Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Zabójcze wyczerpanie

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avathav
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świątynia Zła Profesja: Stalowy Dręczyciel (15 poziom) Rasa: licz

PostWysłany: Sob 17:02, 15 Kwi 2006    Temat postu: [3.0; 3.5] Zabójcze wyczerpanie

ZABÓJCZE WYCZERPANIE

Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 4, Kap [Zło] 5
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 runda
Zasięg: bliski (7,5m + 1,5m/1 poziom)
Cel: 1 istota
Rzut obronny: Wola neguje (ST = 10 +poziom czarującego + jego modyfikator z Intelektu)
OC: tak

Zaklęcie to zamienia wszystkie stłuczenia, jakie posiada cel czaru, na obrażenia. Jeśli liczba w ten sposób otrzymanych obrażeń oznacza śmierć ofiary, ta ginie.


No i...? Czekam na wszystkie opinie i konstruktywną krytykę ;)


Ostatnio zmieniony przez Avathav dnia Nie 13:12, 16 Kwi 2006, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:12, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Czar nie jest zły, ale coś mi w nim nie pasuje... Moim zdaniem poziom: Cza/Zak 4, Kap 5 jest nieco za wysoki lub za niski. Zależy jak na to spojrzeć, gdyż ten czar ma dwa oblicza (to chyba źle Razz , pogrubiłem wypadek, w którym poziom czaru jest za wysoki. Kursywą zaznaczyłem wypadek, w którym poziom czaru jest za niski.):
1. Gdy stosuje się go na niskopoziomowej postaci (taka ma mało życia) zadaje mu bardzo mało obrażeń (gdy jest obtłuczony), lub go praktycznie zabija (lub sprawia, że prawie traci życie - gdy jest nietknięty).
2. Gdy stosuje się go na wysokopoziomowej postaci (taka ma dużo życia) zadaje mu krytyczne rany (gdy jest obtłuczony), lub pozostawia go praktycznie nietkniętym albo "zadraśniętym" (gdy jest nietknięty).
Avathav napisał:
Rzut obronny: tak, Wola neguje

Jakie jest ST rzutu?
Avathav napisał:
OC: tak

Co tak? Wiesz o tym, że OC (odporność na czary), czyli rzut obronny przeciwko zaklęciom ma swoje ST? Mógłbyś je podać.
Zresztą po co to, skoro jest rzut na wolę? Można przedstawić opcję obu rzutów, ale właściwie jest to niepotrzebne - dodatkowy rzut kością, gdy pierwszy się nie uda. Sprecyzuj.

Po gruntownej analizie (mam nadzieję, że zbytnio nie namieszałem Razz ), ogólnie czar dla mnie jest bez sensu. Przykro mi. Może gdyby nad nim dobrze popracować, możnaby coś z tego wykrzesać.
Nie stawiam oceny i czekam na wypowiedzi innych - mam rację czy nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avathav
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świątynia Zła Profesja: Stalowy Dręczyciel (15 poziom) Rasa: licz

PostWysłany: Sob 20:51, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Nie Very Happy

Co do OC: załóżmy, że istota na którą rzucamy to zaklęcie ma OC 15. To oznacza, że aby czar na tę istotę rzucany się powiódł, rzucający go musi na k20 uzyskać wynik 15 lub więcej. Przynajmniej tak jest w innych zaklęciach,. Niektóre zaklęcia mają w rubryce OC wpisane "nie" - znaczy to, że nawet odporność na czary nic tu nie pomoże i że czar zadziała tak czy siak.

Druga sprawa: nie wiem, jak czar może być jednocześnie zbyt silny i zbyt słaby. No ale cóż, żeby nie było takich nieporozumień, usunę ten fragment z zadawaniem stłuczeń i zostawię samo to, że czar już istniejące stłuczenia zmienia w obrażenia.
------------------------------------------------------------------------------------
Punkt 3 usunąłem. Pojawiała się tam nazwa łamiąca regulamin.

WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:29, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Dobra, pierwszą część załapałem. Najpierw rzut na OC, czy czar się powiedzie, a potem przeciwnik wykonuje test obronny na wolę.
Druga sprawa: Tak będzie lepiej. Chodzi o to, że czar był zbyt silny przy mądrym użyciu, lecz bardzo słaby przy użyciu nieumiejętnym - stąd wyszło, że jest za silny i za słaby jednocześnie.
Trzecia sprawa: Nie zaglądam często na Poltera i nie będę tego robił bardzo długo, więc nie mów mi żebym tam o tym poczytał. Jeżeli napisałeś tutaj zaklęcie to opisz tą Twoją "metodę", albo po prostu podaj ST - przecież zawsze może być inne, więc (przynajmniej ja) nie będę korzystać ze stałej "metody", zwłaszcza z konkurencyjnego forum. Zrozumiałe? Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avathav
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świątynia Zła Profesja: Stalowy Dręczyciel (15 poziom) Rasa: licz

PostWysłany: Sob 21:45, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Zrobione, poprawiłem. Tak lepiej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 7:53, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Avathav napisał:
Zaklęcie to zamienia wszystkie stłuczenia, jakie posiada cel czaru, na obrażenia. Jeśli liczba w ten sposób otrzymanych obrażeń oznacza śmierć ofiary, ta ginie.

Jest lepiej niż było, ale to nie zmienia faktu, że czar mnie się nie podoba. Teraz jak czytam działanie - bardziej przejrzyste, to zauważam pewien błąd retoryczny. Confused Mianowicie, jeżeli liczba stłuczeń wynosi tyle, ile PW "ofiary", mdleje ona i traci 1 punkt życia na turę (jeżeli nie powiedzie się test leczenia). Z obrażeniami jest tak samo (tyle, że liczymy osobno stłuczenia i obrażenia), więc jest tutaj niezgodność. Liczba w ten sposób otrzymanych obrażeń (z zamiany ze stłuczeń) nie może oznaczać śmierci ofiary (jeżeli jest to bohater, który ma życie do -10). Surprised

P.S. Teraz tak pomyślałem, że mogłem coś pokręcić, więc chciałbym się upewnić na przykładzie:
Jeżeli BG ma 10 PW (czyli, aż do -10) i dostanie 10 stłuczeń to mdleje. Czy od tej pory naliczają mu się obrażenia (te na minusie), czy dalej stłuczenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 9:16, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Jak dla mnie od stłuczeń nie można zginąć (chyba, że ktoś zastosuje dobijanie). Jak padasz od nich nieprzytomny, nie tracisz juz więcej.

OC: Zasady są zawsze takie same. ST nie zależy od czaru. Patrz----> PG
ST: St też jest zawsze takie samo, jeśli inaczej nie zaznaczono. Jednak Nie piszę się Rzut Obronny: tak, wola neguje, tylko : Rzut Obronny: Wola neguje]
Przy rzucie obronnym, czemu podałeś intelekt? To zamierzone, czy błąd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avathav
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świątynia Zła Profesja: Stalowy Dręczyciel (15 poziom) Rasa: licz

PostWysłany: Nie 13:15, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Czyli jakie wpisać ST rzuty obronnego? Już się pogubiłem Razz

Załóżmy, ze istota ma 15 pw i 20 stłuczeń, czyli jest nieprzytomna. Po rzuceniu na nią tego czaru, znikają jej stłuczenia i ma -5 pw, bo 15-20= -5. Jeśli zaś ma 15 pw i 10 stłuczeń, jej pw redukuje się do 5, bo 15-10= 5. Jaśniutkie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 15:17, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Mam małe zarzucenie, doczytałem się w PG, że rzut na OC wykonuje gracz, a nie jak zasugerował Avathav - rzucający zaklęcie, czy owy czar się uda. Więc jest to pewien rzut obronny, według mnie niepotrzebne są dwa. Ale cóż, jak tak ma być...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avathav
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świątynia Zła Profesja: Stalowy Dręczyciel (15 poziom) Rasa: licz

PostWysłany: Nie 15:42, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Ale polega na tym samym. Słowem, czarujący nie próbuje przełamać odporności, a istota na którą czar jest rzucany próbuje go odeprzeć ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:07, 29 Wrz 2007    Temat postu:

To tak:
ST rzutu oberonengo się nie podaje. Ono zależy od:
- poziomu czaru
Cytat:
Cza/Zak 4, Kap [Zło] 5

- atrybutu kluczowego
- innych modyfikatorów, jak zogniskowanie czaru

Dziwna dyskusja, bo wiedza zdaje się być elementarna.

Jeżeli chcesz zmodyfikować ST tego czaru robisz to w następujący sposób:
Zmieniasz na: Rzut Obronny: Wola neguje (patrz opis)
Do opisu dodajesz: "Rzut obronny wykonuje się z karą x".
Jednak nie należy tego nadużywać i raczej stosować tylko w uzasadanionych przypadkach, lub warunkach.

Co do meritum czaru:
Takiego jeszcze nie ma. Poziom zdaje się być nie najgorszy, w końcu wstrzymanie osoby też jest pośrednio zabójczym czarem, a na niższym poziomie.
Ja bym wprowadził następujące zmiany:
Szkoła magii: Nekromacja
Określnik zło przerzucone za nazwę szkoły magii powinno być, ale ja bym skasował.
Należy dodać opis, jak czar działa.
Rzut Obronny: Wytrwałość neguje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin