Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Upojenie i Potężniejsze Upojenie

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Śro 16:34, 22 Lut 2006    Temat postu: [3.0; 3.5] Upojenie i Potężniejsze Upojenie

Na początek krótka notka o twórcy czaru.

Destylus Swinton mógł zostać drugim Elmisterem. Mógł stać się najlepszym czarodziejem w historii Krain. Mógł zapisać się na kartach historii jako najbystrzejszy umysł który kiedykolwiek stąpał po Faerunie. Mógł...Gdyby nie jeden szczegół a mianowicie jego słabość do alkoholu. W jego przypadku stwierdzenie, że zamiast powietrza do życia potrzebował wina było bliskie prawdzie. Młody czarodziej, któremu najznamienitsi lantańscy magowie wróżyli świetlaną przyszłość, cały swój talent skierował na oryginalny tor, jakim było tworzenie różnego rodzaju dziwnych i podejrzanych czarów, mikstur i przedmiotów związanych z alkoholem. Chodzą pogłoski, że to właśnie on jest również twórcą Antykaca, jednak ile jest w tym prawdy nie wiadomo.
Wiadome jest, że to właśnie w czasie spotkań maga z jego przyjaciółmi, zazwyczaj kończących się ogromnym bólem głowy, powstawały plany najbardziej znanych i pomysłowych projektów maga. Projekty te zawsze zapisywał krasnolud Grymnir Twardogłowy, który zapraszany był tylko i wyłącznie w celu ich spisywania z racji tego, że tylko on jeden mógł pić i myśleć w normalnym tempie. Zawsze potem, po odzyskaniu ,,sprawności” umysłowej Destylus płacił karsnoludowi a ten bezinteresownie dawał mu projekty. Tak oto powstało wiele czarów i mikstur i nie wiadomo co by było gdyby za każdym razem nie było z nimi Grymnira....

Upojenie
Zaklinanie
Poziom: Cza/ Zak 2
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Czas trwania: 1 runda/ poziom
Zasięg: Pole widzenia rzucającego
Obszar: okrąg o promieniu 5 m
Rzut obronny: Wytrwałość neguje
Odporność na czary: tak

Upojenie powoduje u każdej istoty wrogo nastawionej do drużyny(maks. 3 istoty mogą stać się ofiarami czaru), której nie powiedzie się rzut obronny na wyrtw. (ST 10 + Poziom czaru + Mod. z Int + inne), efekt adekwatny do efektu dość poważnego upojenia alkoholowego. Otrzymuje on wtedy –1k2 do Zr i Rzt a osoby rzucające czary dostają dodatkowo 5% szans na nieudane rzucenie czaru. Niepodatne na ten czar są konstrukty, nieumarli, rośliny i...krasnoludy, z racji ich legendarnej już ,,odporności” na alkohol.

Komponent materialny: Parę kropel wina, piwa, whiskey, wódki, ginu lub koniaku.(od użytego alkoholu zależy ST tego czaru[patrz niżej])


Potężniejsze Upojenie
Zaklinanie
Poziom: Cza/ Zak 4
Czas rzucania: 1 akcja
Czas trwania: 1 runda/ poziom
Zasięg: Pole widzenia rzucającego
Obszar: okrąg o promieniu 5 m
Rzut obronny: Wytrwałość neguje
Odporność na czary: tak

Jak można się domyślić po nazwie jest to potężniejsza wersja czaru Upojenie. Przy jego tworzeniu współuczestniczyli krasnoludzcy czarodzieje, których celem było wzmocnienie go na tyle, że możliwe będzie jego wykorzystanie przeciwko duergarom.
Tak więc każda błyskotliwa i myśląca osoba domyśla się, że rzut na wytrw.( o ST równym 10 + Poziom czaru + Mod. z Int +inne), będzie wykonywany z karą -4 do tego rzutu. Następnie każdy przeciwnik, któremu rzut obronny się nie uda otrzyma –1k2 do Zr i Rzt a szansa nieudanego rzucenia czaru wzrośnie do 10%. Dodatkowo każda istota w zasięgu wzroku ofiary czaru wydaje się być pod wpływem czaru Rozmycie. Czar ten nie działa na konstrukty, nieumarłych i rośliny. Na krasnoludy działa jak zwykłe Upojenie.

Komponent: patrz wyżej(Upojenie)

ST rzutu na wytrw. zwiększa się w zależności od alkoholu użytego jako komponent materialny.
Piwo i Wino - ST+1
Gin, Koniak, Whiskey - ST+2
Wódka - ST+3

Wiem, wiem nie musicie słać tych setek postów z pochwałami i zachwytami ;)

Dobra, teraz na serio. Mam parę spraw:
Czy w ogóle te czary są dobre(chociaż troszeczkę, tyci, hm?)?
Czy dobrze dobrałem poziomy czarów?
I czy są za silne, słabe, jakie?
Jak się zapewne okaże w podręczniku o dźwięcznej nazwie ,,Trunki i jadło” czy coś podobnego, znajdzie się czar o podobnym działaniu, ja jednak niegdzie takiego nie widziałem więc jeśli taki czar już istnieje to przepraszam za zaśmiecanie forum.

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, sugestie, pochwały jak i zarzuty wobec mojej pracy Smile


Ostatnio zmieniony przez Amnezjusz dnia Śro 17:53, 22 Lut 2006, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 17:34, 22 Lut 2006    Temat postu:

Muszę powiedzieć, że twe prace trafiają do mnie w szczególności pomysłowością. Najpierw kupa, potem kac no i mag Destylus. Nie widziałem w żadnym podręczniku takich czarów. Myślę, że nie są przesadzone, a raczej zrównoważone. Co do komponentu to zdecydowałbym się na kroplę danego alkoholu. Zwyczajny kac piwo wino, a megakac : wódka, whisky , śliwowica itd. Pomysł bardzo fajny przynajmniej moja drużynie by się podobał. A no i zmienił bym nazwe na upojenie, bo sam stwierdzasz, że postać nic nie boli tylko jest w stanie upojenia alkoholowego, dlatego nalegam na zmiane nazwy.
PS. Jeśli destylus zajął się profukcją alkoholu itd. to Elminster powinien zająć się produkcją wiagry i afrodyzjaków. Partyman
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Śro 17:55, 22 Lut 2006    Temat postu:

No tak, nazwa już zmieniona :)
A co do Elminstera, to nie wiadomo czym on się tam jeszcze zajmuje ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 18:12, 22 Lut 2006    Temat postu:

No w sumie po tym ajkk czytałęm, że udaje geja by chronić swego skrybe leho, że nie przepucił żadnej ze swych wychowanek , a nawet Mystrze, to może by spróbował swoich sił z Lolth albo Auril;) możeby sproadził je na ziemie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 12:00, 18 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
ST rzutu na wytrw. zwiększa się w zależności od alkoholu użytego jako komponent materialny.

Ja bym tego nie dawał.. za bardzo namieszane.

Cytat:
okrąg o promieniu 5 m

W D&D wszystkie w takiej sytułacji zaokrągla się do najbliższego 1,5 m. W tym przypadku do 4,5 (wiem, że np. w PG jest przy uśpieniu inaczej, ale w erracie jest to poprawione).

Cytat:
Niepodatne na ten czar są konstrukty, nieumarli, rośliny i...krasnoludy, z racji ich legendarnej już ,,odporności” na alkohol.

Uważam, że efekt czaru można uznać za truciznę. Wtedy stworzenia na nią niepodatnę będą niepodatne i na ten czar. Krasnoludy natomiast otrzymają +4 do rzutów obronnych (wkoncu krasnolud też może się upić).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin