Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Mesmer

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Nie 21:42, 02 Wrz 2007    Temat postu: [3.0] Mesmer

Klasa prestiżowa stworzona dla czarodzieja/zaklinacza:

<a href="http://yankes90.w.interia.pl/Mesmer.pdf">Mesmer</a>

Ewentualną krytykę z chęcią przyjmę (ma być konstruktywna, proszenie pisać postów typu "ale kijowa klasa nie postarałeś się" tylko opisać ewentualne sugestie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:25, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Normalnie bym nie zwracał uwagi, ale jeżeli praca dopracowana ma być, to:
Cytat:
Panika (zc): (...) ST rzutu obronnego wynosi 10 + poziom w tej klasie prestiżowej + premia z charyzm

y (...)


Cytat:
Duchowe Okowy (zc): (...) cel cierpi karę z usprawnienia -1k6 +3 (...)

2 minusy dają plus, zaś nawet jak przyjąć, że nie zachodzi to w tym wypadku, to dalej -1k6+3 to odjęcie 1k6-3.

Duchowe Okowy i Spustoszenie Umysłu - 3 razy dziennie obie moce?

Cytat:
Iluzja słabości (zc): Od 6. poziomu możesz zesłać na wroga iluzję słabości (możesz to zrobić trzy razy
dziennie). Jej ofiarą pada wybrana żywa istota w zasięgu 30 metrów, której nie uda się rzut obronny na
Wolę (ST 10 + poziom w tej klasie prestiżowej + premia z charyzmy). Udany sprawia, że cel jest zmęczony,
nieudany sprawia, że cel jest wyczerpany.

Proponuję zmienić na:
Udany neguje,
nieudany sprawia, że cel jest zmęczony. Jeżeli ce jest już zmęcozny staje się wyczerpany.

Magiczna zagadka (zc): Trochę to za silne.

Powietrze Antyzaklęć (zc) chyba też za mocne, coś by trzeba z tym zrobić, albo wyrzucić.

Możesz pomyśleć nad ograniczenie, poziomu. Zgadzam się z Boskim względem zniewalacza.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 15:09, 04 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:16, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Całkiem ciekawa. Też nie jestem pewien, czy nie jest za mocna.

Kamulec napisał:
2 minusy dają plus, zaś nawet jak przyjąć, że nie zachodzi to w tym wypadku, to dalej -1k6+3 to odjęcie 1k6-3.


Nie ma tam podwójnego minusa.
-1k6+3 to od 2 do -3, a 1k6-3 to od 3 do -2. Jeżeli, to 1k6-4.

Boski:
Mesmerize to z angielskiego hipnotyzować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Pon 17:41, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Duchowe Okowy i Spustoszenie Umysłu - 3 razy dziennie obie moce?


Tak obie trzy razy (w końcu ma podobny opis a nie jest połączone)

Kamulec napisał:
Proponuję zmienić na:
Udany neguje,
nieudany sprawia, że cel jest zmęczony. Jeżeli ce jest już zmęcozny staje się wyczerpany.

Magiczna zagadka (zc): Trochę to za silne.

Powietrze Antyzaklęć (zc) chyba też za mocne, coś by trzeba z tym zrobić, albo wyrzucić.

Możesz pomyśleć nad ograniczenie, poziomu. Zgadzam się z Boskim względem zniewalacza.


Ja bym to zostawił jak jest tylko zmniejsze poziom czarującego połowę i wtedy te umiejętności będą dobrą rekompensatą za mniejszą ilośc czarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 20:24, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Albo Deemer i Kamulec nie zrozumieli pewnej rzeczy, albo ja. Tam gdzie jest -1k6 + 3 kara, to chodzi o to, że 1k6 + 3 się odejmuje. Czyli kara może wynosić od 4 do 9. Tak to chyba ma być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:09, 04 Wrz 2007    Temat postu:

W aktualnym kształcie klasa jest za silna.

Czerpanie z angielskiego przy tworzeniu nazw nie ma uzasadnienia, gdyż angielski jest nieznany BG, nie był językiem popularnym w średniowieczu (mówiła nim zaledwie garstka ludzi), a jak chcesz koniecznie stosować jakiś "dawny" język użyj łaciny. Należy w dodatku zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie z wypowiedzią profesora Miodka 90% słów w języku angielskim jest pochodzenia łacińskiego. Mogę od siebie dodać, że reszta została zapożyczona w większości bezpośrednio od ludów zamieszkujących Wyspy Brytyjskie, z Nordyckiego, francuskiego [te, nie licząc tu pośrednictwa łaciny] i greki.

Cytat:
Albo Deemer i Kamulec nie zrozumieli pewnej rzeczy, albo ja. Tam gdzie jest -1k6 + 3 kara, to chodzi o to, że 1k6 + 3 się odejmuje. Czyli kara może wynosić od 4 do 9. Tak to chyba ma być.

Tu nie chodzi o to, co ja rozumiem, ale o to co jest napisane. Jeżeli Yellow Flash ma na myśli przedział 4 do 9 to powinno być "otrzymuje karę 1k6+3", jeżeli zaś chodzi mu o przedział -2 do +3, to powinien napisać "otrzymuje karę 1k6-3", choć tutaj należałoby zamienić to na przedział 0 do +3 lub +1 do +3 poprzez dodanie dolnej granicy.

Poza tym klasa jest za silna.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 21:20, 04 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Wto 16:36, 04 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
W aktualnym kształcie klasa jest za silna.

Czerpanie z angielskiego przy tworzeniu nazw nie ma uzasadnienia, gdyż angielski jest nieznany BG, nie był językiem popularnym w średniowieczu (mówiła nim zaledwie garstka ludzi), a jak chcesz koniecznie stosować jakiś "dawny" język użyj łaciny. Należy w dodatku zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie z wypowiedzią profesora Miodka 90% słów w języku angielskim jest pochozenia łacińskiego. Mogę od siebie dodać, że reszta została zaporzyczona w większości bezpośrednio od ludów zamiweszkujących Wyspy Brytyjskie, z Nordyckiego, francózkiego [te, nie licząc tu pośrednictwa łaciny] i greki.


Powiedz, dlaczego czepiasz się etymologii nazwy? Nazwa to nazwa, poza tym równie dobrze można doczepić się do nekromanty.

Kamulec napisał:
Tu nei chodzi o to, co ja rozumiem, ale o to co jest napisane. Jeżeli Yellow Flash ma na myśli przedział 4 do 9 to powinno być "otrzymuje karę 1k6+3", jeżeli zaś chodzi mu o przedział -2 do +3, to powinien napisać "otrzymuje karę 1k6-3", choć tutaj należałoby zamienić to na przedział 0 do +3 lub +1 do +3 poprzez dodanie dolnej granicy.


Nie wiem, o co chodzi wam z tym minusem. W opisie czaru Promień osłabienia jest podobnie ( i dodatkowe ileś zastąpiłem znakiem +). Dla wyjaśnienia jest to kara od 4 do 9.

Kamulec napisał:
Poza tym klasa jest za silna.


Nie wiem, z jakiego powodu piszesz dwa razy, że jest za silna, ja zrozumiałem po pierwszym. Zapytałem przecież czy wystarczy, że obniżę poziom czarującego o połowę i nie odpisałeś czy wystarczy czy może jeszcze jakieś wymagania dorzucić?

PS Zapomniałem napisać, że wszystkie umiejętności to akcje standardowe, które tak jak czary powodują okazyjny atak (znajdzie się w ostatecznej wersji tej klasy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:59, 04 Wrz 2007    Temat postu:

Nekromanta jest zaczerpnięty właśnie z łaciny, nie angielskiego. Tak czy siak, nie mam takich uprzedzeń do korzystania z nazw anglojęzycznych co Kamulec. Myślę, że to raczej zależne od własnego poczucia estetyki, więc apeluje o zamknięcie tego wątku w tym temacie.

W takim razie napisz, że otrzymuje karę 1k6+3. bo to co napisałeś nie jest tym samym z tym, co miałeś na myśli. Zazwyczaj jak piszesz karę, nie piszesz tego minusa. Jeżeli koniecznie chcesz go postwić to napisz "modyfikator". Niejako sam fakt, że coś jest karą świadczy o tym, że dana wartość jest obniżana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:39, 04 Wrz 2007    Temat postu:

Punkty mocy może i by uszły jako urozmaicenie, ale raczej autor powinien samy być ich zwolennikiem.

Cytat:
Powiedz, dlaczego czepiasz się etymologii nazwy? Nazwa to nazwa, poza tym równie dobrze można doczepić się do nekromanty.

Forum dyskusyjne, opinię wyrażam. Tak ona wygląda. Poza tym napisałem też coś innego, by nie było, iż tylko o nazwie.

Uważam, iż antymagia na wielką skalę raczej by była do analizy na epikach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Śro 16:54, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
W aktualnym kształcie klasa jest za silna.

Czerpanie z angielskiego przy tworzeniu nazw nie ma uzasadnienia, gdyż angielski jest nieznany BG, nie był językiem popularnym w średniowieczu (mówiła nim zaledwie garstka ludzi), a jak chcesz koniecznie stosować jakiś "dawny" język użyj łaciny. Należy w dodatku zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie z wypowiedzią profesora Miodka 90% słów w języku angielskim jest pochozenia łacińskiego. Mogę od siebie dodać, że reszta została zaporzyczona w większości bezpośrednio od ludów zamiweszkujących Wyspy Brytyjskie, z Nordyckiego, francózkiego [te, nie licząc tu pośrednictwa łaciny] i greki.


Miałem na myśli tan fragment następnym razem powiedz normalnie że nie podoba ci się nazwa Cool . Co do punktów mocy muszę się zastanowić, pomysł nie jest zły bo daje większe pole manewru. Wrzucam nową wersje z kilkoma poprawkami, ale narazie bez punktów mocy, bo najpierw jakoś je ustawie. Chyba że ktoś ma już jakiś pomysł ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:13, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Jeżeli dobrze przewiduję toje intencje, to zabierz znak minusa z
Cytat:
karę z usprawnienia -1k6 +3

Jakbyś mógł powiedzieć, co zmieniłeś poza ew. ortografią, gdyż nie udało mi się wa bardzo tych zmian dostrzec.

Co do nazwy: Zwróć uwagę, że istnieje w polskim słowo nekromancja. Jego geneza nie jest tu istotna, ponieważ jest to tylko "umowny" język stosowany w tamtym swiecie. Wiadomo, że wygląda on tak naprawde inaczej. Jednka nie ma w polskim słowa mesmeryzm, czy tym podobnego, a więc nazwa ta wygląda trochę tak, jakby zrobic prestiżówkę Magic misslarz, zamiast np. Mistrz magicznych pocisków. Mam nadzieję, że wiesz, co mam na myśli, choć tylko wyrażam opinię.

_____________________________________________________________
Ad. tego poniżej: I ma prawo dac jej takie cechy jak chcesz. Wszytko podlega dyskusji. A nie wiem, w ilu grach wsyępuje taka klasa. Spotkałem się z jedną.
_____________________________________________________________
Ad tych poniżej: To wy poświęcacie specjalnie post na móienie o tych nazwach, co można uznać za niepotrzebne.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:35, 05 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin