Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [Endillior] Żniwiarz Dusz

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 13:42, 05 Gru 2008    Temat postu: [3.0] [Endillior] Żniwiarz Dusz

ŻNIWIARZ DUSZ
Żniwiarze to osoby, które przekroczyły granice między życiem a śmiercią. Posługują się czarną magią – przede wszystkim nekromancją – w mistrzowski sposób. Jest ich mało, lecz są bardzo potężni – w dziedzinie badań nad śmiercią nie mają sobie równych. Są zgrupowani w tajemnych gildiach, mających siedziby głęboko pod ziemią. Żniwiarze Dusz najczęściej są źli, lecz niektórzy mają neutralny pogląd na moralność. Ich najbardziej charakterystycznym elementem, jest kosa – każdy Żniwiarz ma swoją własną o wyglądzie jaki sobie zażyczy.
Żniwiarze grupują się często w gildie lub organizacje. Czasem zdarza się nawet, że mieszkają w pobliżach miast polując na okoliczne potwory. Jednak prędzej czy później taki Żniwiarz będzie utrapień – potwory się kiedyś w końcu skończą a on musi coś jeść.

KW: k4
[link widoczny dla zalogowanych]

Wymagania
Oto wymagania, jakie musi spełnić postać, aby zostać Żniwiarzem Dusz:
 Atuty: zogniskowanie czaru (nekromancja), biegłość w broni (kosa), zogniskowanie broni (kosa), żelazna wola.
 Charakter: dowolny nie-dobry.
 Czary: Znajomość czarów wtajemniczeń 4. poziomu w tym co najmniej siedmiu dowolnych czarów ze szkoły nekromancji.
 Umiejętności: Alchemia – 8 rang, Czarostwo – 8 rang, Koncentracja – 8 rang, Wiedza (nekromancja, tajemna) – 8 rang, Wiedza (plany) – 4 rangi.

Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int)Wiedza (Int; wszystkie kategorie, ujmowane oddzielnie), Wróżenie (Int; umiejętność wyłączna).
Punkty umiejętności: 2 + modyfikator z Intelektu
<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="1"><TR><TD ALIGN="CENTER">POZIOM</TD><TD ALIGN="CENTER">BPA</TD><TD ALIGN="CENTER">Wytrw</TD><TD ALIGN="CENTER">Refleks</TD><TD ALIGN="CENTER">Wola</TD><TD ALIGN="CENTER">SPECJALNE</TD><TD ALIGN="CENTER">CZARY</TD></TR><TR><TD>1</TD><TD>0</TD><TD>0</TD><TD>0</TD><TD>+2</TD><TD>Łowca Dusz, Kosa Dusz</TD><TD>Obecna klasa +1</TD></TR><TR><TD>2</TD><TD>+1</TD><TD>0</TD><TD>0</TD><TD>+3</TD><TD>Mroczna Potęga I</TD><TD>Obecna klasa +1</TD></TR><TR><TD>3</TD><TD>+1</TD><TD>+1</TD><TD>+1</TD><TD>+3</TD><TD>Ożywienie</TD><TD>---</TD></TR><TR><TD>4</TD><TD>+2</TD><TD>+1</TD><TD> +1</TD><TD> +4</TD><TD> Mroczna Potęga II</TD><TD>Obecna klasa +1</TD></TR><TR><TD>5</TD><TD>+2</TD><TD>+1</TD><TD>+1</TD><TD>+4</TD><TD>Mroczne Zdrowie, Korzystanie z Dusz</TD><TD>---</TD></TR><TR><TD> 6</TD><TD>+3</TD><TD>+2</TD><TD>+2</TD><TD>+5</TD><TD> Mroczna Potęga III</TD><TD>Obecna klasa +1</TD></TR><TR><TD>7</TD><TD>+3</TD><TD>+2</TD><TD>+2</TD><TD>+5</TD><TD>Negatywne wytchnienie</TD><TD>---</TD></TR><TR><TD>8</TD><TD>+4</TD><TD>+2</TD><TD>+2</TD><TD>+6</TD><TD>Mroczna Potęga IV</TD><TD>Obecna klasa +1</TD></TR><TR><TD> 9</TD><TD>+4</TD><TD>+3</TD><TD>+3</TD><TD>+6</TD><TD>---</TD><TD>---</TD></TR><TR><TD>10</TD><TD>+5</TD><TD>+3</TD><TD>+3</TD><TD>+7</TD><TD>Mroczna Potęga V, Transformacja Żniwiarza</TD><TD>Obecna klasa +1</TD></TR></TABLE>
Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Żniwiarz nie zyskuje żadnych nowych biegłości w broni i pancerzu.
Czary: Na 1. i 2. poziomie (oraz co dwa kolejne – na 4., 6. itd.) Żniwiarz zyskuje nowy poziom w czarującej klasie, do której należał przed tym jak zdecydował się na tę klasę prestiżową. Nie uzyskuje z tego tytułu żadnych dodatkowych profitów (premiowe atuty, rzuty obronne itp.).
Łowca Dusz: Gdy postać staje się Żniwiarzem, przechodzi bolesną transmutację. Traci przez to dwa punkty budowy oraz charyzmy ale zyskuje premię do zastraszania +4. Przestaje potrzebować zwykłego jedzenia: musi żywić się duszami (niekoniecznie ludzkimi). Za stworzenia posiadające duszę uważa się te, które posiadają Intelekt o wartości przynajmniej 3. Żniwiarz musi codziennie pożywiać się dwoma punktami duszy. Są one magazynowane w jego organizmie. Jest w stanie zmagazynować 5 punkty duszy/poziom w tej klasie. Zmarnowane punkty duszy ulatniają się w niebyt. Żniwiarz może pozbawić stworzenie duszy, dzięki swojej kosie (patrz opis zdolności Kosa Dusz). W przypadku, gdy Żniwiarz nie żywi się duszami przez więcej niż 3 dni, traci wszystkie swoje czary oraz zdolności wynikające z tej klasy prestiżowej. Gdy trwa to dłużej niż tydzień, Żniwiarz zapada w letarg. Obudzić go może z niego tylko życzenie lub cud. Jeśli postać jest „niedokarmiona” (czyli posiada np. 1 punkt duszy dziennie), otrzymuje karę z morale do wszystkich testów równą brakującym punktom duszy (najmniej 1). Stworzenia posiadają punkty duszy zależnie od ich rozmiaru: Filigranowy – 1/2, Drobny – 1, Malutki – 2, Mały – 3, Średni – 4, Duży – 6, Wielki – 8, Olbrzymi – 12, Kolosalny – 16.
Kosa dusz:Żniwiarz otrzymuje Kosę Dusz, specjalną broń wykonywana przez najlepszych krasnoludzkich rzemieślników (przyszły właściciel może zażyczyć sobie jak ona ma wyglądać). Kosa ma specjalną zdolność – eteryczne ostrze. Dzięki niej można pochłaniać dusze. Aby to zrobić, Żniwiarz musi poświęcić na tę czynność trzy pełne rundy – ofiara w tym czasie musi być nieruchoma (czyli, np. uśpiona, umierająca, nieprzytomna, itp.). Gdyby coś go dekoncentrowało musi wykonać test na koncentrację o ST 20 + punkty duszy ofiary. Jeśli mu się powiedzie czynność ta jest kontynuowana. Jeśli nie jest rozproszona i należy ją zacząć wykonywać od nowa. Żniwiarz może wysysać dusze zmarłych istot ale tylko na 2 rundy/poziom żniwiarza w tej klasie prestiżowej po śmierci. Pożarta ofiara może być wskrzeszona tylko, gdy zostanie zabity Żniwiarz, który skradł jej duszę oraz rzucone życzenie lub cud.
Żniwiarz posługuje się widmową kosą, która zapewnia mu premię do ataku równą poziomowi Żniwiarza w tej klasie prestiżowej * 1/2 oraz +k4 punktów obrażeń od negatywnej energii /na każde dwa poziomy w tej klasie prestiżowej. Od 10. poziomu Żniwiarz może przy testach ataku wręcz tą kosą wykorzystywać modyfikator z Intelektu, zamiast modyfikatora z Siły.
Kosa Żniwiarza jest jego jedyną bronią i gdy ją straci (do czasu sprawienia sobie następnej), ma karę -2 z morale do wszystkich wykonywanych testów. Jeżeli Żniwiarz świadomie użyje jakiejkolwiek innej broni, traci na dzień wszystkie swoje specjalne zdolności (lecz już nie czary) wynikające z tej klasy prestiżowej.

Mroczna Potęga (zc): Badając sztukę magii neoromantycznej, Żniwiarz zyskuje nowe zdolności w tej dziedzinie. Musi jednak zrezygnować z jeszcze jednej szkoły magii (poza nekromancją i tą, którą porzucił, gdy został specjalistą). Zdolności te są neoromantycznymi czarami i powinny być tak traktowane (ST, czas rzucania itp.). Zostały one opisane w Podręczniku Gracza w rozdziale Czary. Poniżej wymieniono jakie zdolności są zyskiwane, zależnie od poziomu:
I. Strach 1/dzień; Wyczerpanie 1/dzień
II. Magiczny słój 1/dzień (żniwiarz uzyskuje do testu opętania +2)
III. Krąg śmierci 1/dzień
IV. Kontrolowanie nieumarłych 1/dzień
V. Ohydne usychanie 1/dzień, Wycie banshee 1/dzień
Ożywienie (zn): Żniwiarz może ożywić i kontrolować nieumarłego o KW równym maksymalnie poziom w tej klasie prestiżowej + modyfikator z Intelektu. Zdolności tej można używać raz na punkt premii z Intelektu/dzień, w ramach akcji całorundowej. Może także rozdzielić KW między maksymalnie 3 stworzenia. Każde stworzenie o KW ponad normę wymknie się spod kontroli Żniwiarza. Dzięki tej zdolności można ożywiać jedynie nieinteligentnych nieumarłych (nie posiadających wartości intelektu). Do użycia potrzebne jest martwe ciało humanoida.
Mroczne zdrowie (zw): Na 5. poziomie Żniwiarz zyskuje dodatkowe 3 punkty wytrzymałości; dzięki praktykowaniu zakazanych rytuałów i badaniu nekromancji zyskuje wielką wiedzę, którą wie jak wykorzystać.
Korzystanie z dusz (zc): Żniwiarze potrafią wykorzystywać punkty duszy jako katalizatory czarów. Żniwiarz może „przypomnieć” sobie dowolny czar jaki rzucił w ciągu ostatnich 6 godzin, używając w tym celu punktów duszy – musi zużyć 2*poziom czaru punktu duszy na użycie tej zdolności. Jest ona używana natychmiastowo – tak jakby postać rzucała czar (oczywiście Żniwiarz traci punkty duszy). Zdolność tą może wykorzystać tyle razy na dzień ile wynosi jego modyfikator z Intelektu.
Negatywne wytchnienie (zn): Od 7. poziomu Żniwiarz może leczyć się wykorzystując negatywną energię. Staje się wrażliwy na pozytywną energię (zadaje mu ona obrażenia), zaś leczyć może się negatywną. Zyskuje ponadto zdolność zamieniania posiadanych w organizmie punktów duszy na pw. Musi w tym celu wykonać test poziomu czarującego. Jeśli wyniesie on poniżej lub będzie równy 10, zamienia on punkty duszy na pw w stosunku 2:1 (dwa punkty duszy za jeden pw); powyżej 10 w stosunku 1:1, zaś powyżej 20 w stosunku 1:2. Żniwiarz może maksymalnie poświęcić tyle punktów duszy ile wynosi jego poziom czarującego. Użycie tej zdolności jest akcją standardową nie prowokująca okazyjnych ataków.
Transformacja Żniwiarza (zw): Gdy Żniwiarz osiągnie doskonałość w dziedzinie nekromancji, poddaje się Mrocznej Transmutacji. Aby się do niej przystąpić postać musi mieć pełen zapas punktów duszy w organizmie (czyli, jego limit punktów duszy, musi być zapełniony) oraz pokryć koszty tego zabiegu – jest to wydatek rzędu 7000 sz. Złoto jest wydawane na specjalne materiały. Ciało postaci, która podda się tej transmutacji jest stapiane ze specjalnie, magicznie wyprawianym żelazem oraz poddawane przeróżnym zabiegom, mającym na celu wzmocnienie potęgi nekromanty. Żniwiarz na początku zabiegu, który trwa łącznie dwie godziny traci 4k4 punkty pw a przed zakończeniem 6k8. Zabieg rozpoczęty nie może zostać zakończony – oznaczałoby to śmierć osoby, która mu się poddała. Po zabiegu Żniwiarz staje się strasznym i potężnym stworzeniem. Jego ciało zostaje stopione z magicznie przerobionym metalem (najczęściej Żniwiarze w tym celu wybierają adamantyn lub metale szlachetne), twarz jest natomiast skryta za mithrilową maską. Postać traci oczy – zamiast ich posiada specjalnie zmodyfikowany magicznie ten organ. Czasem spod maski widać świecące się kule światła, choć postacie starają się je ukrywać pod specjalnymi kapturami. Żniwiarz po zabiegu traci wartość budowy – staje się stworzeniem nieumartym (nie umiera ze starości, ma bezczasowe ciało lecz nie jest niezniszczalny). Traci natomiast kolejne dwa punkty Charyzmy a jego premia do testów zastraszania rośnie do +10. Zyskuje także odporność na elektryczność i zimno 10, premie +4 do RO przeciw czarom nekromantycznym, +6 pw (jakby wziął dwa razy atut twardość) oraz zwiększa mu się limit punktów duszy o 10. Żniwiarz po takiej transformacji potrzebuje jednak więcej dusz, żeby się nasycić – musi codziennie pożywiać się trzema punktami duszy.
<hr>

Nowa wersja.
Wprowadziłem pewne modyfikacje, dokument sformatowany, wygląda teraz (przynajmniej moim zdaniem) ładniej i lepiej się czyta - bo jest na forum (w poście). Od razu, jeśli ktoś przyczepi się, że niektóre zdolności za silne tłumaczę.
-Żniwiarz traci na wstępie dwa punkty budowy i charyzmy, potem traci całą wartość budowy i kolejne dwa punkty charyzmy
-Żniwiarz traci kolejną szkołę magii.
Uważam, że te dwie sprawy, rekompensują jego zdolności (ponadto zyskuje nowe czary tylko co dwa poziomy). Mam nadzieję, że w kwestii zbalansowania to tyle i ewentualnie postać może być za słaba (wtedy chętnie dodam mu parę zdolności).
Jeżeli ktoś widzi znaczniki zamiast tabeli niech włączy HTML w profilu.
Bardzo proszę o komentarza, ta klasa jest dla mnie szczególnie ważna.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 20:50, 23 Sty 2009, w całości zmieniany 16 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 16:25, 05 Gru 2008    Temat postu:

Z początku myślałem, że to będzie kolejna wersja standardowego ponurego żniwiarza, który zabiera tych, co mają odejść, ale na szczęście się pomyliłem. Co prawda jest dosyć podobna klimatycznie (kosa, nieumarli i mhrok :) ), jednak tutaj mamy taką organizację nekromantów-zabójców, za to masz plusa.
Cytat:
Mam nadzieję, że oryginalny i nie tylko ja wpadłem na taki pomysł

A więc masz nadzieję, ktoś wpadł już wcześniej na twój oryginalny pomysł? Razz
Łowca dusz: Czy to nie przesada, żeby średnie stworzenie dawało 14 pkt dusz. Przecież jeśli to gracz będzie miał tą klasę, to przy takich wartościach "duszowych", nie widzę za bardzo możliwości, żeby nie mieć cały czas maksa.
Cytat:
Sługa ten nie może mieć więcej KW niż efektywny poziom postaci pana + jego modyfikator z intelektu (w czasie rzucania czaru)

Nie wiem, czy dawanie takiego potężnego kompana nie jest aby przesadzone. Zakładając, że bazową klasą będzie czarodziej, to na 15 poziomie spokojnie możemy mieć około 22 kostkowego nieumarłego na swoje rozkazy.
Cytat:
• Int >16. 1/4 zużytych punktów duszy, wraca w postaci pw.
• Int <30. Całość zużytych punktów duszy, wraca w postaci pw.

Znaki powinny być na odwrót Razz.

Jakie jest ST na wycie śmierci, no i przy tych wartościach dusz, to przy dobrych wiatrach po użyciu tego, możemy nazbierać 40 pkt, na kolejne wycie.

Narazie to tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 13:59, 06 Gru 2008    Temat postu:

Warag napisał:

Cytat:
Sługa ten nie może mieć więcej KW niż efektywny poziom postaci pana + jego modyfikator z intelektu (w czasie rzucania czaru)

Nie wiem, czy dawanie takiego potężnego kompana nie jest aby przesadzone. Zakładając, że bazową klasą będzie czarodziej, to na 15 poziomie spokojnie możemy mieć około 22 kostkowego nieumarłego na swoje rozkazy.


Nie mam w tej chwili dostępnej księgi potworów. Jak będę miał to sprawdzę to i wtedy o tym pogadamy. Możliwe, że masz rację... Very Happy


Warag napisał:

Cytat:
• Int >16. 1/4 zużytych punktów duszy, wraca w postaci pw.
• Int <30. Całość zużytych punktów duszy, wraca w postaci pw.

Znaki powinny być na odwrót.

Ups..

Co do punktów duszy, zauważ, że takich żniwiarzy jest dużo. Gdyby każdy musiał "jeść" jedno średnie stworzenie tygodniowo, nie wiem, czy nie wyludnili by szybko okolicy. Nie jest także powiedziane, że muszą to być ludzie. Poza tym wysokopoziomowi żniwiarze będą chcieli używać punkty dusz na zdolności. Można ewentualnie zmniejszyć o kilka, ale chciałbym, żeby to było zdanie nie tylko jednego człowieka... Very Happy


@Jeszcze jedno, dzięki wielkie Ci Warag, że przerwałeś wszechogarniającą ignorancję mych prac (w klasach szczególnie -.-)


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Sob 15:03, 06 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:14, 06 Gru 2008    Temat postu:

Lol czy każdy żniwiaż to chodowca mrówek? Za mrówkę jest 1 punk duszowy, a zabicie nawet 100 mrówek dziennie nie powinno sprawiać problemu :).

A tak zaczynajc, klasa wydaje mi sie trochę dziwna, bo ktokolwiek by sie dowiedział ze w okolicy grasuje coś co pożera dusze, pewnie jak najszybciej chciałby sie tego pozbyć.

Dziwne to wymaganie ze trzeba im 50 000 zapłaciić. Lepiej juz arcymagiem (zostać, przynajmniej jest za free :).

Bharuck Czarny - Ksywka prezydenta USA Very HappyVery HappyVery Happy ?

Strasznie słaba ta potęga śmierci, myślałęm ze to bedzie coś lepszego.

Nieumarły sługa to straszny przepak, mozan kontrolować lepszego od siebie wampira, a i co to znaczy że sługa sie nie odwróci nawet pomimo magii ? Przecież panem zdominowanego nieumarłego jest dominator a nie jego stary pan. Jak paladyna da sie tak odwrócić na chwilę od boga to czemu ma się nie dać odwrócić zombiaka od jakiegoś łowcyu :).

Czemu negatywne wytchnienie nie działa dla postaci które maja mniej niż 16 inteligencji ?

Negatywny pocisk- całkiem fajne jak za 5 mrówków :).

Mroczna transmutacja - piszesz ze żniwiarz jest nieśmiertelny (!) a potem coś o wskrzeszaniu go. Coś mi tu nie gra. 11000 pd za wskrzeszenie (wychodzi około 60 000)? Ciekawe czy da rade znaleść kogoś kto sie tego podejmnie.

Przesadzasz z tymi zyczeniami i prawdziwym wskrzeszeniem, chyba tego sam nigdy nie używałes?

Wyobraź sobie teraz za masz super postać i przypadkiem wypadła ci jedynka na RO przed wyciem żniwiarza. Fajnie nie :).

A i czemu 3 wskrzeszenia, a nie 5 czy 18 ?

To narazie tyle, jak dla mnie klasa do gruntownego przemyślenia (pomyśl że miałbyś kiedyś grać przeciw, a nie tym) i zdecydowanej poprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 14:11, 07 Gru 2008    Temat postu:

Skoro chce ci się bawić w ucinanie głów mrówkom - to rób to. Ale masz rację. W takim razie powinno być od rozmiaru powiedzmy malutkiego - wtedy będzie rżnął koty - co to za problem zabić kilkanaście kotów. (Tutaj jest problem i mam nadzieje, że go wspólnie rozwiążemy). Ja proponuję wprowadzić, że dusz nie posiadają zwierzęta.
Co do kasy - trzeba tyle wpłacić żeby było się trudniej dostać. O to właśnie chodzi.
Co do RO na wytrw 1. Czemu nie czepiasz się czarów typu palec śmierci, wycie banshee, dezintegracja? Rój meteorytów przy rzucie na RO 1 też pewnie zabije. Tutaj są ponadto dwa rzuty obronne. Zresztą w prawdziwym życiu jak się potkniesz i wpadniesz pod samochód to też będziesz miał pretensję, że w teście zachowania równowagi wyszło ci 1? Może to drastyczny przykład ale przykład Mr. Green
O wskrzeszenia chodzi mi o to, żeby było trudne, ale nie niemożliwe. (przybyszów np. nie można wskrzeszać - a ksenomanta na 10 poziomie w tej klasie to pies?). Chciałem wyrównać plusy z tej klasy. Ponadto gdyby był nieśmiertelny - czyli niepodatny na ciosy i inne tego typu rzeczy(czary) - to by było bez sensu. Chodzi mi o to, że nie umiera ze starości.

PS: Niedługo będzie aktualizacja - przedstawiona wersja beta żniwiarza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:22, 07 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Ja proponuję wprowadzić, że dusz nie posiadają zwierzęta.

Niech jego moce działają na stworzenia z INT przynajmniej 3.
Kamulec

Gunther, zapoznaj się z punktem tregulaminu dotyczącym wulgaryzmów
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 15:09, 07 Gru 2008    Temat postu:

Intelekt został wprowadzony - dobry pomysł, wielkie dzięki Very Happy

WP Kamulec napisał:
Gunther, zapoznaj się z punktem tregulaminu dotyczącym wulgaryzmów
WP Kamulec

Sorry, starałem się jak najmożliwiej to ocenzurować ale mnie poniosło Crying Crying Crying

Idea Zastanawiam się nad usunięciem rang - może byłoby lepiej wprowadzić opis organizacji zamiast wplątywać to do klasy Confused ?
Co wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:46, 08 Gru 2008
PRZENIESIONY
Pon 17:28, 08 Gru 2008    Temat postu:

Jest tutaj jedna nieścisłość:

Cytat:
Poziom: 6/czarodziej, zaklinacz (tylko Żniwiarze Dusz mogą się nauczyć tego zaklęcia)


Skoro tylko żniwiarze mogą się nauczyć tego zaklęcia to dlaczego nie jest to napisane wprost. Pozatym napisałeś to tak jakby mogli się tego nauczyć czrodzieje/zaklinacze.

Cytat:
Żniwiarz może wyssać ofierze


Może? XDXD Znaczy jak rzuci to może zrezygnować z efektu??? XD

Cytat:
Wyssane punkty duszy trafiają do organizmu żniwiarza. Gdy połowa punktów duszy postaci zostanie wysączona, otrzymuje ona karę -2 do wszystkich testów z morale. Gdy będzie to 3/4, wtedy kara wzrasta do -4.


Od czego zależy prędkość wysysanie tych punktów. Napisałeś, że czas trwania jest natychmiastowy??? Po pierwsze to nie jest okres czasu. A po drugie, jeśli jest chwilowy (moje domysły) to jak określić kiedy będzie połowa?

Narazie tyle wyłapałem postaram się coś jeszcze znaleźć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 17:14, 08 Gru 2008
PRZENIESIONY
Pon 17:29, 08 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Od czego zależy prędkość wysysanie tych punktów. Napisałeś, że czas trwania jest natychmiastowy??? Po pierwsze to nie jest okres czasu. A po drugie, jeśli jest chwilowy (moje domysły) to jak określić kiedy będzie połowa?

To zapewne zależy od rzutu kostką na liczbę wyssanych punktów duszy. I nie ma tu prędkości wysysania. Jeśli wyjdzie Ci, że wysysasz 9 punktów duszy, to przeciętnemu człowiekowi zabierzesz połowę i wtedy będzie miał to -2.
Czas rzucania, IMO powinien wynosić 1 rundę. Nie jest to aż tak potężne zaklęcie, a w tej chwili to wolałbym rzucić zwykłą dezintegrację.
Dodałbym też, że jeśli istota która została potraktowana wysączeniem duszy zginie, a Żniwiarz będzie chciał wyssać jej duszę, dostanie mniej punktów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 18:53, 10 Gru 2008    Temat postu:

@ Aktualizacja (9 XII 2008)

Wprowadziłem:
-Czary zostały zmienione.
-Zmniejszone koszty (transmutacji i wpisowe)
-Rangi zostały usunięte (rangi w gildii żniwiarzy - pojawią się one w niedługim czasie w opisie organizacji)
-Zastosowałem się do większości waszych sugestii.
<hr>
Serdecznie zapraszam do dalszej dyskusji nad tą klasą. Chciałem także się wypowiedzieć na temat czarów (odnośnie wcześniejszych postów). Czas trwania natychmiastowy - chodzi mi o efekt. Dusza zostaje wyssana (lub też jej część). Jednak te punkty od razu się nie regenerują - więc są czasem efekty uboczne.
<hr>
@ Aktualizacja (10 XII 2008)

Kolejna aktualizacja. Tym razem głównie literówki. Poprawione zostały głównie różne drobne sprawy.
Zapraszam do dalszej dyskusji kolejny raz - mam nadzieję, że prace zbliżają się ku końcowi (znaczy się, że klasa będzie niedługo całkowicie skończona).


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Śro 18:54, 10 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 19:42, 10 Gru 2008    Temat postu:

Co do samej klasy to przyczepię się do dwóch rzeczy.
Cytat:
Int >16. 1/4 zużytych punktów duszy, wraca w postaci pw.
Int <30. Całość zużytych punktów duszy, wraca w postaci pw.

Nadal nie zmieniłeś znaków na odpowiednie Razz.
Cytat:
Dusze wysysane przez żniwiarza mogą być wskrzeszane tylko dzięki interwencji bóstwa lub zabiciu żniwiarza, który wyssał duszę tej istoty i rzuceniu 3 razy życzenia lub prawdziwego wskrzeszenia.

3 życzenia to zdecydowana przesada. Łatwiej i taniej wyjdzie jeśli drużynowy kapłan poprosi o pomoc swego boga, niż czarodziej miałby rzucić 3 razy życzenie ;)

A teraz czary:
Rozpoznanie duszy: raczej mało przydatne zaklęcie, ilość punktów duszy wyznaczona jest przez rozmiar stworzenia,a do odgadnięcia tego nie potrzeba czaru.
Wycie duszy: porównując z innymi 9-cio poziomowymi czarami ten wydaje mi się za słaby. I żeby nie być gołosłownym, porównałem go sobie z dwoma IMO głównymi "zabójczymi" czarami tego poziomu:
- Zjawisko: również wymaga dwóch rzutów obronnych, ale działa na wiele istot.
- Wycie banshee: jeden rzut obronny, działa na wiele stworzeń
Sytuacje może trochę ratuje fakt, że po nie udanym rzucie na wole, ofiara jest nieprzytomna, jednak skłaniałbym się do obniżenia poziomu na ósmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 7:13, 16 Gru 2008    Temat postu:

@ Proszę o przeczytanie informacji zwartych w pierwszym poście pod linią poziomą.

Klasa została zaktualizowana. Specjalnie nie dodałem czarów i przedmiotów, żeby na razie skupić się na samej postaci. Nie zrezygnowałem z nich jednak. Zostaną doklejone w swoim czasie.
Bardzo proszę o komentarze.
<hr>
Mam nadzieję, że teraz jest wygodniej Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:13, 16 Gru 2008    Temat postu:

Gunther napisał:

Bardzo proszę o komentarza, ta klasa jest dla mnie szczególnie ważna.


OK. As u wish Razz

Dalej dla mnie bez sensu jest to że siła duszy zależy od rozmiaru ciała... Do definitywnego wywalenia. Moze lepiej napisać że PDU (punkty duszy) to 1/2 charyzmy zaokrąglona w dół, przy czym nie wlicza sie w to konstruktów.
Wtedy średni człowiek daje 5 punktów, i nie ma znaczenia czy to jest człowiek niemowlak, młodzieniec czy dorosły (zmiany bedą znikome).
Letarg jest zbyt okrutny, dostanie taki żniwiaż tydzień więźienia i dowidzenia z postacią. Moze lepiej niech głodny żniwiaż traci co dziennie punkt charyzmy (jeżeli od niej będzie zależeć siłą duszy), wtedy automatycznie coś bedzie jeść musiał, ale to ile wytrzyma bedzie też zależało od postaci.
Co ze zniwiażem któremu np barbarzyńca tą koskę rozwali, bądz kto inny mu ją zabierze?
Moze lepiej zrobić z tego zdolność zc na życzenie, widmowa kosa +1/2 poziomy żniwiaża. Czyli nie ostrze materialne, wtedy tez nie trzeba by było kasy na jej zrobienie wydawać. Czyli coś ala psiostrze.
Mroczną potęgę uzależniłbym raczej od punktów dusz niz użyć na dzień. Mozna by też dodać do tego zadawania ran.
Przy korzystaniu z dusz zlikwidowałbym opis x/mod z int na dzień. Patrząc na ilosc tych punktów na lepsze czary i tak wystarczą na 1-2 użycia.
Transmutacji nie rozumiem, jaka jest róznica między ciałem z adamantytu a ciałem z miedzi? Co to za szablon, jakie ma epp?

"Zabieg rozpoczęty nie może zostać zakończony – oznaczałoby to śmierć osoby, która mu się poddała. Po zabiegu Żniwiarz staje się strasznym i potężnym stworzeniem. "

Czylie w koncu co z tym zabiegiem? Ile on trwa? Co jak postać podczas niego zgninie? Traktować to jako normalną śmierć?


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Wto 12:16, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 13:48, 16 Gru 2008    Temat postu:

Wielkie dzięki Namrasit Mr. Green
Poprawiłem:
1. Aby wstąpić do gildii należy zapłacić 5 000sz (za to nie trzeba pokrywać kosztów kosy).
2. Zmieniłem letarg - na mniej bolesny Mr. Green
3. Przeredagowałem opis kosy.
4. Na razie dodałem tylko czas zabiegu.

Co do Charyzmy za dusze. Słuchaj, dla mnie jest bez sensu uzależniać dusze od charyzmy, tak jak dla Ciebie od rozmiaru. Jak ktoś jest bardziej charyzmatyczny i umie lepiej przekonywać innych to ma lepszą duszę? Już lepiej od budowy (chociaż i tak trudno to mi sobie wyobrazić) albo od Rzt.
Czekam na inne pomysły w tej sprawie - ja ich nie mam Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:23, 16 Gru 2008    Temat postu:

Tak na to wpadłem analizując bezcielesnych nieumarłych, oni dostają premię do KP z charyzmy, co chyba ma odwzowowyać siłe ich duszy.
Mozesz to też uzależnić od KW (a najlepiej ich połowy) nie ma wielkich istot o małych KW. Tyle ze wtedy taki zwykły ludz to mało bedzie dawał :). Im silniejszy bedzie wtedy przeciwnik, tym więcej punktów da.


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Wto 14:25, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 15:08, 16 Gru 2008    Temat postu:

Dzięki za podrzucenie paru pomysłów, zastanowię się nad tym, ale chciałbym aby też inni wypowiedzieli się przynajmniej na temat duszy. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:28, 16 Gru 2008    Temat postu:

Coś ci się źle wkleiło bo łowca dusz i Kosa maja praktycznie te same opisy (przypuszczam, że z przed i po aktualizacji)

Ciekawa klasa, dobry pomysł. Mam tylko jedno pytanko po co wiedza (plany) w wymaganiach (nekromancja i tajemna rozumiem) korzysta potem z niej w jakiś umiejętnościach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 6:42, 17 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Coś ci się źle wkleiło bo łowca dusz i Kosa maja praktycznie te same opisy (przypuszczam, że z przed i po aktualizacji)

Dzięki, ale raczej to przy poprawianiu.
Poprawiłem.
Cytat:
Mam tylko jedno pytanko po co wiedza (plany) w wymaganiach (nekromancja i tajemna rozumiem) korzysta potem z niej w jakiś umiejętnościach?

Ponieważ, klasa ta, wymaga podstawowej wiedzy na temat planów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Luinloth
Nowicjusz


Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:35, 16 Sty 2009    Temat postu:

Gunther napisał:
Co do Charyzmy za dusze. Słuchaj, dla mnie jest bez sensu uzależniać dusze od charyzmy, tak jak dla Ciebie od rozmiaru. Jak ktoś jest bardziej charyzmatyczny i umie lepiej przekonywać innych to ma lepszą duszę? Już lepiej od budowy (chociaż i tak trudno to mi sobie wyobrazić) albo od Rzt.
Czekam na inne pomysły w tej sprawie - ja ich nie mam Confused

Wiem, że to nie moja działka i że się trochę wtrącam, ale czemu nie uzależnić duszy od intelektu? Skoro i tak duszę ma tylko to, co ma Int>3, to byłoby logiczne, że dusza n-poziomowego maga z 20+ inteligencji jest trochę, hm... bardziej pożywna ;D niż istotki z Int=4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 17:22, 18 Sty 2009    Temat postu:

Nie no - tu chodzi tylko o to, żeby nie "jadł" mrówek. Zostawię rozmiar, bo będzie to bardziej adekwatne mechanicznie - nie ma raczej słabych, kolosalnych stworzeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:48, 22 Sty 2009    Temat postu:

Na razie ogólnie:
Cytat:
Specjalne: (...) ponadto musi skontaktować się z jedną z gildii żniwiarzy i wpłacić do ich kasy 5 000 sz

Istnieje (nieopisana) gildia żniwiarzy, na która trzeba zapłacić z niewiadomych powodów 5000 sz. Ponad to ta gildia wcale nie oczekuje, że do niej przystąpisz. Czy to nie trochę absurdalne?
Cytat:
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Wiedza (Int; wszystkie kategorie, ujmowane oddzielnie), Wróżenie (Int; umiejętność wyłączna).

Brakuje profesji i rzemiosła.
Cytat:
dodatkowe na każdy punkt modyfikatora z intelektu

Dlaczego z inteligencji?
Cytat:
od ich rozmiaru: Filigranowy – 1/2, Drobny – 1, Malutki – 2, Mały – 3, Średni – 4, Duży – 6, Wielki – 8, Olbrzymi – 12, Kolosalny – 16.

Jak dla mnie bez sensu. Powinno to raczej zależeć od potęgi, a nie rozmiaru. Dusza to coś niematerialnego, więc rozmiar ciała się nie liczy (prędzej KW).
Zresztą dlaczego gigant miałby mieć być wi9ękrzy 'duchem' od altruistycznie poświęcającego się pracy pielęgniarza (plebejusz 3)?
Cytat:
Żniwiarz może wysysać dusze zmarłych istot ale tylko na 1k3 rundy/poziom żniwiarza w tej klasie prestiżowej po śmierci.

Raczej takie statystyki powinny być stałe.
Cytat:
Pożarta ofiara może być wskrzeszona tylko, (...) oraz rzucone życzenie lub cud.

Dlaczego? Po śmierci żniwiarza dusza nie ulatuje?
Cytat:
poziomowi Żniwiarza w tej klasie prestiżowej * 1/2

Może po prostu równą połowie poziomu w tej klasie prestiżowej?
Cytat:
Od 10. poziomu Żniwiarz może przy testach ataku wręcz tą kosą wykorzystywać modyfikator z Intelektu, zamiast modyfikatora z Siły.

Wypadało by wyjaśnić dlaczego.
Cytat:
Zdolność tę, może wykorzystać tyle razy na dzień ile wynosi jego modyfikator z Intelektu).

Be przecinak po 'tę'. Przecinek po 'dzień'. Bez zakończenia nawiasu na końcu.
Cytat:
Traci natomiast kolejne dwa punkty Charyzmy a jego premia do testów zastraszania rośnie do +10.

Przed 'a' przecinek.
Cytat:
Zyskuje także odporność na błyskawice i zimno (10)

Odporność na elektryczność! Wywal nawias.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:35, 22 Sty 2009    Temat postu:

Kondeks napisał:
stnieje (nieopisana) gildia żniwiarzy, na która trzeba zapłacić z niewiadomych powodów 5000 sz. Ponad to ta gildia wcale nie oczekuje, że do niej przystąpisz. Czy to nie trochę absurdalne?

1.Zazwyczaj przed wstąpieniem do gildii trzeba coś wpłacić.
2. To postać powinna chcieć wstąpić do gildii.
3. Wywaliłem, bo na razie nie ma opisu gildii. I na razie nie będzie.

Kondeks napisał:
Brakuje profesji i rzemiosła.
Ups..

Kondeks napisał:
Dlaczego z inteligencji?
OK, nie będę gloryfikował czarodzieja.

Kondeks napisał:
Jak dla mnie bez sensu. Powinno to raczej zależeć od potęgi, a nie rozmiaru. Dusza to coś niematerialnego, więc rozmiar ciała się nie liczy (prędzej KW).
To całkiem trzeba przebudować system klasy albo ją wywalić. Albo zostawić jak jest - bo moim zdaniem nic nie będzie logicznie uzasadnione. Powinna być każda dusza warta tyle samo (ale nie będzie to dobre dla mechaniki D&D). Więc nie czepiajmy się tak realizmu, bo to drażliwy w przypadku tego systemu temat.

Kondeks napisał:
Raczej takie statystyki powinny być stałe.
Dobra, racja i tak jest za dużo rzutów.

Kondeks napisał:
Dlaczego? Po śmierci żniwiarza dusza nie ulatuje?
Żniwiarze ich nie przechowują cały czas, tylko wykorzystują.

Kondeks napisał:
Może po prostu równą połowie poziomu w tej klasie prestiżowej?
Co za różnica? No, bez przesady.

Kondeks napisał:
Wypadało by wyjaśnić dlaczego.
Bo jest już -nauczony- dobrze jak się nią posługiwać.

Kondeks napisał:
Be przecinak po 'tę'. Przecinek po 'dzień'. Bez zakończenia nawiasu na końcu.
OK! Tylko na przyszłość weź większy kontekst bo muszę całą pracę przeszukiwać -.-

Kondeks napisał:
Przed 'a' przecinek.
Dobrze Very Happy

Kondeks napisał:
Odporność na elektryczność! Wywal nawias.
Och sorry, za dużo w diablo grałem Very Happy Wpadka -.-
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:44, 22 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
OK, nie będę gloryfikował czarodzieja.

Nie wiem czy widzisz, ale ta klasa jest dostępna tylko dla czarodzieja(nekromanty), więc nie chodzi o gloryfikacje. Po prostu nie widzę logicznego uzasadnienia.
Cytat:
To całkiem trzeba przebudować system klasy albo ją wywalić. Albo zostawić jak jest - bo moim zdaniem nic nie będzie logicznie uzasadnione. Powinna być każda dusza warta tyle samo (ale nie będzie to dobre dla mechaniki D&D). Więc nie czepiajmy się tak realizmu, bo to drażliwy w przypadku tego systemu temat.

Odsyłam do opisu pożeracza z KP, najbardziej podobny do klasy.
Cytat:
Co za różnica? No, bez przesady

Jeżeli klasa ma być w KŚ to jak ględzi Kamulec: 'musi być maksymalnie dopracowana'. Piszę, bo takie dziwadło w zapisie jest nie jest w stylu D&D.
Cytat:
Bo jest już -nauczony- dobrze jak się nią posługiwać.

Absurdalne. Jeżeli wojownik nauczy się dobrze władać bronią, to nie zmienia atrybutu kluczowego w walce na int.
Cytat:
OK! Tylko na przyszłość weź większy kontekst bo muszę całą pracę przeszukiwać -.-

proponuję użyć 'ctrl+f'.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest ciekawa i dopracowana?
Tak
20%
 20%  [ 1 ]
Może być, ale wymaga dopracowania (proszę o napisanie co trzeba poprawić)
60%
 60%  [ 3 ]
Nie, jest do bani (proszę o napisanie dlaczego i co należy poprawić)
20%
 20%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 5

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 20:08, 23 Sty 2009    Temat postu:

Kondeks napisał:
Nie wiem czy widzisz, ale ta klasa jest dostępna tylko dla czarodzieja(nekromanty), więc nie chodzi o gloryfikacje. Po prostu nie widzę logicznego uzasadnienia.
Ja też nie widzę. Jeżeli będzie to każdy atrybut nie da się uzasadnić logicznie. Wiem, że czarodziej tylko może być (ewentualnie wieloklasowiec z jednym poziomem czarodzieja). Myślisz, że nie znam swojej pracy? Może się co najwyżej źle wyraziłem. Więc sorry.

Kondeks napisał:
Odsyłam do opisu pożeracza z KP, najbardziej podobny do klasy.
Pożeracz jeżeli się nie mylę to posiada esencję maksymalnie jednej istoty. Sam system więc siłą rzeczy nie pasuje.

Kondeks napisał:
Jeżeli klasa ma być w KŚ to jak ględzi Kamulec: 'musi być maksymalnie dopracowana'. Piszę, bo takie dziwadło w zapisie jest nie jest w stylu D&D.
Powinno być jak "mówi/powiada" Kamulec Very Happy I swojego zdania nie zmienię - bo to jest już moim zdaniem czepialstwo.

Kondeks napisał:
Absurdalne. Jeżeli wojownik nauczy się dobrze władać bronią, to nie zmienia atrybutu kluczowego w walce na int.
Pomysł zaczerpnięty z czarownika miecza albo pieśniarza klingi (nie pamiętam ale któryś wykorzystywał modyfikator z Intelektu do testów ataku). Nie jest to tak absurdalne; jest to też tylko ozdobnik - zwróć uwagę, że na 17. poziomie dobry atak kosą, której nie może już ulepszyć ani modyfikować za bardzo mu się nie przyda. Ot tak, na wszelki wypadek.
Moja wypowiedź dała mi do myślenia, czy tych ozdobników nie wywalić. Zastanowię się. Bo moje prace widzę, że są koszmarne. Szkoda. Muszę sobie zrobić od tworzenia przerwę.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Sob 20:53, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin