Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Brofro: Uskrzydlony

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris (drugie konto)
Gość





PostWysłany: Pią 23:00, 16 Kwi 2010    Temat postu: [3.0] Brofro: Uskrzydlony

Uskrzydlony

[link widoczny dla zalogowanych] - w milszej dla oka wersji.


Powołani do życia w powietrzu, którym natura odmówiła spełnienia marzeń. Mimo potęgi jaką rozporządzają uważają się za szczęśliwców, którzy dzielą powietrze na równych prawach ze wszystkimi innymi istotami potrafiącymi wzbić się ponad ziemię. Uskrzydleni czerpią swoją moc z wewnętrznej radości, której niezakłócony ład daje im możliwość poszerzania swoich możliwości. Czują się wybrańcami wśród przedstawicieli ich ras, tymi którzy otrzymali dar pozwalający na więcej niż szaraczkom przygwożdżonym do lądu.

Przygody: Uskrzydleni nie szukają skarbów, wiedzy czy potęgi. Ich największą przygodą jest lot i tylko dla wewnętrznej przyjemności ćwiczą jego techniki. Ich umiejętności bojowe przydają się głównie przy sporadycznym spotykaniu kłusowników czy przy obronie swoich siedzib. Często się zdarza, że odczuwają potrzebę dłuższych lotów czy choćby wędrówek co podyktowane jest instynktem, szczególnie gdy na obszarze ich zamieszkania widzą choćby najdrobniejsze wady.

Charakterystyka: Uskrzydleni rzucają czary objawień, których źródła sami dopatrują się we własnych osobach. Magia ta koncentruje się na czarach związanych z powietrzem, ale Uskrzydleni także mają do wyboru spory zakres zaklęć obronnych. Przedstawiciele tej klasy mają pewną władzę nad żywiołakami powietrza, ale ich z reguły dobry charakter przekształca te relacje w stosunek bliski partnerstwu. Zdolności bojowe Uskrzydlonych stoją na dość wysokim poziomie gdyż ich pogarda do istot bez skrzydeł jest na ogół odbierana z wrogością. Ich natura po pierwszej mutacji nastawiona jest na rywalizację, która niekiedy przekształca się z zabawy w potyczki.

Charakter: Uskrzydleni mają problemy z podporządkowywaniem się i zasadami ograniczającymi ich wolność, która to jest dla nich wartością naczelną. Przedstawiciel tej klasy słuchając się tylko siebie nie będzie więc praworządny. Radość życia jaka ich ogarnia po wyrośnięciu skrzydeł zazwyczaj przyćmiewa zgorzknienie za czym idzie, że rzadko można spotkać złych Uskrzydlonych.

Religia: Uskrzydleni czczą zdolność lotu, a także powietrze które ich otacza. Poważając tylko swobodę sądzą, że magia którą władają pochodzi właśnie z ich poczucia nieograniczonych możliwości. Żaden z nich jednak nie powie złego słowa o Fharlanghn'u, niejeden jest jego wyznawcą. Patron podróżników jest uosobieniem pragnień Uskrzydlonych do swobody lotu aż za horyzont. W poważaniu mają także Olidammarę identyfikując się z jego poczuciem wolności oraz chaotycznymi zapędami.

Pochodzenie: By zostać Uskrzydlonym postać wpierw musi odnaleźć przedstawiciela tej klasy i nakłonić go do wykonania rytuału i nadzorowania przebiegu mutacji. Często wystarcza sama wola zostania Uskrzydlonym gdyż ich reprezentanci chętnie widzą nowe istoty w swoich szeregach, a także mierzi ich myśl o zabraniu komuś radości latania jaką sami zostali obdarzeni. Sam rytuał i pierwszy etap mutacji trwają około trzech dni i są bardzo bolesne. Tylko postacie faktycznie pragnące poświęcić wszystko dla możliwości latania przeżyją mękę całego zabiegu. Późniejsze dwa etapy przebiegają szybko i bezboleśnie zamykając się w przeciągu godziny.
Uskrzydleni często żyją w niewielkich grupkach zwanych eskadrami i nie utrzymują szerszych kontaktów z innymi przedstawicielami swojej klasy. Przy przypadkowych spotkaniach zachowują się przeważnie przyjaźnie dzieląc się radością lotu. Powszechnie jednak współzawodniczą i takie spotkania trwające zbyt długo mogą się kończyć rywalizacją lub walką.
W eskadrach jest zawsze tymczasowy przywódca zmieniający się regularnie co pewien odcinek czasu. Samotnicy czy tym podobne grupy ze względu na swą manię wolności nie tworzą trwałych struktur i nie dołączają do już istniejących. Mogą respektować sojusze, ale tylko te w których będą mogli robić wszystko według własnej woli.
Uskrzydleni lubią mieszkać w wysokich budowlach z dużymi oknami z których mogą się rzucać lub w domkach o poziomym dachu skąd mogą startować do lotu. Czują się dość niepewnie w podziemiach i w rozległych budowlach czując, że tam ich swoboda jest zmniejszona.

Rasy: Wybór tej klasy jest głównie warunkowany nieodpartą chęcią lotu, a nie preferencjami danych ras acz nie widzi się raczej krasnoludów - Uskrzydlonych z powodu ich przywiązania do ziemi. Rzadziej też spotyka się gnomów o tej klasie niż innych. Częściej za to trafiają się oni wśród ras dzikich u których instynkty biorą górę nad racjonalnymi potrzebami umysłu. Wielu ludzi próbuje zostać Uskrzydlonymi lecz zdecydowana większość umiera w trakcie mutacji gdyż najczęściej chęć lotu jest u nich zachcianką dla której nie są zdolni znieść bólu mutacji i poddają się podczas niej.

Inne klasy: Uskrzydleni czują pewną więź z druidami wielbiąc jak oni wolność, pierwotność i zamiłowanie do wolnej przestrzeni. Rozumieją i szanują ścieżki życia jakimi podążają tropiciele, pochwalają także dzikość barbarzyńców. Szczególnym uczuciem darzą bardów z którymi dzielą zamiłowanie do swobody, a także do muzyki. Nie pojmują na czym polega fanatyczne oddanie czynienia dobra przez paladynów i uważają ich za słabych kompanów, którzy nie przydają się w drużynie. Kapłanów lekko się obawiają gdyż czują respekt przed bóstwami wszelkiej maści wychodząc z założenia, że nie ma potrzeby drażnić kogoś kto może okazać się silniejszy. Wojowników i czarodziei uważają za strasznych nudziarzy, którzy nigdy nie robią nic spontanicznego zaś o zaklinaczach mają zdanie, że są po prostu normalniejszą wersją czarodziei.

Mutacja:

Pierwsza mutacja rozpoczyna się od rytuału wykonywanego przez Uskrzydlonego. Podczas niego mistrz przekształcania korzysta ze specjalnej zdolności czaropodobnej, pomaga w piciu odpowiednich mikstur, namaszcza ciało prawie nieprzytomnego pacjenta. Na substraty zwykle postać poświęca wszystkie pieniądze jakie posiada, często jednak zdarza się, że sam mistrz przemiany ponosi część kosztów. Sam przebieg mutacji nie jest ciekawy ani dla mutowanego ani dla mutującego. Osobie na której prowadzony jest zabieg w przeciągu trzech dni kilkukrotnie zwiększa się liczba pręcików i czopków w oczach, a ból towarzyszący ich syntezie jest porównywalny z najgorszymi torturami. Sprawujący pieczę nad mutowanym przez cały okres musi powstrzymywać postać przed zrobieniem sobie krzywdy, łamie też odpowiednie kości w wymaganych momentach tak by zrobić miejsce dla nowych oraz przesuwających się narządów. Z pleców wyrastają szczątkowe skrzydła, które będą rosnąć aż do czasu drugiej mutacji. Refleks postaci znacznie się poprawia (premia + 2), podczas biegu czy lotu obrazy przestają się rozmazywać. Postać po zakończeniu mutacji zyskuje widzenie w ciemności na 45 metrów, widzenie przy słabym świetle na 72 metry, atut ślepowidzenie, a zauważanie i nasłuchiwanie wzrasta o 8. Ich ciała stają się bardziej skoordynowane i szybsze ( Zręczność + 2 ) lecz także bardziej kruche ( Budowa -2 ). Ich mózgi zmieniają lekko swój kształt w owalnego na podłużny, bliższy ptakom. Skutkuje to obniżeniem jakości procesów myślowych ( Intelekt -2 ) lecz też wprowadzeniem elementów instynktu ( roztropność + 2 ). Całość mutacji jest bardzo bolesna i tylko persony poddające się mutacji, których jedyną intencją jest posiadanie możliwości latania mają szansę przetrwać jej całość.
Druga mutacja to przede wszystkim zahamowanie rozprzestrzeniania się efektów mutacji I. Są do niej przygotowani jedynie Uskrzydleni, którzy zyskali odpowiednią moc by ją przetrzymać. Może być przeprowadzona na postaci o mniejszym doświadczeniu lub wieloklasowcu, który nie osiągnął czwartego poziomu w tej klasie lecz prawdopodobieństwo przeżycia wynosi wtedy zaledwie 25%. Mutacja II wzmacnia skrzydła do tego stopnia, że postać może nimi atakować i z ich pomocą latać. Kostne rusztowanie jakie wyrosło do tej pory obleka się błoną, specjalizują się stawy z charakterystycznymi zatrzaskami dzięki czemu skrzydła nie złożą się przypadkowo ( czy nawet przy utracie przytomności ) w locie, a zarazem na ziemi postać może się nimi otulić niczym długim płaszczem. W czasie trwania mutacji Uskrzydlony poznaje język powietrzny. Podczas niej wymagany jest także Uskrzydlony nadzorujący przemianę, który po jej zakończeniu powinien nauczyć jak przeprowadzać pierwsze dwa zabiegi oraz dać teoretyczne podstawy co zrobić by przeprowadzić mutację III.
Ostatnią z mutacji wykonuje się samodzielnie. Nie daje ona widocznych, fizycznych efektów, a jedynie zwiększą szybkość przewodnictwa nerwowego i metabolizmu wewnątrzustrojowego. Działa ona głównie na zdolności magiczne Uskrzydlonych dając im nowe, o wiele większe możliwości. Zwykle po niej zmienia się również sposób życia poddanych jej działaniu postaci. Uskrzydleni o złym charakterze odłączają się od eskadry i zaczynają żyć na własny rachunek wędrując po świecie i nigdy nie osiadając na stałe, a Uskrzydleni o charakterze neutralnym lub dobrym zmieniają się w Obrońców i stają na czele większych skupisk Uskrzydlonych.


Byli Uskrzydleni: Każdy Uskrzydlony, który porzuci tę klasę dla innej traci wszystkie czary i zdolności czaropodobne dzięki niej uzyskane gdyż odchodzi od źródła ich mocy. Nadal jednak zachowuje wszystkie atuty, zdolność latania i wszystkie wariacje z nią związane.

Informacja o zasadach gry Uskrzydleni mają następujące statystyki gry.
Atrybuty: Roztropność określa jak potężny czar może rzucić Uskrzydlony, ile zaklęć na dzień może rzucić i jak trudne są one do odparcia. Aby rzucić czar Uskrzydlony musi mieć wartość roztropności 10 + poziom czaru. Uskrzydlony otrzymuje czary dodatkowe oparte na roztropności. Skala trudności rzutu obronnego przeciwko czarom Uskrzydlonego to 10 + poziom czaru + modyfikator z roztropności.
Uskrzydleni w walce częściej bazują na zręczności niż na sile więc w takich wypadkach to ona określa ich zdolności bojowe. Wysoka wartość budowy zaś pomoże im przeżyć więcej walk.
Charakter: Każdy niepraworządny.
Kość wytrzymałości: k10

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe Uskrzydlonego ( i atrybut kluczowy do każdej z nich ) to Ciche poruszanie ( Zr ), Czarostwo ( Int ), Dyplomacja ( Cha ), Koncentracja ( Bd ), Nasłuchiwanie ( Rzt ), Postępowanie ze zwierzętami ( Cha ), Równowaga ( Zr ), Tajniki dziczy ( Rzt ), Wyczucie kierunku ( Rzt ), Zastraszanie ( Cha ), Zauważanie ( Rzt ), Zwierzęca empatia ( Cha ).

Punkty umiejętności na pierwszym poziomie: ( 4 + modyfikator z intelektu ) x 4.
Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 4 + modyfikator z intelektu.
BPA Wytr. Ref. Wol. Specjalne
1. 0 +0 +2 +0 Cechy ptaka mutacja 1
2 +1 +0 +3 +0 Lżejsze kości, premiowy atut
3 +2 +1 +3 +1 Worki powietrzne
4 +3 +1 +4 +1 Latanie, atak skrzydłami, mutacja 2
5 +3 +1 +4 +1 Przywołanie żywiołaka
6 +4 +2 +5 +2 Poprawiona zwrotność, premiowy atut, szybkość
7 +5 +2 +5 +2 Zręczność +2
8 +6/+1 +2 +6 +2 Powielenie, poprawiona zwrotność
9 +6/+1 +3 +6 +3 Nieprzerwany lot
10 +7/+2 +3 +7 +3 Poprawiona zwrotność, unoszenie
11 +8/+3 +3 +7 +3 Dryf po wodzie
12 +9/+4 +4 +8 +4 Większe powielenie, premiowy atut
13 +9/+4 +4 +8 +4
14 +10/+5 +4 +9 +4 Zręczność + 2, iluzja mutacja 3
15 +11/+6/+1 +5 +9 +5 Wezwanie Nawałnicy
16 +12/+7/+2 +5 +10 +5
17 +12/+7/+2 +5 +10 +5
18 +13/+8/+3 +6 +11 +6
19 +14/+9/+4 +6 +11 +6 Aura
20 +15/+10/+5 +6 +12 +6

Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe Uskrzydlonego.
Biegłość w broni i pancerzu: Uskrzydleni biegle posługują się wszystkimi broniami prostymi. Sprawnie także operują wszelakimi włóczniami oraz broniami zasięgowymi jak np. halabarda, sejmitarami i mieczami ( krótki, długi, półtoraręczny, oburęczny ). Uskrzydleni korzystają biegle ze wszystkich pancerzy i tarcz jednak te pierwsze muszą być specjalnie dostosowane do fizjologii ich ciał. Podczas lotu ich skrzydła nie mogą mieć kontaktu z żadną metalową czy choćby twardą częścią uzbrojenia. Ponadto w pancerzach ciężkich mogą latać nieprzerwanie tylko przez 10 + modyfikator z budowy minut.

Czary: Uskrzydlony może przygotować i rzucać każde zaklęcie objawień zgodnie z listą zamieszczoną na dole. Wybór ich następuje zawsze przed pierwszym lotem po wschodzie słońca i nie zajmuje więcej czasu niż samo określenie repertuaru czarów.

Cechy ptaka: Za częścią piersiową kręgosłupa pojawia się spłaszczona, prostokątna kość do której przyczepione są mięśnie poruszające skrzydłami. Z zewnątrz całość ma wygląd przypominający płytę obrośniętą skórą, zajmującą przestrzeń między łopatkami, od karku do mniej więcej połowy pleców. Z jej dolnej części wyrastają dwie szybko rosnące kości, które są zaczątkami skrzydeł. Aż do momentu drugiej mutacji Uskrzydlony może nimi tylko nieporadnie poruszać. Wzorem ptactwa mózg w czaszce nabiera lekko liniowej budowy, kości zmieniają swoją pozycję względem siebie nadając rysom podłużnego wyglądu. Źrenice stają się matowe, absorbując prawie całe padające nań światło.

Lżejsze kości: Postępująca mutacja zamienia kości postaci na przypominające pneumatyczne u ptactwa oraz daje analogiczne efekty. Ciało Uskrzydlonego traci 1/4 swej masy, zęby stają się ponad połowę cieńsze. Po tym etapie mutacji gdy postać otrzyma krytyczne trafienie w głowę, mnożnik obrażeń wzrasta o 1 ( z x2 na x3 itd. ). Jest to połączone czasowo ze stratą całości niepotrzebnego tłuszczu z głowy oraz stóp i łydek.

Premiowe atuty: Uskrzydlony otrzymuje darmowe atuty na 2, 6 i 12 poziomie, które muszą pochodzić z następującej listy: Finezja w broni, Poprawione trafienie krytyczne, Potężny atak, Walka dwoma rodzajami broni, Poprawiona walka dwoma rodzajami broni, Walka na ślepo, Wyspecjalizowanie, Zogniskowanie broni. Uskrzydlony może wybrać każdy z tych atutów ( wyłączając poprawione trafienie krytyczne i poprawioną walkę dwoma rodzajami broni ) nawet jeśli nie spełnia wymagań koniecznych do wybrania danego.

Worki powietrzne: Przed dolną częścią kości do której przymocowane są skrzydła kształtują się worki powietrzne. Dzięki nim wzrasta efektywność ogólnego metabolizmu postaci, zapewniony jest nieprzerwany przepływ świeżego powietrza przez płuca. Uskrzydlony może wstrzymywać oddech o połowę dłużej niż inne klasy o tej samej wartości budowy i nigdy się nie zapowietrzy jednak postać musi poruszać skrzydłami by worki spełniały swoje zadanie.

Latanie: Po drugiej mutacji postać może nauczyć się latać. Gdy robi to przy pomocy Uskrzydlonego nauka podstawowego lotu zajmuje około dwóch dni. Jeśli postać uczy się sama do prawidłowego lotu potrzeba jej co najmniej dni dziesięciu i istnieje pięcioprocentowe prawdopodobieństwo śmierci podczas nauki. Całkowita rozpiętość skrzydeł wynosi 6 metrów. Po zakończeniu szkolenia Uskrzydlony może latać z prędkością 18 metrów, dwakroć szybciej gdy wykonuje akcję analogiczną do biegu, sześciokrotnie gdy pikuje. Zwrotność Uskrzydlonego na tym poziomie jest słaba.
Postać może atakować przelatując nad istotą, może wtedy wykonać po dwa ataki każdą ręką z modyfikatorem -2 do każdej próby trafienia. To ograniczenie tyczy się także postaci atakowanej. Przy pikowaniu Uskrzydlony może wykonać jeden atak każdą ręką z najwyższą premią do ataku zaś jego premia z siły przy obliczaniu obrażeń zostaje podwojona. Atakowany może wykonać wtedy jedynie atak okazyjny.
Przerwanie błony skrzydła u Uskrzydlonego zdarza się rzadko gdyż jest to fizycznie trudne do wykonania. Jeśli jednak tak się stanie to postać nie będzie mogła latać aż do całkowitego zrośnięcia. Czas potrzebny do jej regeneracji zależy od rozmiarów uszkodzenia:
Dziura po przeszyciu strzałą - około dwóch godzin.
Naderwanie ( np. po ciosie sztyletem ) - około czterech godzin.
Rozcięcie mieczem od kości do samego dołu - około dnia.
By wystartować Uskrzydlony musi przebiec 12 metrów bo względnie prostej powierzchni lub 9 metrów przy co najmniej trzydziestostopniowym spadku. Może także rzucić się w dół lecz by wyregulować lot musi mieć możliwość spadania przez przynajmniej 18 metrów.

Atak skrzydłami: Atak ten polega właściwie na uderzeniu wystającymi kośćmi znajdującymi się na szczycie skrzydeł. Wykonywany on jest przez jednoczesne złożenie skrzydeł po frontowej stronie postaci. Uskrzydlony może atakować istoty znajdujące się zarówno tuż przed nim jak i w odległości trzech metrów. Obrażenia od tego ataku wynoszą 1k10 za każde skrzydło. Postać nie może wykonywać tego ataku latając. Po drugiej mutacji obrażenia zwiększają się do 2k10, a premia z siły zostaje podwojona. Bez względu na ilość możliwych ataków w rundzie taki atak skrzydłami Uskrzydlony może wykonać tylko raz, nie wpływa on jednak na normalną liczbę ataków zadawanych rękoma.

Przywołanie żywiołaka: Jest to zdolność czaropodobna, której użycie absorbuje akcję całorundową. Przywoływany jest żywiołak powietrza średniego rozmiaru, który będzie się służył Uskrzydlonemu przez liczbę rund równą poziomom w tej klasie przywoływacza. Po zakończeniu tego czasu przyzwany wróci na swój rodzimy plan. Przy próbach przejęcia kontroli lub odesłania takiego żywiołaka standardowe ST wzrasta o premię Uskrzydlonego z rzutu obronnego na wolę. Zdolności przywołania Uskrzydlony może użyć dwa razy dziennie, a co 4 poziomy uzyskane w tej klasie liczba ta wzrasta o 1. Nie można ponownie wykorzystać tej zdolności jeśli poprzednie żywiołaki nie wróciły na ojczysty plan z wyjątkiem żywiołaka, który jest z postacią zaprzyjaźniony.
Nie zawsze żywiołak będzie odchodził po wyznaczonym czasie. Jeśli Uskrzydlony potraktuje go przyjaźnie i po przyzwaniu przekona do tego, że warto z nim zostać ( ST dyplomacji: 13 ) to przyzwana istota da szansę wywoływaczowi na zaprzyjaźnienie się z nią. Żywiołak traktowany na równych prawach z Uskrzydlonym, nie wystawiany często na niebezpieczeństwo i póki mu to odpowiada zostanie z przyzywającym na nieokreślony czas. Po wytworzeniu takiej relacji i więzi nad żywiołakiem nie można przejąć kontroli ani odesłać go na rodzimy plan. Tylko jeden żywiołak może być zaprzyjaźniony w ten sposób z daną postacią.
Na wyższych poziomach skuteczność zdolności czaropodobnej wzrasta co przedstawia poniższa tabela.

Poziom Rodzaj i ilość żywiołaków
5. 1 średni
7. 1k3 średnich
9. 1 duży
11. 1k3 dużych
13. 1 wielki
15. 1k4 wielkich
17. 1k2 starszych
19. 1k6 starszych

Poprawiona zwrotność: Na 6 poziomie zwrotność Uskrzydlonego wzrasta do przeciętnej. Przy pikowaniu obok zwykłego testu na trafienie postać atakowana ma 50% szans na chybienie celu. Na 8 poziomie zwrotność postaci polepsza się jeszcze bardziej, do dobrej. Podczas zwykłego ataku z powietrza atakowany może wykonać tylko jeden atak każdą ręką. 10 poziom przynosi Uskrzydlonemu zwrotność doskonałą, podczas pikowania zaś nie prowokuje on okazyjnego, ani żadnego innego, ataku.

Szybkość: Od tego poziomu i co każde dwa następne szybkość Uskrzydlonego podczas lotu wzrasta o 6 metrów.

Powielenie: Jest to zdolność czaropodobna tworząca iluzję drugiej postaci danego Uskrzydlonego. Iluzoryczny klon przyjmuje jedną z taktyk ataku znanego twórcy, który nie musi pokrywać się z taktyką aktualnie stosowaną przez protoplastę. Postacie więc poruszają się zupełnie od siebie niezależnie. Uskrzydlony może wydawać mentalne polecenia swej kopii lub dawać jej proste rozkazy, a wtedy nie musi się koncentrować na ich poprawnym wykonywaniu. Iluzja ta nie może się odsunąć na więcej niż 9 metrów od twórcy. Może jednak mówić i robić wszystkie czynności jak wcześniej wymieniony. Nie będzie jedynie czarować i wykorzystywać zdolności czaropodobnych. Uskrzydlony koncentrując się może odczuwać zmysłami to co jego kopia, a także przenosić czary dotykowe. Iluzja będzie trwała przez godzinę. Nie działają na nią rozproszenia i czary jak prawdziwe widzenie. Jedyną metodą by taką iluzję przejrzeć jest wygranie testu spornego z Uskrzydlonym, którego wynik jest sumą rzutu 1k10 i premii z roztropności postaci. Po straceniu z pola widzenia obu jednostek test może być powtarzany. Większe powielenie pozwala na zrobienie do czteru kopii swej postaci. Tej zdolności Uskrzydlony może użyć maksymalnie dwa razy dziennie i nie może łączyć ich w tym samym czasie.

Nieprzerwany lot: W mięśniach operujących skrzydłami wytwarzanie fosfokreatyny następuje równie szybko co jej spalanie więc Uskrzydlony nie będzie się męczył lotem póki jego organizm będzie miał odpowiednią ilość składników odżywczych. Uskrzydlony wykonujący często dłuższe loty musi jeść tyle co dwóch rosłych ludzi.

Unoszenie: Jest to zdolność mająca analogiczny efekt co atut o tej samej nazwie.

Dryf po wodzie: Uskrzydlony może rozwinąć skrzydła i wzorem żagli łapać w nie wiatr sunąc stopami po wodzie. Może przy tym odpoczywać, ale nie spać. Może ze sobą zabrać maksymalnie łądunek nie przekraczający 200 kilo ( u postaci rozmiaru średni ).

Iluzja: Uskrzydlony może stworzyć za pomocą tej zdolności czaropodobnej dowolne obrazy z materii nieożywionej, załamań światła i ruchów wiatru. Iluzja obejmuje również elementy dźwiękowe. Magowie mogą spróbować ją rozproszyć, ale ich rzut sporny z Uskrzydlonym obarczony jest modyfikatorem -10. Iluzję można także po prostu przejrzeć. ST zauważania dla rzeczy nieruchomych wyniesie 20 + liczba KW Uskrzydlonego + jego premia z roztropności, a dla rzeczy ruszających się jest o 5 niższy.

Wezwanie Nawałnicy: Trójka przynajmniej piętnastopoziomowych Uskrzydlonych może wezwać i rozkazywać przez 10 minut Nawałnicy. Ta zdolność czaropodobna polega na odprawieniu krótkiego, trwającego trzy rundy rytuałuw czasie którego cała trójka wzywających trzyma się za ręce i unosi wpowietrzu wypowiadając odpowiednie zaklęcia. Nawałnica w czasie przejęcia nad nią kontroli jest całkowicie posłuszna Uskrzydlonemu przewodzącemu rytuałowi, zaś po nim wraca do miejsca z którego została wezwana. By oprzeć się wezwaniu żywiołak musi wygrać wszystkie trzy testy sporne z wzywającymi ( 1k20 + premia z roztropności ). Rytuał może być efektywnie odprawiany przez tych samych Uskrzydlonych jedynie raz na tydzień.

Aura: Obrońcy o poziomie wyższym niż 18 są istotami wewnętrznie spełnionymi. Mają w sobie taką radość życia, że oddziałowuje ona na istoty mające z nimi kontakt. Automatycznie nastawienie postaci do Obrońców zwiększa się o jedno oczko ( np. z pomocnego na przyjacielskie ) chyba, że poddawanym działaniu tej zdolności powiedzie się test wyczucia pobudek o stopniu trudności 40 + mod. z charyzmy Obrońcy. Uskrzydleni 19 lub wyższego poziomu o dobrym lub neutralnym charakterze, którzy nie zostali Obrońcami także posiadają podobną aurę, ale do jej odparcia jej efektu wystarcza ten sam test, który przekroczy ST 30 + mod. z charyzmy Uskrzydlonego.
Źli Uskrzydleni rozsiewają wokół siebie zaś aurę zgorszenia. Wszystkie istoty stojące w odległości do trzech metrów od takiej postaci dostają modyfikator -1 do wszystkich testów ataku i umiejętności chyba, że powiedzie im się rzut obronny na wolę ( 1k20 + mod. z woli; ST: 35 ).


Czary Uskrzydlonego*


0 poziomowe - Odporność, widmowy odgłos, światło, znajomość kierunku.
1 poziomowe - Leczenie lekkich ran, spadanie jak piórko, wiadomość, tarcza, wytrzymałość żywiołowa, zaciemniająca mgła, magiczny kieł.
2 poziomowe - Dostrzeganie niewidzialnego, lewitacja, szepczący wiatr, światło dnia, odporność żywiołowa, chmura mgły, lustrzany obraz, korowa skóra.
3 poziomowe - Podmuch wiatru, przyspieszenie, stan lotny, ściana wiatru, deszcz ze śniegiem, błyskawica, większy magiczny kieł.
4 poziomowe - Kamienna skóra, burza lodowa.
5 poziomowe - Leczenie krytycznych ran, kontrolowanie wiatrów.
6 poziomowe - Zwiększona niewidzialność, kontrolowanie pogody.

Czary na dzień
0 1 2 3 4 5 6
2 - - - - - -
3 0 - - - - -
3 1 - - - - -
3 2 0 - - - -
3 3 1 - - - -
3 3 2 - - - -
3 3 2 0 - - -
3 3 3 1 - - -
3 3 3 2 - - -
3 3 3 2 0 - -
3 3 3 3 1 - -
3 3 3 3 2 - -
3 3 3 3 2 0 -
4 3 3 3 3 1 -
4 4 3 3 3 2 -
4 4 4 3 3 2 0
4 4 4 4 3 3 1
4 4 4 4 4 3 2
4 4 4 4 4 4 3
4 4 4 4 4 4 4

* Liczba i zróżnicowanie czarów zależą od uniwersum w którym prowadzona jest rozgrywka. Mistrz podziemi może dowolnie modulować powyższe wartości zgodnie z klimatem sesji. W moim świecie Uskrzydleni z taką paletą magicznych umiejętności stanowią znaczną potęgę.

Przepraszam za małą przejrzystość tabeli, ale nie umiem ich poprawnie kopiować z worda bo grałem w cs'a na informatykach w szkole

Nie interesuje mnie powszechnie znana opinia, że klasa jest za słaba; chciałbym opinii o klimacie klasy, jej zdolności i wejścia w realia D&D.
[/url]


Ostatnio zmieniony przez Gris (drugie konto) dnia Nie 3:06, 18 Kwi 2010, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:40, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Klasa powinna być klasą prestiżową. Z racji swoich wymagań. Zdolność lotu na 4 poziomie jest za silna. Klasy dla maga uzyskują to na 10 poziomie prestiżówki, mimo że mag ma lot od 5 poziomu czarodzieja.
Cytat:
Przepraszam za małą przejrzystość tabeli, ale nie umiem ich poprawnie kopiować z worda bo grałem w cs'a na informatykach w szkole

Kolejny, który nie zapoznał się z tematem dotyczącym tabel i się żali.
http://www.dndforumrpg.fora.pl/o-forum-i-stronie,2/szablon-tabeli-na-forum,1539.html
A przy okazji złamię regulamin forum, który zabrania linkowania do innych for i spowoduję gniew Kamulca...
[link widoczny dla zalogowanych] - poradnik jak robić tabelki. Za pomocą notatnika zamień sobie [ na <i>, by działało to na Abasz'Har, bo było to tworzone dla Poltera.
Cytat:
Po tym etapie mutacji gdy postać otrzyma krytyczne trafienie w głowę, mnożnik obrażeń wzrasta o 1 ( z x2 na x3 itd. ).

Co to jest trafienie krytyczne w głowę? W hełm też się liczy? Czemu zwiększa się krytyk?
Cytat:
Atak skrzydłami

Piękna rzecz, tylko czemu uderzenie skrzydłami zadaje więcej obrażeń niż te u smoka (1k4 dla smoka średniego, 1k6 dla dużego)? I czemu te skrzydła nadają się do walki?
Cytat:
10 poziom przynosi Uskrzydlonemu zwrotność doskonałą, podczas pikowania zaś nie prowokuje on okazyjnego, ani żadnego innego, ataku.

Yeah. A czemu?
Cytat:

Szybkość: Od tego poziomu i co każde dwa następne szybkość Uskrzydlonego wzrasta o 6 metrów.

Suuper. Czyli uskrzydlony 20 poziomu porusza się z prędkością 60 metrów na rundę (18+(20-6)/2*6)?
Cytat:
Dryf po wodzie: Uskrzydlony może rozwinąć skrzydła i wzorem żagli łapać w nie wiatr sunąc stopami po wodzie. Może przy tym odpoczywać, ale nie spać. Może ze sobą zabrać maksymalnie łądunek nie przekraczający 200 kilo ( u postaci rozmiaru średni ).

Super. A jakim cudem nie tonie? Prawa fizyki się kłaniają.
Cytat:
Magowie mogą spróbować ją rozproszyć, ale ich rzut sporny z Uskrzydlonym obarczony jest modyfikatorem -10.

Czyli nie mogą. Bo 1k20+poziom vs. poziom + 21 nigdy nie pozwoli magowi niższego, lub równego poziomu rozproszyć efektu.
Cytat:
Ta zdolność czaropodobna polega na odprawieniu krótkiego, trwającego trzy rundy rytuałuw czasie którego cała trójka wzywających trzyma się za ręce i unosi wpowietrzu wypowiadając odpowiednie zaklęcia.

By unosić się w miejscu, trzeba wybrać atut.

Ogółem piękna klasa. Rzucamy na siebie przyspieszenie i zwiększoną niewidzialność, a jakże. Dokonujemy lotu 60 metrów w dół. Atakujemy przeciwnika. On nie może nic nam zrobić. W akcji cząstkowej z przyspieszenia wracamy 60 metrów w górę. Operację powtarzamy. W ten sposób wygramy z każdym wojownikiem bez łuku. Ale klasa jest za słaba, co? KLASA JEST ZA SILNA!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:11, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Po tym etapie mutacji gdy postać otrzyma krytyczne trafienie w głowę, mnożnik obrażeń wzrasta o 1 ( z x2 na x3 itd. ).

Co to jest trafienie krytyczne w głowę? W hełm też się liczy? Czemu zwiększa się krytyk?

Może dlatego, że ma te puste kości?

Ogólnie się zgodzę z Gindenem. Postać na po 4 poziomie (lot) staje się trudna do zabicia, na wyższych niemożliwa (manewr został już opisany). Straszne są też te rzuty obronne. Po co dawać możliwy rzut jeśli postać na poziomie równym Uskrzydlonemu może go zdać tylko na naturalnej 20 (szczególne chodzi mi o zdolności Aura i Nawałnica)?

Proszę też o jak najszybsze poprawienie tej tabeli (szczególnie że wiesz już jak).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris (drugie konto)
Gość





PostWysłany: Sob 11:56, 17 Kwi 2010    Temat postu:

A jakież to szalone wymagania podałem by degradowały moją klasę do prestiżowej ? Nie widzę powodu by postać, której marzeniem jest lot miała obowiązek pierwej kształcić się jako np. wojownik bo ani to fajne ani spójne klimatycznie z ideą pracy.

Ginden napisał:
Kolejny, który nie zapoznał się z tematem dotyczącym tabel i się żali.


Oh ah, no tak, nie przewertowałem tysiąca stu pięćdziesięciu tematów na tym forum i głupi ja, perfidnie wklejam tu takie tabelki jeszcze śmiąc się żalić. Mea maxima culpa.

Trafienie krytyczne w głowę oznacza cios w głowę Uskrzydlonego ( to ten rejon powyżej szyi ). Trafienia krytyczne to takie, które uderzają w co czulsze miejsca atakowanego w skutek czego ich obrażenia (zależnie od broni ) są mnożone o pewną wartość liczbową. Uznałem, że czaszka Uskrzydlonych jest podatniejsza na pęknięcia z racji jej pneumatyzacji, a więc co mocniejsze ciosy będą prowadzić do silniejszych wstrząsów mózgu, a nawet do przerwania struktury kostnej częściej niż u innych postaci.

Mechanizm ataku skrzydłami przedstawiłem, wydaje mi się, w miarę jasno i jest on zgoła inny od tego wyprowadzanego przez smoki. Uskrzydlony zadaje wszak obrażenia kłute, a nie miażdżone. Z tego samego powodu nadają się do walki.

Pikowanie nie prowokuje reakcji atakowanego ponieważ ( choć zabrzmi to trochę infantylnie ) postanowiłem, że ta zdolność nadzwyczajna dobrze wkomponuje się w klimat walk prowadzonych przez eskadry Uskrzydlonych. Wszystkie plusy i zdolności są po prostu mechanicznym odwzorcowaniem idei klasy, które wykonałem na samym końcu.

Tak, prędkość postaci na 20 poziomie podczas lotu wyniesie 60 metrów. Pragnę przypomnieć, że maksymalna prędkość naziemna np. mnicha może wynieść nawet 150 metrów podczas gdy lot do przodu Uskrzydlonego nie będzie szybszy niż 120 m.

Ginden napisał:
Super. A jakim cudem nie tonie? Prawa fizyki się kłaniają.


Sądzę więc że porównując podręcznik np. fizyki czy biologii do biblioteki D&D mocno byś się ździwił. Jeśli zaś na potrzeby scenariusza szukałbyś wytłumaczenia możesz to uznać za zdolność nadzwyczajną postaci lub, jak ja wolę sobie to wyobrazić, za mistrzostwo w poruszaniu skrzydłami i dostosowywaniu się do wiatru postaci poświęcającej życie takim rzeczom.

Rzuty obronne ustaliłem na takim poziomie by tylko nieliczni wybrańcy mogli go zdać. Jeśli mnie pamięć nie myli co zarówno przedmioty jak i zdolności, które ułatwiają rozproszenia więc jest to wykonalne acz bardzo trudne. 18 poziom, kiedy to Uskrzydlony nabiera zdolności wytwarzania aury, to prawie epik i testy z racji samej w sobie są takie by postacie równe poziomowi Uskrzydlonego także miały problemy z jej zwalczaniem. Sam efekt zaś, jak mi się zdaje, nie jest tak skrajnie porażający by go uznawać za wyłączający inne postacie z gry ;) . Zdolności aura nie da się pokonać na naturalnej 20 gdyż nie ma czegoś takiego jak krytyczne szczęście przy teście umiejętności. Dobrzy w kontaktach międzyludzkich bohaterowie będą zaś mieć około 50 % szans by przejrzeć Uskrzydlonych.
Przy wzywaniu nawałnicy zaś chcę mechanicznie przedstawić sytuację kiedy to tylko w nadzwyczajnych okolicznościach rytuał nie powiódł się.

Ginden napisał:
By unosić się w miejscu, trzeba wybrać atut.


Twoje usilne pragnienie znalezienia mechanicznych dziur doprowadziło do przeoczenia - jak napisałem w pracy Uskrzydleni mają analogiczną zdolność.

Twoja strategia ataku jest rzeczywiście nie do odparcia. Jeszcze tylko skasujmy odpowiednie czary i zdolności zaklinaczy, magów, druidów oraz kapłanów, wykreślmy wszystkie przedmioty pozwalające na latanie czy unoszenie się w powietrzu co pozwoli na atakowanie z nieosiągalnego miejsca i nasz dzielny wojak bez łuku będzie miał równe szanse. Proste, może zagramy ?

Azgoth napisał:
Postać na po 4 poziomie (lot) staje się trudna do zabicia


Owszem. Jednak inne klasy, chciałbym nadmienić, od piątego poziomu mają również efektywne sposoby ucieczki zaś ta z mojej klasy jest obarczona kilkoma defektami typu rozbieg, wyłącznie w lokacjach takich jak lochy czy pomieszczenia, słaba zwrotność . Do czasu drugiej mutacji zaś postać jest słabsza mechanicznie od innych.

Użytkownicy poltera określili klasę jako słabą mechanicznie, a że utożsamiam ich ze specami od wiedzy o powergammingu i munchkiniźmie to im ufam w tej kwestii.

Przykro mi, że praca się nie spodobała zwłaszcza, że mechanika na dobrą sprawę nic mnie nie obchodzi, a chodziło mi o wpasowanie jej w światy D&D, dobranie klimatycznych zdolności i miłe dla oka wykonanie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:07, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Uskrzydlony 20 jest silniejszy od każdej klasy czystej za wyjątkiem kapłana, druida, czarodzieja i zaklinacza.
Cytat:
Pragnę przypomnieć, że maksymalna prędkość naziemna np. mnicha może wynieść nawet 150 metrów

Ciekawe jak... I czemu metody, które tak zwiększą tą szybkość nie mogą być zastosowane do uskrzydlonego.
Cytat:
podczas gdy lot do przodu Uskrzydlonego nie będzie szybszy niż 120 m.

We wszystkich wymiarach porusza się uskrzydlony po pierwsze, po drugie są efekty zwiększające prędkość, po trzecie jest przyspieszenie.
A 60*4 (bieg) + 60 (przyspieszenie) = 300. Gdybym pogrzebał w podręcznikach na pewno coś by się znalazło.
Cytat:

Sądzę więc że porównując podręcznik np. fizyki czy biologii do biblioteki D&D mocno byś się ździwił.

Nie ma nielogiczności dosłownych. Są tylko wnioskowane. A tutaj mamy jedną - obiekt musi być przyczepiony do czegoś jakąś rozsądną siłą, by korzystać z siły wiatru. Z tego powodu latawiec puszczony leci przez chwilę, po czym spada. A przecież działa na niego wiatr, prawda? A z linką ciągnie do góry, prawda?
Cytat:

Użytkownicy poltera określili klasę jako słabą mechanicznie, a że utożsamiam ich ze specami od wiedzy o powergammingu i munchkiniźmie to im ufam w tej kwestii.

Nie użytkownicy Poltera, ale goracepapu. A goracepapu ma bardzo szeroką definicję "mocnej postaci, która nie jest przepakowana". A Azteco stwierdził, że jest za silna.
Cytat:

A jakież to szalone wymagania podałem by degradowały moją klasę do prestiżowej ?

Cytat:

Pierwsza mutacja rozpoczyna się od rytuału wykonywanego przez Uskrzydlonego.

Cytat:

Może dlatego, że ma te puste kości?

Niestety, trafienie mieczem daje taki sam efekt, niezależnie od tego, czy te kości są ze stali lotniczej czy fosforanu wapnia.
Cytat:

Trafienie krytyczne w głowę oznacza cios w głowę Uskrzydlonego ( to ten rejon powyżej szyi ).


Cytat:

Mechanizm ataku skrzydłami przedstawiłem, wydaje mi się, w miarę jasno i jest on zgoła inny od tego wyprowadzanego przez smoki. Uskrzydlony zadaje wszak obrażenia kłute, a nie miażdżone. Z tego samego powodu nadają się do walki.

Zgadza się, inny, bo silniejszy.
Cytat:
18 poziom, kiedy to Uskrzydlony nabiera zdolności wytwarzania aury, to prawie epik i testy z racji samej w sobie są takie by postacie równe poziomowi Uskrzydlonego także miały problemy z jej zwalczaniem.

Aurę odpiera każdy kapłan 20 poziomu, który od niechcenia przebija każde ST wyczucia pobudek mniejsze od 45. 44, jeśli zaczynał z roztropnością 16 zamiast 18.
Cytat:
Twoja strategia ataku jest rzeczywiście nie do odparcia. Jeszcze tylko skasujmy odpowiednie czary i zdolności zaklinaczy, magów, druidów oraz kapłanów, wykreślmy wszystkie przedmioty pozwalające na latanie czy unoszenie się w powietrzu co pozwoli na atakowanie z nieosiągalnego miejsca i nasz dzielny wojak bez łuku będzie miał równe szanse. Proste, może zagramy ?

Wszystkie są do skontrowania. Najlepsze czary mają krótki zasięg, więc wojownik z miksturą lotu może spokojnie pod względem mobilności rywalizować z dowolną klasą z lotem. Z uskrzydlonym nie ma co nawet próbować, 90 < 300.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:13, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Cytat:
Przykro mi, że praca się nie spodobała zwłaszcza, że mechanika na dobrą sprawę nic mnie nie obchodzi, a chodziło mi o wpasowanie jej w światy D&D, dobranie klimatycznych zdolności i miłe dla oka wykonanie.

To popraw tę tabelę. Zdolności może i są klimatyczne ale pierwszy lepszy powergamer zrobi z tego zabójcę bogów.

Cytat:
Użytkownicy poltera określili klasę jako słabą mechanicznie, a że utożsamiam ich ze specami od wiedzy o powergammingu i munchkiniźmie to im ufam w tej kwestii.

Aż jeden użytkownik...

Powinieneś też podkreślić zmiany które dają mutacje bo za pierwszym razem nie zauważyłem tego ślepowidzenia (a to skąd niby), widzenia w ciemności i reszty.

Powielone kopie mogą atakować? Jak tak to robi się z tego pięciu uskrzydlonych z czego 4 mogą mieć przyśpieszenie i Zwiększoną niewidzialność (mówię o 20 poziomie i beznadziejnej roztropności) ach gdyby tylko złamać to z czymś dającym ukradki...


Ostatnio zmieniony przez Azgoth dnia Sob 17:16, 17 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:17, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Plusy klasy:
-Wszystkie przydatne biegłości dla klasy
-umiejętności 4+mod int
-KW: k10
-Bazowy atak +1/poziom
-czary do 6 poziomu: praktycznie wszystkie najbardziej przydatne wspierające, a na dodatek jako czary objawień (mimo, że większosć jest normalnie wtajemniczeń)

To by spokojnie starczyło, żeby wykluczyć klasę, jak przypakowaną.

Czytamy jednak dalej: fura dobrych mocy

Fabularność mocy leży i kwiczy - uzasadnienia wzięte z kosmosu.

Praca nadaje się do śmietnika lub przy dużym nakładzie pracy i licznych poprawkach może stanie się grywalna.

Ja w tym drugim pomagać jednak nie zamierzam. Twoje odpowiedzi są opryskliwe i ukazują chęci pracy nad klasą. Krytycy to ludzie, którzy swój prywatny czas poświęcają na dopracowywanie prac i szukanie właśnie luk, by pomóc twórcy. Skoro ty nie umiesz tego docenić, to nie będę więcej czasu marnować na Ciebie i Twoją pracę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:57, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Cytat:
Czytamy jednak dalej: fura dobrych mocy


Czy wobec tego mnich jest lepszy od zaklinacza? Zdolności powinno się rozpatrywać pod kątem ich użyteczności, a nie ilości.

Cytat:
Bazowy atak +1/poziom

3/4 lvl.

Cytat:
czary do 6 poziomu: praktycznie wszystkie najbardziej przydatne wspierające, a na dodatek jako czary objawień (mimo, że większosć jest normalnie wtajemniczeń)


Lista jest uboga, bardzo uboga, do tego te czary 6 poziomu występują w innych klasach na 4. No i jest mniej więcej po równo w ilości czarów z listy kapłana/druida i maga/zaklinacza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris (drugie konto)
Gość





PostWysłany: Nie 3:02, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Druid, kapłan, czarodziej, zaklinacz - czyli imho prawie połowa podstawowych klas. Czy to nie jest dobre uśrednienie ? Według mnie dobrze prowadzony bard znajdzie także miejsce przed klasą, którą stworzyłem; barbarzyńca ze swoimi łamańcami z szalonym zerkiem, wojownik stworzony na szybkostrzelnego łucznika czy ciężkozbrojnego. Uskrzydleni nie mogą być łamani z prestiżami ani innymi klasami więc super punków z nich nie będzie.

Prędkość mnicha uzyskujesz przez bieg i taki przedmiot jak buty kroków i podskoków. Szybkość Uskrzydlonego może być jedynie dublowana jak to nadmieniłem przy zdolności latania, nie przypominam sobie także by istniały magiczne przedmioty przyspieszające latanie.
Czytając ponownie zauważyłem, że przeoczyłem wzmiankę o lataniu. Przy tworzeniu pracy, obracaniu się w realiach lotu i przestworzy zdało mi się oczywiste, że szybkość wzrasta tylko podczas bycia w powietrzu, przy poruszaniu się za pomocą skrzydeł. Moje niedopatrzenie, poprawiłem.

Dalej nie rozumiem czemu mutacja przeprowadzana przez innego uskrzydlonego miałaby degradować klasę do rangi prestiżowej. Wszak np. kadet na druida przechodzi przez serię testów i rytuałów zanim dołączy do wspólnoty.

Zmniejszenie ochronnej masy tłuszczowej, a także kruchsze i lżejsze kości prowadzą do słabszej ochrony mózgowia - stanie się on bardziej podatny na wstrząsy i uznałem za stosowne by takie przypadki określić mechanicznie.

Ginden napisał:
Zgadza się, inny, bo silniejszy.


Co z tego wynika ?
Uskrzydlony zaatakuje ostrymi kośćmi wzorem włóczni, smok uderzy dużym skrzydłem miażdżąc ofiarę. Prócz nazwy nie widzę większego podobieństwa.

Nie chciałem by aury zostały zwalczane przez wojaków nie mających większego pojęcia o subtelnych umiejętnościach. Bardowie czy negocjatorzy nie powinni mieć gigantycznych przeszkód by przejrzeć Uskrzydlonych.

Nie sądzę by wojak z miksturą lotu mógł w jakikolwiek sposób dogonić druida zmienionego w sokoła czy teleportującego się maga. Nie widzę też większych możliwości by dziabnął mieczykiem postać otoczoną aurą antywitalności. Bo jak ?

Azgoth napisał:
pierwszy lepszy powergamer zrobi z tego zabójcę bogów


Ależ proszę bardzo, jeśli taka zabawa mu odpowiada to jestem jak najbardziej za. Nie widzę jednak większych możliwości by wycisnąć z niej coś więcej niż to co jest opisane, chyba żeby mu wkleić multum magicznych przedmiotów co jest jednak dostępne dla wszystkich klas.
Specjalnie dla osób, które razi gorsza przejrzystość przygotowałem ładne opracowanie w googlach.docs.

Wkleiłem pracę na polterka i została tak oceniona. Nie mam większych nadziei, że przeczyta ją każdy użytkownik serwisu i w dodatku skomentuje więc opieram się na tym co mam.

Każdy kto zainteresuje się wprowadzeniem BN'a czy klasy dla postaci do gry z pewnością przeczyta dokładnie wszystkie etapy mutacji; sądzę że zebranie całości w jednym miejscu, wymienienie praktycznie punkt po punkcie da dostateczną możliwość przepisania zdolności na kartę postaci.

Oczywiście, że iluzje mogą atakować, nadmieniłem przecież wykonywanie odmiennych strategii i poleceń przez nie, nadane od samego Uskrzydlonego. Charakterystycznie jednak dla iluzji nie będę one zadawać obrażeń.

Kondeks napisał:
Plusy klasy:
-Wszystkie przydatne biegłości dla klasy
-umiejętności 4+mod int
-KW: k10
-Bazowy atak +1/poziom
-czary do 6 poziomu: praktycznie wszystkie najbardziej przydatne wspierające, a na dodatek jako czary objawień (mimo, że większosć jest normalnie wtajemniczeń)
...
Czytamy jednak dalej: fura dobrych mocy


Biegłości dałem tylko te przydatne gdyż nie widzę powodu by Uskrzydleni kształcili się w nieużytecznych.
Umiejętności jest 4 + mod z int. - dwie klasy mają gorszy, dwie mają lepszy, na wstępie klasa ma obniżony intelekt. Nie widzę w tym jakiegoś szczególnego plusa pakującego klasę.
KW:10. Być nie być Uskrzydleni to wojownicy bazujący głównie na swych zdolnościach bojowych tacy jak tropiciel czy paladyn, nie wiem czemu mieliby mieć
gorszą kostkę.
BPA jest niższe.
Rodzajów czarów jest 4,5 na poziom - tworzy to najbardziej ograniczoną magicznie klasę spośród tych już parających się zaklęciami.
Fura dobrych mocy ? Od druidów Uskrzydleni mają jedno oczko więcej w kości wytrzymałości, w dwóch rzeczach się z nimi równają, leżą i kwiczą z całą resztą.

Wyjaśnienie, że fabularność ssie jest troszkę ogólnikowe i niezbyt mi pomaga w kształceniu warsztatu. Czytając ponownie mojego posta nie widzę elementów w którym byłbym chamski czy kogoś atakował. Ironia zaś jest integralną częścią słownika więc jeśli odbierasz to jak nieuprzejmość - nie mam nic przeciwko by zamknąć temat czy dać bana na wstawianie prac. Skoro jednak jako GP uznajesz, że praca nadaje się do śmietnika to ją tam umieść gdyż nie planuję większych zmian - zarówno mi pasuje do koncepcji miasta Brofro jak i zbyt wielu ludziom się podoba.


Ostatnio zmieniony przez Gris (drugie konto) dnia Nie 3:06, 18 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 8:34, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Atak skrzydłami: Skoro tak bardzo chcesz, aby Uskrzydlony miał puste kości itd. To dlaczego robisz taką zdolność. Oprócz uderzenia w zwykłą skórę, czyli w człowieka bez zbroji atak może zaszkodzić a nie pomóc. Takie ,,kości" sobie połamiesz przy próbie przebicia pancerza. Poza tym postać powinna dostać karę -4 do ataku takimi skrzydłami, gdyż nie ma w nich biegłości (jest czar [Ogniste Skrzydła] w Krainach Wschodu który tworzy skrzydła z ognia. Postać może nimi atakować, jednak nie robi tego z wprawą gdyż nie potrafi. Analogia.)

Dryf po wodzie: Pominę to, że to nie ma prawa się wydarzyć ze względu na istnienie czegoś takiego jak fizyka. Szybkie porównanie. Czy gnom z przyczepionymi do pleców kawałkami skóry (taka sama waga jak skrzydła) o łącznej rozpiętości 4m (proporcja) które są podtrzymywane przez jakieś stelaże (drewniane pręty, coś w ten deseń), aby trzymały całość jak ,,żagle" może to powtórzyć? Robi praktycznie to samo co daje twoja zdolność, jednak nie potrzebuje do tego skrzydeł.

Przywołanie żywiołaka: Nie rozumiem dlaczego Uskrzydlony posiada tę zdolność.

Szybkość: Dlaczego on uzyskuje taką zawrotną szybkość? Nie jest to wogule wytłumaczone. Wynika to z mutacji mutacji?


Ostatnio zmieniony przez Robster dnia Nie 8:34, 18 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:06, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Cytat:
Według mnie dobrze prowadzony bard znajdzie także miejsce przed klasą, którą stworzyłem;

Jak, skoro nie może nic mu zrobić?
Cytat:
barbarzyńca ze swoimi łamańcami z szalonym zerkiem

Jak, skoro nie może nic mu zrobić?
Cytat:
czy ciężkozbrojnego

Jak, skoro nie może nic mu zrobić?
Cytat:
Druid, kapłan, czarodziej, zaklinacz - czyli Moim skromnym zdaniem prawie połowa podstawowych klas.

4/11 ~= 1/3. Zrobiłeś klasę silniejszą od 7 innych i przyrównujesz ją do klas, zwłaszcza, że przed dezintegracją maga w kalekiej dość 3.0 chroni tylko magiczne 20.
Cytat:
Uskrzydleni nie mogą być łamani z prestiżami ani innymi klasami więc super punków z nich nie będzie.

Mogą, tracą tylko dość średnią listę czarów tak naprawdę.
Cytat:
Szybkość Uskrzydlonego może być jedynie dublowana jak to nadmieniłem przy zdolności latania

Prędkość przy biegu zawsze jest mnożona razy cztery. Zasady z core są nadrzędne wobec szczególnych. A według tego, że ma dwa razy większą prędkość przy biegu, można wysnuć wniosek, że porusza się z 8-krotną szybkością. Wygląda mi na to, że przyspieszony uskrzydlony 20 poziomu porusza się spokojnie 324 km/h. Jest atut, który zwiększa mnożenie szybkości przy biegu do 5. Więc i tak albo x5 przy biegu, albo x10, albo x6.
Cytat:

Nie chciałem by aury zostały zwalczane przez wojaków nie mających większego pojęcia o subtelnych umiejętnościach.

Zgadza się, zrobi to za nich mag z tym czarem, który uniemożliwia działanie wszelkich efektów działających na umysł. Nie pamiętam nazwy niestety...
Cytat:

Zmniejszenie ochronnej masy tłuszczowej, a także kruchsze i lżejsze kości prowadzą do słabszej ochrony mózgowia - stanie się on bardziej podatny na wstrząsy i uznałem za stosowne by takie przypadki określić mechanicznie.

Ale walnięcie mieczem to walnięcie mieczem. A gdybyś wiedział coś o biologii, to tłuszcz nie chroni do ochrony przed uderzeniami, a przed wychłodzeniem.
Cytat:


Co z tego wynika ?
Uskrzydlony zaatakuje ostrymi kośćmi wzorem włóczni, smok uderzy dużym skrzydłem miażdżąc ofiarę. Prócz nazwy nie widzę większego podobieństwa.

Uważasz, że uderzenie kością (nawet zaostrzoną) może zadawać wielokrotnie więcej obrażeń niż dostanie olbrzymim skrzydłem smoka?
Cytat:
większych możliwości by dziabnął mieczykiem postać otoczoną aurą antywitalności

Powiększenie osoby + kolczasty łańcuch. 6 metrów zasięgu wystarcza chyba (albo 4,5 nie chce mi się sprawdzać), by dziabnąć kogoś w emanacji o promieniu 3 metrów?
Cytat:

Wkleiłem pracę na polterka i została tak oceniona.

Kłamstwo, jeden użytkownik ocenił ją jako za słabą, a inny jako za silną. A ten, który ocenił jako za słabą, jest znanym powergamerem.
Cytat:
Od druidów Uskrzydleni mają jedno oczko więcej w kości wytrzymałości, w dwóch rzeczach się z nimi równają, leżą i kwiczą z całą resztą.

Znasz klasę, która wygrywa z druidem? Bo o ile pamiętam, druidzi to najsilniejsza klasa w grze...
Cytat:
jak i zbyt wielu ludziom się podoba.

Jednej osobie? Ah, nie, dwóm, tobie też.
<hr>
Oczywiście, nie odpowiadasz na żadne moje argumenty. Cóż, uważam, że skoro praca nie wymaga zmian, to spokojnie możemy zamknąć temat, prawda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin