|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 21:43, 15 Paź 2010 Temat postu: 3 moce broni [3.0] |
|
|
Półwaga
Magia sprawia, że właściciel odczuwa oręż jako lżejszy niż jest on w rzeczywistości.
Na potrzeby mechaniki broń jest uznawana za mniejszą o 1 rozmiar
Poz czarującego:7 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +1
Rozrost
Tą mocą nasącza się broń miotaną. Pocisk podczas lotu rośnie do podwójnych rozmiarów, naturalnie powodując większe obrażenia. Obrarzenia wzrastają o jedną kategorię
Poz czarującego:7 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +1
Półtaniec
Ta broń (do walki wręcz) składa się z trzech elementów. Rękojeści, ostrza, bądź obuchu i magicznego kryształu łączącego to w całość. Elementy mogą się od siebie oddalać zgodnie z wolą właściciela (kryształ zawsze jest dokładnie pomiędzy). Taka broń zwiększa zasięg ataku właściciela o 1,5m
Poz czarującego:10 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +2
Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 17:01, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:23, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Arvelusie ... to na prawdę nie jest wiele tekstu, możesz to skopiować bezpośrednio bez odwołania do google.docs.
Półwaga - po co? Monkey grip + ta Twoja półwaga i niziołek biega z dwoma wielkimi mieczami i zadaje parę pkt obrażeń więcej. Mechanicznie nie widzę zastrzeżeń, jednak na logikę jest to już przegięcie. Nie zabijajmy resztek realizmu w D&D...
Rozrost. Fizyczny bubel. Jeśli lecące ciało nagle zwiększy swój rozmiar ciężar itd, to nie ma szansy, żeby doleciało tam gdzie rzucający sobie tego życzył... Oczywiście możemy bawić się w "magię" i te sprawy, ale znowu bardzo na tym ucierpi realizm. A szkoda, bo niewiele z niego już zostało...
Półtaniec. Pomysł w miarę oryginalny, wizja niby dobra, ale teraz mechanicznie mi się to nie podoba... Broń o zasięgu ... 6 metrów? Zmysł walki i wyprowadzamy 5 ataków okazyjnych na rundę... Możliwość takiej manipulacji zasięgiem wywraca nam do góry nogami zasady battlefield control. Wprowadzenie takiej mocy może okazać się bardzo niebezpieczne...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 0:16, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
W zasadzie masz rację co do tekstu.
Wystarczy monkey grip i człowiek lata z dwoma dwuręcznymi mieczami. Ten atut to kpina. Półwaga to ukłon w stronę tych efekciarskich co lubią walczyć wielgachnymi brońmi. Nie łączę tego z tym atutem, bo nie uznaję tego atutu. A dwa długie miecze już nie wyglądają tak źle:)
Rozrost. Fizycznym bublem jest sama idea rozrostu;]
Prawo zachowania masy zostaje potwornie pogwałcone. Ale przyjmując, że zachowa swoją prędkość będzie lecieć tam gdzie trza, a nie ma fizycznych podstaw by sądzić, że by nie zachowało bo nie ma fizycznych podstaw by ciało w ogóle miało prawo nagle urosnąć:)
Półtaniec... swoją drogą z długą włócznią rzeczywiście czyni to problem-.-"
3 ataki okazyjne przeciwko szarżującemu przeciwnikowi... paskudztwo.
Jak na razie przychodzi mi ograniczenie, że nie tyczy się broni kłutych... Pomyślę jeszcze nad tym
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:32, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Wystarczy monkey grip i człowiek lata z dwoma dwuręcznymi mieczami. |
:O
Jakim cudem to robi?
Cytat: | Nie łączę tego z tym atutem, bo nie uznaję tego atutu. |
A czemu nie? Ja tylko sobie podwyższyłem wymagania siły o 4, do 17.
Postać odpowiedniej siły i wzrostu na pewno powinna móc korzystać z karami z większej broni.
Półtaniec? :O Przepak jak nic.
Odpowiednie połączenie atutów i czarów pozwala nam na atak w zasięgu 24 metrów, na 7 poziomie. Duży psychowojownik z dowolną bronią z zasięgiem, potraktowany mocą expansion (rozrost). Można dodać do tego albo monkey grip (żelazny chwyt), lub broń z mocą półwagi.
Jak to robimy? Zaczynając z rozmiarem duży (za +1, lub +2 LA), mamy zasięg 3 metrów. Kolczasty łańcuch, lub inna broń z zasięgiem, zwiększają ten zasięg dwukrotnie, do 6 metrów. Moc rozrost, połączona z atutem overchannel zwiększa nasz rozmiar do rozmiaru gargantuan (nie znam tłumaczenia) podnosi nas zasięg do 6 metrów. Mnożymy to razy dwa (broń z zasięgiem) i mamy 12 metrów. Dodajemy do tego moc półtaniec, która zwiększa nasz zasięg do 24 metrów.
Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Sob 9:33, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laveris de Navarro
Początkujący
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Józefosław k/Piaseczna
|
Wysłany: Sob 10:48, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | :O
Jakim cudem to robi? |
To nie problem. Dajesz "Zelazny Chwyt" (Monkey Grip) na miecz dwuręczny i jedziesz. Oczywiście nie zapominamy o atutach pod walkę dwoma orężami. W zasadzie i bez tego (sam atut o biegłości egzotycznej) można latać z dwoma półtorakami w 3.5 (w 3.0 w sumie także, ale strata dodatkowego atutu na samą walkę dwoma brońmi powoduje że raczej się nie opłaca).
Dzięki "Półwadze" to wtedy (w 3.0) można latać z mieczem dwuręcznym zadającym 2k8 obrażeń bazowo, zaś w 3.5 zadającym 3k6 obrażeń. Bez czarów typu Powiększenie Osoby, czyli dość mocny efekt jak na ekwiwalent usprawnienia +1. Dałbym "+2" i będzie dobrze.
Półtaniec by uszedł, gdyby był rozwinięciem epickim, ewentualnie jako ekwiwalent usprawnienia +5. Inaczej jest za mocny (już powiększenie zasięgu o 1,5 metra to sporo).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 17:11, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dzięki "Półwadze" to wtedy (w 3.0) można latać z mieczem dwuręcznym zadającym 2k8 obrażeń bazowo, zaś w 3.5 zadającym 3k6 obrażeń. Bez czarów typu Powiększenie Osoby, czyli dość mocny efekt jak na ekwiwalent usprawnienia +1. Dałbym "+2" i będzie dobrze. |
W przypadku który podałeś średnie obrażenia zwiększają się o 2 (ognista broń daje średnio +3,5obr). Zamiast tego można umagicznić broń o kolejne +1. Da to nam +1 obr +1 trafienie.
Półwaga mechanicznie to słaba zdolność, nawet jak jest +1:)
Przy +2 branie jej będzie absolutnie nieopłacalne.
Swoją drogą lepiej użyć tego na wielkim mieczu by używać go jednorącz. To nam da średnio +3,5obr, a więc tak jak ognistość, z tym, że te podlegają redukcji obrażeń
Półtaniec zmieniłem, że daje +1,5m i zwiększyłem do +2
Zwiększenie zasięgu broni przede wszystkim możliwość wykonania okazyjnego ataku przeciw szarżującemu przeciwnikowi.
To przydatne, ale tylko w pierwszej rundzie walki. W zamian za to nie zyskuje się premii +2 do trafienia i obrażeń oraz jest duża szansa, że przez to nie przebijemy RO przeciwnika.
Wydaje mi się, że +2 jest ok.
A gdy ktoś jest większy to różnica 12 a 13,5m jest niewielka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:12, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Półtaniec to nie tylko zwiększenie zasięgu broni, ale zmodyfikowanie zasięgu. Zauważ, że długi miecz jest bronią jednoręczną i atakujesz nim przeciwników w zasięgu 1,5 metra. Długa włócznia natomiast wymaga dwóch rąk i ma zasięg 3 metrów. Jednak nie możesz atakować nią wroga, który stoi tuż obok Ciebie. Moc półtańca znosi to ograniczenie, bo możesz atakować zarówno przeciwnika oddalonego o 1,5 metra jak i 3 metry od Ciebie.
Zasięg broni jest przydatny przez całą walkę, zwłaszcza jeśli specjalizujesz się w kontrolowaniu pola bitwy.
Osobiście jestem przeciwny wprowadzaniu umagicznienia, które w ten sposób manipuluje zasięgiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 19:56, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Półtaniec nie pozwala włóczni atakować kolesia co stoi obok Ciebie. Pozwala zaatakować przeciwnika oddalonego o 3m i o 4,5, ale ten co stoi obok wciąż jest nietykalny
Ale dawno nie siedziałem w D&D więc moja opinia chyba nie jest zbyt wiarygodna-.-"
A co myślą o tym inni?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 23:49, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko, że my nie dyskutujemy o zwiększeniu zasięgu włóczni (bo to aż tak nie boli) co o zwiększeniu zasięgu zwykłego miecza. Wtedy wojownik będzie mógł ranić zarówno przeciwnika koło siebie, jak i tych w odległości 3 metrów od niego i w tym jest problem. Standardowo bowiem wybranie broni o zwiększonym zasięgu uniemożliwia atakowanie istoty obok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 14:33, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No i taka właśnie jest wizja tej mocy.
To nie robi aż takiej różnicy. W zasadzie jest przydatne przy otrzymywaniu szarży, szarży na włócznika (nie otrzymuje ataku okazyjnego), oraz gdy przeciwnik jest oddalony od nas o 2 pola, wtedy dzięki temu wykonany pełen atak, zamiast jednego. Ale poza tym nie widzę wielkich możliwości tej mocy.
A otrzymanie +2 trafienie, +2 obrażenia i przebicia RO o 2 większego (analogiczne do atutu epickiego) jednak jest dosyć przydatne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|