|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chobra$
Nowicjusz
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:10, 09 Mar 2008 Temat postu: Zapytanie odnośnie Mnicha ;] |
|
|
Mam kilka pytań odnośnie mnicha gdyż w Podręczniku Gracza Klasa "Mnich"
jest dość ubogo przedstawiona (przynajmniej ja tak sądzę). Ze względu na to ze uwielbiam eksperymentować chciałbym zagrać Mnichem tyle ze nigdy nie grałem tą klasą ani z żadna osobą która by nią grała...przeczytałem powierzchownie podręcznik Miecz i Pieśń lecz nie wiem czy dobrze zrozumiałem niektóre rzeczy...dlatego tez prosił bym Was o pomoc przy doborze atutów i umiejętności i związaną z nimi w późniejszym czasie klasa prestiżowa..interesuje mnie gra Mnichem akrobata...zależy mi na bardzo efektownej walce w której inspiruje sie walka głównego bohatera z filmu " Ong-Bak;] liczę na szybka odpowiedz (uściślenia tutaj lub pod numerem gg 9833471) z góry wielkie dzięki ;]
_____________________________________________________________
Temat przeniesiony -GWP Kondeks
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Femius
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:32, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Ja też mam pytanie do tej klasy. Jeden z moich BG jest właśnie mnichem i z tego co zrozumiałem Uchylanie pozwala uniknąć połowy obrażeń. Tak to działa? Bo PG jest to dość niezrozumiale napisane ;p.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Wto 11:20, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Tak uchylanie połowę zdaje się, a poprawne uchylanie pozwala uniknąć całości. Choć niech to ktoś jeszcze potwierdzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:46, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Uchylanie pozwala uniknąć całości obrażeń przy udanym RO na refleks, natomiast poprawione uchylanie powoduje, że nawet przy nieudanym otrzymuje się tylko 1/2 obrażeń.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Femius
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:42, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki Kondeks, teraz po raz który przeczytałem ten tekst i chyba to rozumiem ;p Ale jest to tak napisane, że z początku nie skojarzyłem ale teraz spojrzałem do "Poprawionego..." i ok. Ale mam jeszcze jedno małe pytanie, a mianowicie: tam pisze tak
"Jeżeli wykona udany rzut obronny na Refleks przeciwko atakowi który normalnie, przy udanym rzucie na Refleks wyrządza połowę obrażeń..."( z PG 3.0)
To znaczy, że każda klasa może wykonać unik przeciwko atakowi wykonując RO na refleks tym uniknąć połowy obrażeń? Dla kogoś "wprawionego" to może być oczywiste ale ja jestem początkującym MP i czasami rwę włosy na niektóre zasady ;p.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:32, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | przeciwko atakowi który normalnie, przy udanym rzucie na Refleks wyrządza połowę obrażeń |
Zdanie podrzędnie złożone:
przeciwko atakowi (któremu? Temu,) który normalnie, przy udanym rzucie na Refleks wyrządza połowę obrażeń
Czyli jeżeli atak pozwala na rzut obronny, Cytat: | który normalnie, przy udanym rzucie na Refleks wyrządza połowę obrażeń | to w przypadku posiadania tej zdolności klasowej (i tu należy dalszy ciąg wstawić, zależny od tego, czy to poprawione uchylanie, czy uchylanie).
Notabene mi się, że to jest kwestia czytania ze zrozumieniem (bardzo modne pojęcie), a nie biegłości w D&D.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 17:33, 08 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 22:39, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Tak dla jasności myślę będzie najlepiej:
Postać bez atutów:
Udany RO na refleks - 50% obrażeń
Nieudany RO na refleks - 100% obrażeń
Postać z uchylaniem:
Udany RO na refleks - brak obrażeń
Nieudany RO na refleks - 100% obrażeń
Postać z poprawionym uchylaniem:
Udany RO na refleks - brak obrażeń
Nieudany RO na refleks - 50% obrażeń
A teraz co do głównego wątku:
Mnich posiada wiele zdolności, wiele zalet, ale także wad. Dobór atutów i umiejętności powinien zmaksymalizować zalety i zrównoważyć straty wynikające z wad. Ponieważ wspominasz, że zamierzasz zrobić z niego akrobatę, wnioskuję, że nie zaniedbasz intelektu. Proponuję uzyskać w nim wartość 13+ umożliwiającą posiadanie atutu wyspecjalizowanie. Dla mnicha, który nie wspomaga się żadnym typem fizycznej zbroi, premia do KP może być wyjątkowo użyteczna. Atut ten jest także wymagany do atutu poprawionego przewracanie. Także proponuję uzyskać go prędzej, czy później. Dlaczego? Albowiem rekompensuje kolejną słabą stronę mnicha. W normalnych warunkach mnich nie ma zbyt wielkich szans w bezpośrednim pojedynku z barbarzyńcą lub wojownikiem. Co się jednak stanie jeśli pozbawimy ich oręża? Będą zadawać jedynie marne obrażenia podczas, gdy Twoja postać będzie 100% skuteczna. Jest to także powód, aby możliwie często wchodzić mnichem w zwarcie.
Kolejnym cennym atutem w wypadku mnicha jest bieg (zwłaszcza jeśli tworzysz akrobatę). Doda nam to szybkości podczas sprintu a także zwiększy możliwości podczas skoku. Następnym atutem, który polecałbym mnichowi to zogniskowanie w walce bez broni. +1 do ataku naszą podstawową bronią zawsze się przyda (szczególnie, że nie dostaniemy nigdzie mistrzowskich pięści ). Z innych atutów można jeszcze polecić atuty zwiększające jego RO. Wraz z odpowiednimi atrybutami i przedmiotami, postać staje się prawie niewrażliwa na wrogie zaklęcia (...a jeśli jeszcze masz OC...). Jest też jeszcze kilka atutów względnie przydatnych (zależnych głównie od okoliczności) takich jak uniki, ruchliwość, atak z doskoku, krzepkość, oraz także (przydatna szczególnie przeciwko magom) poprawiona inicjatywa. To tyle co mogę Ci powiedzieć na temat atutów (moim zdaniem) przydatnych dla mnicha. Liczę, że pomoże Ci to choć trochę w stworzeniu skutecznej postaci i jednocześnie życzę dużo satysfakcji z gry takim bohaterem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|