot co niweczy dalsze badania. I tu rozpoczyna sie mój dylemat:
Co lub kto spowodował/o zniszczenie miasta?
Dlaczego to sie stało? z jakiego powodu? jaki był w tym sens?
Moje pomysły: Cormyr był bardzo dawno miastem elfów które zagarneli ludzie. Może Elf - który z nienawiści do ludzi stał sie PółLiczem (zachował pewne cechy elfickie) i chce zniszczyc cormyr. Jest bardzo potęznym magiem i maczał palce w nekromancji. Jeżeli to ten elf to co mu do cholery dało zniesczenie Tilvertoon? i po co zrobił ten krater? jaki jest sens jego działania?
Prosze o pomoc i ewentualne korekty
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pią 9:33, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Skoro wszystko kręci się wokół Zhentarimów to może nimi załatw problem. Ustal że to oni zniszczyli miasto jakąś swoją super mocną magią, pod pretekstem dobrze znanego zdania: "Jeżeli my nie możemy czegoś mieć, to nikt tego nie będzie miał."
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:10, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety, trudno coś tu dopracować, bo na razie nie masz prawie nic. Nie przedstawiłeś kampanii, a wyłącznie kilka faktów z podręczników i ze świata Twojej gry.
1. Możesz wprowadzić wersję z Władców Mroku - niestety w tym celu powinieneś nabyć ten podręcznik.
2. Cytat: | Skoro wszystko kręci się wokół Zhentarimów to może nimi załatw problem. |
Pierwsze co nasuwa się, to Manshoon. Zawsze możesz tak zmienić jego statystyki, by było to możliwe (dać mu czary epickie - lub po prostu stwierdzić, że znał odpowiedni rytuał [tu masz nową zahaczkę - jak go poznał]).
3. Shar. Kapłani, awatar, cokolwiek związanego z jej kościołem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kingpin
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:33, 31 Lip 2009 Temat postu: Zhentarimowie zniszczyli Tilvertoon - typowa rozgrywka |
|
|
niby tak. Jednak chciałem użyc zhentarimów do innego celu: zaskoczenia. Wszyscy beda na począdku mysleli ze to zniszczyli zhentarimowie. Wkońcu to oni władali tym miastem i szlakami - jednak okazuje sie ze to cos zupełnie innego. Nie chce uzyc tu zhentarimów tez z innego powodu: rozgrywka bedzie typowa. Nie bedzie niczego zaskakującego w puencie kampanii.
chyba wpadłem juz na pomysł.
kurcze czasem pomysł jest bliżej niz sie wydaje
Poprostu owy elf licz wykozystal sytuacje przejęcia Tilvertoon przez Purpurowe Smoki (czyli Wojowników Cormyru) i niszcząc Tilvertoon zrzucił wine na Zhentarimów i takim spodobem ma wiecej miejsca do działania bez podejżeń. Jego celem jest poprostu zemsta na cormyrze za odebranie ziem elfom przed setkami lat. (Elf bedzie lekko chory psyhicznie) na dnie owego krateru mozna umiescic jakies lochy - załózmy ze pod tilvertoon były niegdys więzienia i zostały odkryte przez wybuch. Elf licz wiedzial o tym i celowo utworzyl owy krater aby wypuscic ich na wolnosc.
Dzieki stary za pomoc - ingerencja ludzi w pomysł zawsze pomaga
biore sie za tworzenie kampanii.
uzyje jednak owego elfa-licza ale pomysł z rytuałem mi sie podoba. Dam mu taki wlasnie jednorazowy rytuał i kilka mocnych czarów - głownie wpływających na umysł - elf-licz bedzie posługiwał sie zahipnotyzowanymi stworzeniami.
Ostatnio zmieniony przez Kingpin dnia Pią 20:41, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|