Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Geografia- temat dla tworzących świat Delaria
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 10:50, 31 Paź 2005    Temat postu:

oka, jest jeden problem hiszpannia chyba była większa:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 10:59, 31 Paź 2005    Temat postu:

Nie chodzi mi o teren matecznika, lecz teren Kolonii. A co powiesz o Portugalii? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 11:02, 31 Paź 2005    Temat postu:

Portugalia była w cieńkim położeniu, biorąc pod uwagę to jak podzielił nowy świat papież Aleksander VI znany też jako Rodrigo Borgia, ale nie schoćmy z tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Czw 20:02, 03 Lis 2005    Temat postu: Nyrgis i Aduria

Nazwa: Sojusz Nyrgis i Ardury
Położenie: spojrzyj no na Księstwo Delhindaru, teraz no wykreśl na mapce prostą linię od niego do Madinoth (wysep w zatoce na zachodzie), właśnie na tej linii leżą Ardura (nad morzem) i Nyrgis (przy księstwie)
Ustrój polityczny: Monarchia
Władca: jest jeden władca obydwy tych państw gdyż są połączone unią realną (jak Polska i Litwa dawno temu). Imię jego brzmi Ardur VIII.
Języki: Ardurański, Nyrgiski, Wspólny.
System monetarny: taki sam jak w Księstwie.
Stolica: Port Ardurii (na końcu Wielkiego Szlaku, przy morzu) 35.000
Większe miasta: wszystkie położone są wzdłuż Wielkiego Szlaku, jest ich 10 po około 10.000 i 30 po około 5000.
Komunikacja: Poza Szlakiem drogi są sporadyczne.
Surowce: sól (A), żelazo (N), miedź (N)
Eksport: wyżej wymienione, płody rolne.
Import: ubrania, naczynia.
Inne:
1. Eksploatacja Wielkiego Szlaku: niczym Nil dla Egiptu, Szlak jest dla Nyrgisu i Ardury źródłem życia i pieniędzy. Dzieje się tak dlatego, iż Księstwo stale zaopatruje Krzyżowców na Froncie. Najkrótsza i najszybsza droga biegnie właśnie przez owy szlak. Księstwo w zamian za użytkowanie go płaci czynsz, a kupcy po nim podróżujący mają obowiązek handlowania przez 5 dni w każdym z miast na nim (patrz Większe miasta). Sojsuz stale negocjuje z Księstwem nad zmianą czynszu czy ilości dni handlowania. Gdyby nie konieczność walk na pn, Księstwo z pewnością siłą przekonałoby te dośc słabe państwa do oddania mu Szlaku. Póki co jednak wszystko toczy się korzystnie dla Sojuszu.
2. Sojusz 2 państw: jako że razem Ardura i Nyrgis miały większe szanse na lepsze warunki negocacji z Księstwem (co zresza przyniosło owoce) oraz przetrwania połączyły się unią realną. Na stolicę zostało wybrane największe miasto obydwu królestw. Królem został wybrany władca Ardurii.
3. Cywilizacja i Dzicz: o ile regiony Szlaku, wybrzeża i kopalni w Górach Centralnych są dośc cywilizowane, o tyle reszta kraju jest dzika i niebezpieczna. Ardura i Nyrgis są jednymi z najbardziej zniszczonych podczas rozliczenia państw. Z ciosu tego podnoszą się powoli i z olbrzymim trudem. Dzień w dzień armia Sojuszu odbija "własność" państwa z rąk dzikich plemion i zwierząt. Ponosi przy tym ogromne straty. Nikt nie jest pewnien przyszłości Sojuszu. Ludzie żyją w ciągłym strachu, nikt nie wie gdzie uderzą barbarzyńcy. Niektóre tereny państwa niczym nie różnią się od Pogranicza.
4. Olbrzymie, lecz niewykorzystywane obszary pól: poza zyskami ze Szlaku, najwięcej pieniędzy płynie z uprawiania roli. Otóż nieskażone ziemie wydzierane dzikim plemionom to w sporej większości żyzne czarnoziemy. Pola tworzą się z dnia na dzień. Niestety jak na razie zagospodarowana jest jedynie 1/3 kraju.


Ostatnio zmieniony przez Thorik dnia Pią 16:34, 04 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 22:13, 03 Lis 2005    Temat postu:

Cóż fajnie, oczywiście mistrzu czekam na dalsze twoje prace, może ktoś jesazcze się podłączy, tylko byle nei miał takiego usposobienia jak Kondenks, ja tesz musze się ruszyc do roboty następne będzie cesarstwo. A i Thorik - Wielkie Księstwo Delindharu. No ale spoko poprawisz przy okazji. Very Happy
A teraz coś ode mnie:
Nazwa państwa: Cesarstwo Fanderlonu
Ustrój polityczny: Monarchia despotyczna
Władca/ osoby rządzące: Oficjalnie – Jego Cesarska Mość, Pan na Fanderlonie, Dziedzic Hebanowego Tronu Iatmarden IV Stary. Nieoficjalnie: Władca Północy, Pasterz bliźnich, Boski Posłaniec, Sługa Boży, Pan na Dalbengardzie, Patriarcha Północy Theogar II.
Języki: wspólny: Wspólny i Starodelaryjski oraz Fanderloński
Podział administracyjny: Iatmarden IV Stary oraz 15 namiestników, którym z kolei służą miejscowi dowódcy sił zbrojnych.
System monetarny: Tron( sp), Korona( sz), berło ( ss), miecz( sm),
Stolica: Merdano ( 107tys. Mieszkańców)
Komunikacja/ porty, ośrodki handlowe: Merdano ( 107 tysięcy mieszkańców), Dalbegard( 94tys. ), Lapdium( 89tys. ), Asbaddo( 73tys.), Salazza( 54tys.), Nebra( 48tys. ), Randalmon( 41tys.), Qendiamar (40tys. ), Ezgrid( 38tys.), Uberion( 36tys.), Twierdza Kandahar ( 30tys.), Twierdza Mortedor( 27tys.), Juperion( 34tys.), Varbo( 26tys.), Pomea ( 23tys.).
Surowce: drewno, ruda żelaza, srebro, złoto, granit, węgiel
Eksport: żelazo, srebro, złoto, granit, węgiel, bydło, owce, niewolnicy, broń, tkaniny, wyroby rzemieślnicze
Import: mithril, przyprawy, platyna, perły, technologia, stare księgi
Sojusznicy: Wielkie Księstwo Delindharu, Nygris i Ardura, Hrabstwo Fezbergaldu, Xandar
Wrogowie: Kraje południowe, poniżej frontu, Barbarzyńcy z gór Bramy czeluści.
Populacja: ok. 2,1 mln mieszkańców
Wierzenia: -na razie brak informacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin