Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Mroźne powietrze i Mroźny wiatr

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 0:20, 31 Sie 2010    Temat postu: [3.0] Mroźne powietrze i Mroźny wiatr

Mroźne powietrze
Wywołanie [zimno]
Poziom: Czar/Zak 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5m/2 poziomy)
Cel: Jedno stworzenie
Czas trwania: 1 runda
Rzut obronny: Wytrwałość częściowo neguje
OC: Tak

Czar sprawia, że cel zostaje otoczony przez lodowane powietrze i resublimującą parę wodną. Podmiot czaru otrzymuje 1k6 obrażeń od zimna na 2 poziomy (maksymalnie 10k6) i zostaje unieruchomiony na jedną rundę. Udany rzut obronny sprawia, że otrzymuje połowę obrażeń i nie zostaje unieruchomiony.

Komponent materialny: kilka kropel wody


Mroźny wiatr
Wywołanie [zimno]
Poziom: Czar/Zak 8
Komponenty: W, S, M, K
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: 9 m
Efekt: Podmuch mroźnego wiatru emanujący od ciebie do granic zasięgu
Czas trwania: Nie dłużej niż koncentracja (1 runda/2 poziomy)
Rzut obronny: Wytrwałość częściowo neguje
OC: Tak

Przywołujesz mroźny wiatr z resublimującą parą wodną. W każdej rundzie znajdowania się na obszarze działania czaru każda istota pada ofiarą efektu analogicznego do mroźnego powietrza.

Komponent materialny: kilka kropel wody
Kondensator: szklana kula


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Wto 11:30, 31 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:49, 31 Sie 2010    Temat postu:

Nie powinien być Mroźny wiatr zamiast Mroźny wiaty?

Oba czary moim zdaniem są dobre, z tym że w przypadku drugiego można by napisać w efekcie o stożku rozchodzącym się od dłoni czarującego do końca zasięgu (nie wiem czy taka jest koncepcja ale tak wyobrażam sobie ten czar).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:35, 31 Sie 2010    Temat postu:

Fajne czary, ale czy w przypadku mroźnego wiatru mag też podlega zamarzaniu?
Szklana kula - chodzi o zwykłą szklana kulę, czy o magiczny przedmiot taki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:35, 31 Sie 2010    Temat postu:

Zdecydowanie za wysokie poziomy. Proponuję zmniejszyć poziom każdego czaru o 1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:18, 31 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Zdecydowanie za wysokie poziomy. Proponuję zmniejszyć poziom każdego czaru o 1.

Pierwszy czar, a kula ognia:
Zalety:
1. Rzut obronny na wytrwałość (skuteczne również na łotrzyków)
2. Czar ma dwa efekty, przez co nie tak łatwo zastosować magię defensywną (przed unieruchomieniem chroni tylko swoboda ruchów i działą również na nieumarłych oraz rośliny)
Wady:
1. Bliski zasięg
2. Nie obszarowe (co nie zawsze jest wadą)
3. Na niskich poziomach mniejsze obrażenia.

Cytat:
Fajne czary, ale czy w przypadku mroźnego wiatru mag też podlega zamarzaniu?

Nie.
Cytat:
Szklana kula - chodzi o zwykłą szklana kulę, czy o magiczny przedmiot taki?

Zwykłą.

Cytat:
Nie powinien być Mroźny wiatr zamiast Mroźny wiaty?

Zmieniłem.

Cytat:
z tym że w przypadku drugiego można by napisać w efekcie o stożku rozchodzącym się od dłoni czarującego do końca zasięgu (nie wiem czy taka jest koncepcja ale tak wyobrażam sobie ten czar).

Hm... Raczej miałem na myśli emanacje od czarującego o promieni 9m (obszar - kula o promieniu 9m z magiem w środku).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:54, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:
Pierwszy czar, a kula ognia:
Zalety:
1. Rzut obronny na wytrwałość (skuteczne również na łotrzyków)
2. Czar ma dwa efekty, przez co nie tak łatwo zastosować magię defensywną (przed unieruchomieniem chroni tylko swoboda ruchów i działą również na nieumarłych oraz rośliny)
Wady:
1. Bliski zasięg
2. Nie obszarowe (co nie zawsze jest wadą)
3. Na niskich poziomach mniejsze obrażenia.


Zalety:
1. Od kiedy najwyższy rzut obronny wśród potworów ma być zaletą?
2. Nie rozumiem tej zalety.
Wady:
1. Ano kula ognia ma największy zasięg
2. Tylko jedna istota, kula ognia może obejmować 20, co praktycznie zawsze jest wadą
3. Niższe... Na 10 poziomie zadaje aż 5k6 obrażeń, gdy kula ognia zadaje 10k6

Podsumowując. Czar ma mniejszy zasięg, działa na tylko 1 osobę, ma o połowę mniejsze obrażenia, działa na najgorszy możliwy rzut obronny(jeżeli mówimy o potworach, bo u nich to jest najwyższy rzut), ale unieruchamia na 1 rundę... Zdecydowanie nie zasługuje na 4 poziom czaru, skoro w każdym aspekcie jest gorszy od słabej kuli ognia i ma tylko jedną zaletę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:36, 15 Wrz 2010    Temat postu:

Unieruchomienie trzeba doprecyzować mechanicznie:
1. Nie ma nic o odpornościach, więc w obecnej wersji wszystkie odporności działają.
2. To działa jak oplątanie, paraliż, wstrzymanie, czy jeszcze inaczej?

Nie chodzi o to, że rzut obronny potworów, lecz o to, że typowym RO na obrażenia i unieruchomienie jest refleks/wola.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 16:44, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin