|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16:17, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Nerinxian napisał: | A jak wytłumaczysz, brak możliwości przelecenia nad nią? |
Tłumaczyłbym to niezwyczajną aurą strachu, której żadna żywa istota nie jest w stanie pokonać. Zawsze może być to sprawą wspomnianych wampirów z kałachami. Lub nieprzebyta ciemność - nikt nie wie, co jest po drugiej stronie (a może bariera magiczna?).
Guther napisał: | Mój pomysł opiera się na karabinach co najwyżej jednostrzałowych, mało celnych, wyrządzającymi nieduże krzywdy. |
Masz na myśli strzelby jednostrzałowe, odprzodowe (ładowane od wylotu lufy)? To i tak potężna broń - 1, nawet nieraz mało celny, strzał zabija. Chociaż z drugiej strony... potrzeba czasu, by przeładować i pieniędzy na proch (żeby załadować kulę).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 16:56, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
To też zależy.
Za Napoleona łuki i tak były lepsze od muszkietów.
6 razy szybsze, celniejsze(bo wtedy nikomu nie przyszło do głowy aby dopasować kaliber pocisku do światła lufy), mniej zawodne(NIE ZACINAŁY SIĘ), cichsze i od razu było widać efekt, bo nie trzeba było czekać aby chmura dymu się rozwiała.
Więc czemu Napoleon używał muszkietów??
Bo miały one wartość psychologiczną.
Głośne, zostawiające wielką chmurę dymu... One miały budzić przerażenie, nie zabijać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 17:01, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Szajba napisał: | Niemniej gdybyś dostał z całej siły wielkim toporem w klatę, żałowałbyś, że to nie jest kałach. |
Jednak tu się nie zgodzę. Przed toporem się uchylić możesz, zablokować, mieć jakąś magiczną ochronę - karabin jest skuteczny. Poza tym jeśli ktoś kogoś zdzieli toporem a ten nie ma zbroi to .. no dużo z niego nie zostanie. Ale toporem jest trudno trafić bo to wolna broń. Kałach zrobi to samo co topór ale częściej trafia, jest szybszy. Przede wszystkim nikt by nie nosił zbroi gdyby istniała w tym świecie broń maszynowa.
[Niedługo włączę się do właściwej dyskusji]
Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Czw 17:02, 27 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szajba
Widmowy Wędrowiec
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: Czw 17:05, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ale mnie chodziło o wypadek, że cios DOJDZIE do skutku. I tak doświadczony wojownik przetrwa takie uderzenie, pomimo, iż w rzeczywistości powinien zbierać w tym momencie bebechy z ziemi...
Więc skoro odchodzimy od realizmu w przypadku mieczy i toporów, dlaczego nie mielibyśmy odejść w przypadku karabinów?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 19:53, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Odejście w przypadku karabinów jest moim zdaniem bardziej sztuczne. Przede wszystkim magia i karabin są trudne do połączenia i zbalansowania. Karabin, sam jako taki jest wynalazkiem technicznym - jest to ciekawe odejście od schematyczności. Jednak taki świat mógłby istnieć tylko z bardzo ograniczoną magią - to właśnie ona koliduje z karabinami, snajperkami, bombami - jest tak inna, że trudna do połączenia.
Mam nadzieję, że ktoś zrozumiał mą wypowiedź... (znaczy się co autor miał na myśli)
Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Czw 19:53, 27 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szajba
Widmowy Wędrowiec
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: Czw 20:22, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dlatego nie chcemy tych rzeczy łączyć, ale chcemy, by działały równolegle. Inaczej mówiąc - czysto hipotetycznie jest możliwe, że dwa tak odmienne światy się spotkają. My właśnie usiłujemy zrobić swego rodzaju symulację i określić jakie będą konsekwencje takiego spotkania. Rozumiesz co autor ma na myśli?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20:26, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Gunther napisał: | Odejście w przypadku karabinów jest moim zdaniem bardziej sztuczne. | Przede wszystkim znamy karabiny lepiej od miecza we współczesnym świecie. Mamy z nimi większą styczność. Ciągle je udoskonalamy. Więc gruntowne zmiany w tej "dziedzinie" wydadzą nam się sztuczne, naciągane, nierealistyczne. Nawet bardziej od magii...
A jak chcecie rozwiązać sytuację, kiedy magia połączy się z technologią? Na pewno gracze będą dążyć do tego, by w jednej ręce trzymać umagicznionego kałacha, a w drugiej magiczny przedmiot typu "laska maga rzucająca kulę ognia".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 7:38, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
I to co powiedziałeś Liverrinie jest największym problemem tego świata. Góry, czy przepaść są proste do wyjaśnienia czemu są nieprzebyte. Ale magowie zapewne będą chcieli mieć pistolety a nikt im nie zabroni rzucania czarów?
Przede wszystkim mamy tu widzę koncept ale nie do końca. Proponuję ustalić w końcu ostateczną wersję (co prawda do tego dążymy) i dyskutować nad jej poszczególnymi fragmentami. Wtedy będzie można podzielić się pracą. I zacząć robić podręcznik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Pią 19:39, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Uch, a mnie nie bylo tak krótko niby...
Guntherze, możesz uściślić, co masz na myśli pisząc "ostateczna wersja"?
Oczywiście, że magowie będą chcieli mieć pistolety. I nikt im tego nie zabroni, podobnie jak nikt nie zabroni żołnierzom nauki rzucania czarów. A karabiny i inna broń mogą być słabsze, nawet przy obecnym poziomie technologicznym - jeśli damy je elfom, które mogą być bardziej pokojowo nastawione niż ludzie. Co do faktycznego zmieniania ich działania ("zieeew... Ojej, co to mnie uwiera w okolicy lewej piersi?")... Nie wiem, jakie wy macie hobby, nie wiem jakie filmy oglądacie, nie wiem czego was w szkole uczą i ogólnie nie wiem jakie macie doświadczenie z bronią palną, ale ja tam bym się nie popukała w czachę, gdybym w D&D dostała kulkę w brzuch i przeżyła... Chociaż w realu to niewykonalne, przecież, na litość, trafienia toporem w głowę też nie ma prawa przeżyć NIKT!
Możemy takiej broni zrobić krytyka 18-20 razy 4, obrażenia 1k12 i zawrotną cenę... Ale myślę, że dla jakiegoś małego pistolecika to i tak byłoby za dużo (chociaż ja tam się nie znam).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 19:54, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ostateczne wersje czyli:
Czy góry, czy przepaść, czy ściana czy kurde nie wiem zbiornik kwasu solnego...
Jak jest w końcu - laser, karabiny maszynowe, czy stare karabiny - o to mi chodzi.
Co do topora i karabinu - trafić toporem nie jest tak łatwo - po pierwsze trzeba umieć go podnieść. Takie topory czy miecze to kilkanaście kilo. Więc wymaga to szkolenia. Szkolenie w broni palnej jest podstawowe i krótsze. Więc jakiś byle żołnierz myślicie, że jak jest wojna to jest czas na dokładne szkolenie. Byle by umiał utrzymać karabin, zmienić magazynek i wycelować (tak w miarę).
A czy ktoś pomyślał o zabójczych snajperach (każdy pewnie będzie chciał mieć snajperki - najprostszy sposób na zabicie maga lub po prostu normalnego człowieka z ukrycia - ale trzeba być cierpliwym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Pią 20:03, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
O zawodności broni palnej już gadaliśmy. Rozumiem, że możesz nie mieć czasu, ale proszę, przeczytaj wszystko od początku, jeśli tego nie zrobiłeś .
Może się rozpiszesz o tych snajperach?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 20:23, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Rudzia napisał: | Możemy takiej broni zrobić krytyka 18-20 razy 4, obrażenia 1k12 i zawrotną cenę... Ale myślę, że dla jakiegoś małego pistolecika to i tak byłoby za dużo (chociaż ja tam się nie znam). |
Broń renesansowa (a także nowożytna) opisana jest w PMP, str. 162 w poddziale TECHNOLOGIA.
Myślę, że powinniśmy (a skąd ja w tym projekcie? : D) z tego skorzystać. To znaczne ułatwienie.
Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Pią 20:24, 28 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 10:46, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Proponowałem już użycie tego typu broni - nie są one tak skuteczne jak nowoczesne. Łatwiej je wprowadzić do mechaniki D & D. Nie miały też takiej siły ognia wbrew pozorom.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Sob 11:37, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Więc skorzystajmy z takiej broni, czemu nie? Zresztą broń współczesna też jest opisana w PMP...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 16:10, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Takie topory czy miecze to kilkanaście kilo |
Akurat tu się mylisz przyjacielu;]
Najcięższe miecze nie ważyły więcej niż 5kg. Jednoręczne ważyły do 3 kg, a to i tak te najszersze. Dobra jedynka może ważyć nawet kilogram, szpada jeszcze mniej.
Ja podejrzewam, że kafar może ważyć koło 10kg;]
Mam pytanie, czemu na siłę staracie trzymać się D&D???
Kamulec was nie ukamienuje za własną koncepcję;]
Ja ogólnie najbardziej lubię taki system obrażeń:
Jest siła, jest wytrwałość(mogą być połączone w 1 atrybut)
Broń i pancerz modyfikują to
np. walczy koleś w płytówce i dostaje uderzenie z kafara
płyta ma +4, kafar +3, jego wytrw to +4, siła przeciwnika to +6
czyli 8(4+4) kontra9(3+6), daje +1 do rzutu na obrażenia
k20____rana
1-5____draśnięcie
6-10___lekka
11-15_ciężka
15-19_bardzo ciężka
20+___śmierć
Taki system jest dużo bardziej realny;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szajba
Widmowy Wędrowiec
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: Sob 17:18, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ale zasady domowe to temat na zupełnie inną dyskusję. My tutaj staramy się stworzyć świat magiczno-futurystyczny, trzymając się jednak systemu D&D.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 9:21, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
A kto to powiedział?
Jest powiedziane o świecie z karabinami i magią;]
W D&D nie da się tego wprowadzić
Więc czemu nie stworzyć nowego systemu na podstawie D&D??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:32, 30 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dobrze, a teraz mam do Państwa pytanie: Wiecie, jak skończyły się ostatnie 2-3 takie pomysły?
Przeglądając dyskusję nie widzę: kto, co, kiedy itd. Zastanówcie się: Czy stworzycie ten świat? Jeżeli tak, to kto będzie za to odpowiedzialny itd.
Moim zdaniem tworzenie tego świata wraz z jego rozpowszechnieniem zajmie, powiedzmy, 3 lata. Pojawi się jednak problem. Od 3 lat będzie obowiązywała edycja 4. 3 lata to dużo. Liczba osób zainteresowanych spadnie. A sam świat nie starczy. Jeżeli świat ma być nowożytny trzeba dostosować mechanikę, to zaś zajmie bardzo dużo czasu.
Podsumowując: Zachęcam do skoncentrowania się na tworzeniu podręcznika dodatkowego do D&D, a nie nowego świata. Jeżeli jednak ktoś mimo wszystko chce próbować, to radzę się za to wziąć bardziej konkretnie, bo z 10 strony dyskusji nad ogólną koncepcją nie stworzy się settingu.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 10:33, 30 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Wto 18:42, 09 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A ja myślę, że dyskusja może dać bardzo wiele. A ustalanie, kto konkretnie będzie za to odpowiedzialny to, wybacz określenie, głupiego robota, albowiem słowo "odpowiedzialność" to straszak - od razu każdy sobie pomyśli, że za mało się zna na sprawie albo że każą mu robić nie wiadomo co. Tworzenie nowego świata i robienie podręcznika też na razie brzmi zbyt groźnie. Ale faktycznie, przejdźmy do konkretów. Ponieważ jednak na razie nie wiem, czy ktoś jest jeszcze zainteresowany, czekam na opinie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:49, 09 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie uważam, że na wszytskich działa to jak straszak, przynajmniej nie na mnie. Podanie podręcznika za przykład to błąd bno jest dużo zainteresowanych i wszyscy działają.
Ja mógłbym być zainrteresowany pomocą w tworzeniu takiego świata futurystycznego. Tylko niech ktoś się postara i weźmie wypisze w jednym poście to co już zostało powiedziane, abyśmy mieli jakieś konkrety.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nerinxian
Adept
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z tamtąd
|
Wysłany: Wto 20:30, 09 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Koncepcja oddzielenia od siebie świata magii i techniki:
1.Osobne plany/planety
2. Góry i bariera magiczna przeciw przenikaniu obiektów i stworzeń.
3. Wielki ocean
4. Projekt zakładający sferyczną budowę planety, dzięki której w jej wnętrzu rozwinęła się rasa dysponująca technologią.
UWAGA: powyższa kolejność jest losowa.
Narazie to chyba na tym się zatrzymaliśmy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Sob 19:38, 13 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
To może zróbmy głosowanie? Ja jestem za 2, ew. 4.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volfer
Adept Cienia
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 19:42, 13 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli chcesz robić głosowanie to najpierw zrób listę osób, które chcą wziąć udział w tym projekcie. Chodzi o to, żebyś uniknęła sytuacji w której głosuje ktoś, kto nie ma pojęcia o temacie. I te koncepcje powinny być pozbawione skrótów myślowych - chodzi mi o większą ich rozbudową.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudzia
Adept
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...
|
Wysłany: Sob 19:45, 13 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Dobrze. Więc kto? Ja na pewno. Widzę też, że Thorgal się zgłasza( Ale niech jeszcze to potwierdzi na PW, ok? ). Żeby uniknąć postów typu "Ja chcę! Ja chcę!" proszę o PW, dla upewnienia się także od osób wcześniej biorących udział w dyskusji.
UWAGA! Poniżej oficjalna lista:
1.Ja, czyli Rudzia
2.Nerinxian
3.Gunther
Cały czas proszę o zgłoszenia.
Ponieważ od jakiegoś czasu nikt nic nie pisze, uważam projekt za zawieszony (ale nie zamknięty). Jeśli ktoś (ktokolwiek) pragnie to zmienić, proszę o pisanie tego tutaj lub zgłoszenie się do mnie na PW.
Ostatnio zmieniony przez Rudzia dnia Pon 15:07, 22 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|