Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Metachirurg
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:04, 02 Sty 2009    Temat postu: [3.0] Metachirurg

METACHIRURG
-Ciało mą twierdzą
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Prawie każda postać dąży do zdobywania jak największej ilości potężnych przedmiotów magicznych. Mnisi słyną z chęci rozwijania swego ciała i ducha. Czarodzieje rozwijają swą moc i zaklęcia, wojownicy zaś umiejętności bojowe – żaden z nich jednak nie robi tego tak jak metachirurg.
Członkowie tej klasy prestiżowej udoskonalają swe ciała dzięki magii, chcąc uzyskać jak największą z tego korzyść dla siebie i potęgę. Wyrzekli się magicznych przedmiotów; zwykli mawiać, że bohater, który sobie nie potrafi bez nich poradzić, to gówno nie bohater.
Mimo, że Metachirurg wygląda jak przybyły prosto z Baatoru, to nie musi być zły by podążać tą ścieżką, jednak często postacie robią to dla własnej korzyści, nie zważając na sprawy moralne.

KW: k6

Wymagania
 Atuty: krzepkość, twardość, zogniskowanie czaru (transmutacja), dowolny atut metamagiczny.
 Charakter: dowolny nie-dobry i nie PN.
 Czary: umiejętność rzucania 4. poziomowych czarów wtajemniczeń, w tym polimorfowania siebie, polimorfowania kogoś.
 Umiejętności: Czarostwo – 8 rang, Koncentracja – 10 rang, Wiedza (plany) – 4 rangi, Wiedza (tajemna) – 10 rang.
 Specjalne: postać musi zakupić klejnot, warty przynajmniej 5000 sz (więcej na temat klejnotu jest we właściwościach klasowych). Ponadto przyszły przedstawiciel tej klasy musi pozbyć się wszystkich swoich magicznych przedmiotów, również broni oraz odprawić swojego chowańca (może to wyjątkowo zrobić bez utraty PD).
*opis znajduje się w dodatku

Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe Metachirurga (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Nasłuchiwanie (Rzt), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Wiedza – wszystkie kategorie oddzielnie (Int), Wróżenie (Int), Zauważanie (Rzt).
Punkty umiejętności: 2 + modyfikator z Intelektu co poziom

<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="1">
<TR ALIGN="CENTER"><b><TD>
POZIOM</TD><TD>
BPA</TD><TD>
Wytrwałość</TD><TD>
Refleks</TD><TD>
Wola</TD><TD>
SPECJALNE</TD><TD>
CZARY</TD></b></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
1</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
2</TD><TD>
rozwój ciała, klejnot, pole mocy (+1), broń naturalna, mistrz przemian, wymagane rangi</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD>
skok (3m), żelazna wola, mistrz czarów (+1), szybkie leczenie 1</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD>
pole mocy (+2), twarda skóra, redukcja obrażeń 3/-</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
skok (4,5m), błyskawiczny refleks, mistrz czarów (+2)</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
pole mocy (+3)</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
skok (6m), wielka wytrwałość, mistrz czarów (+3), redukcja obrażeń 4/-</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
7</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
pole mocy (+4), szybkie leczenie 2</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
8</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
skok (9m), mistrz czarów (+4)</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
9</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
pole mocy (+5), redukcja obrażeń 5/-</TD><TD>
+1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
10</TD><TD>
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+7</TD><TD>
magiczny krok</TD><TD>
-</TD></TR></TABLE>
Właściwości klasowe
 Biegłość w broni i pancerzu: Metachirurdzy nie zyskują żadnych nowych biegłości w broni i pancerzu.
 Czary: Na każdym poziomie (oprócz 10.) Metachirurg zyskuje nowe czary, tak jakby osiągnął również nowy poziom w czarującej klasie wtajemniczeń do której należał przed wybraniem klasy prestiżowej. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści, jakie uzyskałby normalnie z owej klasy. Jeżeli postać posiadała dwie klasy rzucające czary, musi się zdecydować w której chce zdobyć „wirtualny poziom”.
 Rozwijanie ciała: Większość poszukiwaczy przygód zdobywa potęgę, głównie dzięki magicznym przedmiotom. Metachirurdzy uważają, że prawdziwą potęgę można zdobyć jedynie dzięki rozwojowi ciała i ducha, w sposób nadnaturalny. Nie używają więc oni żadnych magicznych przedmiotów (włącznie z bronią), a także eliksirów, magicznych pancerzy, różdżek czy nawet zwojów. Postać, która złamie ten świadomie zakaz, straci wszystkie swoje czary i zdolności zyskane dzięki tej klasie (poza bronią naturalną i demoniczną transmutacją). Nie odzyska ich do momentu w których przestanie ich używać oraz przez następne 4k4 dni. Metachirurdzy czerpią moc ze swego ciała – używanie magicznych przedmiotów zakłóca tę harmonię. W przypadku czarów, gdzie komponentem jest przedmiot magiczny (np. eliksir byczej siły, w przypadku transformacji tensera), Metachirurg musi poświęcić wart tyle samo co przedmiot, dowolny klejnot.
 Klejnot: Metachirurg, na 1. poziomie, tworzy specjalny klejnot. Musi on być warty przynajmniej 5000sz. Przechowuje w nim cząstkę swej duszy i ciała. Klejnot ma trwałość 15, 40 pw; od 7. poziomu w tej klasie prestiżowej jest niepodatny na magię i zdolności czaropodobne, trwałość zaś zwiększa się do 20. Gdy klejnot otrzyma obrażenia, regeneruje je w tempie 1/minutę (od 7. poziomu 1/rundę).
Jeżeli klejnot zostanie zniszczony za życia postaci, oznacza to jej śmierć bez możliwości wskrzeszenia (można to dokonać jedynie przy pomocy tak silnych zaklęć jak cud, czy życzenie). Jeżeli pw postaci spada poniżej zera, a klejnot nie zostanie zniszczony to po k4 rundach wstaje ona z 2k4 pw, chyba, że w tym czasie jej pw spadną poniżej -9, wtedy postać umiera.
 Pole mocy (zn): Metachirurg w drodze rozwoju ciała tworzy specjalne pole mocy. Zapewnia mu ono premię do KP z odbicia (analogicznie do pierścienia ochrony) +1 na 1., +3 na 5., i +5 na 9. poziomie. Ta moc może zostać co najwyżej stłumiona (nie da się jej całkowicie rozproszyć) - na tyle dni ile wynosi poziom czarującego, któremu udało się ją rozproszyć.
 Broń naturalna: Przedstawiciele tej klasy nie używają magicznych broni, więc mutują swoje kończyny tak aby przystosować je do ewentualnej walki. Jeżeli postać już miała pazury czy ogon - zmieniają się one w taki, jak u każdego Metachirurga. W przypadku postaci, która ma inny rozmiar, należy odpowiednio zmniejszyć/zwiększyć kość obrażeń od naturalnej broni (ale tylko kość) o jedną w dół. Przykładowo duża postać będzie zadawała 2k6 obrażeń od pazurów, zaś mała 2k3. Jedynie obrażenia od kolców nie ulegają zmianie, w przypadku rozmiaru innego niż średni. W przypadku broni naturalnej metachirurga stosowane są specjalne zasady. Postać może zaatakować tą bronią tylko raz na rundę, chyba, że ma dodatkowe ataki (wynikające z czaru, bądź BPA). Broń ta, więc jest traktowana jakby była bronią do walki wręcz.
<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="1"><TR ALIGN="CENTER" VALIGN="MIDDLE"><TD>
BROŃ</TD><TD>
OBRAŻENIA</TD><TD>
KRYTYK</TD><TD>
SPECJALNE</TD></TR><TR ALIGN="CENTER" VALIGN="MIDDLE"><TD>
2 pazury</TD><TD>
2k4 (tnące)</TD><TD>
x2</TD><TD>
premia do ataku (z umagicznienia), równa +1/dwa poziomy w tej klasie prestiżowej</TD></TR><TR ALIGN="CENTER" VALIGN="MIDDLE"><TD>
płonące kolce</TD><TD>
2k6 (kłute) + 1 od ognia/poziom</TD><TD>
x3</TD><TD>
jest to broń dystansowa - Metachirurg może jej użyć maksymalnie raz na rundę, dowolną liczbę razy na dzień; premia do ataku (z umagicznienia), równa +1/dwa poziomy w tej klasie prestiżowej; kolce maja zasięg 24m</TD></TR><TR ALIGN="CENTER" VALIGN="MIDDLE"><TD>
ogon</TD><TD>
k6 (miażdżone)</TD><TD>
x3</TD><TD>
można nim wykonywać ataki przewracające z premią +2; postać jest traktowana jakby posiadała atut poprawione przewracanie; ogon nie jest traktowany jako broń drugorzędna; dzięki ogonowi postać otrzymuje premię +4 do testów równowagi</TD></TR></TABLE>
 Mistrz przemian: Metachirurg doskonale opanowali trudną sztukę transmutacji, otrzymują dodatkową komórkę na czary (jedynie ze szkoły transmutacji) na najwyższym dostępnym im poziomie. Gdy postać zdobywa kolejny poziom czarów, komórka nań przenoszona, a stara zostaje wykasowana.
 Wymagane rangi: Postać może rozwijać swoje zdolności tylko dzięki metachirurgii. Co każdy nowy poziom w tej klasie prestiżowej, postać musi wziąć przynajmniej jedną rangę w rzemiośle (metachirurgia) i wiedzy (metachirurgia).
 Skok (zn): Dzięki rozwojowi mięśni i mocy, Metachirurg może wykonywać niebywałe skoki (jest to akcja będąca odpowiednikiem ruchu). Skacze na odległość podaną w tabeli; nie musi brać w tym celu rozpędu, a skok nie jest ograniczony w żadnej płaszczyźnie (czyli może skakać do góry, w boki, w dół ale gdy podłoże nie znajduje się w zasięgu skoku otrzymuje normalne obrażenia od upadku). Otrzymuje także zdolność skok do walki – może wykonać akcję pełnego ataku, gdy w pierwszej rundzie walki skoczy na przeciwnika wykorzystując tę zdolność, nawet jeśli wcześniej wykonał ruch.
 Mistrz czarów: Na 2. poziomie Metachirurg otrzymuję premię odziedziczoną +1 do intelektu lub charyzmy (wybór postaci). Premia ta rośnie do +2 na 4., +3 na 6. i +4 na 8. poziomie.
 Twarda skóra: Z powodu niezwykłego rozwoju i opancerzenia skóry, Metachirurdzy otrzymują premię +1/trzy poziomy w tej klasie prestiżowej (minimalnie 1) do KP z naturalnego pancerza. Ta specjalnie przeszczepiona skóra zapewnia również odporność na zimno i ogień (wynosi ona poziom w tej klasie prestiżowej*2).
 Redukcja obrażeń: Dzięki opancerzeniu skóry postać zyskuje redukcję. Za każdym razem, gdy otrzyma jakiekolwiek obrażenia, odejmij od nich liczbę podaną w tabeli. Redukcja może obniżyć obrażenia do 0, ale nie poniżej – nie można dzięki niej leczyć obrażeń.
 Szybkie leczenie: Niezwykły organizm Metachirurga pozwala mu niezmiernie szybko leczyć rany. Od 2. poziomu postać zyskuje zdolność szybkiego leczenia 1 (w każdej rundzie postać regeneruje 1 punkt obrażeń). Działa ono tak jak to opisane w Księdze Potworów (str. 10), lecz postać może wyleczyć w ten sposób maksymalnie 5 pw/poziom w tej klasie prestiżowej dziennie (Metachirurg nie musi leczyć ran; może wyłączyć i włączyć tę zdolność w ramach akcji darmowej w swojej rundzie). Na 7. poziomie szybkość leczenia wzrasta do 2/rundę.
 Magiczny krok (zc): Jest to niezwykle silna zdolność Metachirurga – pozwala ona mu na poruszanie się w specyficzny sposób – dzięki widowiskowej teleportacji. Postać może w ramach akcji standardowej, teleportować się w dowolne miejsce, które znajduje się w zasięgu jej wzroku. Gdy to robi znika w płomieniach i pojawia się w wybranym miejscu. W pozostałych aspektach (materia na drodze teleportacji) działa jak bezbłędna teleportacja. Nie można używać tej zdolności do przeniesienia się w miejsce, którego postać nie widzi (nawet jeśli tam kiedykolwiek była). Magiczny krok ma maksymalny zasięg 60m. Można go używać tyle razy na dzień ile wynosi poziom czarującego postaci.

DODATEK

RZEMIOSŁO - Metachirurgia (Int; tylko metachirurg)

Metachirurdzy w mistrzowski sposób opanowali sztukę permanentnej transmutacji swego ciała. Tylko oni mogą zajmować się tym zajęciem (dla innych może być ono bardzo niebezpieczne). Oprócz tego co zyskują dzięki swojej klasie, to mogą jeszcze dokonywać własnoręcznych transmutacji.
Dla postaci która nie jest Metachirurgiem ST wszystkich testów wzrasta o 10, koszt zaś dwukrotnie.
Test: Postać wykonuje specjalne wszczepy i łączyć je ze swoim ciałem (może to robić samodzielnie, lub powierzyć to zadanie innemu metachirurgowi). Musi jednak ponieść koszt tej operacji oraz wykonać udany test. Oto przykładowe wszczepy:
 Błyszczące oczy
Jest to bardzo trudny do wykonania wszczep (ST 30), pozwala on jednak na widzenie w najgłębszych ciemnościach (zasięg 36m). Dodatkowo postać uzyskuje premię +2 do testów zauważania; oczy błyszczą na dowolny kolor – powoduje to niestety karę -2 do testów ukrywania. Materiały do tego wszczepu kosztują 3000sz.
 Skupiony
Dzięki specjalnemu magicznemu mechanizmowi, który jest montowany w ciele postaci, uzyskuje ona znakomite możliwości skupienia się – premię +2 do testów koncentracji. Wszczep jest drogi (10 000sz) i trudny do wykonania (ST 35) – trzeba bowiem być bardzo ostrożnym by nie uszkodzić organów wewnętrznych.
 Sprężyste mięśnie
Nadnaturalna zdolność skoku metachirurgów wprawia w zdumienie ich wrogów. Niektórzy starają się stosować tę zdolność jak najwydajniej – instalują specjalne mechanizmy sprężynowe w nogach, by wydłużyć możliwości skoku. Dzięki temu ich zasięg skoku wynosi 1,5m więcej. Koszt takiego wszczepu, to 12 000sz, a ST wynosi 40.
 Pewna ręka
Metachirurdzy często instalują sobie w dłoniach specjalne wzmocnienia – dzięki temu wynik 1 w testach tej umiejętności (patrz ponawianie), traktują jak normalny wynik. Zwykle większość przedstawicieli tej klasy zaczyna eksperymenty z wszczepami, od tego właśnie. Koszt wynosi 5000 sz, a ST wynosi 28.

Należy pamiętać, że wszczepy nie mogą działać tak jak magiczne przedmioty (premie z usprawienia do atrybutu, zdolności czaropodobne) a jedynie zapewniać ewentualne premie do umiejętności, co najwyżej rzutów obronnych. Można posiadać tylko jeden wszczep zapewniający premię do tej samej umiejętności, lub zdolność.

Ponawianie: Zasadniczo po nieudanej próbie wszczepienia, postać otrzymuje k8 obrażeń na każdy punkt poniżej ST wszczepu. Przy rzucie 1, postać może umrzeć (10% szansy), lub utracić część ciała nad którą pracuje (90% szansy) – np. w przypadku wszczepu błyszczące oczy, oznaczać to będzie utratę wzroku. Jeżeli brak organu może spowodować śmierć – tak się dzieje. Postać, która ma wszczep pewna ręka, wynik 1 traktuje normalnie.
Specjalne: Jeżeli posiadasz więcej niż 12 rang w wiedzy (metachirurgia), otrzymujesz premię synchroniczną +2 do wszystkich testów rzemiosła (metachirurgia). Musisz jednak mieć przynajmniej jedną rangę w tej umiejętności.

Z


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 12:24, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 21 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pią 21:44, 02 Sty 2009    Temat postu:

Klasa bardzo ciekawa. Nie mam się chyba zbytnio czego czepiać prócz tego:
Cytat:
Na każdym poziomie (oprócz 5. i 10.) Demiprotektor zyskuje nowe czary

A w tabelce zaznaczyłeś tylko 10 poziom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 22:23, 02 Sty 2009    Temat postu:

Klasa lekko pachnie geomantą i gardzącym magią, ale i tak wydaje mi się dosyć oryginalna.

Zdolności są silne, ale nie możność używania magicznych przedmiotów jest dużym osłabieniem.

Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to do tego:
Cytat:
Jedyne co akceptują to magiczna broń

Cytat:
Nie używają więc oni żadnych magicznych przedmiotów (włącznie z bronią, również zwykłą)

Błąd jest w tym pierwszym jak mniemam?

I jeszcze jedno, odnośnie broni naturalnej. Czy poprawiony atak bez broni, dałeś mu tylko ze względu na te pazury? Bo jak tak to jest to nie potrzebne, bo pazury same w sobie są bronią. Atut ten oznacza, że postać potrafi walczyć zarówno rękami, nogami jak i głową.

No i czekam na opis metachirurgii :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:45, 02 Sty 2009    Temat postu: Re: [3.0] Demiprotektor

Hehehe :).

Gunther napisał:

Większość postaci dąży do zdobywania jak największej ilości potężnych przedmiotów magicznych.

Bez problemu mozęsz dac tu nie większośc a każda.
Gunther napisał:

Mnisi słyną z chęci rozwijania swego ciała i ducha. Czarodzieje rozwijają swą moc i zaklęcia, wojownicy zaś umiejętności bojowe – wszyscy jednak wraz z ich umiejętnościami i przedmiotami bledną, gdy zobaczą Demiprotektora.

Szkoda tylko że 17 poziomowy czarodziej demiprotektora rozwala w 1 rundę Razz. Przed czym tu blednąć Razz.
Gunther napisał:

Członkowie tej klasy prestiżowej transmutują swe ciała dzięki magii, chcąc uzyskać jak największą z tego korzyść dla siebie i potęgę. Wyrzekli się magicznych przedmiotów; zwykli mawiać, że bohater, który sobie nie potrafi bez nich poradzić, to gówno nie bohater. Jedyne co akceptują to magiczna broń, chociaż niektórzy i tak jej nie używają.

Bez sensu, magiczna broń moze dublować wszystkie cechy magicznych przedmiotów (to tylko kwestia ceny), czyli to jest "gówno" nie ograniczenie Razz.
Gunther napisał:

Mimo, że Demiprotektor wygląda (szczególnie w późniejszych stadiach mutacji) jak przybyły prosto z Baatoru, to nie musi być zły, by podążać tą ścieżką. Często postacie robią to dla własnej korzyści, nie zważając na sprawy moralne.

Jest już chyba taka prestiżówka co się zmienia, z władców dziczy (nazwa mi z głowy wyleciała.
popracuj nad składnia gramatyczną zdań, na razie jest słaba.

Gunther napisał:

Nie używają więc oni żadnych magicznych przedmiotów (włącznie z bronią, również zwykłą), a także eliksirów, magicznych pancerzy, różdżek (za to mogą korzystać ze zwojów).

To jak to w koncu używaja czy nie?
Gunther napisał:

Postać, która złamie ten zakaz (nawet jeśli nie będzie to dobrowolne), straci wszystkie swoje czary i zdolności zyskane dzięki tej klasie (poza bronią naturalną i demoniczną transmutacją). Nie odzyska ich do momentu w których przestanie ich używać oraz przez następne 4k4 miesiące.

Dlaczego?
Gunther napisał:

Dodatkowo nie może być on przedmiotem magicznym.

Hmm przedmiot magiczny który nie moze być przedmiotem magicznym. Ciekawe acz przekombinowane.
Gunther napisał:

Pole mocy (zn): ... Ta moc może zostać stłumiona jedynie przez rozłączenie Mordenkainena, i to tylko na k4 rundy.

Toś pojechał, rozłaczenie może niszczyć artefakty a tą moc stłumić może jedynie na k4 rundy? Jak juz 7 poziomowy czar może na wiecej to czemu 9 poziomowy tylko na k4?

Gunther napisał:

Broń naturalna: Przedstawiciele tej klasy nie używają magicznych broni, więc rozwijają swe umiejętności walki wręcz bronią naturalną. Otrzymują atut poprawiony atak bez broni oraz finezję w broni (pazury). Na obu dłoniach tworzą im się potężne pazury, którymi mogą bez przeszkód atakować przeciwników. Zadają one 2k4 obrażeń kłutych (krytyk x2) + 1/dwa poziomy Demiprotektora (minimalnie 1).

Takie sobie, słaba ta broń jak na ten poziom, proponuję aby juz od 1 poziomu mógł on mieć umagicznioną broń naturalną (+1 usprawniwnie, i +1 na specjalne moce)/2 poziom (jakoś to rozpisać). I np co rundę w jakiejś akcji (najlepiej chyba całorundowej) mógł sobie to zmieniać. Np raz broń +2 ognień i zimno, innym razem +2 ranienia itp.
Gunther napisał:

Demiprotektorowi wyrastają na rękach kolce – może on nimi miotać, wykonując zwykłe ataki dystansowe. Postać może odpalić dowolną ilość kolców – regenerują się one natychmiast po odpaleniu. Zadają k10 obrażeń kłutych +1/dwa poziomy od ognia.

Dawanie komuś ataku za 1000000k10 obrażen na tym poziomie to za silna zdolnośc, ogranicz to jakoś.
Gunther napisał:

Na 4. poziomie Demiprotektorowi wyrasta potężny ogon – może nim wykonywać ataki przewracające z premią +2 (ponadto jest traktowany tak, jakby posiadał atut poprawione przewracanie) lub zadawać nim k6 obrażeń miażdżonych (lecz jest on traktowany jako broń drugorzędna, wiąże się to z karą -5 do testów ataku).

A jakies premie do umiejejek za to są ? Równowaga itp?
Gunther napisał:

Wszelkie ataki bronią naturalną Demiprotektora otrzymują magiczną premię (analogicznie do magicznej broni) równą +1/dwa poziomy w tej klasie prestiżowej (minimalnie 1). Premia jest stosowana zarówno do testów ataku, jak i do obrażeń.

Mozan by dac jeszcze te specjalne moce od broni.

Skok- przydatne
Bastion umysłu - prawie jak zdolność mnicha, dałbym tą premie ale raczej tylko przeciw czarom i zdolnościom czaropodobnym.
Leczenie (zc) - tez prawie jak zdolność mnicha Razz
Mistrz czarów - mocna ale raczej nie mam zastrzeżeń.
Twarda skóra - to akurat słabe, na tym poziomie 3 pw to nawet nie jest 1/5 ciosu Razz.
Redukcja obrażeń - słabe jakna tak małe KP, bez magicznych przedmiotów bedą go raczej łatwo trafiać, nawet z czarami które ma. Może lepiej zmienić to na szybkie leczenie?
Zwinność ciała - hmm myślałem ze bardziej jednak nastawia się na magię.
Akceleracja- co jej po tym bieganiu jak ma teleportacje (z czarów)
Wytrwały - moze niech po prostu otrzymuje konkretne atuty ?
Demoniczna transmutacja - a czemu demioniczna a nie magiczna ? To w koncu z kim on trzyma?

Gunther napisał:

Proszę bardzo o komentarze. Klasa może dosyć nietypowa, ale mam nadzieję, że będzie grywalna. Co do zbalansowania, to uważam, że może być tylko za słaba - a swojego zdania chętnie mogę bronić.

Racja klasa słaba. Zdolnosci za nic nie rekompensuje możliwości jakie maja postacie mogące posiadać magiczne przedmioty (patrz np heksader mocy, przedmioty od latania, teleportacji, dajace premię do RO, KP)

Trzeba ja wzmocnić, ale jakoś z głową, moze zamiast tych czarów skupić się na specjalnych cechach ?

Co do nietypowosci to czy ja wiem, troche to podobne do gardzącego magią, trochę do geomanty (o przypomniało mi się :) )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:17, 02 Sty 2009    Temat postu:

Na wstępie chciałbym szczególnie pochwalić Cię za wyjątkową estetykę pracy. Na prawdę chciałbym, aby każdy opis z własnej twórczości wyglądał w podobny sposób.

A teraz pytania:
1. Bardzo zastanawia mnie etymologia nazwy tej klasy. Nie jestem wielkim językoznawcą, jednak cząsteczka demi z francuskiego znaczy tyle co pół, połowa, zaś protektor można przetłumaczyć jako obrońca. Jednoczesne zestawienie tych słów jest dla mnie nieco niejasne.
2. Więc tak, jeśli rannemu demiprotektorowi wlejemy eliksir leczenia, to on straci swoje moce. Czy to nie przesada? Rozumiem wykluczenie magicznych przedmiotów, jednak między zwojami a eliksirami jest właściwie minimalna różnica, zaś te bardzo często ratują życie. Proponowałbym mimo wszystko dopuścić stosowanie mikstur.
3. W opisach zdolności usunąłbym wyrażenia "oczywiście".
4. Gdy przeczytałem nazwę - twarda skóra - od razu przyszła mi na myśl premia z naturalnego pancerza. W związku, że postać wyzbywa się magicznych przedmiotów, a także, ponieważ korzysta z magii wtajemniczeń, a nie zaklęć druidycznych, to takiej premii nigdy samodzielnie nie uzyska. To bardziej propozycja niż uwaga: może zamiast mało istotnej premii do PW, dać mu premie z naturalnego pancerza do KP?

5. Nie widzę zastrzeżeń odnośnie zbalansowania klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 16:44, 03 Sty 2009    Temat postu:

ZMIANY
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Wprowadziłem tabelkę broni naturalnej
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Poprawiłem błędy w opisie
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Dałem kilka ciekawszych zdolności
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Demoniczna transmutacja została zastąpiona magicznym krokiem
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Leczenie zostało zastąpione szybkim leczeniem
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Dodałem obrazek - może troszkę przesadzony, ale jedyny który mi pasuje (uznajmy, że to bardzo zaawansowany Demiprotektor).
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Twardą skórę zamieniłem w premię z naturalnego KP.
Blue_Light_Colorz_PDT_45 Skoro postać nie używa eliksirów, nie mogłaby użyć też czaru transformacja tensera (komponentem jest eliskir byczej siły). Zmieniłem to.
--------------------------------------------------------------------------------------
POSTY

@LASARD
Dzięki. Poziom 5. w opisie był dodany przez pomyłkę.

@WARAG
1. Jak geomantą to śmierdzi Very Happy. Podobne jest tu tylko to, że postać ulega mutacji. Tam jest całkowicie inne założenie klasy.
2. Tak, postać nie może używać magicznej broni (na początku miała mieć tę możliwość i zapomniałem akurat tej frazy skasować).
3. Masz rację, niepotrzebnie dałem - chodziło mi głównie o normalną możliwość atakowania ogonem (rozwiązałem to w inny sposób Very Happy )

@NAMRASIT
Żeś się chłopie rozpisał. To dobrze, dzięki temu wiem co poprawić Very Happy Wielkie dzięki.
Namrasit napisał:
Bez problemu mozęsz dac tu nie większośc a każda.

Co skwapliwie uczyniłem.
Namrasit napisał:
Szkoda tylko że 17 poziomowy czarodziej demiprotektora rozwala w 1 rundę Razz. Przed czym tu blednąć Razz.

Podoba mi się wyraz blednąć Very Happy. Nie w jedną rundę tylko w dwie. Klasa jest teraz mocniejsza, więc bardziej pasuje. Od teraz bledną przed wyglądem (patrz obrazek Very Happy)
Namrasit napisał:
Bez sensu, magiczna broń moze dublować wszystkie cechy magicznych przedmiotów (to tylko kwestia ceny), czyli to jest "gówno" nie ograniczenie Razz.

Niechcący, przez mą omyłkę (przebacz Sad ) pojawił się wpis o tej broni.
Namrasit napisał:
Jest już chyba taka prestiżówka co się zmienia, z władców dziczy (nazwa mi z głowy wyleciała.
popracuj nad składnia gramatyczną zdań, na razie jest słaba.

Nie rozumiem ja co do składni masz mej.
Co do geomanty, to jedynym podobieństwem jest mutacja (dokładniej wyobcowanie) - jednak nawet ona inaczej przebiega.
Namrasit napisał:
To jak to w koncu używaja czy nie?

Nie.
Namrasit napisał:
Dlaczego?

Dopisałem teraz. Nasuwa mi się ciekawa i wielce argumentująca odpowiedź: "bo nie"
Namrasit napisał:

Hmm przedmiot magiczny który nie moze być przedmiotem magicznym. Ciekawe acz przekombinowane.

Chodziło mi o to, żeby sprytny gracz nie zrobił z tego klejnotu przedmiotu naprawdę magicznego, który zapewni mu np. premię z usprawnienia do Intelektu.
Namrasit napisał:
Toś pojechał, rozłaczenie może niszczyć artefakty a tą moc stłumić może jedynie na k4 rundy? Jak juz 7 poziomowy czar może na wiecej to czemu 9 poziomowy tylko na k4?

Nie radziłbym tym czarem niszczyć artefaktów. Pojechałem prawda, powinno być inaczej (teraz jest).
Namrasit napisał:

Dawanie komuś ataku za 1000000k10 obrażen na tym poziomie to za silna zdolnośc, ogranicz to jakoś.

Ta. Nie ma to jak inteligentne liczenie. Chyba to potęgowałeś. Opis oznaczał k10 + 1 punkt obrażeń (i ten punkt co poziom się zwiększa o jeden). Czy to takie trudne?
Namrasit napisał:
A jakies premie do umiejejek za to są ? Równowaga itp?

Słuszna uwaga. Dzięki. Wprowadziłem.
Namrasit napisał:
Mozan by dac jeszcze te specjalne moce od broni.

Co nadeszło.
Namrasit napisał:
Racja klasa słaba. Zdolnosci za nic nie rekompensuje możliwości jakie maja postacie mogące posiadać magiczne przedmioty (patrz np heksader mocy, przedmioty od latania, teleportacji, dajace premię do RO, KP)

Trzeba ja wzmocnić, ale jakoś z głową, moze zamiast tych czarów skupić się na specjalnych cechach ?

Uczyniłem to, na wszelki wypadek w odwodzie mam też kilka ciekawych zdolności (ale uważam ją teraz za zbalansowaną).

@BOSKI
1. O tak sobie wymyśliłem, bo nie miałem lepszego pomysłu. Serio.
2. Tak straci. Eliksiry natomiast bardziej mi się kojarzą z magią objawioną (nie wiem czemu). Niech na razie zostanie bez tych eliksirów(z nimi byłby za silny - bo mógłby się leczyć tez, a to duży plus).
3. Oczywiście.
4. Słuszna uwaga. Niezmiernie z niej zadowolony, tak uczyniłem.
5. To dobrze, chociaż moim zdaniem była nieco za słaba (jednak zawsze wolę zrobić za słabą niż na mocną).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Soolik
Początkujący


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: że znowu ?

PostWysłany: Sob 19:02, 03 Sty 2009    Temat postu:

Przyznam klasa podoba mi się. :) Sam myślałem nad czymś podobnym kiedyś.

A teraz:

Skoro postać zmienia się fizycznie rozumiem, że nie może urzywać typowych zbroi. I tu moje pytanie co z ceną wykucia pancerza dla naszego " Demiprotektora " ? ;> Domyślam się że ST testu rzemiosła jak również cena rośnie, tyle że nie wiem o ile. ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Sob 19:41, 03 Sty 2009    Temat postu:

Fajny obrazek :)

I tak szczerze powiedziawszy to na tyle. Fabularnie klasa marnie pasuje do koncepcji wizarda - gromadzenia wiedzy i właśnie magii. Nota bene, skoro mowa o gromadzeniu magii i wiedzy, to diabły i demony też jakoś się w tym lubują, więc cała podstawa jest średnio sensowna.

Gdyby pominąć aspekt demoniczny, to klasa miałaby niezłe podstawy do bycia psioniczną (patrz dyscyplina psychometabolizmu).

A teraz kilka konkretów:
Cytat:
Specjalne: postać musi zakupić klejnot, warty przynajmniej 5000 sz (więcej na temat klejnotu jest we właściwościach klasowych). Ponadto przyszły przedstawiciel tej klasy musi sprzedać wszystkie swoje magiczne przedmioty, także broń oraz pozbyć się swojego chowańca (może to wyjątkowo zrobić bez utraty PD).
I co ma zrobić z tą całą kasą?
Cytat:
Nie odzyska ich do momentu w których przestanie ich używać oraz przez następne 4k4 miesiące.
Czyli wystarczy powiedzmy pierwszo poziomowa moc/czar (typu rozkaz, atrraction), żeby pozbyć gracza wszystkich mocy na minimum 4 miesiące? Nice.

Cytat:
Wrażliwość: Specyficzna budowa ciała Demiprotektora, powoduje, że otrzymuje on o połowę więcej obrażeń od kwasu, niż otrzymałby normalnie (nawet po ewentualnym udanym rzucie obronnym – chyba, że rzut pozwala na zanegowanie obrażeń). Dodatkowo, z powodu wrażliwych zmysłów, otrzymuje premię +2 do nasłuchiwania, ale wszelkie ataki dźwiękowe, zadają dwa razy więcej obrażeń (chyba, że powiedzie się rzut obronny – wtedy zostają zanegowane, lub zmniejszone o połowę).
Czy nie ma w 3.0 podatności na energię?

Skąd tak niestandardowe obrażenia od broni naturalnych?
Cytat:
Redukcja obrażeń: Dzięki opancerzeniu skóry postać zyskuje redukcję. Za każdym razem, gdy otrzyma jakiekolwiek obrażenia, odejmij od nich liczbę podaną w tabeli. Redukcja może obniżyć obrażenia do 0, ale nie poniżej – nie można dzięki niej leczyć obrażeń.
Czy oznacza to, że np. obrażenia z czarów (np. fireball) też podlegają redukcji?
Cytat:
Magiczny krok (zc):
Jak często można go używać?


Acha, zmień nazwę, gdyż jest myląca (co zostało wytknięte wyżej).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 21:42, 03 Sty 2009    Temat postu:

Sorry za nazwę ale brakuje mi pomysłów na nią. Chyba wyjdzie mi metachirurg.

Ja już planowałem robić takiego gościa na 12. poziomie (ma 3. poziomy w tej klasie). Na zwoje spokojnie może pójść nawet 70 tysięcy Very Happy Przecież skoro postać nie używa magicznych przedmiotów, trzeba by się zaopatrzyć w zwoje typu bycza siła,kocia gracja,wytrzymałość. Ponadto, skoro uważasz, że każdy ma każdy podręcznik do D&D - to niech postać robi twierdzę (poradnik budowniczego twierdz). Uwierz mi, z kasą ja bym nie miał problemu. Mniemam, iż pretensje co do tej klasy wynikają z jej nietrafionej nazwy. Więc zastanowię się nad inną - np. metachirurg, czy coś w tym stylu.
Cytat:
Skąd tak niestandardowe obrażenia od broni naturalnych?

Żeby zrekompensować postaci brak możliwości użycia broni.
Cytat:
Czy oznacza to, że np. obrażenia z czarów (np. fireball) też podlegają redukcji?

Yep! Poza tym, porównaj sobie postać na 20. poziomie z ekwipunkiem do Demiprotektora. Nie uważam by to było za silne.
Cytat:
Cytat:
Magiczny krok (zc):
Jak często można go używać?

Aż mu się znudzi - dla porównania wychodzi mu lekko przyspieszone latanie - ma to bowiem swój zasięg i lekkie ograniczenia. I jest dopiero od 19. poziomu (minimum).
Cytat:
Acha, zmień nazwę, gdyż jest myląca (co zostało wytknięte wyżej).

Będę wdzięczny za jakieś propozycje (bo na razie tylko nasuwa mi się metachirurg).
Cytat:
Czyli wystarczy powiedzmy pierwszo poziomowa moc/czar (typu rozkaz, atrraction), żeby pozbyć gracza wszystkich mocy na minimum 4 miesiące? Nice.

Nie rozumiem Ciebie. Rozkaz jeżeli jest sprzeczny z naturą, to chyba wtedy ofiara ma duże plusy do obrony. Atrraction to nie kojarzę. Jestem szczęśliwym posiadaczem jedynie polskich podręczników.
----------------------------------------------------------------
Co do Soolika:
Cytat:
Skoro postać zmienia się fizycznie rozumiem, że nie może urzywać typowych zbroi. I tu moje pytanie co z ceną wykucia pancerza dla naszego " Demiprotektora " ? ;> Domyślam się że ST testu rzemiosła jak również cena rośnie, tyle że nie wiem o ile. ^^
Pierwsze primo - to magowie raczej nie noszą zbroi. Na upartego jakby chciał to i tak magicznej nie może. Ponadto koszty zbroi dla istot niehumanoidalnych (lub nietypowo humanoidalnych istot Very Happy) są PG (w rozdziale ekwipunek, przy zwykłych zbrojach, cena bodajże x2).

Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Sob 21:48, 03 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Sob 22:05, 03 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Ja już planowałem robić takiego gościa na 12. poziomie (ma 3. poziomy w tej klasie). Na zwoje spokojnie może pójść nawet 70 tysięcy Very Happy Przecież skoro postać nie używa magicznych przedmiotów, trzeba by się zaopatrzyć w zwoje typu bycza siła,kocia gracja,wytrzymałość.
No właśnie. Czy nie widzisz w tym nic dziwnego, że postać dostaje zdolności klasowe, które mniej więcej równoważą brak magicznych przedmiotów i dodatkowo za całą kasę może kupić sobie tyle zwojów, że ilość czarów na dzień jaką dysponuje, przestanie mieć znaczenia?
20 poziomowa postać, wedle wytycznych DMG będzie mogła pozwolić sobie na 198 9-to kręgowych zwojów.
Starczy to spokojnie na nuke'owanie każdej sesji.

Cytat:
Yep! Poza tym, porównaj sobie postać na 20. poziomie z ekwipunkiem do Demiprotektora. Nie uważam by to było za silne.
IIRC była tylko jedna klasa w edycji 3.0, która miała podobną zdolność i została uznana za błąd (i poprawiona w erracie, lub nowej edycji). Generalna zasada jest taka, że Redukcja Obrażeń nie dotyczy czarów.

Powiedz mi, jak się ma ta redukcja z odpornością na energię?

Cytat:
Nie rozumiem Ciebie. Rozkaz jeżeli jest sprzeczny z naturą, to chyba wtedy ofiara ma duże plusy do obrony. Atrraction to nie kojarzę. Jestem szczęśliwym posiadaczem jedynie polskich podręczników.
Raptem +4. Dla przygotowanego przeciwnika jest to jednak małe wyrzeczenie. 4 miesiące to czas, w którym można solidnie przygotować się do złapania postaci w chwili, kiedy nie będzie w stanie się skutecznie obronić (choćby wlanie magicznego eliksiru do porannej kawy ;)). Zresztą, jako przykład podałem te dwa efekty, ale w grę wchodzą wszelkie dominacje, sugestie, geasy itp.

Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Sob 22:06, 03 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 22:11, 03 Sty 2009    Temat postu:

Można więc uznać, że nie liczy się stosowanie tego pod przymusem.

Jeśli chodzi o zwoje ... to masz rację. Jeżeli i to będzie zabronione to trzeba będzie jeszcze jakoś wzmocnić tę klasę - jakieś premiowe komórki na czary, czy coś w tym stylu? Co ty na to?

Z redukcją nie będę się upierał i magiczne ataki nie będą redukowane (tylko fizyczne). Zamiast tego można dać postaci premie do RO za odporność.

Więc zwoje wywalić i dać jakieś premiowe komórki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:19, 03 Sty 2009    Temat postu: Re: [3.0] Demiprotektor

Gunther napisał:

Czarodzieje rozwijają swą moc i zaklęcia

Patrzac na +1 poziom czarującego tej klasy to dużo się ona od nich nie różni.

Hmm dlaczego nie używaja różdżek? To po prostu wygodniejsza wersja zapisania zwoju, w ogóle czemu mogą używać zwojów? Zwoje czesto niewiele sie róznia od magicznych przedmiotów (ok są tańsze). Uwazam ze albo w ogóle nie bedzie używał magi w formie niewłasnej, albo zawsze bedzie to lekko naciągane.

Klejnot, wrażliwość- po co osłabiać słabą klasę Razz
Pole mocy - to chyba powinna być premia z odbicia do KP
Broń naturalna - przy tym trafieniu to moze sobie raczej w uchu podubać tym swoim kolcem, a nie kogoś trafiac czy próbować przewracać.

Zmiany na + ale ciagle w tej kalsie coś mi nie pasuje, to w koncu ma to byc warioant czarodzieja, czy coś naprawdę odmiennego?

W zdolnościach skórowych dodałbym wymaganie ze postać moze otrzymać taka zdolnośc tylko jak sobie przeszczepi skórę z demona o KW minimum równym jej :). Taka ciekawostka fabularna.

Co ogónie sądzisz o pomyśle pójścia w tę stronę? Choć kiedyś juz chyba na polterze podobny potwór był co kopiował zdolności.

co do utraty zdolności daj ze demiś traci je na czas nie stosowania sie do zasady +k4 rundy (minuty). Miesiące sprawiaja ze klasa jest niegrywalna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:30, 03 Sty 2009    Temat postu:

Będzie trochę czepialsko, ale chodzi w końcu o dopracowanie. Na razie fabularnie i językowo.

Cytat:
[...] nie musi być zły by podążać tą ścieżką. Często postacie robią to dla własnej korzyści, nie zważając na sprawy moralne.

To niezbyt dobre wyjaśnienie neutralności. Postacie nie przejmujące się moralnością są złe.

Cytat:
Mimo, że Demiprotektor wygląda (szczególnie w późniejszych stadiach mutacji) jak przybyły prosto z Baatoru

Mógłbyś dodać trochę opisu przy zdolnościach, bo nie widziałem o jakie zmiany chodzi.

Cytat:
Nie używają więc oni żadnych magicznych przedmiotów (włącznie z bronią, również zwykłą), a także eliksirów, magicznych pancerzy, różdżek (za to mogą korzystać ze zwojów).

Jakie jest uzasadnienie fabularne, faktu że mogą używać zwojów, a eliksirów nie?

Cytat:
Dodatkowo, z powodu wrażliwych zmysłów, otrzymuje premię +2 do nasłuchiwania, ale wszelkie ataki dźwiękowe, zadają dwa razy więcej obrażeń (chyba, że powiedzie się rzut obronny – wtedy zostają zanegowane, lub zmniejszone o połowę).

+2 do nasłuchiwania to nie są specjalnie wrażliwe zmysły. Jakoś elfy nie dostają podwójnych obrażeń od dźwięku.

Nie sądzisz, że powinno istnieć fabularne wyjaśnienie podatności na kwas i powinno być napisane?

Pole mocy: powinieneś poinformować z czego premię zapewnia (wyglądami mi to na pole mocy analogiczne do zbroi maga - premia z pancerze).

Cytat:
Broń naturalna: Przedstawiciele tej klasy nie używają magicznych broni, więc rozwijają swe umiejętności walki wręcz bronią naturalną.

Rozwijają sugeruje, że ją już posiadają. Nigdzie nie jest napisane, że by przystąpić do tej klasy trzeba mieć 2 pazury, ogniste kolce i ogon. Nie zaznaczyłeś również, że coś takiego wyrasta demiprotektorowi.

Cytat:
Demiprotektor musi wziąć przynajmniej jedną rangę w rzemiośle (metachirurgia) i wiedzy (metachirurgia).

Może jestem laikiem, ale co można wykonać dzięki tej umiejętności. Napisałeś, że znajduje się w dodatku, ale nie wiadomo którym. Zresztą klasa umieszczana na forum nie powinna wymagać dodatku, a jedynie jego posiadanie mogło by wzbogacić tę klasę. Jednak to jedynie moja opinia.

Cytat:
• Mistrz czarów: Na 2. poziomie Demiprotektor otrzymuję premię odziedziczoną +1 do atrybutu kluczowego dla rzucanych przez nią czarów (wybór postaci). Jeżeli postać miała więcej niż jedną klasę rzucającą czary, a ma ona inny atrybut kluczowy, to wtedy musi dokonać wyboru, który potem nie może zostać zmieniony. Premia ta rośnie do +2 na 4., +3 na 6. i +4 na 8. poziomie.

Myślę, że nie jest konieczne to powtórzenie.

Cytat:
• Szybkie leczenie: Niezwykły organizm Demiprotektora pozwala mu niezmiernie szybko leczyć rany. Od 2. poziomu postać zyskuje zdolność szybkiego leczenia – wynosi ono tyle ile podano w tabeli. Działa ono tak jak to opisane w Księdze Potworów (str. 10), lecz postać może wyleczyć w ten sposób maksymalnie 5 pw/poziom w tej klasie prestiżowej dziennie. Na 7. poziomie szybkość leczenia wzrasta do 2/rundę.

Skoro wynosi ona tyle ile podano w tabeli, to sugeruję usunąć ostatnie zdanie lub zastąpić pierwszy podkreślony zwrot tym: "1/rundę".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Soolik
Początkujący


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: że znowu ?

PostWysłany: Sob 22:36, 03 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Cytat:
Skoro postać zmienia się fizycznie rozumiem, że nie może urzywać typowych zbroi. I tu moje pytanie co z ceną wykucia pancerza dla naszego " Demiprotektora " ? ;> Domyślam się że ST testu rzemiosła jak również cena rośnie, tyle że nie wiem o ile. ^^


Pierwsze primo - to magowie raczej nie noszą zbroi. Na upartego jakby chciał to i tak magicznej nie może. Ponadto koszty zbroi dla istot niehumanoidalnych (lub nietypowo humanoidalnych istot ) są PG (w rozdziale ekwipunek, przy zwykłych zbrojach, cena bodajże x2).


Faktycznie, zwracam honor, znalazłem tabelkę. Wychodzi moja niewiedza...

Co do nazwy. Może "Naznaczony" albo "Przybyły z Baatoru" ? ;P

Namarasit napisał:
Cytat:
co do utraty zdolności daj ze demiś traci je na czas nie stosowania sie do zasady +k4 rundy (minuty). Miesiące sprawiaja ze klasa jest niegrywalna.


Z tym się nie zgodzę. Jestem za tym by zostało po staremu. Tak naprawdę wtedy nie było by to dużo ograniczenie. Towarzysz by nosił nam broń a w razie potrzeby rachu ciachu i chwila przerwy... Totalnie bez sensu zmieniać to.

Gunther napisał:
Cytat:
Więc zwoje wywalić i dać jakieś premiowe komórki?


Jak dla mnie odizolowanie się od "cudzej" magii jest na +.

Gunther napisał:
Cytat:
Z redukcją nie będę się upierał i magiczne ataki nie będą redukowane (tylko fizyczne). Zamiast tego można dać postaci premie do RO za odporność.


Czemu nie ulepszyć tego przez dodanie OC albo "Odporności na Energie" ? ;>


Ostatnio zmieniony przez Soolik dnia Sob 22:41, 03 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Sob 23:04, 03 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:

Można więc uznać, że nie liczy się stosowanie tego pod przymusem.

Jeśli chodzi o zwoje ... to masz rację. Jeżeli i to będzie zabronione to trzeba będzie jeszcze jakoś wzmocnić tę klasę - jakieś premiowe komórki na czary, czy coś w tym stylu? Co ty na to?

Powiedz mi, dlaczego ta klasa ma gardzić magicznym ekwipunkiem?
Cytat:
Z redukcją nie będę się upierał i magiczne ataki nie będą redukowane (tylko fizyczne). Zamiast tego można dać postaci premie do RO za odporność.
Ja nie mówię, że redukcja jest za mocna. Chodzi tylko o to, że odbiega od standardowych redukcji.
Looknij na atut Vow of Poverty z Book of Exated Deeds (śluby ubóstwa z księgi wznisłych czynów, czy jakoś tak). Tamten atut powszechnie uznany jest za raczej słaby. Jeśli jednak stworzysz coś na kształt tego atutu, to będzie dobra baza do dalszych rozważań.

Opisz jeszcze skąd pomysł na klasę i pokrótce, scharakteryzuj ją.

Ps. wiesz, że baatezu mają odporność na kwas 10?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 11:28, 04 Sty 2009    Temat postu:

Namrasit
Namrasit napisał:
Patrzac na +1 poziom czarującego tej klasy to dużo się ona od nich nie różni.

A moim zdaniem dużo ją różni. A właściwie jedno - nie używa magicznych przedmiotów chcąc osiągnąć jedność z magią i ciałem Very Happy
Namrasit napisał:
Hmm dlaczego nie używaja różdżek? To po prostu wygodniejsza wersja zapisania zwoju, w ogóle czemu mogą używać zwojów?

Przekonujecie mnie coraz bardziej żeby nie dać jej nawet możliwości użycia zwojów. Tylko pojawi się problem grywalności tą klasą - co robić z pieniędzmi? Inwestować w ziemię, czy fortece? Może problem rozwiążę metachirurgią.
Namrasit napisał:
Uwazam ze albo w ogóle nie bedzie używał magi w formie niewłasnej, albo zawsze bedzie to lekko naciągane.

Co racja to racja. Więc zwojów też nie będzie używać.
Namrasit napisał:
Klejnot, wrażliwość- po co osłabiać słabą klasę Razz

Wrażliwość wywalę, klejnot jednak zostawię.
Namrasit napisał:
Zmiany na + ale ciagle w tej kalsie coś mi nie pasuje, to w koncu ma to byc warioant czarodzieja, czy coś naprawdę odmiennego?

W założeniu ma wyjść coś ciekawego i oryginalnego, coś co przyciągnie graczy i zachęci do grania ta klasą - duże mocy, duże wyrzeczenia ale przede wszystkim oryginalność. Uważam, że np. gardzący magią jest niegrywalny - jak trafi na kolesia z redukcją obrażeń to po nim. A postać, która rzuca czary ale nie używa przedmiotów już lepiej sobie poradzi.
Namrasit napisał:
W zdolnościach skórowych dodałbym wymaganie ze postać moze otrzymać taka zdolnośc tylko jak sobie przeszczepi skórę z demona o KW minimum równym jej :). Taka ciekawostka fabularna.

Dobry pomysł. Ale pachnie/śmierdzi akolitą skóry. Zastanowię się nad tym.
Namrasit napisał:
co do utraty zdolności daj ze demiś traci je na czas nie stosowania sie do zasady +k4 rundy (minuty). Miesiące sprawiaja ze klasa jest niegrywalna.

Nieco to zmieniłem. Traci na krócej. A co do przymusów to zwiększyła się premia do woli (żelazna wola) - ale tylko na zaklinanie.

Ogólnie dzięki za komentarze, jestem Ci niezmiernie wdzięczny Namrasit.

Kondeks
Kondeks napisał:
To niezbyt dobre wyjaśnienie neutralności. Postacie nie przejmujące się moralnością są złe.

Jednak ja się nie do końca z tym zgodzę - postać nie chce przejmować się dylematami o moralności o epickiej odwiecznej walce dobra ze złem - po prostu to co robi, robi dla własnej korzyści.
Kondeks napisał:
Mógłbyś dodać trochę opisu przy zdolnościach, bo nie widziałem o jakie zmiany chodzi.

Głównie o skórę (twardość skóry) i pazury, ogon itp.
Kondeks napisał:
Jakie jest uzasadnienie fabularne, faktu że mogą używać zwojów, a eliksirów nie?

Nie było żadnego. W związku z tym zwoje też są zabronione.
Kondeks napisał:
+2 do nasłuchiwania to nie są specjalnie wrażliwe zmysły. Jakoś elfy nie dostają podwójnych obrażeń od dźwięku.

Przekombinowałem. Ale już to usunąłem.
Kondeks napisał:
Nie sądzisz, że powinno istnieć fabularne wyjaśnienie podatności na kwas i powinno być napisane?

Jak wyżej.
Kondeks napisał:
Pole mocy: powinieneś poinformować z czego premię zapewnia (wyglądami mi to na pole mocy analogiczne do zbroi maga - premia z pancerze).

Premia miała być specjalna, z mocy, żeby się kumulowała ze zbroją maga. Ale skoro nie może używać magicznych przedmiotów, to premia z odbicia mu nie zaszkodzi Very Happy
Kondeks napisał:
Rozwijają sugeruje, że ją już posiadają. Nigdzie nie jest napisane, że by przystąpić do tej klasy trzeba mieć 2 pazury, ogniste kolce i ogon. Nie zaznaczyłeś również, że coś takiego wyrasta demiprotektorowi.

Rozumiem o co Ci chodzi. Zostało to zmienione. Jest bardziej uzasadnione i przemyślane Blue_Light_Colorz_PDT_09
Kondeks napisał:
Może jestem laikiem, ale co można wykonać dzięki tej umiejętności. Napisałeś, że znajduje się w dodatku, ale nie wiadomo którym. Zresztą klasa umieszczana na forum nie powinna wymagać dodatku, a jedynie jego posiadanie mogło by wzbogacić tę klasę. Jednak to jedynie moja opinia.

Rozumiem, że nie czytałeś wcześniejszych postów. Metachiururgia nie jest na razie do końca dopracowana i już wcześniej zaznaczyłem, że dopisana zostanie w swoim czasie. Ogólnie rzecz biorąc - jest to możliwość permanentnych transmutacji dzięki magii.
Kondeks napisał:
Myślę, że nie jest konieczne to powtórzenie.

Słusznie.
Kondeks napisał:
Skoro wynosi ona tyle ile podano w tabeli, to sugeruję usunąć ostatnie zdanie lub zastąpić pierwszy podkreślony zwrot tym: "1/rundę".

Nie ma sprawy - będzie wygodniej dla Czytelnika Very Happy

Soolik
Soolik napisał:
Co do nazwy. Może "Naznaczony" albo "Przybyły z Baatoru" ? ;P

E tam. Nie pasuje. Chyba będzie metachirurg.
Z tym się nie zgodzę. Jestem za tym by zostało po staremu. Tak naprawdę wtedy nie było by to dużo ograniczenie. Towarzysz by nosił nam broń a w razie potrzeby rachu ciachu i chwila przerwy... Totalnie bez sensu zmieniać to.
Może jednak było to za długo - zmieniłem to na dni.
Poza tym z OC klasa byłaby za silna.

suldarr'essalar
suldarr'essalar napisał:
Powiedz mi, dlaczego ta klasa ma gardzić magicznym ekwipunkiem?

Bo ... tak? A tak na serio to dlatego, że nie lubi innej magii i wspomagaczy - woli sama się rozwijać. Dla niej czarodziej, który bez magicznych przedmiotów jest cieniutki to gówno, nie czarodziej Very Happy
suldarr'essalar napisał:
Ja nie mówię, że redukcja jest za mocna. Chodzi tylko o to, że odbiega od standardowych redukcji.
Looknij na atut Vow of Poverty z Book of Exated Deeds

Nie posiadam tego i nie będę posiadał (mógłbyś to od razu przybliżyć). Nie chcę żeby odbiegało więc zmieniłem.
suldarr'essalar napisał:
Opisz jeszcze skąd pomysł na klasę i pokrótce, scharakteryzuj ją.

Z głowy. Klasa moim zdaniem scharakteryzowana została we wstępie. Jak będzie zbalansowana wtedy zajmę się ewentualnym dopieszczaniem opisu.
suldarr'essalar napisał:
Ps. wiesz, że baatezu mają odporność na kwas 10?

Tak. Aluzję rozumiem. Nazwa was myli (trzeba ją niedługo zmienić). Poza tym wrażliwość została już wywalona.
_______________________________________________________

Dzięki za tak liczne posty. Ufam, iż klasa szybko stanie się grywalna, dzięki waszej pomocy. Co 6 głów to nie jedna Very Happy
_______________________________________________________

@Edit: Zmieniłem nazwę na Metachirurg.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 13:00, 04 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Nie 13:03, 04 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Nie posiadam tego i nie będę posiadał (mógłbyś to od razu przybliżyć).
Postać ślubuje ubóstwo (pozbywa się wszelkich dóbr za wyjątkiem normalnego ubrania, jakiegoś niemasterowrkoweo kija i racji żywnościowych na jeden dzień) w zamian otrzymując premie do cech, klasy pancerza, odporności, redukcje, prawdziwe widzenie, swobodę ruchów i inne takie (uzależnione od poziomu postaci).

Cytat:
Z głowy. Klasa moim zdaniem scharakteryzowana została we wstępie. Jak będzie zbalansowana wtedy zajmę się ewentualnym dopieszczaniem opisu.
Nie chodzi mi o opis z początku, ale własnymi słowami, co to za klasa? Dlaczego takie zdolności? itp.
Wtedy łatwiej będzie Ci pomóc.

Np. mamy oficjalną klasę prestiżową [urlhttp://www.wizards.com/dnd/images/ee_0605_fleshwarper.jpg]FleshGrafter[/url] bodajże, który zajmuje się przeszczepianiem sobie różnych dziwnych rzeczy. Mamy Grafty (wszczepy), a mnie interesuje dlaczego czarty?
No i oczywiście, jeśli taki gość chciałby sobie radzić, to powinien zostać wojownikiem, lub łotrem, a nie czarodziejem (tak fabularnie na to patrząc).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 13:08, 04 Sty 2009    Temat postu:

Fabularnie patrząc Metachirurg (proszę już o stosowanie zmienionej nazwy Very Happy) bardziej mi pasuje do czarodzieja/zaklinacza - raczej wojownik nie ma szerokiego dostępu do czarów transmutacji.

Poza tym, już pisałem, że opis fabularny zostanie rozbudowany, gdy skończymy balansować postać. Moim zdaniem, nie jest to jakoś sprzeczne.

Wszczepy może i są - tu jest coś innego (subtelna różnica) - postać się rozwija dzięki magicznej transmutacji a nie magicznemu przeszczepianiu. Chociaż różnica jest bardzo mała.
_____________________________

Proszę głównie o komentowanie zbalansowania, warstwą fabularną zajmiemy się później.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 13:10, 04 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 13:30, 04 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
wymaganym komponentem materialnym jest nie eliksir byczej siły, a zwój z tym czarem.

Chyba trzeba to zmienić :).

Klejnot: dodałbym, ze życzenie/cud również mogą go wskrzesić. Czy klejnot również się odnawia, wraz ze wskrzeszeniem Metachirurga?

Pole mocy: Jeśli pole zostaje stłumione, to na jaki okres czasu?

Broń naturalna: Co z obrażeniami zadawanymi przez Metachirurgów innych niż średnich?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 13:48, 04 Sty 2009    Temat postu:

1. Zmieniłem.

2. Życzenie/cud zostało dodane. Będzie bardziej grywalna postać.

3. Dodałem opis czasu stłumienia.

4. To dopisałem. Powinno się łatwo wyliczać.
---------------------
Co myślicie o daniu mu jeszcze jakiś zdolności, dzięki klejnotowi. Bo teraz klasa wydaje mi się za słaba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:24, 04 Sty 2009    Temat postu:

Klasa nie jest taka słaba. Mimo wszystko może wykorzystać grimuary, tracąc na pewien czas swoje moce (może powinna mieć możliwość ich używania?).
Ponadto fura złota jest bądź, co bądź przydatna - choćby do wynajęcia skrytobójców lub poszukiwaczy przygód.
Moim zdaniem klasa nie jest za słaba.
Co do zdolności związanych z klejnotem, to faktycznie było by to ciekawe. Jednak dodałbym jakieś słabości z nimi związane (choćby jedynie podczas używania mocy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 9:17, 05 Sty 2009    Temat postu:

Klejnot jest nieciekawie przy sobie posiadać, z drugiej strony to też nieciekawie go nie mieć. Więc to jest z nim pewien problem Very Happy

Nie opłaca się postaci używać grimuarów (chyba, że do siły, zręczności, budowy i innych) bo ma premię odziedziczoną dzięki klasie.

Ja bym mu dodał bezczasowe ciało i wybór klejnotu (jaki rodzaj), zależnie od niego premia do jakiegoś atrybutu(żeby zrekompensować stratę chowańca). Jeżeli uważacie, że taka premia spowoduje niezbalansowanie, to może być do umiejętności.

Co wy na to?

-----------------------------------------------

Dodałem opis rzemiosła (metachirurgia).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:28, 05 Sty 2009    Temat postu:

jedna sprawa...
Cytat:
ymagania
(...)
•Rzemiosło (metachirurgia*)

Cytat:
DODATEK

RZEMIOSŁO - Metachirurgia (Int; tylko Metachirurg)


To się nie da spełnić wymagań klasy.
Aby zostać metachirurgiem trzeba mieć rangi w metachirurgi, aby mieć rangi w metachiurgi trzeba byc metachirurgiem...


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pon 19:29, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 19:34, 05 Sty 2009    Temat postu:

Fakt. Jestem jeszcze głupszy niż sądziłem Sad

Poprawiłem już to - teraz mogą tę umiejętność brać tylko czarodzieje, zaklinacze i ... metachirurdzy.
-----------------------------------------------------
Niedługo zagram tą klasą, więc przekażę wrażenia Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy według Ciebie ta klasa jest już zbalansowana?
Tak
100%
 100%  [ 6 ]
Nie (prosze o napisanie, co należy poprawić)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:09, 05 Sty 2009    Temat postu:

Czym zajmuje się dziedzina wiedzy Metachirurgia (poza zapewnianiem premii synchronicznej)?

Generalnie jestem przeciwko wprowadzaniu nowych umiejętności, ale to inna sprawa.

Cytat:
to nie musi być zły by podążać tą ścieżką. Często postacie robią to dla własnej korzyści, nie zważając na sprawy moralne.

Brzydko brzmi jedno zdanie po drugim. Może połączyć je w jedno i dać "ale".

Cytat:
Ponadto przyszły przedstawiciel tej klasy musi sprzedać wszystkie swoje magiczne przedmioty

Może raczej pozbyć się? Może przecież oddać kompanom, tudzież wywalić. Wymóg sprzedaży jest bez sensu.

Cytat:
płonące kolce, premia do ataku (z umagicznienia), równa +1/dwa poziomy w tej klasie prestiżowej

Co po zdobyciu 10. poziomu w tej klasie daje premię lepszą od tej, którą ma kapłan (przez jakiś czas, na 20 równą).
A obrażenia są zdecydowanie większe od kuszy (nawet zakładając, że kapłan trafia wszystkimi swoimi strzałami w turze).

Cytat:
• Mistrz przemian: Metachirurg doskonale opanowali trudną sztukę transmutacji, otrzymują dodatkową komórkę na czary (jedynie ze szkoły transmutacji) na najwyższym dostępnym im poziomie. Gdy postać zdobywa kolejny poziom czarów, komórka nań przenoszona, a stara zostaje wykasowana.

Ta zdolność powoduje paradoksalną sytuację: gracz zdobywając poziom traci komórkę czarów.

Cytat:
• Mistrz czarów: Na 2. poziomie Metachirurg otrzymuję premię odziedziczoną +1 do intelektu lub charyzmy (wybór postaci). Jeżeli miała więcej niż jedną klasę rzucającą czary, i ma ona inny atrybut kluczowy,wybiera tylko jeden.

Drugie zdanie jest niepotrzebne. Nie odnosi się do niczego.

Cytat:
• Twarda skóra: Z powodu niezwykłego rozwoju i opancerzenia skóry, Metachirurdzy otrzymują premię +1/trzy poziomy w tej klasie prestiżowej (minimalnie 1) do KP z naturalnego pancerza. Ta specjalnie przeszczepiona skóra zapewnia również odporność na zimno i ogień (wynosi ona poziom w tej klasie prestiżowej*2).

Z racji tego, że ta zdolność jest na trzecim poziomie, usunąłbym nawias "(minimalnie 1)".

Cytat:
• Szybkie leczenie: Niezwykły organizm Metachirurga pozwala mu niezmiernie szybko leczyć rany. Od 2. poziomu postać zyskuje zdolność szybkiego leczenia 1 (w każdej rundzie postać regeneruje 1 punkt obrażeń). Działa ono tak jak to opisane w Księdze Potworów (str. 10), lecz postać może wyleczyć w ten sposób maksymalnie 5 pw/poziom w tej klasie prestiżowej dziennie. Na 7. poziomie szybkość leczenia wzrasta do 2/rundę.

Ponieważ jest limit leczonych punktów, proponuję dać możliwość "wyłączenia" tej zdolności. Czasami postać może nie chcieć.

OFFTOP
Cytat:
• Magiczny krok (zc):

Od razu skojarzyło mi się z diabłami w Heroes III Razz.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Pon 22:11, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin