Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [KŚ] Opętany
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 21:52, 09 Sty 2009    Temat postu: [3.0] [KŚ] Opętany

-Stul pysk demonie! Masz czego chciałeś, trzeba było się trzymać ode mnie z daleka...

Kto z nas nie słyszał o opętaniach?
O demonach nawiedzających ludzkie ciała zsyłających nieszczęścia, lub nawet odbierających kontrolę nad ciałem nosiciela?
Przeważnie potrzebny jest kapłan światłości. Zdolny wypędzić demona, ale opętaniami nie zajmują się quasity.
Aby móc opuścić własne ciało i przenieść się na wyższy plan potrzebna jest moc.
Im potężniejszy jest demon tym potężniejszy musi być egzorcysta.
Czasem ludzie radzą sobie sami z demonem wypędzając go ze swego ciała olbrzymią siłą woli.
Zmuszają oni demony aby opuściły ich ciało, albo aby przynajmniej nie miały wpływu na zachowanie istoty i opierają się pechowi.
Są jednak tacy którym wyrzucenie demona nie wystarczy. Szczególnie tacy którzy będąc kontrolowanymi przez tych przybyszów dokonali strasznych rzeczy.
Pałają oni wtedy żądzą zemsty, a ta potrzeba daje im siłę.
Siłę aby zdominować demona, aby zmusić go do uległości.
Zrobić ze swojego ciała więzienie z którego nie będzie mógł wyjść.
Aby pożałował, że kiedykolwiek spojrzał na tą osobę.
Z tej nienawiści powstaje moc, Opętani wykorzystują demony które ich opętały. Więcej, oni sami przyzywają demony tylko po to aby zamknąć je w swoim ciele i bezlitośni wydusić z nich moc.
Moc która bardzo często jest wykorzystywana do zniszczenia innych demonów.
Mimo że mieszkańcy niższych planów nie pałają do siebie miłością to nienawidzą oni Opętanych za to, że w ten sposób wykorzystują ich współbraci. Aniołowie też nie kochają tych ludzi.
Twierdzą, że czują od nich smród otchłani, co jest bardzo prawdopodobne. Z resztą nawet nie potrzeba do tego nosa. Wystarczą oczy. Demon w ciele opętanego samą swoją obecnością wywołuje wpływ na jego ciało i psychikę, choć żelazna wola i determinacja często pozwalają zachować zdrowy rozsądek, choć schizofrenia to chleb powszedni. Co nie zmienia faktu, że niemal zawsze mają oni bardziej, lub mniej widoczne cechy jak np. skóra o czerwonawym odcieniu, łuska gdzieniegdzie, zaostrzone zęby. Ale zawsze posiadają te oczy...
Zwą się oni sarkastycznie Opętanymi, aby jeszcze pognębić demony które same kiedyś opętywały
Większość z nich jest zła, bo złemu umysłowi najłatwiej znieść obecność plugawych sił w ciele. Jest też wielu takich co wybierają tą ścieżkę ze względu na moc, aby osiągnąć własny cel.
Niewielka grupka opętanych jest dobra. Są to fanatycy którzy czynią z siebie męczenników, bo już nigdy spokojnie oni nie zasną.

Wymagania:
bazowy atak+5
atut: żelazna wola
atut: czujność
umiejętność: wiedza(demonologia) ranga 4
umiejętność: koncentracja ranga 4
specjalne:przyszły opętany musi paść ofiarą opętania

KW-k8
punkty umiejętności na poziom 2+mod z intelektu

umiejętności klasowe:
ciche poruszanie, jeździectwo, leczenie, nasłuchiwanie, profesja, równowaga, rzemiosło, skakanie, ukrywanie, upadanie, wiedza(demonologia), wiedza(plany), wspinaczka, zastraszanie, zauważanie

<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="1"><TR ALIGN="CENTER"><b><TD>
POZIOM</TD><TD>
BPA</TD><TD>
Wytrwałość</TD><TD>
Refleks</TD><TD>
Wola</TD><TD>
SPECJALNE</TD><TD>
CZARY</TD></b></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD>
pierwszy żywioł, powłoka demona1/dzień, nienawiść demonów, brama, zamknięcie demonów, aura zła, czarcie oczy </TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD>
Stul pysk demonie 1/dzień, czarcia broń </TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD>
powłoka demona 2/dzień</TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
broń oddechowa</TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
powłoka demona 3/dzień, Stul pysk demonie! 2/dzień
</TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
czarny żywioł, drugi żywioł</TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
7</TD><TD ALIGN="CENTER">
+7</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
powłoka demona na życzenie, postać demona 1/dzień</TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
8</TD><TD ALIGN="CENTER">
+8</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
Stul pysk demonie! 3/dzień</TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
9</TD><TD ALIGN="CENTER">
+9</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
postać demona 2/dzień</TD><TD>
-</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
10</TD><TD>
+10</TD><TD ALIGN="CENTER">
+7</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+7</TD><TD>
Opętanie, trzeci żywioł, postać dwóch żywiołów</TD><TD>
-</TD></TR></TABLE>


_____Powłoka demona
Opętani potrafią wykorzystać moc demonów aby przybrać formę bardzo przypominającą z wyglądu mieszańca półdemona. Zależnie od wybranego żywiołu wygląd jest różny. Ale, ewentualnie poza niewielkimi rogami, obejmuje on tylko skórę. Sylwetka jest zachowywana.
Choć poza skórą jest jeszcze wchłaniany pancerz( i cały ekwipunek poza bronią, tarczą i ewentualnym plecakiem, czy torbą), który zachowuje wszystkie swoje właściwości, poza tym, że na ten czas nie da się go w żaden sposób zdjąć i wygląda jak część ciała Opętanego, a premia z pancerza do kp, staje się premią z naturalnego pancerza.

Powłoka demona zapewnia RO1/- na każdy poziom w tej klasie(czyli na drugim 2/-, na piątym 5/- itd.) +2 do rzutów obronnych na wolę i broń naturalną.
Są to 2 pazury zadające k6obr(od 7 k8).
Do tego zwiększa się szybkość opętanego o 3m(1,5m jeśli nosi ciężki pancerz)
Ponadto zapewnia on jeszcze odporności(oraz słabości) i determinuje rodzaj broni oddechowej

Każde użycie tej zdolności prowokuje demona, dając mu możliwość przejęcia kontroli nad opętanym.
Postać musi wtedy wykonać sporny test woli z demonem o największej liczbie KW jakiego ma w sobie.
Jeśli się nie uda traci się kontrolę nad własnym ciałem.
Demon wtedy niemal zawsze natychmiast używa zdolności Brama aby przyzwać sprzymierzeńców. W odróżnieniu od opętanego mu to zajmuje jedną rundę, nie potrzebny jest żaden rytuał ani krąg, przyzywa jednego demona ze swego rodzaju w każdej rundzie z szansą powodzenia 50%.
Jeśli tak się stanie opętany co k4 rundy ma prawo wykonać kolejny test sporny woli. Jeśli się powiedzie odzyskuje kontrolę nad ciałem. Choć wtedy najpewniej już jest otoczony przez bandę przybyszów przyzwanych bramą...

Zdolność działa 5+mod z bd rund

Każde użycie tej zdolności zabija jednego z demonów w ciele opętanego.

Podczas bycia w tej formie postać uważana jest za przybysza z wszystkimi tego zaletami i wadami.
Ponadto, niezależnie od charakteru, na potrzeby wszystkich czarów jest traktowana jakby była chaotyczna zła.
_____Pierwszy żywioł
W otchłani chodzą różne demony.
Opętani potrafi potrafią je wykorzystać wedle własnego widzi-mi-się.
Na początku tylko w jeden sposób potrafią przetworzyć demona. Jednak z czasem uczą się robić to na więcej sposobów aby w końcu połączyć 2 żywioły.
Potrafi powołać do istnienia powłokę ognia, lodu, ziemi, wiatru, śmierci i życia.
Każda ma inne właściwości. Na pierwszym poziomie uczy się tworzyć jedną z nich. Następnie na 5 uczy się kolejnej, na 10 znowu.
Każda powłoka ma własną broń oddechową, własną odporność i słabość


<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="1">
<tr><td>rodzaj powłoki</td><td>odporność</td><td>słabość</td><td>broń oddechowa</td><td>Specjalne</td></tr>
<tr><td>ognień</td><td>ognień</td><td>zimno</td><td>k6/poz obr od ognia</td></tr><TR>
<td>lód</td><td>zimno</td><td>ogień<td>k6/poz obr od zimna</td></tr>
<tr><td>ziemia</td><td>kwas</td><td>błyskawica</td><td>k6/poz obr od kwasu</td></tr>
<tr><td>wiatr</td><td>błyskawica</td><td>kwas</td><td>k6/poz obr od błyskawic</td></tr>
<tr><td>śmierć</td><td>trucizny, choroby</td><td>pozytywna energia</td><td>morowy wiatr k6bd/k6bd</td><td>odwrócenie energii</td></tr>
<tr><td>życie</td><td>wysączenia poz</td><td>negatywna energia</td><td>wysączenie 1 poz</td></tr>
</table>

_____Odporność: Na to Opętany posiada całkowitą odporność kiedy jest w powłoce bądź postaci demona
_____Słabość: Tego typu obrażenia są mnożone x1,5
_odwrócenie energii powoduje, że postać jest wrażliwa na pozytywną energię, a leczy ją negatywna, tak jak w przypadku nieumarłych
_Od 10 poziomu opętany potrafi łączyć 2 żywioły, tworząc nowe formy.
Ogień z ziemią tworzy formę magmy, lód i wiatr tworzą postać zimy, życie i śmierć nekromancji.
Oczywiście zachowuje dostęp do swoich poprzednich form i to czy je połączy czy nie zależy od jego woli.
_____Broń oddechowa żywiołów posiada postać stożka o długości 12m, bądź promienia długości 30m i szerokości 4,5m(z wyjątkiem dwóch pół po bokach z przodu)
_Morowe powietrze w postaci stożka ma długość 9m, a jako promień tylko 15m. Ale pozostaje jeszcze, rozchodząc się z szybkością 1,5m na rundę. Z każdą rundą morowe powietrze jest rzadsze i ST spada o 2. Kiedy ST osiągnie 0 to oznacza, że trujący gaz tak się rozrzedził, że jest już nieszkodliwy.
Wiatr z łatwością może rozwiać opary.
Należy pamiętać, że muszą one mieć gdzie ulecieć. Jeśli zostaną użyte w zamkniętym pomieszczeniu bez okien utrzymają się bardzo długo. Przez nie można wielokrotnie stracić budowę, jednak k6 traci się tylko za pierwszym razem(i po minucie), każde dodatkowe powoduje obniżenie bd o 1.
Na potrzeby mechaniki uznaje się je za truciznę
*Morowy pocałunek: nie jest to właściwie zdolność, a sposób zastosowania morowego powietrza. Polega ono na wdmuchnięciu go bezpośrednio do ust ofiary. Taka dawka jest zabójcza. Drugorzędne obrażenia to wtedy śmierć, a uniknięcie straty budowy wymaga zdanie ST o 2 większego
Po zakończeniu "pocałunku" ofiara pada na ziemię kaszląc, pozbywa się w ten sposób trucizny z płuc. Zajmuje to jedną rundę podczas której jest bezbronny.
Jeśli gracz uzna, że nie może sobie pozwolić na stratę rundy może wykonać rzut obronny na wytrwałość aby powstrzymać to, ale wtedy pozbycie się gazu zajmuje k4+1 rund, a każda runda w której jest on w płucach powoduje stratę 1 punktu bd.
Aby wykonać Morowy pocałunek należy wygrać test zwarcia. Jeśli wtedy zdecyduje się go wykonać to nie ma się w tej rundzie prawa do atakowania i trzeba wykonać jeszcze jeden test zwarcia jednak z karą -4.
_Wysączenie poziomu wygląda jakby opętany brał bardzo głęboki wdech wysysając siły życiowe przeciwników.
Ta "broń oddechowa" zawsze ma kształt półkola o promieniu 4,5m
Każdemu komu nie powiedzie się rzut obronny wysysany jest jeden poziom. Każdy z nich leczy opętanego o 1/poz pw.
Jeśli skupi się on na jednej istocie będącej z nim w zwarciu będzie wysysał wtedy 1 poz co rundę i trwa póki przeciwnik nie wyrwie się z zwarcia.
ST dla wszystkich broni wynosi 10+poz w klasie opętanego+jego mod z bd.
Każde użycie broni oddechowej osłabia demony w ciele opętanego.
Można jej użyć raz dziennie na każde 2 demony w ciele, każde następne użycie zabija jednego z nich. Kiedy nie ma już demonów nie można używać tej zdolności.


<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="1">
<tr><td>rodzaj powłoki</td><td>odporność</td><td>słabość</td><td>broń oddechowa</td><td>Specjalne</td></tr>
<tr><td>magma</td><td>ogień i kwas</td><td>zimno i błyskawica</td><td>Kula magmy</td></tr>
<tr><td>zima</td><td>zimno i błyskawice</td><td>ogień i kwas</td><td>Zamieć</td></tr>
<tr><td>nekromancja</td><td>trucizny, choroby, wysączenia</td><td>pozytywna i negatywna energia</td><td>Morowy podmuch</td><td>odwrócenie energii</td></tr></table>

_kula magmy: Opętany pluje kulą płynnej magmy.
Zadaje w ten sposób 2k6obr na 3 poz z czego połowa jest od ognia a połowa fizyczna.
Obrażenia od ognia są zadawane przez kolejne k4+1 rund, chyba że magma zostanie usunięta. Można to zrobić w akcji całorundowej prowokującej ataki okazyjne.
Jeśli pozostanie ona na ciele tak długo aby przestała zadawać obr od ognia to oznacza, że zdążyła zastygnąć i pozostała przyklejona do ciała.
A skała waży... Ogranicza ona maksymalna premię ze zręczności do +4, zwiększa kary do testów z pancerza o 2, daje karę -2 do testów ataku oraz spowalnia postać o 1,5m.
Wciąż można ją usunąć poświęcając akcję całorundową, wtedy kary też są usuwane.
Zdany rzut obronny chroni przed kolejnymi obrażeniami i pozostaniem skały na ciele

_zamieć: Opętany dmucha arktycznym powietrzem jednocześnie plując, a jego ślina zmienia się w lodowe sople które wbijają się w przeciwnika. Zadaje ona k6obr/2poz fizycznych i k6obr/3poz obrażeń od zimna. W ciele zostają k4 sople. Każdy z nich zadaje co rundę k6 obr od zimna, chyba, że zostanie(w akcji standardowej) wyjęty. Obrażenia są zadawane przez k6 rund, czyli póki się nie roztopi na tyle aby sam się wysunął. Ponadto odmrożenia i lód który się osadza na ciele powoduje karę -k4 do wszelkich testów przez k4 rundy.
Zdany rzut obronny chroni przed pozostaniem sopli w ciele

_Morowy podmuch: Zdolność ta polega na jednoczesnym użyciu morowego powietrza i wyzwoleniu energii pozbawiającej sił życiowych.
Ta zdolność to dmuchnięcie, opętany nie pożera tych sił, więc się nie leczy, a obszar działania jest taki sam jak morowego powietrza.
(ale wyssanie poziomu tylko w pierwotnym obszarze)

_____Nienawiść demonów: Wszystkie demony szczerze gardzą i nienawidzą opętanych jak nikogo innego. W końcu wykorzystują oni ich moc.
Każdy demon z radością zabije takowego. Początkowe nastawienie każdego demona do postaci jest wrogie

_____Brama: wykonując odpowiedni rytuał Opętany jest w stanie przyzwać demona. Potrzebny jest do tego krąg magiczny którego malowanie zajmuje godzinę i półgodzinny rytuał.
Demon nie jest w żaden sposób zmuszony do posłuszeństwa, wręcz przeciwnie.
Opętany może określić jakiego demona chce przyzwać.
Tej zdolności się oni uczą aby nie musieć za każdym razem szukać portalu gdy chcą uwięzić w sobie demona.

_____Zamknięcie demonów: Opętany może zamknąć w sobie jednego demona na każdy poziom w tej klasie.
Aby to zrobić musi pierw pokonać go w walce, potem własnoręcznie dobić i stać nad nim 5 rund wchłaniając jego opuszczającą ciało duszę. Przez te 5 rund jest całkowicie bezbronny, nie muszą one następować bezpośrednio po sobie, ale wszystkie 5 musi nastąpić w ciągu 10 rund od śmierci demona.
Aby osiągnąć jakikolwiek efekt(czyli aby można było wykorzystać demony do zdolności) demon nie może mieć SW mniejszej niż SW opętanego -2

_____Aura zła: Wszystkie czary wykrywające określą opętanego jako chaotyczną złą istotę. Chyba, że aktualnie nie ma w sobie żadnego demona. Wtedy wynik będzie niejednoznaczny, a mag będzie wiedział jedynie, że coś jest nie tak(chyba, że sam opętany jest taki)
Demoni smród czują też inni, np. zwierzęta, lub dzieci bądź dziewice.
Choć oni czują tylko niepokój, bądź strach.
Za to niebianie doskonale wiedzą z kim mają do czynienia.
Akceptują ich, ale nic więcej. Dażą ich głęboką niechęcią.

_____Czarcie oczy: Demony w ciele odbijają się na nim samym. Efekty są różne. Niewielkie rogi, czerwonawa skóra, drobna łuska. Ale jeden symptom zawsze jest taki sam.
Nienaturalne, demonie oczy. Jeśli się w nie spojrzy od razu widać, że nie są one zwykłe.
Dla tego opętani uczą się unikać pokazywania oczu.
Zdolność ta zapewnia widzenie w ciemnościach 18m
Kiedy te oczy są widziane mają one wpływ na przebieg rozmowy.
Otrzymuje wtedy Opętany karę do dyplomacji -2, oraz premię do zastraszania +2.

____Stul pysk demonie!: Największym ryzykiem dla opętanego jest to, że nie uda mu się utrzymać w ryzach demona.
Dla tego uczą się je jak najskuteczniej kontrolować.
Raz dziennie na 2 poz i co kolejne 3 kolejny raz na dzień, może zmusić demona do uległości nawet jeśli przegra test sporny woli. Decyzje o użyciu zdolności można użyć po wykonaniu testu spornego

_____Czarcia broń: Opętany uczy się zamykać demony nie tylko w sobie, ale również w broni.
Może Stworzyć jedną broń, broń i tarczę, lub dwie bronie

Jedna broń
poz__premia___specjalne
2-3____+1_____+k6 od żywiołu, lepsza broń
4-5____+2_____mod. ceny rynkowej+1
6-7____+3_____+k6 obr plugawych
8-9____+4_____mod. ceny rynkowej+1
10____+5_____mod. ceny rynkowej+1


Dwie bronie
poz__premia______specjalne1
2-3____+1_____+k6 od żywiołu
4-5____+1______lepsza broń
6-7____+2______k6 obr plugawych
8-9____+3______mod. ceny rynkowej+1
10____+4

Broń i tarcza
poz__premia1___tarcza_______specjalne1____________specjalne2
2-3____+1______+1__________+k6 od żywiołu________
4-5____+1______+2__________lepsza broń__________mod. ceny rynkowej+1
6-7____+2______+3__________+k6 obr plugawych____
8-9____+3______+4__________mod. ceny rynkowej+1_mod. ceny rynkowej+1
10____+4_______+5

Bez broni
poz___um1______um2_________specjalne1____________specjalne2
2-3____+1______mistrzowska__+k6 od żywiołu________+k6 od żywiołu
4-5____+1______+1___________lepsza broń__________
6-7____+2______+2___________+k6 obr plugawych____
8-9____+3______+2___________mod. ceny rynkowej+1_+k6 obr plugawych
10____+4_______+3______________________________mod. ceny rynkowej+1

_+k6 obr o żywiołu: od jakiego żywiołu to zależy od tego jakiej formy się używa, jeśli zna się kilka to ma się do wyboru.
Forma śmierci zadaje obr od neg energii, jeśli chodzi o życie to zastąpione to zostaje przez "mod. ceny rynkowej +1"
_mod. ceny rynkowej+1: oznacza to, że broni można nadać dowolną właściwość o mod. ceny rynkowej+1.
Można to też sumować. Np zamiast dwóch +1 weźmie się jedno +2.
moc można zmieniać za każdym razem gdy się tworzy oręż.
_+k6obr plugawych: obrażenia te pochodzą od zdolności Czarny żywioł.
Te obr życie również otrzymuje.

Stworzenie broni prowokuje demona tak samo jak użycie powłoki i tak samo zabija jednego z nich
broń pozostaje czarcia przez 5+mod z bd rund.

Jeśli broń była magiczna to magia jest tłumiona przez przybysza.
_Lepsza broń: Broń zmienia się. Wygląda inaczej niż wcześniej. Zachowuje tylko ogólną sylwetkę. Jej wygląd zależy od żywiołu.
Broń zawsze zadaje obrażenia jakby była o 1 rozmiar większa(chyba, że podano inne obrażenia), dokonują się też inne zmiany zależne od rodzaju broni
miecze: wyrastają na nich zadziory dające premię +2 do rozbrajania przeciwnika, zwiększają one też krytyk do x3
topory:można nimi rzucać, mają wtedy przyrost zasięgu 3m, powrócą w następnej rundzie
bronie długie(włócznie i podobne): zyskują zdolność zmieniania długości tak, że mają zasięg do 4,5m.
bronie obuchowe:przy uderzeniu gruchoczą kości wysączając tym samym punkt budowy
Nadziaki i krótkie bronie kłute: zostawiają w ranie kawałek swojego ostrza który przy każdym ruchu zadaje punkt obrażeń(maks raz w rundzie) można go wyjąć testem leczenia o ST=10. Jest to akcja całorundowa.
korbacze: łańcuch może zmieniać swoją długość pozwalając atakować przeciwników odległych o 3m
kosy, kamy i sierpy: poddają się telekinezie, można nimi walczyć na zasięg do 3m, bądź rzucić (przyr. zasięgu 4,5m)
rapiery i sejmitary: w przypadku krytyka leczą tyle obrażeń ile zadały
bicz: zadaje k6obr, premie do rozbrojenia i przewracania rosną o kolejne 2, obrażenia zmieniają się na cięte i kłute, zasięg kryt rośnie do 19-20
W przypadku broni zasięgowych demon jest rozrywany i jego część przenosi się na amunicję
łuki:ich zasięg zwiększa się o połowę
kusza:zaczyna przenosić premię z siły, bełty rosną i zmieniają się w kołki, kusza oczywiście się do tego przystosowuje.
obr się podwajają
kusza samopowtarzalna: broń się sama przeładowuje, nie trzeba nawet naciągać cięciwy
proce:kulki eksplodują zadając k10obr, pył śmierdzi(ST=15+mod z bd) i powoduje karę z morale -2 do wszystkiego na k4rundy
oszczepy: po rzucie zaczynają wirować, krytyk wynosi 19-20/x3, przyrost zasięgu zwiększa się o połowę

_____Czarny żywioł:Od teraz opętany potrafi do żywiołu dodać plugawą moc demona. Do każdej kości obrażeń z broni oddechowej dodaje 1 punkt obrażeń plugawych

_____Postać demona:Opętany uczy się pełniej wykorzystywać moc demonów więzionych w nim.
Teraz potrafi zmieniać nie tylko skórę, ale i swoje mięśnie i kości
Po zmianie wyrastają mu skrzydła(latanie 24m[słaba], 2 ataki skrzydłem k4, -5 do traf), ogon (+4 równowaga, uderzenie ogonem k6+1,5xsiła, traf -5) i rogi(szarża 4k6+2x siła)
Powstanie każdego z elementów może być powstrzymane jeśli Opętany sobie tego życzy
Rosną też mięśnie dając +4s, +4bd, -2zr, do tego dochodzą też korzyści powłoki demona, a szybkość rośnie o 6m
aby tego użyć trzeba mieć zamkniętego w sobie demona o SW przynajmniej równej tej którą ma opętany
zdolność ma czas trwania 5rund+mod z bd(już po zwiększeniu)

_____Postać 2 żywiołów: od teraz opętany potrafi przybrać postać demona magmy, zimy lub nekromancji, zależnie od tego jakie żywioły wziął.

_____Opętanie:Członek tej klasy prestiżowej już tak długo poddawał się działaniu demonów, że nauczył się sam opuszczać swoje ciało i opętywać
(ma ktoś lint do SRD księgi plugawego mroku, albo samego opętania? To jest dużo pisania, a sam dobrze nie pamiętam jak było z tym opętaniem)

____________________________________________
Dodatek1: Atuty



Dodatkowy rozkaz
wymagania: zdolność klasowa Stul pysk demonie!
korzyści: Potrafisz użyć tej zdolności dodatkowy raz dziennie
specjalne: możesz wybrać ten atut wielokrotnie, jego działanie kumuluje się

Dodatkowa przemiana
Wymagania: zdolność klasowa Powłoka demona
korzyści: można użyć powłoki/postaci demona oraz czarciej broni dodatkowy raz dziennie
Specjalne:możesz wybrać ten atut wielokrotnie, jego działanie kumuluje się

Długotrwała przemiana
Wymagania: zdolność klasowa Powłoka demona
korzyści: powłoka/postać demona oraz czarcia broń trwają o 5 rund dłużej
Specjalne:możesz wybrać ten atut wielokrotnie, jego działanie kumuluje się

Dodatek2: Demonologia

Ta umiejętność jest to wiedza na temat demonów.
Tylko studiując zakazane księgi można zdobyć bez narażenia życia, a i tak zajmuje to wiele lat

ST____Zdobyta wiedza
5_____Demony istnieją!
10____Wiesz że otchłań dzieli się na warstwy z których każdą ktoś rządzi
15____Wiesz, że tych warstw jest ponad 60. To, że każdą rządzi kto inny to była bujda, albo było tak dawno temu. Najpotężniejsze demony przywłaszczają sobie wiele z nich.
20____Te demony zwą się Książętami Demonów
25____Znasz słabe punkty demonów, jeśli takie posiadają, jeśli istnieje sposób potrafisz powiedzieć jaki oręż ominie regenerację i pancerz danego gatunku
30___Potrafisz jednym tchem wymienić wszystkie znane gatunki mieszkańców otchłani
25___Zdajesz sobie sprawę z tego, że demony to porwane dusze nieszczęśników którzy wcale nie musieli być złoczyńcami za życia
30___Kiedy rozpoznasz gatunek demona możesz szybko przypomnieć sobie jego potęgę. Patrząc na demona wiesz ile ma on KW oraz jego zdolności czaropodobne, o ile znasz ten gatunek
35___Jesteś mędrcem w tej dziedzinie. Nie potrzebujesz żadnych ksiąg. Wszystkie już znasz na pamięć. Poświęcając k4 rundy na przypomnienie sobie potrafisz określić wszystkie statystyki stworzenia jak suma premii do ataku, obrażenia, pw, kp i całą resztę.(zawsze są to statystyki przeciętnego przedstawiciela gatunku)
40___Na oko poznajesz czy ten demon jest niezwykły
jak wcześniej ale teraz statystyki tego konkretnego
50___Potrafisz wymienić wszystkich demonicznych władców, a nie tylko do tego znasz ich historię, jak powstali, co zrobili, jak zyskali władzę.
Znasz też ich wszystkie statystyki


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 10:22, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 17 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 10:17, 10 Sty 2009    Temat postu:

Arvelus napisał:
Przeważnie potrzebny jest kapłan światłości. zdolny

Po kropce następuje wielka litera.

Arvelus napisał:
tej nienawiści powstaje moc, Opętani wykorzystują demony które ich opętały.

Brzmi to nieco dziwnie. Nie przeczę, że mnie to niebywale zaskoczyło. Myślałem, że będzie to opętany koleś, dokonujący aktów zła i przemocy. A tu się zapowiada święty mściciel. Zobaczymy jak będzie szło dalej Very Happy

Arvelus napisał:
umiejętność: wiedza(demonologia) ranga 5
specjalne:przyszły opętany musi paść ofiarą opętania

Demonologię mógłbyś opisać (mniemam iż na razie tego nie ma celowo). Mniemam też, iż skorygujesz i wzbogacisz opis opętania - jest to nowa rzecz, z którą warto by się zapoznać.

Arvelus napisał:
morowy wiatr k6bd/k6bd

Co to oznacza? Tak dokładniej?

Arvelus napisał:
Demon nie jest w żaden sposób zmuszony do posłuszeństwa, przeciwnie.
Opętany może określić jakiego demona chce przyzwać.

Ja bym napisał 'wręcz przeciwnie'
Czyli może przyzwać nawet Balora, czy też Asmodeusza? Jubiklesa? Mefistofelesa?
________________________________________

Więc czytałem dalej, ale nie dałem rady skończyć. Wielkie sorry. Jak będę miał więcej czasu to dokładnie przeanalizuję.

Na razie to uważam, że klasa jest przypakowana. Chyba, że epicko opiszesz sposób opętywania (bo brak jego, jest dużą wadą). Nazwa jest moim zdaniem nieco myląca (jak mój demiprotektor były, metachirurg obecny Very Happy). Ja bym dał coś stylu wróg demonów, wróg spętania czy coś takiego. I zmniejszył mu te zdolności.

Zmień też coś z tym postem bo mi się zrobił na pół szerokości ekranu :??? Ciekawe czy innym też?

Już widzę, że korzystasz z tabelki mej (Very Happy), ale swoje Ci nie wychodzą - pokasuj 'entery' między znacznikami. Pisz ciągiem. Nie będzie wtedy tych głupich spacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 13:25, 10 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:

Brzmi to nieco dziwnie. Nie przeczę, że mnie to niebywale zaskoczyło. Myślałem, że będzie to opętany koleś, dokonujący aktów zła i przemocy. A tu się zapowiada święty mściciel. Zobaczymy jak będzie szło dalej Very Happy


Właśnie taka była wizja postaci;]
Albo ktoś zły(wtedy wiadomo), albo neutralny który uznał, że w ten sposób może zyskać sławę i bogactwo, albo męczennik.
Bo kogos takiego nikt nie zaakceptuje. Mimo że sam najpewniej jest fanatykiem, to żaden inny fanatyk go nie zaakceptuje.
Cytat:
Demonologię mógłbyś opisać

zrobię to;]
Cytat:
Co to oznacza? Tak dokładniej?

Że morowe powietrze to trucizna;]
Cytat:
Czyli może przyzwać nawet Balora, czy też Asmodeusza? Jubiklesa? Mefistofelesa?

Balora jak najbardziej, ale pozostali których wymieniłeś to książęta demonów. Poza tym są to jednostki unikatowe, z których każda jest tylko jedna;]
Cytat:
Zmień też coś z tym postem bo mi się zrobił na pół szerokości ekranu :??? Ciekawe czy innym też?

myślałem, że tylko mi się schrzaniło. I tak było dobrze, wcześniej była gorsza anomalia;]

I co masz do moich tabelek? Ja nie widzę w nich nic złego
__________________
Klasa moim zdaniem nie jest za silna.
Zwróć uwagę, że poza widzeniem w ciemnościach KAŻDA jego przydatna zdolność to test na wolę, jeśli się nie powiedzie to traci się kontrolę nad ciałem.
Ponadto aby użyć swoich zdolności musi mieć w sobie dusze demonów.
rozpiszmy jego umiejętności

Przydatne: powłoka demona, postać demona, czarcia broń, czarcie oczy, broń oddechowa, opętanie

Ograniczające:pierwszy żywioł, drugi żywioł, trzeci żywioł

Potrzebne do pierwszej kategorii:brama, zamknięcie demonów

Nieprzydatne:nienawiść demonów, , aura zła

Aura zła jest bardzo przeszkadzającą umiejętnością i MG może to z łatwością wykorzystać przeciwko graczowi. Wystarczy paladyn.
Nienawiść demonów też nie pomaga, szczególnie jeśli Opętany jest zły. Dobry nie będzie chciał się z nimi zadawać, ale zły może chcieć się w jakiś sposób dogadać.
Z resztą nawet komuś PD to nie będzie pomagało, bo w bitwie wszystkie demony najpierw na niego się rzucą.
Myślałem też aby dać wszystkim demonom jakieś premie(coś ala szał) kiedy atakują Opętanego

Brama i Zamknięcie demonów to są umiejętności które same w sobie nic nie dają.
One są potrzebne aby w ogóle użyć jakiejkolwiek zdolności.

Powłoka demona, postać demona, czarcia broń, broń oddechowa.
Każda z tych umiejętności wymaga posiadania w sobie demona, którego trzeba wcześniej pokonać. Jego SW nie może wynosić mniej niż SW Opętanego-2. Aby użyć postaci demona musi być ona przynajmniej równa tej SW.
Ponadto użycie którejkolwiek z tych 3 powoduje szansę na stracenie kontroli nad własnym ciałem.
Prawda, istnieje zdolność Stul pysk demonie! Ale jej można użyć tylko kilka razy dziennie
Czarcie oczy dają w sumie niewiele. Są przydatne, ale nie aż tak.
Opętanie jest jedyna zdolnością która(na razie) nie prowokuje ataku demonów i daje coś bardzo przydatnego. Choć podczas samej walki tego się nie użyje.

Apropo... to nie jest nowa zdolność. Jest opisana w Księdze Plugawego Mroku
Dla tego pytałem, czy ma ktoś link do SRD.
Bo dawno o tym czytałem(a samą księgę mi wcieło:/)
A nie chce napisać czegoś sprzecznego z tamtym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:52, 10 Sty 2009    Temat postu:

1. Zła nazwa, opętany to ktoś pozbawiony woli, lepiej pasoowało by nazwać takiego ktosia pętającym demony. Od razu byłoby wiadomo o co chodzi.

Całkowicie beznadziejny według mnie jest fakt ze demon wywołuje wpływ na ciało a psychika jest nie skazona... Taki ktoś powinien chyba znajdować sie na skraju obłedu, ciągłe głosy, propozycje co da mu demo jak w koncu zostanie uwolniony, płacze błagania słyszane w głowie, wizje. Niesamowity potencjał fabularny który został zabity jednym prostym zdaniem...

Nie rozumiem wymagań ? Na co mu tropienie? Żelazna wola ok, ale reszta?
Czemu tak wysoki BPA?

Narazie tyle, reszta jak wróce Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:37, 10 Sty 2009    Temat postu:

Bez czytania klasy widzę, że jest niezbalansowana:
Bazowy atak wojownika
Rzuty obronne kapłana
Umiejętności jak u barda
KW jak u kapłana
Poza tym widzę moce - więc już na tym etapie jest niezbalansowane

Nie rozumiem ani wymagania tropienia, ani umiejętności klasowych.

Powinieneś napisać co jest opisane w dodatku.

Morowe powietrze to nazwa określanie choroby (z tym znaczeniem się kojarzy).

Może zdolności wymagają testu woli, ale masz od tego atut i leprze RO.

Zdolności jest trochę. Nie będę komentował każdej z osobna, gdyż klasa jest niezbalansowana.

Co do żywiołów to daj, by przedstawiciel tej klasy prestiżowej dostawał przez to tymczasowy podtyp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 17:18, 10 Sty 2009    Temat postu:

Tropienie aby znaleźć demony, czujność, bo kiedy ma się w środku taką siłę i bez przerwy się walczy o kontrolę nad własnym ciałem to nie można sobie pozwolić na rozkojarzenie

Nie rozumiem Cie Kondeks.
Mistyczny Łucznik też ma bazowy atak jak wojownik, 2 dobre rzuty obronne, umiejętności jak bard i KW jak kapłan i ma na prawdę niezłe umiejętności, a mu nie zarzuciłeś niezbalansowania.

A jego umiejętności wcale nie są słabsze od tych Opętanego.
Powiedział bym, że wręcz przeciwnie.
Bo zdolności mistycznego nie nakładają na niego żadnego ryzyka, nie wymagają walki z demonami i nie psują im reputacji.
Cytat:
Czemu tak wysoki BPA?

Bo w moim zamyśle jest to klasa walcząca wręcz;]
Cytat:
Niesamowity potencjał fabularny który został zabity jednym prostym zdaniem...

Racja, przeoczyłem ten fakt;]
Cytat:

Morowe powietrze to nazwa określanie choroby (z tym znaczeniem się kojarzy).

Dla mnie to bardziej trucizna. Choroba zadaje obrażenia dopiero po okresie wylęgania. To jest trujący gaz.
Cytat:
Może zdolności wymagają testu woli, ale masz od tego atut i leprze RO.

Weźmy bebilitha.
Ma SW9
No to weźmy Opętanego o SW11.
2 ścieżki
kapłan i wojownik
to będzie tak
kap7/op4 oraz woj5/op6
rzut obronny na wolę +11 oraz +6
do tego +2 za atut
więc +13/+8
oraz 1 i 2 razy dziennie odpowiednią umiejętność
Bebilith ma wolę +9.
Tak więc za kapłan potrzebuje na kości przynajmniej 8, więc ma 35% szans, że się podda demonom. Wojownik natomiast potrzebuje na teście 11, więc ma 50% szans, że się podda.
To nie jest mało. Więc nie mów mi, że to nie ma znaczenia.


A jeśli chodzi o nazwę to specjalnie jest taka. Wytłumaczyłem to w fabule


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 17:52, 10 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:42, 10 Sty 2009    Temat postu: Re: [3.0] Opętany

Arvelus napisał:
Opętani wykorzystują demony które ich opętały.

Daletego nazwa opętany dla klasy jest nieszcześliwa:P.
Arvelus napisał:

Zwą się oni sarkastycznie Opętanymi, aby jeszcze pognębić demony które same kiedyś opętywały

W jaki sposób nazywanie się tak ma gnębić jakieś demony ?

Wymagania są bezpodstawne, jak mozan tropić coś co zazwyczaj lata i ma teleportację, co to ma być klasa dla megaepików. I po co takiemu komuś czujność jak i tak największe zagrozenie nosi w sobie, chyba za bardzo nic groźniejszego już go nie spotka Razz

Arvelus napisał:

umiejętności klasowe:
ciche poruszanie, czytanie z warg, jeździectwo, leczenie, otwieranie zamków, równowaga, rzemiosło, skakanie, stosowanie liny, ukrywanie, upadanie, wiedza(demonologia), wspinaczka, zastraszanie

Ale na te umiejejki to chyba kostaki rzucałeś?


Arvelus napisał:
Powłoka demona
Choć poza skórą jest jeszcze wchłaniany pancerz, który zachowuje wszystkie swoje właściwości, poza tym, że na ten czas nie da się go w żaden sposób zdjąć i wygląda jak część ciała Opętanego, a premia z pancerza do kp, staje się premią z naturalnego pancerza.

A czemu pancerz sie wchłania a np pierścienie, amulety itp nie?
Czyli w postacie demona postać moze sobie założyć dwie magiczne płytówki +3 (razem +24 do KP) i jeszcze mieć z 10/- RO ? Niezłe jak na test woli z quasitem :)

Arvelus napisał:

Jeśli tak się stanie opętany co k4 rundy ma prawo wykonać kolejny test sporny woli. Jeśli się powiedzie odzyskuje kontrolę nad ciałem. Choć wtedy najpewniej już jest otoczony przez bandę przybyszów przyzwanych bramą...

Wtedy juz najpewniej jest martwy. Fajna klasa tyle ze konsekwencja śmierci postaci za 1 nieudane RO jest za duża.

Arvelus napisał:

Każde użycie tej zdolności zabija jednego z demonów w ciele opętanego.

Quasity rzadzą. A są jeszcze jakieś mniejsze demony ?

Arvelus napisał:
_____Pierwszy żywioł
W otchłani chodzą różne demony.
Opętani potrafi potrafią je wykorzystać wedle własnego widzi-mi-się.

To potrafi czy potrafią Razz. Mogą im kazać piec ciasteczka? Zrobic z nich zupę itp??

Powłoki spoko ale co one maja wspólnego z quasitami Razz

Arvelus napisał:

_Morowe powietrze w postaci stożka ma długość 9m, a jako promień tylko 15m. Ale pozostaje jeszcze, rozchodząc się z szybkością 1,5m na rundę. Z każdą rundą morowe powietrze jest rzadsze i ST spada o 2. Kiedy ST osiągnie 0 to oznacza, że trujący gaz tak się rozrzedził, że jest już nieszkodliwy.


Przekombinowane z tym rozchodzeniem.

Arvelus napisał:
a strata k6bd jest automatyczna.

Nawet 9 poziomowe zaklęcia tak nie robią. Powinno być Ro, może z większym ST i tyle.

[quote="Arvelus"]
Po zakończeniu "pocałunku" ofiara pada na ziemię kaszląc, pozbywa się w ten sposób trucizny z płuc. zajmuje to jedną rundę podczas której jest bezbronny.
Cytat:

Po co obniza tą budowe jak goscia skroi sie zaraz potem, coup de grace i po sprawie.

[quote="Arvelus"]
Jeśli skupi się on na jednej istocie będącej z nim w zwarciu będzie wysysał wtedy k4poz i trwa póki przeciwnik nie wyrwie się z zwarcia.

Przesada i to nie lekka.

Arvelus napisał:

Każde użycie broni oddechowej osłabia demony w ciele opętanego.
Można jej użyć raz dziennie na każde 2 demony w ciele, każde następne użycie zabija jednego z nich. Kiedy nie ma już demonów nie można używać tej zdolności.

Quasity rzadzą.

Arvelus napisał:

_kula magmy
_zamieć:
_Morowy podmuch

Jakieś RO?
Arvelus napisał:

_____Nienawiść demonów

Jakaś zmiana w testach itp?

Arvelus napisał:

_____Brama

Pozwala nałapać tak z 4 quasity dziennie, całkiem niezły zapas na umiejejki.
Arvelus napisał:

_____Zamknięcie demonów
Aby osiągnąć jakikolwiek efekt(czyli aby można było wykorzystać demony do zdolności) demon nie może mieć SW mniejszej niż SW opętanego -2

Ehh, czyli z quasitów jednak nici, ze specjalnych zdolności też, wiec w sumie po co one...?

Arvelus napisał:

_____Aura zła

A mechanicznie to coś robi?

Arvelus napisał:

____Stul pysk demonie!

O w kocu coś przydatnego, łatwego i pasujęcego do klasy.

Arvelus napisał:
Czarcia broń


Moze być ale też skomplikowane. Nie da sie prościej i czytelniej.

Arvelus napisał:
_____Opętanie

A co wtedy dzieje sie z jego ciałem (w którym mieszkaja demony) ?

Arvelus napisał:
I jak się podoba?

Średnio, myślałem że to raczej będzie taki zniewalaczodenonowy egzorcysta. Nie co przyzywa demony, ale który ich szuka po świecie (szuka opętanego i zabiera mu demona Razz), a potem moze im wydawać rozkazy, ot każe się takiemu zmaterializować i coś robić (takie pokemony).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 0:38, 11 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Nienawiść demonów: Wszystkie demony szczerze gardzą i nienawidzą opętanych jak nikogo innego. W końcu wykorzystują oni ich moc.
Każdy demon z radością zabije takowego. Oczywiście może próbować się z nimi dogadać, ale musi mieć naprawdę bardzo dobrą propozycję i trafić na takiego demona który nie rzuci się na niego bez słowa(a ich jest zdecydowana większość)


Może lepiej:
Wszystkie demony szczerze gardzą i nienawidzą opętanych jak nikogo innego. W końcu wykorzystują oni ich moc.
Każdy demon z radością zabije takowego. Początkowe nastawienie każdego demona do postaci jest zawsze wrogie.


Będzie nieco jaśniej pod względem mechaniki.


Cytat:
Brzmi to nieco dziwnie. Nie przeczę, że mnie to niebywale zaskoczyło. Myślałem, że będzie to opętany koleś, dokonujący aktów zła i przemocy. A tu się zapowiada święty mściciel.


To po prostu koleś, który wykorzystuje zło do własnych celów lub też do czynienia dobra. Tak czy inaczej istoty, których moc jest przez niego wykorzystywana, nienawidzą go za to i chcą go zniszczyć.


Dodaj do wymagań atut twardość oraz informację, że przyszły opętany (swoją drogą to lepsza nazwa, niż - jak ktoś proponował - pętacz demonów Very Happy ) musi pokonać w walce 1 na 1 demona o skali wyzwania równej poziomowi bohatera lub większej.

Zmniejsz punkty umiejętności na poziom do 2 + mod z int.

Wtedy klasa chyba będzie zbalansowana, choć nie mam pewności.

Klasa ma sporo dość ciekawych i silnych mocy do tego wysokie rzuty obronne na wytrwałość i wolę oraz najwyższy bazowy atak. Niemniej niemal cały czas ryzykuje, iż zostanie opętana przez demona, a poza tym część mocy nie działa, jeśli bohater nie ma wchłoniętej duszy demona. Jest więc "coś za coś".

Cytat:
Arvelus napisał:

_____Aura zła

A mechanicznie to coś robi?


Może jakaś kara do dyplomacji (ewentualnie w parze z premią do zastraszania)?


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Nie 0:39, 11 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 13:20, 11 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
I po co takiemu komuś czujność jak i tak największe zagrozenie nosi w sobie, chyba za bardzo nic groźniejszego już go nie spotka

Bo musi być czujny aby nie stracić kontroli nad demonami.
Każde rozkojarzenie to potencjalny atak demonów.
Po to czujność. Aby do tych ataków nie dochodziło.
Cytat:
Arvelus napisał:

Zwą się oni sarkastycznie Opętanymi, aby jeszcze pognębić demony które same kiedyś opętywały

W jaki sposób nazywanie się tak ma gnębić jakieś demony ?

Zagranie psychologiczne;]
to jak się zwą dodatkowo przypomina demonom o tym, że dały się uwięzić

Cytat:
Ale na te umiejejki to chyba kostaki rzucałeś?

Nie
wedle mojej wizji Opętani to nie są tanki ale lekko lub średnio zbrojni.
A do demony to potężni przeciwnicy, każda przewaga się przydaje

Cytat:

Wtedy juz najpewniej jest martwy. Fajna klasa tyle ze konsekwencja śmierci postaci za 1 nieudane RO jest za duża.

Od tego jest Stul pysk demonie!;]
Jeśli ktoś nie chce ryzykować to po zużyciu umiejętności nie będzie już stosował umiejętności prowokujących demony.
O to właśnie chodzi, klasa silna, ale niesie ze sobą wielkie ryzyko
Cytat:
A czemu pancerz sie wchłania a np pierścienie, amulety itp nie?

Mój błąd;]
Przeoczyłem sprawę tych rzeczy.
Cytat:

Czyli w postacie demona postać moze sobie założyć dwie magiczne płytówki +3 (razem +24 do KP)(...) Niezłe jak na test woli z quasitem :)

nie, jedną z oczywistych właściwości zbroi jest to, że można założyć tylko jedną;]
Poza tym założenie płytówki to minuta. Czyli 10 rund.
Zdolność trwa 5rund+mod z bd.
Resztę sobie dopowiedz sam;]
PS.
Co Ty masz z tymi quasitami??? Czy już nie istnieją inne demony???
Cytat:
Przekombinowane z tym rozchodzeniem.

Twoje zdanie;]
Wg mnie to wcale nie jest aż tak skomplikowane, a nadaje realizmu
Cytat:

Jakieś RO?

Tak samo jak przy pozostałych broniach oddechowych:)
Cytat:
Ehh, czyli z quasitów jednak nici, ze specjalnych zdolności też, wiec w sumie po co one...?

Ponawiam, quasity to nie jedyne demony
Cytat:
Arvelus napisał:

_____Aura zła

A mechanicznie to coś robi?

Nie, to jest zdolność fabularna;]
Jeśli gra się w sesji H&S to ona nie ma znaczenia, ale w każdej innej bardzo utrudnia.
Cytat:
Arvelus napisał:
_____Opętanie

A co wtedy dzieje sie z jego ciałem (w którym mieszkaja demony) ?

W Księdze Plugawego Mroku jest to dokładnie opisane, samo opętanie to nie jest mój pomysł, ponadto już jest w D&D więc wolałbym, podać link do SRD z nim, abym nie napisał czegoś innego. Dawno to już czytałem.
Zapytam potem Kamulca czy nie znalazłby czegoś takiego.
Jeśli nie będzie miał napiszę swoja wersję na podstawie tamtej.
Cytat:
Dodaj do wymagań atut twardość oraz informację, że przyszły opętany (swoją drogą to lepsza nazwa, niż - jak ktoś proponował - pętacz demonów Very Happy ) musi pokonać w walce 1 na 1 demona o skali wyzwania równej poziomowi bohatera lub większej.

Twardość jest tu nie adekwatna. Ten atut jest czysto fizyczny.
A pokonanie demona 1 na 1 też nie do końca tak, bo on dominuje demony, ale zastanowię się nad tym:)
Cytat:
Klasa ma sporo dość ciekawych i silnych mocy do tego wysokie rzuty obronne na wytrwałość i wolę oraz najwyższy bazowy atak. Niemniej niemal cały czas ryzykuje, iż zostanie opętana przez demona, a poza tym część mocy nie działa, jeśli bohater nie ma wchłoniętej duszy demona. Jest więc "coś za coś".

Zacznijmy od tego, że niemal wszystkie zdolności wymagają spętanego demona;]
Te które nie wymagają są mało uzyteczne.
Cytat:
Cytat:
Arvelus napisał:

_____Aura zła

A mechanicznie to coś robi?


Może jakaś kara do dyplomacji (ewentualnie w parze z premią do zastraszania)?

Zacznijmy od tego, że ja nie uznaję tych umiejętności;]
Wszystko zależy od tego jak gracz odgrywa postać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 18:14, 11 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Cytat:
Arvelus napisał:

_____Aura zła

A mechanicznie to coś robi?


Może jakaś kara do dyplomacji (ewentualnie w parze z premią do zastraszania)?

Zacznijmy od tego, że ja nie uznaję tych umiejętności;]
Wszystko zależy od tego jak gracz odgrywa postać


Ale klasa stworzona i umieszczona tutaj opiera się na bazowych zasadach D&D, nie zaś domowych. Skoro nie uznajesz tych umiejętności, Twoja sprawa - po prostu zdolność nie będzie wpływała bezpośrednio na mechanikę w Twoim przypadku. Niemniej większość MP uznaje te umiejętności i z myślą o nich powinieneś poruszyć kwestię mechaniki i dać jednak tą karę do dyplomacji i premię do zastraszania (powiedzmy odpowiednio -2 i +2).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 19:01, 11 Sty 2009    Temat postu:

To nie byłoby do końca dobre, bo są ludzie którym to nie będzie przeszkadzać i względem nich nie powinno być żadnej

Poza tym tej aury nie wyczuwają wszyscy. Raczej mniejszości.
Bo tylko demony, niebianie oraz psy, dzieci i dziewice.
Przeciętny szarak nie wyczuje tego.
Jeśli już to ze względu na oczy mogło by być coś takiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 21:07, 11 Sty 2009    Temat postu:

Chodzi mi głównie o oczy właśnie. Są one demoniczne. Nie powiesz mi chyba, że nie przeszyłby Cię dreszcz gdybyś spojrzał komuś takiemu w oczy podczas rozmowy i że nie miało by to wpływu na jej przebieg.

Można zaznaczyć, że modyfikatory są brane pod uwagę tylko podczas rozmowy oko w oko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:44, 11 Sty 2009    Temat postu:

dobra, dodałem to do oczu;]

W sumie to jest przydatna cecha, bo zastraszać on może próbować, a dyplomacji nawet w klasowych nie ma:)

Coś jeszcze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:34, 12 Sty 2009    Temat postu:

na razie umiejętności:
Cytat:
ciche poruszanie, czytanie z warg, jeździectwo, leczenie, otwieranie zamków, równowaga, rzemiosło, skakanie, stosowanie liny, ukrywanie, upadanie, wiedza(demonologia), wspinaczka, zastraszanie

Cytat:
Mistyczny Łucznik (...)umiejętności jak bard

Miałem na myśli, również umiejętności klasowe. Kapłan, nie ma tych umiejętności, a wojownik tylko jeździectwo, wspinaczkę i skakanie.
Cytat:
Ale na te umiejejki to chyba kostaki rzucałeś?

Też mam takie uważam (no może koskami…), albo chciałeś mieć wszystkie przydatne jako klasowe.
To, że wojownikowi nawet lekkozbrojnemu przydają się jakieś umiejętności to nie znaczy, że ma je jako klasowe.
Ciche poruszanie- ma głosy w głowie, a on się skrada (poza tym klasa nie wymaga dużej zręczności, ani lekkiego pancerze, więc może być zakuta w pełną płytówkę i mieć +20 do cichego poruszania...)
czytanie z warg- podkrada się do demona i go podsłuchuje zamiast mordować?
Jeździectwo - na demonie? Cool
Otwieranie zamków - po cichu wchodzi w pełnej płytówce do zamku księcia demonów i kradnie mu ulubioną bransoletkę (dla 'pognębienia')? Shocked
Równowaga - bo w zamkach demonicznych książąt zawsze jest lodowisko, lub lina po której trzeba przejść (np. w pełnej płytówce)?
Stosowanie liny- czymś w końcu trzeba związać tego płonącego dziada przed zabiciem... btw. sukubów się nie opłaca bo mają wysączenie poziomu ;P
ukrywanie - jak ciche poruszanie
upadanie- postać robiona pod kapłana lub wojownika (sam podałeś taki przykład) i dajesz umiejętność, której nie można używać w średnim i ciężkim pancerzu, chociaż wymagania wcale nie sugerują, ze nauczyli się ‘turlać’.

Dodał bym:
koncentracje – gdyż musi być w tym świetny, skoro słyszy własne myśli
wyczucie pobudek – musi zgadywać zagrożenie
wiedze(plany)
profesja – każda klasa to ma
ew. nasłuchiwanie zauważanie, jeśli ciągle spodziewa się ataków demonów (inaczej czujność nie ma sensu)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:13, 12 Sty 2009    Temat postu:

Jeśli ktoś chce się skradać w pełnej płytówce to jego sprawa ma -8 do testów;]

Ale jednak co do kilku się zgadzam

Jednak jeździectwa bym mu nie zabierał.
Ale jeśli się uprzecie i na to się zgodzę.
Jednak oponuję aby zostawić mu ciche poruszanie, skradabnie i umiejętności akrobatyczne, bo tak jak mówiłem, wg mojego widzi-mi-się opętany to nie jest ciężkozbrojny, ale raczej ktoś bliżej tropiciela

Ale czytanie z warg i otwieranie zamków istotnie wywalam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 4:09, 13 Sty 2009    Temat postu:

Mi sie nazwa podoba. Opetany przynajmniej jest enigmatyczne. Po za tym moze nie odnosi sie bezposrednio do klasy, tylko do demona spetanego potezna wola bohatera?

Nie kazda postac musi sie nazywac dobitnie -.- jak na przyklad... lowca smokow, albo swiety rycerz. ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 8:35, 13 Sty 2009    Temat postu:

dzięki;]

Jeszcze jedno
Cytat:
upadanie- postać robiona pod kapłana lub wojownika (sam podałeś taki przykład) i dajesz umiejętność, której nie można używać w średnim i ciężkim pancerzu, chociaż wymagania wcale nie sugerują, ze nauczyli się ‘turlać’.

To były tylko przykłady, ja myslę o robieniu mnicha opętango;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 10:19, 19 Sty 2009    Temat postu:

Obiecałem to komentuję:

Arvelus napisał:
Kto z nas nie słyszał o opętaniach?
1. Od razu nasuwa mi się odpowiedź: "ja". Więc mógłbyś dokładniej je opisać? Bo w D&D to coś nowego...

Arvelus napisał:
Przeważnie potrzebny jest kapłan światłości. zdolny
2. Oprócz pogrubienia (mam nadzieję, że wymowne Very Happy), jeszcze zapytanie - co rozumiesz poprzez określenie kapłan światłości.

Arvelus napisał:
zdolny wypędzić demona, ale opętaniami nie zajmują się quasity
3. Brzmi to dosyć dziwnie? Chodzi o to, że mocne sa te demony?

Arvelus napisał:
musi być egzorcysta.
4. Czyli to rozumiesz przez "kapłan światłości"?

Arvelus napisał:
Są jednak tacy którym wyrzucenie demona nie wystarczy. Szczególnie tacy którzy będąc kontrolowanymi przez tych przybyszów dokonali strasznych rzeczy.
Pałają oni wtedy żądzą zemsty, a ta potrzeba daje im siłę.
5. Ale wyrzucili już tego demona? Jak go znajdą Very Happy?

Arvelus napisał:
Z tej nienawiści powstaje moc, Opętani wykorzystują demony które ich opętały.
6. I tu zwrot o 180 stopni. Błagam zmień nazwę - nie pasuje do tej definicji.

Arvelus napisał:
Zwą się oni sarkastycznie Opętanymi, aby jeszcze pognębić demony które same kiedyś opętywały
7. Mimo wszystko nie pasuje.

Arvelus napisał:
bo już nigdy spokojnie oni nie zasną.
8. Lepiej brzmiałoby moim zdanie "by już nigdy spokojnie nie zasnąć". Chociaż w sumie może być i tak.

Arvelus napisał:
wiedza(demonologia) ranga 5
9. Trzeba by opisać ją...

Arvelus napisał:
przyszły opętany musi paść ofiarą opętania
10. ... a szczególnie to.

Arvelus napisał:
punkty umiejętności na poziom 4+mod z intelektu
11. Nie ma za dużo tych umiejętności więc proponuję 2+mod z intelektu.

Arvelus napisał:
Opętani potrafią wykorzystać moc demonów aby przybrać formę bardzo przypominającą z wyglądu mieszańca półdemona.
12. Zdolność powłoka. Ze składni wynika, że mieszaniec miał jednego rodzica półdemona (czyli wychodzi ćwierć demon Very Happy).

Arvelus napisał:
Sylwetka jest zachowywana.
Choć poza skórą jest jeszcz
13. Nie jest to stylistycznie poprawne.

Arvelus napisał:
Każde użycie tej zdolności zabija jednego z demonów w ciele opętanego.
14. Czyli może mieć ich tam legionik? Jak je może w sobie "przechowywać" i "zdobywać"? Jest tu trochę nieścisłości.

Arvelus napisał:
W otchłani chodzą różne demony.
15. No co ty? (sorry, ale musiałem to napisać).

Arvelus napisał:



16. Pozbądź się tego. Pisałem już o tym ze dwa razy. Jakby coś to Ci wyjaśnię na GG lub PW, pisz jak chcesz.

Arvelus napisał:
Słabość: Tego typu obrażenia są mnożone x1,5
17. Nie lepiej jak przy podtypie? Niewrażliwość na żywioł, podwójne od przeciwnego, chyba, że powiedzie się rzut obronny?

Arvelus napisał:
Morowe powietrze w postaci stożka ma długość 9m, a jako promień tylko 15m
18. O! 9m jest większe od 15 (tak sugerujesz składnią). I nazwa dziwna. Była taka choroba chyba, jak morowe powietrza tylko nie pamiętam co to dokładnie było.

Arvelus napisał:
Z każdą rundą morowe powietrze jest rzadsze i ST spada o 2. Kiedy ST osiągnie 0 to oznacza, że trujący gaz tak się rozrzedził, że jest już nieszkodliwy.
19. Aaa, czyli to jest gaz bojowy? I gdzie jest bazowe ST, bo nie mogę znaleźć Sad

Arvelus napisał:
*Morowy pocałunek: nie jest to właściwie zdolność, a sposób zastosowania morowego powietrza. Polega ono na wdmuchnięciu go bezpośrednio do ust ofiary. Taka dawka jest zabójcza. Drugorzędne obrażenia to wtedy śmierć, a uniknięcie straty budowy wymaga zdanie ST o 2 większego
Po zakończeniu "pocałunku" ofiara pada na ziemię kaszląc, pozbywa się w ten sposób trucizny z płuc. Zajmuje to jedną rundę podczas której jest bezbronny.
20. A jak można to wykonać? Udany test zwarcia i atak?

Arvelus napisał:
kula magmy: Opętany pluje kulą płynnej magmy.
21. Ta i te inne zdolności to już przesada. Za mocne. Robi się przepak i to duży.

Arvelus napisał:
Każdy demon z radością zabije takowego.
22. Może "przedstawiciela tej klasy prestiżowej"? Stare ale wypróbowane Very Happy

Arvelus napisał:
Opętany może zamknąć w sobie jednego demona na każdy poziom w tej klasie.
Aby to zrobić musi pierw pokonać go w walce, potem własnoręcznie dobić i stać nad nim 5 rund wchłaniając jego opuszczającą ciało duszę. Przez te 5 rund jest całkowicie bezbronny, nie muszą one następować bezpośrednio po sobie, ale wszystkie 5 musi nastąpić w ciągu 10 rund od śmierci demona.
23. Czy demon nie jest ucieleśnieniem duszy? Uważam za godne poddanie pod dyskusję czy można go uznać za posiadającego duszę. Nie można go przecież wskrzesić. I przy okazji wyjaśniło się skąd on bierze demony Very Happy

Arvelus napisał:
mniejszej niż SW opętanego -2
24. Może KW?

Arvelus napisał:
jako chaotyczną złą istotę. Chyba
25. Zamiast kropki przecinek albo zmień zdanie.

Arvelus napisał:
Demoni smród czują też inni, np. zwierzęta, lub dzieci bądź dziewice.
26. Demoni? To w końcu kto?

Arvelus napisał:
Akceptują ich, ale nic więcej. Dażą ich głęboką niechęcią.
27. Ej, ej, ej. Nie mogą akceptować i darzyć głęboką niechęcią.

Arvelus napisał:
Opętany uczy się zamykać demony nie tylko w sobie, ale również w broni.
Może Stworzyć jedną broń, broń i tarczę, lub dwie bronie
28. Ot tak sobie stworzyć? Bez żadnych wymagać czy kosztów? To nie pasuje.

Arvelus napisał:
(latanie 24m[słaba], 2 ataki skrzydłem k4, -5 do traf), ogon (+4 równowaga, uderzenie ogonem k6+1,5xsiła, traf -5) i rogi(szarża 4k6+2x siła)
30. Może po prostu zapisz, że to broń drugorzędna, bo ktoś może to zdublować (i wyjdzie - 10 Very Happy)

Arvelus napisał:
Rosną też mięśnie dając +4s, +4bd, -2zr,
31. Psypak Very Happy

Arvelus napisał:
ma ktoś lint do SRD księgi plugawego mroku, albo samego opętania? To jest dużo pisania, a sam dobrze nie pamiętam jak było z tym opętaniem)
32. Napisz mi na GG, pogadamy.
____________________

Ogólnie - Zalety:
- Lepsze BPA
- Dwa dobre RO
- Ataki ciekawe (ma dużą wolę)
- I inne rzeczy przeciw demonkom.

Wady - raczej brak wymagania są śmiesznie niskie - więc popraw to bo postać jest przepakowana ewidentnie. I zmień nazwę - jest myląca (mimo, że ją uzasadniłeś) oczekiwałem od tej klasy czegoś innego (szalony wojownik/czarodziej opętany przez demona). I popracuj nico nad stylem (nadal dziwnie się czyta Sad ). Ogólnie pomysł fajny - ale nie jest to zbalansowane i ... dziwne.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 18:40, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:15, 19 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Arvelus napisał:
Kto z nas nie słyszał o opętaniach?
1. Od razu nasuwa mi się odpowiedź: "ja". Więc mógłbyś dokładniej je opisać? Bo w D&D to coś nowego...

Nie prawda, tylko trzeba do odpowiedniej książki zajrzeć;]
Dokładnie to Księga Plugawego Mroku.
Opętanie to wejście demona w ciało śmiertelnika. Może mieć ono wiele form. Od zwykłego przynoszenia pecha aż do dominacji

Cytat:
Arvelus napisał:
zdolny wypędzić demona, ale opętaniami nie zajmują się quasity
3. Brzmi to dosyć dziwnie? Chodzi o to, że mocne sa te demony?

Quasity to jedne z najsłabszych demonów;]

Cytat:
Arvelus napisał:
musi być egzorcysta.
4. Czyli to rozumiesz przez "kapłan światłości"?

Czyli po prostu dobry kapłan, bo zły nie będzie się zajmował egzorcyzmami, raczej sam będzie nasyłał demony

Cytat:
Arvelus napisał:
Są jednak tacy którym wyrzucenie demona nie wystarczy. Szczególnie tacy którzy będąc kontrolowanymi przez tych przybyszów dokonali strasznych rzeczy.
Pałają oni wtedy żądzą zemsty, a ta potrzeba daje im siłę.
5. Ale wyrzucili już tego demona? Jak go znajdą?


A kto to powiedział?
Gdybyś przeczytał w książce kawałek "Ale zabicie go mu nie wystarczało, męczył go przez tydzień" To byś zrozumiał, że męczył jego zwłoki?:)

Cytat:
Arvelus napisał:
Z tej nienawiści powstaje moc, Opętani wykorzystują demony które ich opętały.
6. I tu zwrot o 180 stopni. Błagam zmień nazwę - nie pasuje do tej definicji.


Mnie się nazwa podoba, kilku innym też.
Masz jakąś propozycję?

Cytat:
Arvelus napisał:
Opętani potrafią wykorzystać moc demonów aby przybrać formę bardzo przypominającą z wyglądu mieszańca półdemona.
12. Zdolność powłoka. Ze składni wynika, że mieszaniec miał jednego rodzica półdemona (czyli wychodzi ćwierć demon Very Happy).

Można tak ując, choć nie do końca to miałem na myśli:)

Cytat:

Arvelus napisał:



16. Pozbądź się tego. Pisałem już o tym ze dwa razy. Jakby coś to Ci wyjaśnię na GG lub PW, pisz jak chcesz.

???

Cytat:
Arvelus napisał:
Morowe powietrze w postaci stożka ma długość 9m, a jako promień tylko 15m
18. O! 9m jest większe od 15 (tak sugerujesz składnią). I nazwa dziwna. Była taka choroba chyba, jak morowe powietrza tylko nie pamiętam co to dokładnie było.

Jak zwał tak zwał.
U mnie to jest trucizna

Cytat:
Arvelus napisał:
Z każdą rundą morowe powietrze jest rzadsze i ST spada o 2. Kiedy ST osiągnie 0 to oznacza, że trujący gaz tak się rozrzedził, że jest już nieszkodliwy.
19. Aaa, czyli to jest gaz bojowy? I gdzie jest bazowe ST, bo nie mogę znaleźć Sad


jam napisał:
Każdemu komu nie powiedzie się rzut obronny wysysany jest jeden poziom. Każdy z nich leczy opętanego o 1/poz pw.
Jeśli skupi się on na jednej istocie będącej z nim w zwarciu będzie wysysał wtedy 1 poz co rundę i trwa póki przeciwnik nie wyrwie się z zwarcia.
ST dla wszystkich broni wynosi 10+poz w klasie opętanego+jego mod z bd.
Każde użycie broni oddechowej osłabia demony w ciele opętanego.
Można jej użyć raz dziennie na każde 2 demony w ciele, każde następne użycie zabija jednego z nich. Kiedy nie ma już demonów nie można używać tej zdolności.


Cytat:
Arvelus napisał:
Morowe powietrze w postaci stożka ma długość 9m, a jako promień tylko 15m
18. O! 9m jest większe od 15 (tak sugerujesz składnią). I nazwa dziwna. Była taka choroba chyba, jak morowe powietrza tylko nie pamiętam co to dokładnie było.


Cytat:
_____Broń oddechowa żywiołów posiada postać stożka o długości 12m, bądź promienia długości 30m i szerokości 4,5m(z wyjątkiem dwóch pół po bokach z przodu)
_Morowe powietrze w postaci stożka ma długość 9m, a jako promień tylko 15m.


Już rozumiesz?

Cytat:
Arvelus napisał:
*Morowy pocałunek:(...)

20. A jak można to wykonać? Udany test zwarcia i atak?


Cytat:
*Morowy pocałunek: (...)Aby wykonać Morowy pocałunek należy wygrać test zwarcia. Jeśli wtedy zdecyduje się go wykonać to nie ma się w tej rundzie prawa do atakowania i trzeba wykonać jeszcze jeden test zwarcia jednak z karą -4.


Cytat:
Arvelus napisał:
kula magmy: Opętany pluje kulą płynnej magmy.
21. Ta i te inne zdolności to już przesada. Za mocne. Robi się przepak i to duży.

inne czyli wszystkie bronie oddechowe, czy tylko te mieszanki?

Cytat:
Arvelus napisał:
Opętany uczy się zamykać demony nie tylko w sobie, ale również w broni.
Może Stworzyć jedną broń, broń i tarczę, lub dwie bronie
28. Ot tak sobie stworzyć? Bez żadnych wymagać czy kosztów? To nie pasuje.


Cytat:
Stworzenie broni prowokuje demona tak samo jak użycie powłoki i tak samo zabija jednego z nich
broń pozostaje czarcia przez 5+mod z bd rund.


Po prostu czasowo umagicznia broń. Za to nie powinno być kosztów

Cytat:
Arvelus napisał:
Każdy demon z radością zabije takowego.
22. Może "przedstawiciela tej klasy prestiżowej"? Stare ale wypróbowane Very Happy

słowo TKOWEGO to nie jest neologizm;]
Normalnie jest używane w jeżyku polskim

Cytat:
23. Czy demon nie jest ucieleśnieniem duszy? Uważam za godne poddanie pod dyskusję czy można go uznać za posiadającego duszę. Nie można go przecież wskrzesić.

Można, tylko potrzebne jest do tego życzenie lub cud;]

Demony to dusze "grzeszników" którzy po śmierci zostali umieszczeni w Wielkim Murze a potem demony wyrwały ich z niego i przerobili na swoich.
Demon to dusza "ubrana" w demoniczne ciało.

Cytat:
Arvelus napisał:
mniejszej niż SW opętanego -2
24. Może KW?

Nie, nie i jeszcze raz nie. Wtedy byłoby za łatwo

Cytat:
Arvelus napisał:
Demoni smród czują też inni, np. zwierzęta, lub dzieci bądź dziewice.
26. Demoni? To w końcu kto?

Demoni to przymiotnik;]
Demoni smród=smród demonów

Cytat:

Arvelus napisał:
Akceptują ich, ale nic więcej. Dażą ich głęboką niechęcią.
27. Ej, ej, ej. Nie mogą akceptować i darzyć głęboką niechęcią.

nie prawda:)
Akceptacja to po prostu pozwolenie na przebywanie.
Powiedzmy kogoś nie bardzo lubisz, ale z jakiegoś powodu musisz z nim zamieszkać na jakiś czas i nie możesz go wywalić. Nie zakolegujesz się z nim i będziesz dla niego wredny, ale zaakceptujesz jego obecność
W tym wypadku akceptacja oznacza oficjalną neutralność i, mniej lub bardziej, skrywaną niechęć

Cytat:
Arvelus napisał:
Rosną też mięśnie dając +4s, +4bd, -2zr,
31. Psypak


to ma być silne;]

Cytat:
Wady - raczej brak wymagania są śmiesznie niskie - więc popraw to bo postać jest przepakowana ewidentnie

Nie zgodzę się z Tobą.
Ograniczeniem tej klasy nie są wymagania ale prowokacja demonów przy każdej niemal zdolności

wcześniej napisałem
Cytat:
Weźmy bebilitha.
Ma SW9
No to weźmy Opętanego o SW11.
2 ścieżki
kapłan i wojownik
to będzie tak
kap7/op4 oraz woj5/op6
rzut obronny na wolę +11 oraz +6
do tego +2 za atut
więc +13/+8
oraz 1 i 2 razy dziennie odpowiednią umiejętność
Bebilith ma wolę +9.
Tak więc za kapłan potrzebuje na kości przynajmniej 8, więc ma 35% szans, że się podda demonom. Wojownik natomiast potrzebuje na teście 11, więc ma 50% szans, że się podda.


To w tym tkwi ograniczenie tej klasy.
Będąc kimkolwiek kto ma słaby rzut obronny na wolę nie warto brać tej klasy bo się nie oprze demonom.

Cytat:
oczekiwałem od tej klasy czegoś innego (szalony wojownik/czarodziej opętany przez demona). I popracuj nico nad stylem (nadal dziwnie się czyta Sad )


Klasa kogoś kogo opętał demon jest pozbawiona racji bytu.
Albo gracz ma postać samego demona, albo nie ma nad sobą władzy i jego rola ogranicza się do obserwowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 19:26, 19 Sty 2009    Temat postu:

Arvelus napisał:
Nie prawda, tylko trzeba do odpowiedniej książki zajrzeć;]
Dokładnie to Księga Plugawego Mroku.
Trzeba mieć (mam!).
...
Rzeczywiście jest ale zauważ, że wiele osób jej nie posiada.

Arvelus napisał:
Quasity to jedne z najsłabszych demonów;]
Masz mnie za idiotę? Przecież wiem. Chodziło mi o porównanie, że skoro nie są to quasity, to demony, które go opętują są niezłe, czyż nie?

Arvelus napisał:
Masz jakąś propozycję?
Wróg demonów, pętający demony, opętany inaczej, demonożerca, ... wcinacz kopytek (osobiście polecam tę).

Arvelus napisał:
???
Przerwy między tabelkami a tekstem przed nimi.

Arvelus napisał:
Już rozumiesz?
Dobra, sory - niewygodnie mi się to czyta (już o tym pisałem).

Arvelus napisał:
nne czyli wszystkie bronie oddechowe, czy tylko te mieszanki?
Raczej mieszanki.

Arvelus napisał:
słowo TKOWEGO to nie jest neologizm;]
A to słowo według mnie jest neologizmem Very Happy Dobra, dobra nie będę się czepiał takich szczegółów (bo według mnie dziwnie brzmiało).

Arvelus napisał:
Można, tylko potrzebne jest do tego życzenie lub cud;]
Czyli dusza inaczej? Bo zwykłego humanoidka można przywołaniem z martwych.

Arvelus napisał:
Demoni to przymiotnik;]
Żeby uniknąć nieporozumień trzeba było napisać smród demona -.-

Arvelus napisał:
nie prawda:)
Napisałeś głęboką. Przypominam.

Arvelus napisał:
Klasa kogoś kogo opętał demon jest pozbawiona racji bytu.
Nie do końca. CZ zła postać może zaakceptować "pseudosymbiozę".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:39, 19 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Arvelus napisał:
Quasity to jedne z najsłabszych demonów;]
Masz mnie za idiotę? Przecież wiem. Chodziło mi o porównanie, że skoro nie są to quasity, to demony, które go opętują są niezłe, czyż nie?

Skoro Quasity są niemal najsłabsze i jest powiedziane, że one się tym nie zajmują to oznacza, że zajmują eis tym potężniejsze demony

Cytat:
Arvelus napisał:
???
Przerwy między tabelkami a tekstem przed nimi.

Jeśli masz n myśli, że zbyt duże to wybacz, nie mam pojęcia jak to usunąć.
Kiedy pisałem posta to pisałem tekst i od razu(bez serii enterów) kod tabelki

Cytat:
Arvelus napisał:
Klasa kogoś kogo opętał demon jest pozbawiona racji bytu.
Nie do końca. CZ zła postać może zaakceptować "pseudosymbiozę".

Nikt nie odda swojego ciała w ręce kogoś innego, a złe postacie w szczególności.

Bo o ile dobre mogą to zrobić w akcie poświęcenia, to ci źli w życiu na to nie pójdą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 19:45, 19 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Jeśli masz n myśli, że zbyt duże to wybacz, nie mam pojęcia jak to usunąć.
A zauważyłeś, że przed moją tabelką nie ma tego? Sprawdź jeszcze raz, coś musiałeś skopać. Jak nie dajesz rady to ściągnij jakiś edytor HTML z tabelami.

Cytat:
Bo o ile dobre mogą to zrobić w akcie poświęcenia, to ci źli w życiu na to nie pójdą
Demon ma z tego radochę i duszę po śmierci. CZ zła postać - jest ulepszona, a demona musi tylko tolerować. Czy taki związek jej się nie opłaca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:51, 19 Sty 2009    Temat postu:

To też zależy, ale ja akurat mówiłem o tym jak demon dominuje opętanego:)

Ale w taki sposób to rzeczywiście można by zrobić. Ale ja już się tego nie bardzo podejmę;D

Aha, dodałem Umiejętnośc Demonologia;]


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pon 19:51, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 21:45, 29 Sty 2009    Temat postu:

Moim zdaniem klasa jest ciekawa i już wyważona - spore moce okupowane ciągłym ryzykiem opętania (całkowitego) przez demona.

Proponuję jednak dodać do wymagać ze 4 rangi koncentracji - wszak to bardzo istotna cecha postaci, która wciąż musi wewnętrznie walczyć z istotami zamkniętymi w jej środku.

No i jedna przykra sprawa błędy stylistyczne oraz interpunkcyjne. Spróbuj coś z tym zrobić (czytaj poszczególne opisy, a poprawki same ci przyjdą na myśl Very Happy ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 10:23, 31 Sty 2009    Temat postu:

Dzięki za komenta;]

Koncentracja, nie wiem. Już dodałem:)

Zmniejszyłem jeszcze wymagania demonologii o jeden aby klasa mogła zostać wzięta po 5 poz przez klasy bez odpowiedniej umiejętności klasowej;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin