|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziadzia
Nowicjusz
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Krk
|
Wysłany: Pią 13:09, 23 Kwi 2010 Temat postu: Walka - co warto używać a co nie |
|
|
Mam dwa pytania i prośby dotyczące walki, ponieważ jej nie rozumiem. Wydaje mi się że jest tam dużo zbędnych rzeczy dlatego co warto odrzucić i co warto używać? Jeżeli możecie to powiedzcie jak prowadzicie walkę co zazwyczaj używacie a co jest w ogóle nie potrzebne.
Z góry dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 13:46, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem w czym problem.
Najpierw inicjatywa, potem trafienie i ewentualne obrażenia. Nic skomplikowanego. Sprecyzuj problem. Co wydaje Ci się zbędne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziadzia
Nowicjusz
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Krk
|
Wysłany: Pią 13:49, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Te wszystkie rodzaje akcji i wszystkie zmiany np. do inicjatywy, kiedy ją rzucić itp. NIe idzie spamiętać tego wszystkiego naraz! Pomocy!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robster
Użytkownik
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:08, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie chcesz odrzucić możliwość ataku w walce, ruchu lub rzuceniu czaru ponieważ to są właśnie akcje w dnd. Jest ich tyle, aby każdy mógł zrobić to co chciał. Te zasady są tylko po to, aby łatwiej było sprecyzować co każdy chce zrobić. Po 1-2 sesjach wszystko się już pamięta.
Inicjatywę rzucasz raz na początku walki (jest jeszcze zasada opcjonalna że na początku każdej rundy).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:17, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dziadzia napisał: | Te wszystkie rodzaje akcji i wszystkie zmiany np. do inicjatywy, kiedy ją rzucić itp. NIe idzie spamiętać tego wszystkiego naraz! Pomocy! |
To się ucz po kolei, zamiast naraz. Co w tym jest trudnego? -.-
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:58, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
D&D jest stworzony do gry z mechaniką i nie nadaje się do robienia dużych modyfikacji. Zapamiętaj jak przeprowadzić walkę sprowadzającą się do "to ja go tnę":
- inicjatywa
- ruch
- atak
- idea okazyjnych ataków
Pozostałe rzeczy możesz sprawdzać podczas gry w podręczniku (jest spis treści, indeks i glosariusz). To starczy do 1. sesji (choć nie trafisz nia w gusta wymagających graczy, o ile jesteś MP). Podczytuj po trochu podręcznik między sesjami. Załóż, że opcje są takie, jak w rzeczywistości + czary - możliwość atakowania na wybrane części ciała i niech gra sprowadzi się do deklarowania, co kto robi - a przełożenie na mechanikę można znaleźć w Podręczniku Gracza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziadzia
Nowicjusz
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Krk
|
Wysłany: Sob 8:49, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mam problem tym działem ponieważ kompletnie nie rozumiem rzeczy. Kiedy ktoś zrobi taką akcje to dzieje się to jeżeli tak to tak....
i może mi ktoś powiedzieć co się dzieje po kolei jak jest taka sytuacja:
"MP - biegniecie przez korytarz, jednak zgraja Ghuli w lochach usłyszała wasze biegi. Jako że Tafariel jesteś łotrzykiem i posiadasz umiejętność nasłuchiwanie możesz zrobić test.
Taf. - Mam 16, dobrze?
MP - Tak, teraz jest runda niezaskoczenia i tylko Tafariel rzuca na inicjatywę. Ghule mają 11 i 9.
Taf - Mam 14
MP - Dobra, możesz wykonać atak na dystans z kuszy. Rzucaj na KP
Taf. - 17
MP - Obrażenia...
Taf - 8
MP - Jeden z ghuli został trafiony w nogę i kuleje. Porusza się trochę wolniej od zdrowszego. Zdrowszy koślawo podchodzi do ciebie i chce się uderzyć tasakiem.
Zadał ci 4 obrażeń. Drugi pudłuje. Teraz Galic i Dolot rzucacie na inicjatywę...
Galic - 16
Dolot - Niestety, 6
MP - Czyli teraz jest; Galic, Tafariel, Ghule i Dolot. Galic, co robisz?
Galic - Decyduję się na szarżę. Dobiegam do zranionego Ghula i rzucam na KP... 11
MP - Dobra. Teraz dawaj na obrażenia
Galic - 12
MP - Ghul pada a jego wnętrzności rozlewają się po posadzce krypty po dźgnięciu ostrzem. Teraz Ty, Tafariel.
Taf. - Strzelam w drugiego Ghula... niestety, 3
MP - Zdecydowanie pudło, teraz Ghule. Zadaje ci 2 obrażeń Galic i powoduje atak okazyjny.
Galic - Rzuciłem 14
Mp - Ok
Galic - 15
MP - Ostatni Ghul pada, zakończyliście jak na teraz bitwę...."
Czy taka moja wymyślona walka jest dobra?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 10:31, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, prawie dobrze, przyczepie się tylko do jednego:
Cytat: | Jako że Tafariel jesteś łotrzykiem i posiadasz umiejętność nasłuchiwanie możesz zrobić test. | To że ktoś nie ma rang w umiejętności Nasłuchiwanie, nie znaczy że nie może na to rzucać. To nie jest umiejętność która wymaga wyszkolenia. Bo przecież jak nie potrafisz dobrze nasłuchiwać, nie znaczy to że jesteś głuchy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:56, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ze szczegółów (zakładam, że Ty jesteś MP):
Cytat: | Jeden z ghuli został trafiony w nogę i kuleje. Porusza się trochę wolniej od zdrowszego. |
W D&D nie ma skutków obrażeń tak długo, jak długo pw>0 (pomijam specjalne ataki). Wprowadzenie takiej opcji nie jest dobrym pomysłem, gdyż w D&D dostaje się masę trafień, szczególnie na wyższych poziomach. Na logikę większość powinna oznaczać spowolnienie/unieruchomienie ręki itd. W efekcie łucznik może przebić dłoń maga i nogę wojownika, wygrywając tym samym walkę.
Cytat: | MP - Dobra, możesz wykonać atak na dystans z kuszy. Rzucaj na KP |
Formalnie - rzuca się na atak przeciwko KP. Nie jest dobrym pomysłem mówić graczowi co ma zrobić. Niech sam zdecyduje (może np. chce rzucić kuszę i wyjąć miecz). Informuj go tylko, jeżeli coś mu utrudni działanie, a gracz o tym jeszcze nie wie np. coś częściowo zasłania ghoula.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|