|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gorky
Nowicjusz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:19, 08 Kwi 2013 Temat postu: [3.5] Linia strzału |
|
|
Cel jest w pełni widoczny i nie ma osłony jeżeli jesteśmy w stanie wyprowadzić z jednego rogu naszej pozycji nieprzerwaną linię do każdego z 4 rogów pozycji wroga. Tłumaczę to sobie tak, że jeżeli postać zajmuję kwadrat 1,5x1,5 m to może lekko się wychylić w jakąś stronę i wystrzelić, dlatego używamy tylko 1 rogu do określenia lini ataku.
Problem pojawia sie przy liniach które są częścią muru czy innej osłony.
Mamy przypadek na mapie taktycznej:
gdzie: X to ściana, P to przeciwnik a J to moja postać. Jeden symbol to kwadrat 1,5x1,5.
W zależności od tego czy linie biegnąca wzdłuż muru 'X' uznamy za przerywającą czy nie, przeciwnik albo ma osłonę częsciową (+4KP) albo nie. Jeżeli można uznać że moja postać może się wychylić na tyle aby z prawego górnego punktu jej "kratki" spokojnie porpowadzić linię do każdego punktu kratki przeciwnika (strzelić wzdłuż muru) to przeciwnik nie ma osłony.
Zasady w PG nie rozstrzygają takiej kwestii. Proszę o pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 17:40, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
SRD napisał: | Przeciwnik ma osłonę (KP +4), jeżeli choć jedna z linii biegnących z tego wierzchołka do każdego z rogów pola przeciwnika przechodzi przez pole lub krawędź blokującą linię efektów bądź zapewniającą osłonę, albo też przez pole zajmowane przez jakąś istotę. |
Jeśli trzymać się tej zasady, nieważne jak blisko/daleko osłony będziesz stał, zawsze połowa linii przechodzi przez krawędź osłony, więc oponent dostaje +4 do KP.
Warto jednak pamiętać, że świat D&D nie jest realistyczny, ale pól w nim nie ma, stanowią tylko uproszczenie.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 17:40, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gorky
Nowicjusz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:23, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki! Nie zauważyłem wzmianki o krawędzi.
Tylko tak teraz się zastanawia czy to nie prowadzi do dziwacznych przypadków, np:
taka sytuacja powoduje, że przeciwnik ma +4 do KP. Na chłopski rozum to jest jednak bez sensu
Będę musiał pogadać z graczami i zrobić jakiś home rule.
Ostatnio zmieniony przez gorky dnia Wto 13:23, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:22, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jest wzmianka o tym, że MG może podnieść lub obniżyć premię. W tym wypadku dałbym góra +1 KP chyba, że przeciwnik aktywnie wykorzystuje osłonę, rezygnując z walki.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 14:23, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|