|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:05, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dawanie premii rzędu +15 do trafienia nie jest dobrym pomysłem. |
Premia, zakładając INT +2 (trudno się spodziewać, by miał więcej - a nawet jeżeli, to inwestuje w mało przydatny atrybut) wyniesie od +3 do +7. Moim zdaniem balansują to wymogi.
Cytat: | Akcje i nie możemy w żaden sposób działać.
Czym jest błyskawiczne przygotowanie? Ja to rozumiem, że mogę momentalnie się przygotować na jakąś okoliczność błyskawicznie, czyli nie tracąc akcji. |
Tu chodzi o błyskawiczne przygotowanie broni. MBD czeka do ostatniej chwili, cały czas będąc gotowym do jej przygotowania (inaczej nie zrobiłby tego tak szybko z dobrym skutkiem). Tak więc nie chodzi o błyskawiczną akcję przygotowania, a o błyskawiczne przygotowanie broni przeciw szarży.
Cytat: | Czy chodzi Ci o to, że postać zyskuje dodatkowe 5 stóp zasięgu na potrzeby wykonywania AoO, ale przed wykonaniem ataku na maksymalnym wychyleniu musi wykonać 5ft step? |
Tak.
Cytat: | Bardziej konstruktywnie było w poprzednich notkach. Nic nie poprawiłeś, więc nic się nie zmieniło. | Nie zgadzam się, że nic. Z częścią notatek też się nie zgadzałem. Oczywiście, nie ma sensu, byś pisał 2 razy to samo, ale jakbyś zacytował, o które notatki Ci chodzi (które są nadal aktualne i pozostawione bez odzewu).
Odnośnie ostoi, to przecież dokonałem w niej modyfikacji.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 18:51, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 127.0.0.1
|
Wysłany: Śro 11:34, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Premia, zakładając INT +2 (trudno się spodziewać, by miał więcej - a nawet jeżeli, to inwestuje w mało przydatny atrybut) wyniesie od +3 do +7. Moim zdaniem balansują to wymogi. | Źle przeczytałem.
Wczoraj miałem ciężki dzień. Nie zmienia to mojego zdania, że jest to nieadekwatna premia (podobnie jak uznaniowa premia 1k6/2 poziomy).
Cytat: | Tu chodzi o błyskawiczne przygotowanie broni. MBD czeka do ostatniej chwili, cały czas będąc gotowym do jej przygotowania (inaczej nie zrobiłby tego tak szybko z dobrym skutkiem). Tak więc nie chodzi o błyskawiczną akcję przygotowania, a o błyskawiczne przygotowanie broni przeciw szarży. | No, ale nie jest to w żaden sposób błyskawiczne, skoro jednak tracisz akcję. Przeciwnik widzi, że postać czai się jak czajnik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13:49, 28 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy chodzi Ci o to, że postać zyskuje dodatkowe 5 stóp zasięgu na potrzeby wykonywania AoO, ale przed wykonaniem ataku na maksymalnym wychyleniu musi wykonać 5ft step? |
Moc działa jednak tylko wtedy, gdy musi zbliżyć się do celu (inaczej nie ma miejsca na zaskoczenie). Niestety, wciąż nie widze możliwości napisania tego prościej krócej/prościej.
Cytat: | Przeciwnik widzi, że postać czai się jak czajnik. |
Trochę w tym prawdy jest. Pomyślę o "ufintowieniu" zdolności i klasy.
Cytat: | Wczoraj miałem ciężki dzień. Nie zmienia to mojego zdania, że jest to nieadekwatna premia (podobnie jak uznaniowa premia 1k6/2 poziomy). |
Dlaczego? Czyż wymagania tego nie balansują? Oczywiście, nieraz będzie lepiej to użyć, niż wykonać lepszy atak - lecz zdecydowanie nie zawsze, nie sądzisz?
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 13:49, 28 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 127.0.0.1
|
Wysłany: Wto 21:20, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Moc działa jednak tylko wtedy, gdy musi zbliżyć się do celu (inaczej nie ma miejsca na zaskoczenie). Niestety, wciąż nie widze możliwości napisania tego prościej krócej/prościej. |
Spróbuj tak:
Zaskakujący Zasięg: Trzymając broń drzewcową, możesz zwiększyć zasięg broni o 5 stóp (1.5 metra), dla potrzeb wykonywania ataków okazyjnych. Przed wykonaniem ataku okazyjnego możesz przesunąć się do przeciwnika o 5 stóp. Ruch ten nie prowokuje ataków okazyjnych i może być wykonany tylko względem wrogów znajdujących się w maksymalnym (zwiększonym przez tę zdolność) zasięgu broni.
Od X poziomu, Mistrz Broni Drzewcowej, może wykonać fintę w ramach ataku, ale tylko raz na spotkanie (patrz zastosowanie finty w walce w podręczniku gracza str. xx).
Cytat: | Dlaczego? Czyż wymagania tego nie balansują? Oczywiście, nieraz będzie lepiej to użyć, niż wykonać lepszy atak - lecz zdecydowanie nie zawsze, nie sądzisz? | Wymagania nie są wytłumaczeniem dla premii z kosmosu, nawet, jeśli są trudne do spełnienia i bez sensu.
Owszem, są klasy dające podobne premie, ale zwykle albo zdolność używana jest raz dziennie, albo zdolność dostępna jest od wczesnych poziomów i rozwija się wraz z rozwojem klasy.
Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Wto 21:23, 10 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 15:54, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Owszem, są klasy dające podobne premie, ale zwykle albo zdolność używana jest raz dziennie, albo zdolność dostępna jest od wczesnych poziomów i rozwija się wraz z rozwojem klasy. |
Te premie też są rozwijane wraz ze wzrostem poziomu. Ponad to premia balansowana jest przez trudność zastosowania - po prostu są to zdolności, które nieraz opałaca się użyć. I o to chodziło.
Przeanalizowałem co się da zmienić bez porzucania koncepcji i sporo zmieniłem, dość dokładnie to analizując.
Dodałem blefowanie do umiejętności klasowych.
Przerobiłem:
- cięcie z półobrotu
- co tak gnasz
- wyrzut
- przekręt
- błyskawiczne przygotowanie
Czekam na komentarze - zarówno Suldarr'essalara, jak i innych. Ostatnio zrobiła się z tego dyskusja 2 osób.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 15:55, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Warag
Zbrojny
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 23:28, 21 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wysokie oparcie - dzięki tej zdolności postać jest tak jakby, zawsze przygotowana na szarże (jeśli spełnia warunki terenowe)? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Cięcie z półobrotu - jak na zdolność która jest raz na spotkanie, warunki te wydają się zbyt rzadko występujące. Może by dodać, że można ją wykorzystać, gdy postać walczy z przeciwnikiem, a drugi zachodzi ją od flanki?
Co tak gnasz - co nam da zatrzymanie szarżującego przeciwnika w odległości 1.5m (czyli na polu sąsiadującym z naszą postacią), skoro on i tak się tam zatrzyma i nas zaatakuje? Należałoby dodać, że zatrzymany przeciwnik, nie może wykonać ataku z szarży.
Wyrzut - dzieje się to w rundzie przeciwnika, więc uściślając, jest to akcja natychmiastowa
Ostoja - opis wydaje mi się strasznie niejasny. Głównie chodzi mi o to:
Cytat: | Jeżeli wróg zatrzymuje się |
Jak to zatrzymuje się? Tym bardziej, że piszesz dalej, że wróg atakuje pierwszy. Skoro zatrzymał się, to znaczy, że przerwał szarże i nie może już atakować.
Grom z jasnego nieba -
Cytat: | Względem tego ataku mała tarcza zapewnia podwójną premię do KP |
Dlaczego? Rozumiem, że małą tarczą jest łatwiej zablokować cios z góry, jednakże, myślę, że na nie wiele się ona zda, przy tak potężnym ciosie.
Długie ramię - jedyna zdolność przez którą się nie przebiłem. Ale to pewnie wina zmęczenia, jutro postaram się to zrobić ;).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:51, 22 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Grom z jasnego nieba: Mała to błąd - po prostu nie wyciąłem tego słowa.
Cytat: | Tym bardziej, że piszesz dalej, że wróg atakuje pierwszy. Skoro zatrzymał się, to znaczy, że przerwał szarże i nie może już atakować. |
Po szarży następuje zatrzymanie się.
Wyrzut - w 3.0 nie ma zdefiniowanej akcji natychmiastowej
Cięcie z półobrtu - założenie jest inne, zresztą i tak nie można wykonać ataku bronią drzewcową na kogoś, kto znajduje się pod tobą.
Wysokie oparcie - maksymalnie raz na rundę (co ma znaczenie przy zmyśle walki).
___________
Zaktualizowałem pracę - poprawiłem co tak gnasz oraz grom z jasnego nieba.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Warag
Zbrojny
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:32, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Po szarży następuje zatrzymanie się. |
Czyli pierwszy przypadek w zdolności Ostoja, odnosi się do przeciwników o rozmiarze dużym (bądź większym) i/lub używającym broni zasięgowej? Bo nie widzę innego sposobu na to, by przeciwnik szarżując zatrzymał się po za obszarem zagrożenia (czyli 3m, w przypadku włóczni) i mógł zaatakować po tym.
A i czy przy gromie z jasnego nieba, premia z usprawnienia za tarczę tez zostaje podwojona?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:50, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czyli pierwszy przypadek w zdolności Ostoja, odnosi się do przeciwników o rozmiarze dużym (bądź większym) i/lub używającym broni zasięgowej? |
Tak.
Cytat: | A i czy przy gromie z jasnego nieba, premia z usprawnienia za tarczę tez zostaje podwojona? |
Tak. Premia z usprawnienia tarczy to również premia za tarczę. Potem trochę zmienię to zdanie, by nie było jakichkolwiek wątpliwości.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 18:50, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Warag
Zbrojny
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 21:47, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No to teraz już wszystko jasne ;). Jak na mój gust, klasę w tej formie można spokojnie wprowadzać do gry.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 17:41, 03 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Korekta przeprowadzona.
Poprawiłem opis premii z tarczy w gromie z jasnego nieba oraz wyrzuciłem nie aktualną uwagę o okazyjnym ataku z ostoi.
____________
Oto porównanie, które zamieszczam by ułatwić dalsze prace i ocenę zbalansowania (sam jestem w tym aspekcie bardziej krytyczny np.. od Waraga):
Porównanie wojownika 6 w napierśniku o poziomach w mbd (wersja aktualna 3. czerwca 2009 z założeniem, że posługuje się 3 rodzajami broni) z wojownikiem 6 o poziomach w mistrzu oręża.
1 poziom
Zysk:
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
Straty:
- o 2-3 mniejsze obrażenia (zależnie od broni)
- o 1 niższa KP
- brak zdolności - obrażenia ki 1/dzień
- tylko jedna z broni przebija redukcję obrażeń
- 4 rangi mniej
2 poziomy
Zysk:
- cios z półobrotu
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
Straty:
- brak atutu (np. uniki)
- o 0/1/3 mniejsze obrażenia (zależnie od broni)
- o 1 niższa KP
- brak zdolności - obrażenia ki 2/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 1/dzień
- tylko jedna z broni przebija redukcję obrażeń
- 4 rangi mniej
3 poziomy
Zysk:
- cios z półobrotu
- pewnie na nogach I
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
Straty:
- brak 2 atutów (np. uniki i ruchliwość)
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 3/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 1/dzień
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej
Inne:
- postać nie wykorzystuje co tak gnasz, gdyż nie walczy runką
4 poziomy
Zysk:
- cios z półobrotu
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
Straty:
- brak 1 atutu (np. uniki)
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 4/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 2/dzień
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej
Inne:
- postać nie wykorzystuje co tak gnasz, gdyż nie walczy runką
5 poziomów
Zysk:
- cios z półobrotu
- dwuszereg
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) runki (i stosowania co tak gnasz) oraz gizarmy - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 2 mniejsze obrażenia
Straty:
- brak 1 atutu (np. uniki)
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 5dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 2/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej
6 poziomów
Zysk:
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) runki (i stosowania co tak gnasz) oraz gizarmy - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 2 mniejsze obrażenia
Straty:
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 6/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 3/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej
7 poziomów
Zysk:
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) runki (i stosowania co tak gnasz oraz przekrętu) oraz gizarmy - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia
Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 3 mniejsze
- o 2 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 3/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- broń przebija redukcję +2 zamiast +3
- 4 rangi mniej
8 poziomów
Zysk:
- błyskawiczne przygotowanie
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach II
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możliwość walki runką (broń +1 zamiast +2, dostęp do jednej zasady oraz przekrętu)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) gizarmę - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia
Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 3 mniejsze
- o 2 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 4/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- broń przebija redukcję +2 zamiast +3
- 4 rangi mniej
9 poziomów
Zysk:
- błyskawiczne przygotowanie
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach II
- wyrzut
- ostoja
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możliwość walki runką (broń +1 zamiast +2, dostęp do jednej zasady oraz przekrętu)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) gizarmę - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia
Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 3 mniejsze
- o 2 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 4/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- brak zdolności - wirujący atak ki
- broń przebija redukcję +2 zamiast +3
- 4 rangi mniej
10 poziomów
Zysk:
- błyskawiczne przygotowanie
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach II
- wyrzut
- ostoja
- grom z jasnego nieba
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki runką - dostęp do jednej zasady oraz przekrętu
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność stosowania oszczepu z premią +1 do trafień
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) gizarmę - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia
Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 4/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- brak zdolności - wirujący atak ki
- jedna broń przebija redukcję +3, 2 +2, jedna +1, zamiast +4
- 4 rangi mniej
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 17:42, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Warag
Zbrojny
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 12:15, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki 10. poziomom MBD zyskujemy:
Atuty:
-5 razy specjalizację, bądź poprawione trafienie krytyczne (lub w dowolnej kombinacji nie przekraczającej pięciu) - po jednym do każdej broni drzewcowej
-zogniskowanie w maksymalnie 3 broniach
-atut premiowy
Zdolności:
-2 zdolności dające premię do uniknięcia przewrócenia, szarży byka, oraz gdy rozbrajamy
-4 zdolności przeciw szarżom
-1 zdolność wspomagającą walkę zza pleców towarzyszy
-zdolność dającą raz dziennie automatyczne trafienie krytyczne
-zdolność pozwalającą raz na walkę zaskoczyć przeciwnika i dającą zwiększone obrażenia
-i Długie ramię dające kosztem akcji całorundowej, zwiększone obrażenia bądź premię do ataku
Sporo. Problem w tym, że mimo tego klasa nadal nie wydaje mi się jakoś szczególnie mocna. Premiowe zogniskowania są tu niemal niezbędne z racji na ilość wymaganych broni, podobnie specjalizacje i trafienia krytyczne. Aż 4 zdolności odnoszą się do szarżujących wrogów. Szarża w większości walk odbywa się na początku starcia - wtedy MBD jest potężny. Tylko, że większość myślących przeciwników, nie będzie szarżowało na gościa z bronią zabójczą dla szarżujących.
Dwuszereg jest skuteczny tylko w wąskich korytarzach, gdzie przeciwnicy nie będą mieli dojścia do MBD.
Cięcie z półobrotu, nie dość, że raz na walkę, to wymaga przede wszystkim zdania testu na zauważanie, by w ogóle dostrzec skradającego się.
Długie ramię proponowałbym zmienić, by było raz walkę.
Tą klasę najlepiej było by sprawdzić w praktyce, w jakiejś standardowej drużynie przeciw różnym przeciwnikom, by zobaczyć jak się sprawdza (spróbuje namówić moich graczy na jakąś jednorazową sesje, gdzie mógłbym przetestować tą klasę i zamieścić swoje spostrzeżenia).
Mam nadzieję, że nie jest to napisane zbytnio chaotycznie i Ci w jakimś stopniu pomoże.
Ps: W końcu się udało, próbowałem napisać tego posta już kilka dni - cały czas kończyło się to stwierdzeniem, że jest bez sensu i kasowaniem go ^^.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:34, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
1. W opisie klasy brakuje jakiś wzmianek, kto najczęściej bierze tę klasę, co występuje w praktycznie wszystkich prestiżówkach.
2. W cięciu z półobrotu jest napisane, że mbd 'chcąc skorzystać z premii do obrażeń musi dobrze widzieć podmiot ataku'. Z drugiej jednak strony przeciwnik musi sądzić, że został niezauważony. To oznacza, że obrażenia działają na niewidzialnych? Dodatkowo co ma półobrót do sytuacji, gdy przeciwnik zachodzi cię z przodu?
3. Cytat: | przy czym mistrz broni drzewcowej ma prawo zastąpić swą sumę premii z siły i bazowej do ataku premią do ataku runką. |
Zapis jest niepoprawny.
4. Pewnie na nogach: dodał bym premię do równowagi.
5. Z czego wnioskujesz, ze to jest klasa lekkozbrojna?
Osobiście zastanowił bym się nad schematem: łtr9/woj1/mbd10
Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Nie 21:37, 16 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 0:36, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuję wszystkim za komentarze.
Jedenaście osób uznało swego czasu tę pracę za w pełni dopracowaną, ja jednak jestem odmiennego zdania. Jeżeli ktoś gra w 3.0, a przypadła mu do gustu sądzę, że można ją użyć stosując jakieś niewielkie poprawki.
Mi koncepcja klasy przestała się zupełnie podobać, a jej zmiana wymagałaby zrobienia 80% od nowa. To oznacza, że byłaby to nowa praca, która musiałaby i tak zostać ponownie zaakceptowana w głosowaniach wstępnych.
Zgłaszając pracę myślałem, że jest inaczej, lecz ponieważ nie widzę możliwości dopracowania obecnej wersji na tyle, aby nadawała się do KŚ, decyduję się na wycofanie klasy z projektu.
__________________________________
Naniosłem drobne poprawki w zapisie.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 23:46, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|