Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Walka - co warto używać a co nie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziadzia
Nowicjusz


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krk

PostWysłany: Pią 13:09, 23 Kwi 2010    Temat postu: Walka - co warto używać a co nie

Mam dwa pytania i prośby dotyczące walki, ponieważ jej nie rozumiem. Wydaje mi się że jest tam dużo zbędnych rzeczy dlatego co warto odrzucić i co warto używać? Jeżeli możecie to powiedzcie jak prowadzicie walkę co zazwyczaj używacie a co jest w ogóle nie potrzebne.

Z góry dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 13:46, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Nie wiem w czym problem.

Najpierw inicjatywa, potem trafienie i ewentualne obrażenia. Nic skomplikowanego. Sprecyzuj problem. Co wydaje Ci się zbędne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziadzia
Nowicjusz


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krk

PostWysłany: Pią 13:49, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Te wszystkie rodzaje akcji i wszystkie zmiany np. do inicjatywy, kiedy ją rzucić itp. NIe idzie spamiętać tego wszystkiego naraz! Pomocy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 14:08, 23 Kwi 2010    Temat postu:

W takim razie chcesz odrzucić możliwość ataku w walce, ruchu lub rzuceniu czaru ponieważ to są właśnie akcje w dnd. Jest ich tyle, aby każdy mógł zrobić to co chciał. Te zasady są tylko po to, aby łatwiej było sprecyzować co każdy chce zrobić. Po 1-2 sesjach wszystko się już pamięta.

Inicjatywę rzucasz raz na początku walki (jest jeszcze zasada opcjonalna że na początku każdej rundy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:17, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Dziadzia napisał:
Te wszystkie rodzaje akcji i wszystkie zmiany np. do inicjatywy, kiedy ją rzucić itp. NIe idzie spamiętać tego wszystkiego naraz! Pomocy!

To się ucz po kolei, zamiast naraz. Co w tym jest trudnego? -.-
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:58, 23 Kwi 2010    Temat postu:

D&D jest stworzony do gry z mechaniką i nie nadaje się do robienia dużych modyfikacji. Zapamiętaj jak przeprowadzić walkę sprowadzającą się do "to ja go tnę":
- inicjatywa
- ruch
- atak
- idea okazyjnych ataków

Pozostałe rzeczy możesz sprawdzać podczas gry w podręczniku (jest spis treści, indeks i glosariusz). To starczy do 1. sesji (choć nie trafisz nia w gusta wymagających graczy, o ile jesteś MP). Podczytuj po trochu podręcznik między sesjami. Załóż, że opcje są takie, jak w rzeczywistości + czary - możliwość atakowania na wybrane części ciała i niech gra sprowadzi się do deklarowania, co kto robi - a przełożenie na mechanikę można znaleźć w Podręczniku Gracza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziadzia
Nowicjusz


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krk

PostWysłany: Sob 8:49, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Mam problem tym działem ponieważ kompletnie nie rozumiem rzeczy. Kiedy ktoś zrobi taką akcje to dzieje się to jeżeli tak to tak....
i może mi ktoś powiedzieć co się dzieje po kolei jak jest taka sytuacja:

"MP - biegniecie przez korytarz, jednak zgraja Ghuli w lochach usłyszała wasze biegi. Jako że Tafariel jesteś łotrzykiem i posiadasz umiejętność nasłuchiwanie możesz zrobić test.

Taf. - Mam 16, dobrze?

MP - Tak, teraz jest runda niezaskoczenia i tylko Tafariel rzuca na inicjatywę. Ghule mają 11 i 9.

Taf - Mam 14

MP - Dobra, możesz wykonać atak na dystans z kuszy. Rzucaj na KP

Taf. - 17

MP - Obrażenia...

Taf - 8

MP - Jeden z ghuli został trafiony w nogę i kuleje. Porusza się trochę wolniej od zdrowszego. Zdrowszy koślawo podchodzi do ciebie i chce się uderzyć tasakiem.
Zadał ci 4 obrażeń. Drugi pudłuje. Teraz Galic i Dolot rzucacie na inicjatywę...

Galic - 16

Dolot - Niestety, 6

MP - Czyli teraz jest; Galic, Tafariel, Ghule i Dolot. Galic, co robisz?

Galic - Decyduję się na szarżę. Dobiegam do zranionego Ghula i rzucam na KP... 11

MP - Dobra. Teraz dawaj na obrażenia

Galic - 12

MP - Ghul pada a jego wnętrzności rozlewają się po posadzce krypty po dźgnięciu ostrzem. Teraz Ty, Tafariel.

Taf. - Strzelam w drugiego Ghula... niestety, 3

MP - Zdecydowanie pudło, teraz Ghule. Zadaje ci 2 obrażeń Galic i powoduje atak okazyjny.

Galic - Rzuciłem 14

Mp - Ok

Galic - 15

MP - Ostatni Ghul pada, zakończyliście jak na teraz bitwę...."

Czy taka moja wymyślona walka jest dobra?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Sob 10:31, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Tak, prawie dobrze, przyczepie się tylko do jednego:
Cytat:
Jako że Tafariel jesteś łotrzykiem i posiadasz umiejętność nasłuchiwanie możesz zrobić test.
To że ktoś nie ma rang w umiejętności Nasłuchiwanie, nie znaczy że nie może na to rzucać. To nie jest umiejętność która wymaga wyszkolenia. Bo przecież jak nie potrafisz dobrze nasłuchiwać, nie znaczy to że jesteś głuchy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:56, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Ze szczegółów (zakładam, że Ty jesteś MP):
Cytat:
Jeden z ghuli został trafiony w nogę i kuleje. Porusza się trochę wolniej od zdrowszego.

W D&D nie ma skutków obrażeń tak długo, jak długo pw>0 (pomijam specjalne ataki). Wprowadzenie takiej opcji nie jest dobrym pomysłem, gdyż w D&D dostaje się masę trafień, szczególnie na wyższych poziomach. Na logikę większość powinna oznaczać spowolnienie/unieruchomienie ręki itd. W efekcie łucznik może przebić dłoń maga i nogę wojownika, wygrywając tym samym walkę.

Cytat:
MP - Dobra, możesz wykonać atak na dystans z kuszy. Rzucaj na KP

Formalnie - rzuca się na atak przeciwko KP. Nie jest dobrym pomysłem mówić graczowi co ma zrobić. Niech sam zdecyduje (może np. chce rzucić kuszę i wyjąć miecz). Informuj go tylko, jeżeli coś mu utrudni działanie, a gracz o tym jeszcze nie wie np. coś częściowo zasłania ghoula.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin