Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Pozbawienie oręża
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 0:02, 03 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
1 swift action


Skoro jest to do KŚ jestem przeciwny użyciu tworu tego typu, jeżeli nie można znaleźć go w polskich podręcznikach (a nie znalazłem nic pasującego w SRD PL) - będzie utrudnieniem. Skoro już i tak nie możemy wykroczyć poza SRD, niech podręcznik będzie prosty w obsłudze dla każdego.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 0:04, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 13:20, 03 Cze 2009    Temat postu:

No właśnie spodziewałem się, że 1 swift action w przypadku KŚ może nie przejść. Choć muszę przyznać Kamulcu, że trochę czarów i mocy psionicznych w 3.5 ma czas rzucania 1 swift/immediate action.

Ale z drugiej strony Suldarr w "Niewidzialnej drodze" użył określenia swift action (w opisie mocy Zasięg), a to także był podręcznik fanowski; czyli coś jak KŚ. Czy jest to możliwe, aby w KŚ dodać ramkę opisującą zasadę działania swift action i immediate action? Bo nie będę ukrywał, ale do czarów w 3.5 to tego typu akcje bardzo się przydają.
_______________________________________________________________
Znalazłem wyjaśnienia [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] action na stronie wizardsów. Czyli jednak można z tego korzystać.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Śro 13:30, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:11, 03 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
Suldarr w "Niewidzialnej drodze" użył określenia swift action

Niewidzialna droga jest przeznaczona do użytko wraz z anglojęzycznymi podręcznikami - psioniki do 3.5 po polsku nie ma i nie będzie.

Cytat:
Czy jest to możliwe, aby w KŚ dodać ramkę opisującą zasadę działania swift action i immediate action?

Nie można kopiować treści SRD i wklejać do podręczników. Z drugiej strony właściwie można samemu stworzyć pojęcie odpowiadające przyspieszonemu zaklęciu oraz darmowej akcji wraz z obwarowaniami spadającego piórka. Jednocześnie oznaczałoby to, iż w podręczniku wprowadzamy nowe określenia. Pomyślę i może coś zaproponuję (ale nie w tym temacie) - na razie wyjdźmy z założenia, że się nie da.

Wyjaśnienie switf action widziałem w SRD. Problem w tym, że w polskim zostało "wycięte" - w podręcznikach zapewne też. Podsumowując:
Skoro nie można używać i tak dodatków, to zróbmy podręcznik tak, by posiadacz polskiej podstawki mógł go użyć.

W polskiej wersji wygląda to tak (na przykładzie spadającego piórka):
swift action:
Cytat:
Rzucenie spadającego piórka to akcja darmowa, tak jak rzucenie przyspieszonego czaru, i wlicza się ono do normalnego ograniczenia jednego przyspieszonego zaklęcia na rundę.


Po dodaniu tego fragmentu:
Cytat:
Możesz rzucić niniejszy czar nawet nie w swojej turze.

uzyskujemy immediate action.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 14:18, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 21:24, 03 Cze 2009    Temat postu:

Zgodnie z zaleceniami, skasowałem wpis o czasie rzucania 1 swift action. W zamian za to wprowadziłem wpis o akcji darmowej.

Czy uważasz, że rzucenie tego czaru jako akcję darmową powinno się wprowadzić w 3.0?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:48, 03 Cze 2009    Temat postu:

Uważam, że zarówno w 3.0, jak i 3.5 (choć tu nie jestem specjalistą) czas rzucania powinien wynosić jedną akcję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 18:39, 04 Cze 2009    Temat postu:

W 3.0 to i owszem, bo rzucanie czarów tam wynosiło minimalnie 1 akcję. Jednak inaczej sytuacja wygląda w 3.5, gdzie wprowadzono takie czasy rzucania jak swift i immediate action. Zostały one wybrane do czarów sytuacyjnych, po których rzuceniu czarujący miał okazję do natychmiastowej akcji. Przykładowo są czary np. dla skrytobójcy, po których rzuceniu ma on okazję do wykonania np. natychmiastowego ukradkowego ataku ("Vital Strike" z Complete Mage), śmiertelnego ataku ("Deathsight" z Complete Mage) czy zadania krwawiących ran ("Bloodletting", także z Complete Mage). Chciałbym podkreślić, że ten czar jest również takim "sytuacyjnym", gdyż przy takim czasie rzucania będzie on zezwalał na natychmiastowe wykonanie akcji po rozbrojeniu przeciwnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:27, 04 Cze 2009    Temat postu:

Tak samo jest ze spadaniem jak piórko. Nie widzę powodu, dla którego w 3.0 miałoby być co innego zbalanoswane w tym kontekście, niż 3.5.
Jeżeli ktoś chce wykonać zaraz akcje, niech użyje przyspieszenia czaru. Możesz też po prostu "wbudować" ją w to zaklęcie poprzez podniesienie komórki czaru o 4, choć nie wydaje mi się, by był to dobry pomysł.

Ad. poniższego:
To teraz czar jest za silny. Zresztą KŚ jest do obu edycji.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 19:34, 04 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 19:31, 04 Cze 2009    Temat postu:

Nie ma sensu wbudowywać przyspieszenia podnosząc poziom o 4. Chciałbym zwrócić Twoją uwagę na fakt, że czary które wymieniłem powyżej są niskopoziomowe (1 - 4) i pomimo tego są rzucane w akcji darmowej.

W obliczu takiej sytuacji, zmieniam system (w jakim ma być użyty czar) na 3.5.

Ad. powyższego
Dlatego zwiększyłem poziom o 1. Teraz jako czar 3 poziomowy powinno być ok.

Wiem, że KŚ jest do obu edycji. Jednak dwie wersje czaru rozpisane na oba systemy różniłyby się między sobą, czyniąc ten czar mało opłacalnym do użycia w 3.0. Zauważ, że takie czasy rzucania jak swift action są niedopuszczalne w środowisku 3.0, zaś w 3.5 są całkiem popularne (np. w Spell Compedium lub w psionice).

Co do obu edycji 3.0 i 3.5: z perspektywy czasu (ostatnio trochę lepiej poznałem mechanikę 3.5) naprawdę stwierdzam, że nie opłaca się tworzyć do 3.0. Jak to powiedział mój znajomy ze środowiska DD "3.5 to właściwie errata do 3.0".


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Nie 23:22, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 21:15, 21 Cze 2009    Temat postu:

Przy obecnym opisie nie bardzo pasuje szkoła przemian. Skasuj wzmiankę o cienkim niebieskim promieniu i niech będzie to coś w stylu telekinetycznego pchnięcia (wtedy zostaw przemiany), albo zmień szkołę na hmm...w sumie to chyba wywoływanie by pasowało.

Po za tym to nie mam żadnych zastrzeżeń, dobra, przydatna praca która z pewnością przyda się wielu graczom (bądź MG ^^).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 21:13, 12 Lip 2009    Temat postu:

Zmieniłem szkołę na wywoływanie.

Do II etapu głosowania jeszcze nie daję, bo muszę jeszcze przetestować ten czar w praktyce. Ponadto chcę, żeby krytycy w końcu powiedzieli mi, że nie ma żadnych zarzutów :)
_______________________________________________________________

Kamulec stwierdził, że ten czar jest za mocny (chodzi tu głównie o czas rzucania). Jednak jestem innego zdania. Chciałbym poprosić wszystkich krytyków siedzących w 3.5, żeby wypowiedzieli się w tej kwestii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:03, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Jeżeli już sprawdziłeś ten czar samemu i nie okazał się za silny to zostaw tak jak jest. Radzę się jednak zastanowić czy czar jest rzeczywiście "sytuacyjny". Co może zrobić mag po jego rzuceniu? Cokolwiek, prawda? W przypadku przytoczonych przez Ciebie zaklęć nie ma się takiej swobody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 23:09, 06 Wrz 2009    Temat postu:

Fakt - najwyraźniej określenie "sytuacyjny" nie pasuje do tego czaru.

Ale wracając do tematu: no nie, ten czar nie jest przegięty. Potrafi zaleźć za skórę zarówno graczom, jak i MG Very Happy

Są jeszcze jakieś uwagi co do niego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:30, 08 Lis 2009    Temat postu:

Skoro czar zajmuje akcję darmową należy go liczyć jako zaklęcie przyspieszone - prawie, gdyż w praktyce jest lepsze, pozwalając na rzucenie zaklęcia postaci nie posiadającej atutu przyspieszenie czaru.

Załóżmy, że omawiamy dwie postacie: Czarodzieja z tym zaklęciem i czarodzieja z atutem przyspieszenie czaru bez tego zaklęcia. Powiedz mi proszę, jakie to zaklęcie przyspieszone opłaca się przygotować (już poświęciwszy atut) w komórce 3. poziomu?
Nie ma takiego zaklęcia.

Czyli:
Zaklęcie to jest lepsze, niż zaklęcie przyspieszone, gdyż nie wymaga atutu (postać mająca atut wybierze inne zaklęcie, więc nie mów, że to bez znaczenia). Czyli poziom zaklęcia powinien być liczony na zasadzie:
Moc zaklęcia + zysk za brak konieczności brania atutu + 4.

Podsumowując: Należy ustalić, jaką siłę ma to zaklęcie, a na pewno nie jest ono słabsze od czarów poziomu 0.

Przy okazji widzę niedopracowanie - nie podajesz co się stanie, gdy czar trafi w coś, co nie jest orężem.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 16:32, 08 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin