|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Amnezjusz
Początkujący
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Leszno
|
Wysłany: Śro 18:42, 22 Lut 2006 Temat postu: [3.0] Akolita Bólu |
|
|
,,Bez Bólów Wieloświat nie wytrzymałby dłużej niż wiatr bez powietrza w którym wieje”
- Troy Denning, Strony Bólu
Każdy z nas uważa Ból za coś innego. Bo czym tak naprawdę jest Ból. Niektórzy uważają Ból za coś przynoszące jedynie cierpienie i sprawiające, że nasza egzystencja jest jeszcze cięższa niż zwykle. Jeszcze inni mówią, że przynosi im rozkosz i radość. Nie da się jednak zaprzeczyć, że Ból stał się częścią życia każdej żyjącej istoty, towarzyszy nam od zawsze i nie można tego zmienić.
Są jednak tacy, którzy stawiają Ból w zupełnie innych kategoriach. Jest to grupa specyficznego rodzaju wojowników, mnichów oraz byłych barbarzyńców. Ich nazwa – Akolici Bólu – większości osób nic nie mówi. I słusznie, Bractwo Bólu, jest tajemniczym stowarzyszeniem o którego istnieniu wiedzą tylko nieliczni spośród nie zrzeszonych w nim Akolitów. Trzeba od razu zaznaczyć, że ci nie zrzeszeni zobowiązali się do nie rozpowszechniania informacji, i tak ubogich, o Bractwie. Teoretycznie każdy kto w jakiś sposób dowie się o ich istnieniu a Bractwo dowie się o tym kimś ma dwie możliwości, złożyć przysięgę o nie ujawnianiu tej wiedzy(nałożenie geasu przez Zarvana Alvisa, jedynego czarodzieja mającego jakąkolwiek pozycję w bractwie, którego złamanie spowoduje, cóż najprościej powiedzieć, że będzie to jedna z ostatnich rzeczy jakie będzie mógł zrobić) lub druga możliwość – wstąpić do szeregów Bractwa.
Każdy kto zdecyduje się zostać Akolitą musi zostawić za sobą całą przeszłość i zacząć nowy etap w życiu, odcinając się od wszystkiego co do tej pory się w nim robiło. Akolici zrywają ze swoją przeszłością, ale to wcale nie znaczy, że ich przeszłość zrywa z nimi. Właśnie to jest największą przeszkodą w zostaniu Akolitą. Każdy kto uprzednio podróżował w drużynie musi ją opuścić poświęcając się w pełni Bractwu. Istnieje jednak jeden wyjątek i jest to jedyne ustępstwo na jakie może zdecydować się Bractwo, choć trzeba przyznać, że decyduje się na nie niezwykle rzadko. Pakt Bólu. Każdy przystępujący do Bractwa a podróżujący wcześniej z grupą towarzyszy ma prawo wystąpienia z prośbą o przeprowadzenie Paktu Bólu. Przedstawia on wtedy swoje argumenty a musza być one bardzo mocne, Trybunałowi Bractwa, które mają przekonać Trybunał o słuszności i plusach zostania Akolity w drużynie. To jak Trybunał uargumentuje swoja decyzję, czy to zezwoli na pozostanie czy nie , będzie przeznaczone tylko dla uszu Akolity. Poza tym jeśli decyzją Trybunału Akolita będzie mógł zostać w drużynie, jego towarzyszę będą musieli złożyć przysięgę o dotrzymaniu tajemnicy o Bractwie oraz poświęcić cząstkę siebie dla przypieczętowania przysięgi. Jednak Bractwo decyduje się na to bardzo rzadko, chęć pozostania w ukryciu to dla niego ważna sprawa..
Akolici w czasie swoich treningów robią wszystko aby jak najbardziej zbliżyć się do Doskonałości, którą osiąga się przez całkowite zapanowanie nad Bólem. Z zostaniem Akolitą duże problemy mają postacie posługujące się magią. Treningi, które są jednymi z najbardziej rygorystycznych jakie istnieją są nastawione głównie na trening fizyczny i w mniejszym stopniu mentalny pomagający trenującemu uodpornić swoje ciało na wszelkiego rodzaju ból a także gdy zajdzie potrzeba na zadawanie go innym. W czasie swoich treningów mają możliwość poznania pewnego zasobu czarów, silnie powiązanych z Bólem. Akolici są doskonałymi wojownikami a zyskiwane przez nich odporności i zdolności czynią z nich silnych sprzymierzeńców ale także wrogów. Nie uznają autorytetów, chyba że chodzi o kogoś z Bractwa. Każdy z nich odpowiada tylko i wyłącznie za siebie. Zazwyczaj są samotnikami, jednak jak już wspomniałem zdarzają się i tacy którzy przyłączają do grup poszukiwaczy przygód o ile wcześniej z nimi nie podróżowali. Zawsze jednak szukanie Doskonałości jest dla nich priorytetem.
Kość wytrzymałości:k8
Wymagania:
Oto wymagania jakie postać musi spełnić aby zostać Akolitą Bólu:
Bazowa premia do ataku: +6
Charakter: każdy praworządny
Umiejętności:
Koncentracja 8
Atuty:
Potężny atak
Rozszczepienie
Twardość
Umiejętności klasowe i odpowiedzialne za nie atrybuty:
Pływanie(S), Skakanie(S), Koncentracja(Bd), Leczenie(Rzt), Wspinaczka(S), Rzemiosło(Int), Równowaga(Zr), Zbieranie Informacji(Cha).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu
Tabela Akolity Bólu:
Poziom_Bazowa premia do ataku_Wytrzymałość_Refleks_Wola_Specjalne
1.___________+1__________________+2_____+0____+0___ Ból Ciała
2.___________+2__________________+3_____+0____+0___ Przejęcie Bólu
3.___________+3__________________+3_____+1____+1___ Ból Umysłu
4.___________+4__________________+4_____+1____+1___ Zaprawa
5.___________+5__________________+4_____+1____+1___ Ból Duszy
6.___________+6__________________+5_____+2____+2___ Siła zrodzona z Bólu 1/ dzień
7.___________+7__________________+5_____+2____+2___ Aura Bólu
Właściwości klasowe:
Oto zdolności klasowe Akolity Bólu
Biegłości w br. prostej i żołnierskiej.
Ból Ciała – Wielu mówi trening czyni mistrza. W pewnym sensie stwierdzenie to odnosi się do Akolity Bólu. Niezwykle wymyślne treningi siłowe, które pozwalają poznać swoje słabości i mają na celu zwiększenie odporności ciała. Treningi mają jednak jedną poważną wadę, są tak ciężkie i wyczerpujące, że powodują stały uszczerbek na zdrowiu w postaci – 1 Bd., dzięki nim jednak Akolita zyskuje redukcję obrażeń równą 1/- na pierwszym poziomie. Co dwa poziomy redukcja wzrasta o kolejne 1.
Przejęcie Bólu – Kapłani posiadają cudowną moc leczenia ran, chorób itp. To właśnie za ich przykładem Akolici wyszkolili się w specyficznym procesie uzdrawiania. Poprzez obserwację pracy kapłanów oraz poprzez medytację odkryli oni w sobie tzw. ,,drogi przejściowe”. Są dzięki nim w stanie wyszukiwać na ciele rannego miejsc skupisk Bólu. Po ich zlokalizowaniu mogą przenieść ten Ból (punkty obrażeń) na siebie a co za tym idzie w pewien sposób uleczyć rannego. Na 2 poziomie Akolita potrafi ,,przejąć” maks. 1k8+5 obrażeń, na 4 poziomie 2k8+10 a na 6 poziomie 3k8+15.
Ból Umysłu – Akolita poddawany jest niezwykle ciężkim próbom umysłu. Już sama ingerencja w nim jest dla niego wielką zniewagą dlatego testy mają mu pomóc odnaleźć jak najlepsza drogę do jego ochrony. Test są na tyle ciężkie, że sprawiają, że Akolita traci na stałe 1 punkt Roztropności, jednak zyskuje +3 do rzutów obronnych na czary wpływające na umysł.
Zaprawa – Ciężkie treningi w trudnych warunkach przynoszą nowe korzyści Akolicie. Otrzymuje on +1 do rzutów obronnych na wytrzymałość oraz siłę woli.
Ból Duszy – W ciele Akolity zaczynają zachodzić nieodwracalne zmiany, choć bardziej można powiedzieć, że chodzi tu o zmiany w jego wnętrzu – duszy – jakkolwiek to zabrzmi. Poczynania Akolity a także jego zaangażowanie w zadawaniu sobie cierpienia dla uzyskania odporności na Ból sprawiły, że ściągnął on na siebie uwagę Loviatar, Dziewicy Bólu, niezależnie czy było się jej wyznawcą czy nie. Loviatar zsyła na Akolitę specyficzny rodzaj koszmaru – testu.. Po tygodniu od pierwszego koszmaru nadchodzi moment krytyczny. Akolita musi wykonać wtedy rzut obronny na Siłę Woli o ST 15 albo straci 1 pkt. Charyzmy na stałe. Niezależnie od wyniku rzutu Akolita przez cały następny dzień będzie musiał spędzić na odpoczynku. Mimo, że Akolita nie pamięta niczego z tych snów z wyjątkiem symbolu ,,Przynoszącego Ból” - oręża bogini, ma świadomość, że nastąpiły w nim pewne zmiany. Od tego momentu 3 razy dziennie może używać czaru Fala Bólu na 18 poziomie czarującego, jako zdolności czaro podobnej.
Siła zrodzona z Bólu – Z biegiem czasu Akolita rozpoczyna czerpać korzyści z odnoszonych ran i potrafi tworzyć z otrzymanego bólu niszczycielską siłę. W zależności od odniesionych ran moc ta daje różne korzyści. Jej korzyści są analogiczne do efektu czaru Masochizm, z tym jednak wyjątkiem, że premie z niej wynikające otrzymuje się za obrażenia otrzymane w przeciągu minionej godziny. Tak więc jeśli w ciągu ostatniej godziny straci się 50 pw i nie wyleczy tych ran, Akolita odpalając tę zdolność musi sie skoncentrować(test na koncentrację o ST 15) co zajmuje mu całą rundę w której narażony jest na ataki okazyjne. Jeśli się powiedzie otrzymuje premię +5 od szczęścia do testów ataku, rzutów obronnych oraz umiejętności użytych w tym czasie. Niestety jest to bardzo trudna umiejętność i Akolici potrafią używać jej raz na dzień. Co trzy poziomy mogą oni używać tej zdolności raz dziennie więcej.
Aura Bólu – Wysoko poziomowy Akolita Bólu jest już w stanie kontrolować swój Ból w takim stopniu, że potrafi wytworzyć wokół siebie cos w rodzaju aury. Tak skupia się na nim, że jest w stanie uwolnić sporą jego część a także wytworzyć go samemu wokół siebie. Aura działa w obrębie okręgu o promieniu 8 m. wokół Akolity. Każda wroga istota która znajdzie się w zasięgu aury musi wykonać test na Wytrzymałość o ST 25 albo otrzyma – 4 do trafień i KP a także - 4 Siły i Budowy. Udany rzut obronny zmniejsza efekty o połowę. Jest to niezwykle wyczerpująca umiejętność i dlatego po zakończeniu jej działania Akolita otrzymuje – 2 do Siły, Budowy, Zręczności. Akolita może używać Aury raz dziennie i trwa ona 6 rund. Aura nie działa na nieumarłych i konstrukty.
Epicki Akolita Bólu:
Epicki Akolita Bólu to prawdziwy mistrz panowania nad swoim ciałem. Mimo tego, że posiadł już wiedzę pozwalającą mu zapanować nad swoim bólem i słabościami, doskonali swe zdolności aby z czasem przyjąć miano Apostoła Bólu.
Epicki Akolita Bólu powinien skupić się na doborze atutów pozwalających mu wykorzystywać swoje umiejętności w walce, takie jak szybkie leczenie, redukcja obrażeń czy atuty związane z większą specjalizacją we władaniu danym rodzajem broni oraz specjalnymi atutami dostępnymi tylko dla Akolitów.
Kość wytrzymałości: k8
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu
Poziom Akolity Bólu _____ Specjalne
8 _____________________ ---
9 _____________________ atut premiowy,
10 ____________________ Siła zrodzona z Bólu 2/ dzień
11 ____________________ ---
12 ____________________ ---
13 ____________________ atut premiowy, Siła zrodzona z Bólu 3/ dzień
14 ____________________ ---
15 ____________________ ---
16 ____________________ Siła zrodzona z Bólu 4/ dzień
17 ____________________ atut premiowy
Siła zrodzona z Bólu: Na 10, 13 i 16 poziomie Akolita Bólu może używać tej zdolności raz dziennie więcej.
Atuty premiowe: Doskonałe zdrowie, Doskonały zmysł walki, Epicka krzepkość, Epicka wytrwałość, Epickie wyszkolenie, Epickie zogniskowanie broni, Legendarna wspinaczka, Legendarne skoki, Mistrzowskie przejęcie Bólu, Nadzwyczajna inicjatywa, Pancerna skóra, Ponadprzeciętna budowa, Redukcja obrażeń, Szybkie leczenie.
Dodatkowe atuty:
Dodatkowe Przejęcie Bólu
Potrafisz przenosić na siebie ból częściej od innych Akolitów.
Wymagania: Przejęcie Bólu, Bd 14+
Korzyść: Potrafisz użyć tej zdolności dodatkowo dwa razy dziennie.
Mistrzowskie Przejęcie Bólu [epicki]
Tak potrafisz zapanować nad bólem, że możesz przenosić większą jego dawkę jednocześnie otrzymując relatywnie mniejsze obrażenia.
Wymagania: Przejecie Bólu, Bd 22+
Korzyść: Używając potrafisz przejąć 3k8 dodatkowych obrażeń, ale jednocześnie masz możliwość zniwelowania tych obrażeń w swoim ciele. Musi wykonać test na wytrwałość o ST 25 i jeśli mu się powiedzie otrzyma tylko 50% przeniesionych obrażeń.
Dotyk Bólu
Potrafisz wyekstraktować z ran i bólu negatywną energię, którą możesz użyć przeciwko przeciwnikowi.
Wymagania: Przejęcie Bólu, Rzt 16+
Korzyści: Za pomocą tej zdolności w czasie przejmowania bólu potrafisz wyekstraktować z ran i bólu negatywną energię równą pw. przejętych obrażeń, która tworzy teraz pulsujący kłębek negatywnej energii w twojej dłoni. Możesz wykonać atak dotykowy i jeśli ci się powiedzie zadasz celowi obrażenia od negatywnej energii równej przejętemu przez ciebie bólowi. Zdolność ta leczy umarłych jeśli miała na celu ich zranienie.
Bractwo Bólu
Jedyne wzmianki o Bractwie pojawiają się w Cormyrskich Kronikach z roku 1127. Mówiły one o organizacji o bliżej nie sprecyzowanych celach, jednak autor kroniki zmarł wkrótce po zapisaniu tych faktów, dlatego próżno szukać w oficjalnych źródłach informacji o Bractwie. Zapewne najwyższe władze kościołów Ilmatera oraz Loviatar mogłyby co nieco wyjaśnić w tej kwestii jednak milczą i zachowują jak największy dystans w tej sprawie.
MG ma jednak prawo znać niektóre fakty z historii Bractwa aby łatwiej użyć i wykorzystać je w grze.
Bractwo powstało w roku 1104, tym samym kiedy na świat przyszedł przyszły zulkir nekromancji Szass Tam. Powstało z inicjatywy arcykapłana Ilmatera oraz przeora klasztoru Loviatar, których połączyła wspólna idea stworzenia czegoś co podąży własną drogą w poszukiwaniu odpowiedzi na które oni nie potrafili odpowiedzieć. Przy obopólnej zgodzie postanowiono uczynić wszystko aby nikt nie proszony nie dowiedział się o bractwie. Efektem tych starań było powołanie do życia Trybunału zrzeszającego najbardziej wpływowe postaci w Bractwie, które miały decydować o wyborze kandydatów oraz stać na straży tajemnic Bractwa.
Obecnie główna siedziba Bractwa znajduje się w trudno dostępnym kanionie Ul’gvar w górach Orsraun. Znajduje się w miejscu ruin starej świątyni Ilmatera, przebudowanej na potrzeby treningu Bractwa. Potężna budowla góruje nad kanionem, który jednak położony jest w bardzo trudnym do znalezienia miejscu. Jest miejscem w którym swoją siedzibę ma również Trybunał Bractwa.
Obecny Trybunał składa się z głównego przeora Bractwa, Karen Duster (Wjk6/ Mch8/ AkB8), opiekuna męskiej części adeptów, Klausa Hyngwe’ta (Mch10/ AkB5), opiekunki żeńskiej części adeptek, Dorin Whistpoddle (Trp4/ Wjk4/ AkB6), głównego opiekuna Świątyni Cierpieia, Haevne Hotmera (Kpł11/ AkB3) oraz szarej eminencji Bractwa Zarvena Alvisa (Cza15/ Arc2). Wszyscy oni sprawują pieczę nad Bractwem, jego wysłannikami w całym Faerunie, są odpowiedzialni za kontakty z Kościołami Ilmatera i Loviatar, jak również kontrolują z pomocą kapłanów wcześniej wymienionych bóstw aby nikt nie proszony nie dowiedział się o istnieniu Bractwa.
Odgrywając Akolitę Bólu należy pamiętać, że nie jest to postać, która tak jak sadyści bądź masochiści lubuje się w zadawaniu bólu i cierpienia sobie jak i obcym osobom, sprawiając przy tym radość. Ból jest dla nich czymś co próbują rozumieć, współżyć z nim aż w końcu zapanować nad nim. Droga do tego nie jest łatwa i Akolita musi wyrzec się wielu rzeczy, jednak efekty jego treningów i prób są niebywałe. W czasie rozwoju postaci trzeba oddać to, że zaczyna on powoli inaczej postrzegać sprawy cielesne związane z bólem i cierpieniem. Jego inność pod tym względem powinna być widoczna poprzez jego częściową fascynacje bólem jako czymś zawsze nam towarzyszącym, ale jednak nie do końca poznanym. Zapanowanie nad nim jest sprawą nadrzędną, jednak niesienie innym ukojenia w cierpieniu poprzez sprawianie go sobie samemu również jest ważne.
Ból i cierpienie mają być jedynie środkami za pomocą których mają dojść do doskonałości. Nie mogą być wykorzystywane we własnych celach, nie mają służyć do karcenia niewinnych, nie mają służyć w celach zemsty.
Akolici jak najbardziej próbują ukryć to kim są i nie zwracać na siebie uwagi. Jednak racją jest to że treningi jakim sa poddawani doprowadzają do tego jest to dość trudne. Próba zapanowania nad bólem wiąze się z wieloma wyrzeczeniami a co za tym idzie wyrzeczeniami natury fizycznej, tak więc pewne zwyrodnienia mogą się zdarzyć. Osoba pokryta bliznami raczej od razu nie wzbudzi zaufania, tak więc aby je zdobyć Akolita będzie musiał wykazać się czymś szczególnym, choć i tak są oni indywidualistami i zdanie innych ich za bardzo ich nie interesuje. Wzbudzają u niektórych strach, u innych fascynację, u innych obojetność a u jeszcze innych zazdrość, tak więc nie można jednoznacznie określić stanowiska społeczeństwa wobec Akolitów. Najczęśtszymi jednak uczuciami są niepewność z kim ma sie do czynienia, ale również chęć poznania co kieruje człowiekiem do takich wyrzeczeń, czy jest coś dla czego można poświęcić tyle co Akolici.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drakestar
Zbrojny
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:10, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze, klasa jest do 3.0 czy 3.5?
No a tak wogule to świetna robota!
Żadnych większych błędów niezauważyłem, ale mam pytanie gdzie opisana jest Fala bólu i którego poziomu to czar?
A tak wogule to miałem zamiar skomentować tą pracę na Polterze ale z pewnych powodów do tego nie doszło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Amnezjusz
Początkujący
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Leszno
|
Wysłany: Czw 19:47, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Klasa jest pod 3.5, ale nie widzę większych problemów aby przekonwertować ją na 3.0
Fala Bólu jest z Księgi Plugawego Mroku, poziom bodajże Brd6/ Ból7.
Jak cos jeszcze jest niejasne służę wyjaśnieniem :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:31, 04 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Tak Mam pytanie. Czy jest jakiś czar lub efekt, którym proponowałbyś zastąpić Falę Bólu (nie jestem posiadaczem KPM).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|