Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

3 moce broni [3.0]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 21:43, 15 Paź 2010    Temat postu: 3 moce broni [3.0]

Półwaga
Magia sprawia, że właściciel odczuwa oręż jako lżejszy niż jest on w rzeczywistości.
Na potrzeby mechaniki broń jest uznawana za mniejszą o 1 rozmiar
Poz czarującego:7 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +1

Rozrost
Tą mocą nasącza się broń miotaną. Pocisk podczas lotu rośnie do podwójnych rozmiarów, naturalnie powodując większe obrażenia. Obrarzenia wzrastają o jedną kategorię
Poz czarującego:7 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +1

Półtaniec
Ta broń (do walki wręcz) składa się z trzech elementów. Rękojeści, ostrza, bądź obuchu i magicznego kryształu łączącego to w całość. Elementy mogą się od siebie oddalać zgodnie z wolą właściciela (kryształ zawsze jest dokładnie pomiędzy). Taka broń zwiększa zasięg ataku właściciela o 1,5m
Poz czarującego:10 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +2


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 17:01, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:23, 15 Paź 2010    Temat postu:

Arvelusie ... to na prawdę nie jest wiele tekstu, możesz to skopiować bezpośrednio bez odwołania do google.docs.

Półwaga - po co? Monkey grip + ta Twoja półwaga i niziołek biega z dwoma wielkimi mieczami i zadaje parę pkt obrażeń więcej. Mechanicznie nie widzę zastrzeżeń, jednak na logikę jest to już przegięcie. Nie zabijajmy resztek realizmu w D&D...

Rozrost. Fizyczny bubel. Jeśli lecące ciało nagle zwiększy swój rozmiar ciężar itd, to nie ma szansy, żeby doleciało tam gdzie rzucający sobie tego życzył... Oczywiście możemy bawić się w "magię" i te sprawy, ale znowu bardzo na tym ucierpi realizm. A szkoda, bo niewiele z niego już zostało...

Półtaniec. Pomysł w miarę oryginalny, wizja niby dobra, ale teraz mechanicznie mi się to nie podoba... Broń o zasięgu ... 6 metrów? Zmysł walki i wyprowadzamy 5 ataków okazyjnych na rundę... Możliwość takiej manipulacji zasięgiem wywraca nam do góry nogami zasady battlefield control. Wprowadzenie takiej mocy może okazać się bardzo niebezpieczne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 0:16, 16 Paź 2010    Temat postu:

W zasadzie masz rację co do tekstu.

Wystarczy monkey grip i człowiek lata z dwoma dwuręcznymi mieczami. Ten atut to kpina. Półwaga to ukłon w stronę tych efekciarskich co lubią walczyć wielgachnymi brońmi. Nie łączę tego z tym atutem, bo nie uznaję tego atutu. A dwa długie miecze już nie wyglądają tak źle:)

Rozrost. Fizycznym bublem jest sama idea rozrostu;]
Prawo zachowania masy zostaje potwornie pogwałcone. Ale przyjmując, że zachowa swoją prędkość będzie lecieć tam gdzie trza, a nie ma fizycznych podstaw by sądzić, że by nie zachowało bo nie ma fizycznych podstaw by ciało w ogóle miało prawo nagle urosnąć:)

Półtaniec... swoją drogą z długą włócznią rzeczywiście czyni to problem-.-"
3 ataki okazyjne przeciwko szarżującemu przeciwnikowi... paskudztwo.
Jak na razie przychodzi mi ograniczenie, że nie tyczy się broni kłutych... Pomyślę jeszcze nad tym
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:32, 16 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:

Wystarczy monkey grip i człowiek lata z dwoma dwuręcznymi mieczami.

:O
Jakim cudem to robi?
Cytat:
Nie łączę tego z tym atutem, bo nie uznaję tego atutu.

A czemu nie? Ja tylko sobie podwyższyłem wymagania siły o 4, do 17.
Postać odpowiedniej siły i wzrostu na pewno powinna móc korzystać z karami z większej broni.

Półtaniec? :O Przepak jak nic.
Odpowiednie połączenie atutów i czarów pozwala nam na atak w zasięgu 24 metrów, na 7 poziomie. Duży psychowojownik z dowolną bronią z zasięgiem, potraktowany mocą expansion (rozrost). Można dodać do tego albo monkey grip (żelazny chwyt), lub broń z mocą półwagi.
Jak to robimy? Zaczynając z rozmiarem duży (za +1, lub +2 LA), mamy zasięg 3 metrów. Kolczasty łańcuch, lub inna broń z zasięgiem, zwiększają ten zasięg dwukrotnie, do 6 metrów. Moc rozrost, połączona z atutem overchannel zwiększa nasz rozmiar do rozmiaru gargantuan (nie znam tłumaczenia) podnosi nas zasięg do 6 metrów. Mnożymy to razy dwa (broń z zasięgiem) i mamy 12 metrów. Dodajemy do tego moc półtaniec, która zwiększa nasz zasięg do 24 metrów.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Sob 9:33, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Sob 10:48, 16 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
:O
Jakim cudem to robi?


To nie problem. Dajesz "Zelazny Chwyt" (Monkey Grip) na miecz dwuręczny i jedziesz. Oczywiście nie zapominamy o atutach pod walkę dwoma orężami. W zasadzie i bez tego (sam atut o biegłości egzotycznej) można latać z dwoma półtorakami w 3.5 (w 3.0 w sumie także, ale strata dodatkowego atutu na samą walkę dwoma brońmi powoduje że raczej się nie opłaca).

Dzięki "Półwadze" to wtedy (w 3.0) można latać z mieczem dwuręcznym zadającym 2k8 obrażeń bazowo, zaś w 3.5 zadającym 3k6 obrażeń. Bez czarów typu Powiększenie Osoby, czyli dość mocny efekt jak na ekwiwalent usprawnienia +1. Dałbym "+2" i będzie dobrze.

Półtaniec by uszedł, gdyby był rozwinięciem epickim, ewentualnie jako ekwiwalent usprawnienia +5. Inaczej jest za mocny (już powiększenie zasięgu o 1,5 metra to sporo).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 17:11, 16 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
Dzięki "Półwadze" to wtedy (w 3.0) można latać z mieczem dwuręcznym zadającym 2k8 obrażeń bazowo, zaś w 3.5 zadającym 3k6 obrażeń. Bez czarów typu Powiększenie Osoby, czyli dość mocny efekt jak na ekwiwalent usprawnienia +1. Dałbym "+2" i będzie dobrze.

W przypadku który podałeś średnie obrażenia zwiększają się o 2 (ognista broń daje średnio +3,5obr). Zamiast tego można umagicznić broń o kolejne +1. Da to nam +1 obr +1 trafienie.
Półwaga mechanicznie to słaba zdolność, nawet jak jest +1:)
Przy +2 branie jej będzie absolutnie nieopłacalne.

Swoją drogą lepiej użyć tego na wielkim mieczu by używać go jednorącz. To nam da średnio +3,5obr, a więc tak jak ognistość, z tym, że te podlegają redukcji obrażeńRazz

Półtaniec zmieniłem, że daje +1,5m i zwiększyłem do +2
Zwiększenie zasięgu broni przede wszystkim możliwość wykonania okazyjnego ataku przeciw szarżującemu przeciwnikowi.
To przydatne, ale tylko w pierwszej rundzie walki. W zamian za to nie zyskuje się premii +2 do trafienia i obrażeń oraz jest duża szansa, że przez to nie przebijemy RO przeciwnika.
Wydaje mi się, że +2 jest ok.
A gdy ktoś jest większy to różnica 12 a 13,5m jest niewielka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:12, 16 Paź 2010    Temat postu:

Półtaniec to nie tylko zwiększenie zasięgu broni, ale zmodyfikowanie zasięgu. Zauważ, że długi miecz jest bronią jednoręczną i atakujesz nim przeciwników w zasięgu 1,5 metra. Długa włócznia natomiast wymaga dwóch rąk i ma zasięg 3 metrów. Jednak nie możesz atakować nią wroga, który stoi tuż obok Ciebie. Moc półtańca znosi to ograniczenie, bo możesz atakować zarówno przeciwnika oddalonego o 1,5 metra jak i 3 metry od Ciebie.

Zasięg broni jest przydatny przez całą walkę, zwłaszcza jeśli specjalizujesz się w kontrolowaniu pola bitwy.

Osobiście jestem przeciwny wprowadzaniu umagicznienia, które w ten sposób manipuluje zasięgiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:56, 16 Paź 2010    Temat postu:

Półtaniec nie pozwala włóczni atakować kolesia co stoi obok Ciebie. Pozwala zaatakować przeciwnika oddalonego o 3m i o 4,5, ale ten co stoi obok wciąż jest nietykalny
Ale dawno nie siedziałem w D&D więc moja opinia chyba nie jest zbyt wiarygodna-.-"
A co myślą o tym inni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:49, 16 Paź 2010    Temat postu:

Tylko, że my nie dyskutujemy o zwiększeniu zasięgu włóczni (bo to aż tak nie boli) co o zwiększeniu zasięgu zwykłego miecza. Wtedy wojownik będzie mógł ranić zarówno przeciwnika koło siebie, jak i tych w odległości 3 metrów od niego i w tym jest problem. Standardowo bowiem wybranie broni o zwiększonym zasięgu uniemożliwia atakowanie istoty obok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 14:33, 17 Paź 2010    Temat postu:

No i taka właśnie jest wizja tej mocy.
To nie robi aż takiej różnicy. W zasadzie jest przydatne przy otrzymywaniu szarży, szarży na włócznika (nie otrzymuje ataku okazyjnego), oraz gdy przeciwnik jest oddalony od nas o 2 pola, wtedy dzięki temu wykonany pełen atak, zamiast jednego. Ale poza tym nie widzę wielkich możliwości tej mocy.
A otrzymanie +2 trafienie, +2 obrażenia i przebicia RO o 2 większego (analogiczne do atutu epickiego) jednak jest dosyć przydatne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin