|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lord Xan
Generał Podziemi
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Barlinek/Poznań
|
Wysłany: Sob 17:58, 16 Paź 2010 Temat postu: [3.5] Czarna zbroja |
|
|
Czarna zbroja
Przemiany i Przywoływanie [Przyzywanie]
Poziom: Cza/Zak 3
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas działania: 5 rund + 1 runda/poziom
Zaklęcie to przywołuje na ciebie mistrzowsko wykonaną pełną zbroję płytową i mistrzowsko wykonaną stalową tarczę, a także mistrzowsko wykonany buzdygan, w których to jesteś biegły. Przedmioty te otrzymują premię z usprawnienia w wysokości +1/4 poziomy czarującego. Twoja bazowa premia do ataku rośnie do 3/4 twojego poziomu (jak u kapłana). Czar zapewnia również premię z usprawnienia +4 do Siły oraz 1 premiowy punkt wytrzymałości na poziom czarującego. Na czas trwania zaklęcia tracisz także zdolność rzucania czarów wraz ze zdolnością wykorzystywania przedmiotów ukończenie i aktywowania zaklęcia - tak jakby nie znajdowały się już one na twojej liście klasowej. Przyzwane przedmioty zastępuje te, które aktualnie na sobie nosisz - każdy przedmiot, który nie mógłby być założony, trafia do międzywymiarowej przestrzeni. Po zakończeniu zaklęcia jesteś zmęczony, wszystkie przywołane przedmioty znikają, a te, które miałeś na sobie wcześniej, wracają na swoje miejsce.
Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Pon 8:37, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:34, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Transformacja Tensera w słabszej wersji. :) Z drugiej strony na 5-tym poziomie zyskujemy nagle +8 KP, co ma dość istotne zastosowanie defensywne. Mimo wszystko dla czarodzieja jako czar 3-ciego poziomu nie jest zbyt silny.
Problemem są natomiast dalsze implikacje... Zauważ, że jako zaklęcie 3-ciego poziomu możemy stworzyć eliksir czarnej zbroi. Ponieważ uzyskane premie zależą od poziomu twórcy, to eliksir (kosztujący co prawda 3000sz) dają gołemu wojownikowi pancerz i tarczę na +5, czyli +20 KP, do tego taki sam buzdygan, czyli wraz ze zwiększoną siłą +7 trafień i obrażeń, oraz przebijanie maksymalnej redukcji. No i premiowe 20 punktów wytrzymałości.
Popatrzmy teraz na kapłana. Zwłaszcza na takiego z domeną czaru, który będzie rzucał to zaklęcie ze zwoju...
Jeden czar 3-cio poziomowy jest dla nas substytutem:
- magicznego ornatu x2
- większej magicznej broni
- byczej siły
- no i do tego premiowe PW
Zatem niestety, mimo, że dla samego czarodzieja zaklęcie nie jest zbyt silne, to innym postaciom daje zdecydowanie za dużo...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 19:41, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym zwiększył poziom do 4.
Czar wyjątkowo przydatny gdy już brakuje nam komórek
Zwiększenie do 4 poziomu uniemożliwi stworzenie go jako eliksiru:)
Zmieniłbym +4s, +1pw/poz czar na +4s, +4bd, -2kp i berserkerski szał. Taki jak przy transformacji.
Boski, nie uważasz, że kapłan raczej niechętnie rozstawałby się z zaklęciami?:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lord Xan
Generał Podziemi
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Barlinek/Poznań
|
Wysłany: Sob 20:48, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No cóż, w tym zaklęciu bynajmniej nie chodzi o szał ogarniający umysł. Podbicie do poziomu 4. dla wyeliminowania możliwości tworzenia eliksiru jest bezcelowe - nie da się tworzyć eliksirów i olejków z czarów o zasięgu osobistym i celu "ty". Przynajmniej żadnego takiego nie widziałem. W takim, razie, czy ten czar jest wyważony? No i oczywiście czekam na lepszą nazwę :)
Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Sob 20:56, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 0:08, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Lord Xan napisał: | nie da się tworzyć eliksirów i olejków z czarów o zasięgu osobistym i celu "ty" |
Bardzo możliwe, że masz rację, aczkolwiek jakby ktoś znalazł jakiś fragment na potwierdzenie tego byłbym wdzięczny.
Jednak nadal nie wykluczamy rzucanie tego czaru ze zwoju, czyli kapłan z domeną czaru, czy jakakolwiek postać choć z jednym poziomem czarodzieja / zaklinacza będzie w stanie to rzucić...
Arvelus napisał: | Boski, nie uważasz, że kapłan raczej niechętnie rozstawałby się z zaklęciami?:) |
Na pewno zrobi to chętniej niż czarodziej. Jakaś regeneracja, czarna zbroja i jest w pełni gotowy do walki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 15:03, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Na pewno zrobi to chętniej niż czarodziej |
Ale też znacznie mniej zyska:)
Kapłan będzie miał swoją zbroję (choćby średnią), swoją tarczę, swoją broń oraz swój bazowy atak.
Czarodziej otrzyma na 20 poziomie +5 trafienie, +20kp oraz buzdygan+5 (plus biegłości)
Kapłan nastawiony na walkę prawdopodobnie będzie miał już biegłość w ciężkim pancerzu, własną pełną płytę +5, własny buzdygan+5, nie zyska ataku, bla, bla, bla... Cóż... na 20 poziomie ten czar będzie już bezużyteczny dla kapłana-.-"
Ale czar jest 3poziomu, czyli dla czarujących 5go.
Mag zyska +1 traf, +13kp i buzdygan+1
Kapłan zwiększy swoje kp prawdopodobnie o jakieś 3, jeśli może używać pełnej płyty to nie zwiększy.
Na 5 poziomie ma się 9 000sz, to wystarczy na magiczny pancerz, tarczę, broń i wiele więcej.
Choć rzeczywiście jest problem jak ktoś kupi ten na 20 poziomie czarującego...
Ale przecież podobnie jest z innymi zaklęciami. Czarodziej na 10poziomie może posłać kulę ognistą zadającą 10k6 obrażeń.
Albo lepiej, zmaksymilizowaną kulę ognistą zadającą 60 obrażeń (która z łatwością zabije tego wojownika/kapłana). Sądzę, że to jest znacznie silniejsze. Tym bardziej, że ta zmaksymilizowana kula ognista nie przeszkadza nam rzucić unieruchomienia osoby.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 17:43, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dodaj znacznik edycji.
Boski napisał: | Bardzo możliwe, że masz rację, aczkolwiek jakby ktoś znalazł jakiś fragment na potwierdzenie tego byłbym wdzięczny. |
Poszukałem i [link widoczny dla zalogowanych].
Wyjaśnienie zasad na stronie Wizards.com napisał: | The spell stored in the potion or oil must have a target entry in its spell description (see Reading Spell descriptions) and be a spell that the caster can target upon herself or upon an object she touches. A spell with a personal range cannot be made into a potion or oil, and neither can a spell with an area or effect entry.
|
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 19:04, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:37, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Czy nie lepiej na tej bazie stworzyć prostsze i słabsze zaklęcie, które da postaci biegłość oraz wyposaży w pancerz, tarczę i broń? Coś jakby "BUM, jestem czołgiem".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lord Xan
Generał Podziemi
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Barlinek/Poznań
|
Wysłany: Pią 21:41, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Czemu nie? Śmiało, tutaj wszyscy dzielimy się swoimi pomysłami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:35, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Uzbrojenie (BUM! jestem czołgiem)
Przywoływanie
Poziom: Cza/Zak 2
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas działania: minuta/poziom
Czar powołuje do istnienia pełną zbroję płytową oraz dużą stalową tarczę mistrzowsko wykonane o imponującym wyglądzie wprost na Tobie. Na czas trwania czaru zyskujesz biegłości w używaniu tych rzeczy na czas trwania czaru. Za zakończeniu zaklęcia przedmioty znikają.
Komponent materialny: mała sztabka stali.
Oto moja wersja tego czaru. Zamieszczam go w tym temacie dla porównania z poprzednim pomysłem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|