Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Przemieszczenie organów

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Wto 10:45, 24 Lut 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] Przemieszczenie organów

O tuż w książce R.A.Salvatore (Legenda Drizzta Księga 9) jeden z pobocznych bohaterów szykował się do walki z Łupieżcą Umysłów. Ten poboczny bohater (Mag) rzucił na siebie czar który przemieścił jego mózg. Nie znajdował się w czaszce tylko w tyłku. Gdy illithid próbował wyrwać mu mózg z zaskoczeniem stwierdził że w czaszce go nie ma. Potem co nastąpiło łatwo się domyślić. Krótki miecz maga przebił zdezorientowanego potwora.
No i właśnie co myślicie o takim czarze, myślę że mógł by on przemieścić każdy dowolny organ, albo zamienić miejscami.
Oto propozycja opisu tego czaru:

Przemieszczenie organów
Transmutacja
Poziom:Cza/Zak 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: jedna akcja całorundowe
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta osoba
Czas działania: 1 godzina/poziom

Rzucający czar może przenieść dowolny, przez siebie wybrany organ (lub organy, 1/cztery poziomy czarującego, maksymalnie 6), w ciele lub poza ciało, jeżeli organ jest nie istotny dla potrzymania życia. Jeżeli organ zostanie przemieszczony poza ciało, w ciele zostaje zastąpiony swoim, zbudowanym z energii magicznej odpowiednikiem. Przeniesiony organ poza ciało zostaje przeniesiony do innego planu gdzie nic mu nie grozi i przez działanie czaru tam zostaje. Gdy bohater który jest pod działaniem czaru wejdzie na pole antymagiczne lub zostanie podany podobnym efektom, organy wracają na soje pierwotne miejsce, a ich magiczne odpowiedniki zostają zniszczone. O to lista organów które można przenieść, oraz premie i usprawnienia za ich schowanie:
>mózg - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, odporność na wyrwanie mózgu przez Łupieżce Umysłów
>serce - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>płuca - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>żołądek - 3% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>pęcherz moczowy - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiony poza ciało
>woreczek żółciowy - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiony poza ciało
>śledziona - 4% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>wątroba - 4% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>trzustka - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>dwunastnica - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przemieszczona poza ciało
>jelito cienkie - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego (organ jest liczony jako dwa, gdyż potrzeba dużo miejsca by go pomieścić)
>jelito grube - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego (organ jest liczony jako dwa, gdyż potrzeba dużo miejsca by go pomieścić)
>nerka - 3% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało (ale tylko jedna)
Premie do uniknięcia trafienia krytycznego się kumulują. Za każdy organ przeniesiony poza ciało dostaje się premie +1 do testów wytrwałości względem atakom śmiertelnym (ale tylko tym zadanym zwykłą bronią, a nie efektów magicznych), lub tych które mają na celu uszkodzenie organów i testów wytrwałości związanych z metabolizmem.
Komponent materialny: kawałek tego samego organu który będzie przemieszczany (może być zwierzęcy), koszt jednego 20sz.

Jeżeli znaleźliście jakieś nie dociągnięcia lub macie jakiś własny pomysł odnośnie tego czaru, piszcie.

P.S Posty od 2 do 21 służyły do stworzenia wersji czaru która jest po wyżej, nie musicie ich czytać, końcowy efekt jest przedstawiony u góry.


Ostatnio zmieniony przez Govin dnia Wto 15:26, 17 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 21:31, 25 Lut 2009    Temat postu:

Hmm... poziom czaru byłby zależny (przynajmniej wg mnie) od ilości przemieszczonych organów. Bo można pomyśleć o możliwości przemieszczenia więcej, niż jednego organu na raz. Wtedy moglibyśmy (oprócz oczywistych efektów związanych z przemieszczeniem mózgu w podanej przez Ciebie sytuacji) otrzymywać pewne dodatkowe efekty, jak np. 25% szansy na uniknięcie trafienia krytycznego. Ta szansa byłaby zależna od ilości przemieszczonych organów. A ponadto myślę, że transmutacja pasowałaby tu jako szkoła magii. Zanim posuniemy się dalej w tych przemyśleniach, powiedz co sądzisz o tym pomyśle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Czw 9:33, 26 Lut 2009    Temat postu:

Wszystko co napisałeś mniej więcej jest zgodne z moimi przemyśleniami np. też myślałem nad zmniejszeniem obrażeń (ale nie mniejszą szansą na trafienie krytyczne - dobry pomysł).
No jest jedno ale. O tuż pamiętaj że wszystkich organów nie upchniesz w ciele (np. nie włożysz płuc i serca do tyłka, lub między jelita). Dlatego też napisałem o zamianie miejscami organów, np. woreczek żółciowy z sercem. Woreczek nie jest aż tak ważny jak serce, więc można by wprowadzić redukcje obrażeń, albo zmniejszyć szanse na trafienie krytyczne. Co do poziomu czaru w pełni się z tobą zgadzam, ale może można by wprowadzić jakieś kary jeżeli czar się nie uda. Co o tym myślisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 14:12, 26 Lut 2009    Temat postu:

Mam kilka przemyśleń na ten temat:
-Redukcja obrażeń raczej odpada, gdyż istoty z redukcją mają albo bardzo twarde ciało, albo od razu leczą pewną ilość obrażeń (podana wartość redukcji). Dlatego zmiana położenia organów niestety nie mogłaby dawać redukcji.
-Warto ustalić maksymalną ilość organów którą można zmienić (np. 4). Sądzę, że ilość organów mogłaby być także zależna od poziomu czarującego (np. 1/4poz). Wtedy efekty działania czaru mogłyby być zależne od ilości przemieszczonych organów. Przykład: Czarujący decyduje się przemieścić swój mózg. Uzyskuje wtedy niewrażliwość na wyrwanie mózgu przez illithida, a ponadto 10% szansy na uniknięcie trafienia krytycznego.
-Pewne efekty (np. śmiertelny atak skrytobójcy) wymagają precyzyjnego ciosu w witalne organy. Czar mógłby dawać premie do rzutu obronnego na wytrwałość przeciwko takim atakom (+ napisana powyżej odporność na TK)
-Powiedz mi o jakich karach myślisz? I w jakim wypadku czar miałby się nie udać?

Póki co tyle z moich wstępnych przemyśleń. Jak coś mi przyjdzie do głowy, to jeszcze napiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Czw 15:14, 26 Lut 2009    Temat postu:

Do wszystkiego co tu napisałeś się zgadzam.
Jeżeli chodzi o to co napisałeś na końcu, myślę ze można by wprowadzić jakąś skalę trudności, zależną od ilości przemieszczanych organów (1 organ st 5, i będzie wzrastać o 5 przy każdym kolejnym organem), bo w gruncie rzeczy raczej jest to skomplikowana operacja. Zależnie od ważności organu jeżeli czar się nie powiedzie rzucający dostanie tyle obrażeń:
-nie istotne (np.woreczek żółciowy 5 punktów obrażeń)
-mało ważne (np.trzustka 10 punktów obrażeń)
-ważne (np.nerka 15 punków obrażeń)
-bardzo ważne (np.żołądek 20 punktów obrażeń)
-niezbędne (np.serce, mózg 30 punktów obrażeń)
Bo przecież organ może zostać uszkodzony, albo przemieszczony w nie odpowiednie miejsce (za ciasne). Wtedy bohater będzie dostawał te obrażenia co 10 rund, aż organ zostanie przeniesiony w swoje pierwotne miejsce i wyleczony.
A i trzeba ustalić na którym poziomie czar będzie dostępny. Myślę że to zaklęcie będzie dostępny dla Czarodzieja 11 poziomu i Zaklinacza 12 poziomu.

Co o tym myślisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 15:44, 26 Lut 2009    Temat postu:

Hmm... propozycja dosyć dziwna. Zaraz wyjaśnię Ci czemu:
- Ustaliłeś ST zależne od wagi organu. Tylko wyjaśnij mi czego ten test miałby dotyczyć? Jakiejś umiejętności?
- Chciałbym zwrócić Twoją uwagę na fakt, że ustala się poziom czaru, a nie poziom w klasie czarującej, od której dostaje ten czar. Powód jest prosty - tak jest wygodniej :). Jednak domyślam się, że chodziło Ci o poziom 6.
- Obrażenia od niewłaściwego położenia organów są niestety niepraktycznym pomysłem. Wprowadza to dużą ilość zbędnej mechaniki (której w D&D jest i tak wiele) oraz kłopoty, na jakie może narazić się czarujący. Zadaj sobie pytanie, czy warto rzucać taki czar, gdy możesz użyć np. czaru Bezcielesność (Księga i Krew) który jest czarem 6 poziomu. Przy bezcielesności żaden illithid nie byłby straszny. W dodatku ten czar nie naraża cię na żadne kłopoty. A ponadto czarodziej mający dostęp do czarów 6 poziomu załatwi takiego illithida dezintegracją Very Happy. Koncepcją tego czaru powinna być obrona przed takimi stworami dla słabszych magów. Czyli poziom czaru ok 4. No i lepiej nie robić problemów z organami - potraktuj magię jakby (po prostu) nie popełniała błędów. Bo wysoki poziom czaru i związane z nim problemy uczyni ten czar nieprzydatnym. Przemyśl tą koncepcję dokładnie, bo pomysł czaru nie jest zły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Czw 17:48, 26 Lut 2009    Temat postu:

Co do poziomu czaru strzelałem na chybił trafił (nie wiedziałem jaki ma być poziom czaru, gdyż od niedawna gram w D&D). Skoro tak uważasz, że zbyt dużo było by problemów z skalą trudności , możemy porzucić ten pomysł.
No to teraz przedstawię jaki czar nam wyszedł:

Przemieszczenie organów - do nazwy można się dogadać :)
Transmutacja
Poziom:Cza/Zak 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: jedna akcja całorundowe (tu można się dogadać, ale myślę że ten czas jest odpowiedni)
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas działania: 1 godzina/poziom

Rzucający czar może przenieść dowolny organ (1/poziom czarującego), w dowolne miejsce swego ciała. Jeżeli przenosi jakiś życiodajny organ np.serce ma 20% szans na u niknienie trafienia krytycznego i modyfikator +5 do każdego rzutu na wytrwałość względem ataków które mają na celu trafić witalne organy np.śmiertelny atak skrytobójcy. Analogicznie po przemieszczeniu mózgu jest się odpornym na wyrwanie mózgu przez illithida.

I co o tym myślisz, nie wiem czy wszystko dobrze napisałem (pierwszy raz pisze opis czaru), więc proszę o wyrozumiałość.
Jak dla mnie czar fajny wyszedł, jeżeli masz jakieś zastrzeżenia to napisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 18:18, 26 Lut 2009    Temat postu:

No mam, bo w wypadku takiego czaru opis jest zbyt krótki. Ale do rzeczy:
- 1 organ na poziom czarującego to za dużo. Wyobraź sobie jaki gulasz miałby w ciele czarodziej 20 poziomu Very Happy. Należy zmniejszyć tą ilość do jakiejś sensownej wartości (proponowałbym maks. 5/6; zależna od poziomu), zważywszy na fakt, że jest to czar 4 poziomu. Należałoby także dodać wpis, że organ wybiera czarujący.
- 20% to za dużo jak na serce. Co piąty krytyk na pewno nie jest wymierzony w ten organ. Ja bym proponował stworzenie listy najbardziej witalnych organów i efektów, jakie przyniesie ich przemieszczenie. Przykład:
>Mózg - 10% szans na uniknięcie TK, niewrażliwość na wyrwanie mózgu przez illithida
>Serce - 5% szans na uniknięcie TK
Należałoby dodać wpis o tym, że szanse na uniknięcie trafień krytycznych są kumulatywne (zależne od ilości przemieszczonych organów). No i maksymalną odporność na TK ustaliłbym na 50%. Warto także dodać premie do rzutów obronnych na wytrwałość zależną od ilości podmienionych organów (+1/dwa organy), bo +5 to naprawdę spora premia.
-Można pomyśleć o jakimś (kosztownym - np. 200sz) komponencie materialnym, ale to już Twoja decyzja. W opisie czaru zawarłeś literę "M" - dlaczego nie napisałeś w takim razie o komponencie?
-Cel dałbym: "Dotknięte stworzenie" - aby także móc chronić towarzyszy.

To tak na wstęp. Wiem, że tworzenie listy organów może przysporzyć trochę roboty, ale opis czaru musi być jasny. Dalsze poprawki się wprowadzi po tym, jak przebudujesz ten czar. Zobaczę co powiesz na moje wskazówki.

PS. Mam jeszcze zastrzeżenia, czy premia do rzutu obronnego na wytrwałość ma sens w wypadku takiego działania czaru. Bo gdyby te organy były przeniesione poza ciało (ale nie spowodowałyby śmierci podmiotu czaru), to wtedy premia do wytrwałości byłaby bardziej sensowna. Przemyśl także i ten problem.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Czw 18:23, 26 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pią 14:59, 27 Lut 2009    Temat postu:

Wszystko przemyślałem i oto moja poprawiona propozycja (ma nadzieje że dobra i dosyć długa Very Happy )

Przemieszczenie organów
Transmutacja
Poziom:Cza/Zak 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: jedna akcja całorundowe
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta osoba
Czas działania: 1 godzina/poziom

Rzucający czar może przenieść dowolny, przez siebie wybrany organ (lub organy, 1/cztery poziomy czarującego, maksymalnie 6), w ciele lub poza ciało, jeżeli organ jest nie istotny dla potrzymania życia. O to lista organów które można przenieść, oraz premie i usprawnienia za ich schowanie:
>mózg - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, odporność na wyrwanie mózgu przez Łupieżce Umysłów
>serce - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>płuco - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>żołądek - 3% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>pęcherz moczowy - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiony poza ciało
>woreczek żółciowy - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiony poza ciało
>ślinianki - mogą zostać przeniesione poza ciało
>wątroba - 3% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>trzustka - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>dwunastnica - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przemieszczona poza ciało
>jelito cienkie - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego (organ jest liczony jako dwa, gdyż potrzeba dużo miejsca by go pomieścić)
>jelito grube - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego (organ jest liczony jako dwa, gdyż potrzeba dużo miejsca by go pomieścić)
>nerka - 3% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało (ale tylko jedna)
Premie do uniknięcia trafienia krytycznego się kumulują. Za każdy organ przeniesiony poza ciało dostaje się premie +1 do testów wytrwałości.
Komponent materialny: kawałek tego samego organu który będzie przemieszczany (może być zwierzęcy), koszt jednego 20sz.

I co o tym myślisz, myślę że teraz wszystko jest dobrze, ale jeżeli masz jakieś zastrzeżenia pisz.

PS. Wciąż nie wiem czy nazwa czaru ci pasuje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 17:54, 28 Lut 2009    Temat postu:

A powiedz mi jakie korzyści przyniesie Ci przeniesienie ślinianek (oprócz tego, że z czasem czarodziej nie będzie mógł mówić z powodu suchości w ustach) Very Happy?

Nazwa póki co może zostać. Nazwa czaru jest tylko kwestią umowną, więc możesz sobie ją nazwać jak zechcesz.

Zastanówmy się nad jednym problemem. Premia do RO na wytrwałość powinna mieć zastosowanie tylko w niektórych przypadkach. Dlaczego? Przykładowo brak organów nie ułatwi Ci uniknięcia śmierci z powodu dezintegracji, lub palca śmierci. Jednak premia byłaby słuszna w przypadku: śmiertelnie wysokich obrażeń (powyżej 50PW w jednym ciosie, zadanym istocie średniego rozmiaru), coup de grace lub zmęczenia (gdyż cały metabolizm czarodzieja jest poświęcony najbardziej istotnym organom). Dlatego zalecałbym Ci dokładnie się zastanowić w jakich wypadkach premia do RO na wytrwałość wynikająca z pozbawienia pewnych organów byłaby słuszna. No i oczywiście opisz to precyzyjnie.

Warto dopisać, że organy schowane poza ciałem nie szkodzą czarodziejowi - napisz także dlaczego. Przykładowo są zastępowane na czas działania czaru przez magiczne odpowiedniki. Ale to już zależy od Twojej wizji czaru.

Napisz jeszcze co się dzieje z przemieszczonymi organami w przypadku wejścia w pole antymagiczne lub rozproszenia działania zaklęcia. Domyślam się, że wracają na oryginalne położenie, ale warto napisać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Nie 10:42, 08 Mar 2009    Temat postu:

No dobra poprawiłem to co powiedziałeś że jest złe no i oto kolejna, poprawiona propozycja:

Przemieszczenie organów
Transmutacja
Poziom:Cza/Zak 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: jedna akcja całorundowe
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta osoba
Czas działania: 1 godzina/poziom

Rzucający czar może przenieść dowolny, przez siebie wybrany organ (lub organy, 1/cztery poziomy czarującego, maksymalnie 6), w ciele lub poza ciało, jeżeli organ jest nie istotny dla potrzymania życia. Jeżeli organ zostanie przemieszczony poza ciało, w ciele zostaje zastąpiony swoim, zbudowanym z energii magicznej odpowiednikiem. Przeniesiony organ poza ciało zostaje przeniesiony do innego planu gdzie nic mu nie grozi i przez działanie czaru tam zostaje. Gdy bohater który jest pod działaniem czaru wejdzie na pole antymagiczne lub zostanie podany podobnym efektom, organy wracają na soje pierwotne miejsce, a ich magiczne odpowiedniki zostają zniszczone. O to lista organów które można przenieść, oraz premie i usprawnienia za ich schowanie:
>mózg - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, odporność na wyrwanie mózgu przez Łupieżce Umysłów
>serce - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>płuca - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>żołądek - 3% szans na uniknięcie trafienia krytycznego
>pęcherz moczowy - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiony poza ciało
>woreczek żółciowy - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiony poza ciało
>śledziona - 4% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>wątroba - 4% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>trzustka - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało
>dwunastnica - 1% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przemieszczona poza ciało
>jelito cienkie - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego (organ jest liczony jako dwa, gdyż potrzeba dużo miejsca by go pomieścić)
>jelito grube - 5% szans na uniknięcie trafienia krytycznego (organ jest liczony jako dwa, gdyż potrzeba dużo miejsca by go pomieścić)
>nerka - 3% szans na uniknięcie trafienia krytycznego, może zostać przeniesiona poza ciało (ale tylko jedna)
Premie do uniknięcia trafienia krytycznego się kumulują. Za każdy organ przeniesiony poza ciało dostaje się premie +1 do testów wytrwałości względem atakom śmiertelnym (ale tylko tym zadanym zwykłą bronią, a nie efektów magicznych), lub tych które mają na celu uszkodzenie organów i testów wytrwałości związanych z metabolizmem.
Komponent materialny: kawałek tego samego organu który będzie przemieszczany (może być zwierzęcy), koszt jednego 20sz.

Ślinianki usunąłem bo dobrze mówisz, że to głupi pomysł, za to dodałem śledzionę o której zapomniałem Very Happy. Zastanawiam się, że skoro śledziona to główny organ odpornościowy produkujący immunoglobulin to czy nie zrobić czegoś z tym, no na przykład zastosować jakieś kary do testów odporności na trucizny, gdy ten organ zostanie przeniesiony poza ciało, gdyż chyba organ stworzony z magi nie sprawuje się tak dobrze jak naturalny.
Co myślisz o poprawionej wersji czaru no i o tym ostatnim pomyśle?


Ostatnio zmieniony przez Govin dnia Nie 15:15, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 17:37, 09 Mar 2009    Temat postu:

No jest już lepiej. Jednak mam kilka uwag:
Cytat:
Przeniesiony organ poza ciało musi być utrzymywany w sterylnym pomieszczeniu (lub przedmiocie) w którym jest taka sama temperatura co w ciele podmiotu.

Powiedz mi, czy czarujący wybiera sobie miejsce, do którego jego organ będzie przeniesiony poza ciało? A tak przy okazji, przenoszenie poza ciało sprawiałoby wtedy problem, gdyż czarujący musiałby szukać takiego miejsca, do którego mógłby schować własne flaki Very Happy. W efekcie komponentem materialnym powinien być także jakiś inkubator :). Dlatego myślę, że lepszy byłby wpis, że organ jest przenoszony do jakiejś przestrzeni między wymiarowej, w której nie ulegnie uszkodzeniu.

Cytat:
Zastanawiam się, że skoro śledziona to główny organ odpornościowy produkujący immunoglobulin to czy nie zrobić czegoś z tym, no na przykład zastosować jakieś kary do testów odporności na trucizny, gdy ten organ zostanie przeniesiony poza ciało, gdyż chyba organ stworzony z magi nie sprawuje się tak dobrze jak naturalny.

Jeżeli nawet byś wprowadził karę, to zastanów się wtedy, czy warto by było przenosić ten organ poza ciało? Równie dobrze ktoś mógłby przenieść inny organ, który daje taką samą szansę na uniknięcie TK. To już lepiej by wyszło, żeby można było go tylko przemieścić, a nie przenosić poza ciało. Wtedy o karach nie byłoby mowy, bo organ byłby dalej w ciele.

Jak na razie to tyle z moich przemyśleń. Ostatnio mam mało czasu, aby cokolwiek napisać, więc ograniczam się tylko do wstępnych przemyśleń. Ale jeszcze dam znać, jak coś wypatrzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Śro 19:13, 11 Mar 2009    Temat postu:

Co do tego pierwszego mogę się zgodzić, ale jeżeli chodzi o śledzionę to mam coś do powiedzenia.
Mam tutaj taki przykład:
Powiedzmy że Zaklinacz (który może w pełni wykorzystać potencjał czaru-to znaczy może przenieść sześć organów) szykuje się do walki z wodzem Barbarzyńców. Chce za pomocą tego czaru osiągnąć jak największą przewagę nad przeciwnikiem. No i jeżeli che mieć jak największą szanse na uniknięcie trafienia krytycznego musi zastosować taki skład organów do przeniesienia: mózg, serce, płuca , wątroba, nerka i śledzona. Chce tak że osiągnąć jak największą premie do rzutów obronnych na wytrwałość względem ataków (i tak dalej), więc decyduje się przenieść poza ciało: wątrobę, nerkę i śledzionę. Czemu śledzionę? Bo mało prawdopodobne żeby Barbarzyńca użył trucizny w czasie walki.

Myślę że w tym przypadku kara do rzutów obronnych względem trucizn, nie jest taka straszna Very Happy . A co do samej kary nie powinna być zbyt duża, myślę mniej więcej o -1 do testów względem trucizn.
I co o tym myślisz? Jestem otwarty na sugestie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 17:02, 12 Mar 2009    Temat postu:

Argumentacja całkiem sensowna, jednak rozważ pewien fakt. Jeżeli przyjmiesz (przy tworzeniu tego czaru) wariant, że magiczne odpowiedniki będą gorsze od oryginału, to dlaczego kary obejmują tylko jeden organ (śledzionę)? W takim razie każdy organ przeniesiony poza ciało powinien dawać jakieś kary, w zależności od jego działania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Nie 15:15, 15 Mar 2009    Temat postu:

Długo o tym myślałem, parę razy próbowałem podpisać pod organy jakieś kary i nic. Do wszystkich organów nie da się zastosować kar, no da się ale na przykład jeżeli weźmiemy trzustkę, myślałem o jakiś karach związanych ze metabolizmem. Trzustka produkuje sok trzustkowy który pomaga w rozkładzie jedzenia. Ale takie kary przez okres działania czaru nic nie zrobią, a jeszcze pamiętajmy że organ nie jest całkowicie niesprawny, więc mała zmiana w wydajności nic by nie zmieniła.
Chyba jestem zmuszony porzucić pomysł z karami.

No to chyba czar skończony Very Happy . Dziękuje za dyskusje i pomoc w jego stworzeniu.

P.S Poprawiłem odnośnie gdzie znajduje się organ po przeniesieniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makkovar
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Karton, trzeci od lewej

PostWysłany: Nie 17:08, 15 Mar 2009    Temat postu:

Jedna rzecz mnie trochę zastanawia (jestem niedoświadczony w D&D ponieważ nie mam zbytnio z kim grać w realu, być może jest to określone przez jakąś podręcznikową zasadę ale nie mam ochoty sprawdzać). Konkretnie to, czy procentowa szansa na uniknięcie TK spowodowana tym jednym czarem wskutek przeniesienia więcej niż jednego organu kumuluje się? Nie mam raczej sposobności ku użyciu tego czaru podczas sesji, ale pomysł jest ciekawy i stąd moje zainteresowanie. Smile
O ile nie jest to, jak napisałem, określone odgórnie, można by to uściślić w opisie czaru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 18:56, 15 Mar 2009    Temat postu:

Zostało to już uwzględnione - przeczytaj dokładniej:
Govin napisał:
Premie do uniknięcia trafienia krytycznego się kumulują.

Ten wpis znajduje się zaraz po liście organów do przeniesienia.
Govin napisał:
No to chyba czar skończony Very Happy . Dziękuje za dyskusje i pomoc w jego stworzeniu.

Tak naprawdę to nie wiadomo Very Happy. Zawsze mogliśmy coś przeoczyć, nie odpisać dokładnie itp. Zwróć uwagę, że tylko jedna osoba (tzn. ja) pomagała Ci w tworzeniu tego czaru. Szkoda, że nikt więcej nie podjął się oceny tego czaru.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Nie 19:00, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makkovar
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Karton, trzeci od lewej

PostWysłany: Nie 19:36, 15 Mar 2009    Temat postu:

Ah, upraszam o wybaczenie, przeoczyłem ten wpis. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pon 13:32, 16 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Tak naprawdę to nie wiadomo Very Happy. Zawsze mogliśmy coś przeoczyć, nie odpisać dokładnie itp. Zwróć uwagę, że tylko jedna osoba (tzn. ja) pomagała Ci w tworzeniu tego czaru. Szkoda, że nikt więcej nie podjął się oceny tego czaru.

No właśnie szkoda.
Proszę więc wszystkich którzy czytają ten temat, jeżeli znaleźliście jakieś nie dociągnięcia, lub macie własny pomysł coś do dodania do tego czaru, piszcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 19:01, 16 Mar 2009    Temat postu:

Byłbym zapomniał. Zalecałbym Ci, abyś obecną wersję czaru przekopiował do pierwszego posta, zaś resztę opisów usunął. W ten sposób ewentualni krytycy nie będą musieli czytać innych postów, lecz będą oceniać aktualną wersję czaru. I jeżeli będziesz planował cokolwiek zmienić, to po prostu zedytujesz pierwszego posta, zamiast za każdym razem tworzyć nową wersję. Tak będzie łatwiej i przejrzyściej :)

Acha, i dodaj znacznik wersji w nawiasie kwadratowym przed nazwą czaru w temacie. Domyślam się, że będzie to [3.0]?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Wto 15:22, 17 Mar 2009    Temat postu:

Jak pewnie zauważyłeś czar jest do wersji 3.0 i 3.5. Akurat gram w 3.5 więc wolałem żeby czar też był do tej wersji Very Happy
A co do usuwania postów, wolałem je zachować. W pierwszym poście napisałem co trzeba czytać a co nie Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Govin dnia Wto 15:25, 17 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin