Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Lekkozbrojny

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 18:43, 24 Sty 2009    Temat postu: [3.5] Lekkozbrojny

Na razie wersja alfa, w celu ocenienia samego konceptu. Więc proszę o skupienie się głównie na tym. Potem zajmiemy się dopracowaniem reszty.
Wiem, że klasa nie jest najwyższych lotów, ale skądś ją odgrzebałem i nieco zmodyfikowałem (chyba była gdzieś z wakacji Very Happy ). Będę wdzięczny za opinie.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 13:04, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 19:32, 24 Sty 2009    Temat postu:

1. W umiejętności mobility przydałoby sie dodać tez brak kar do przeciskania.
2. Generalnie jest + k6, a nie d6.
3. Może po prostu zastąpić nie możliwością zostania okazyjnie zaatakowany, albo oflankowany.
4. Powinien mieć zwiększaną szybkość, np. co 3 poziomy o 3 metry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 19:39, 24 Sty 2009    Temat postu:

1. Działa analogicznie jak atut i nie widzę powodu aby coś zmieniać. Na razie zostanie jak jest.
2. d=dice; dice=kość. Nie widzę różnicy. A ładniej wygląda Very Happy
3. Ale co chcesz zastąpić. Dać mu nieświadomy unik?
4. Zyskuje już szybkość premiową, więc nie widzę powodu aby to jeszcze raz wprowadzać (fast motion).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:52, 24 Sty 2009    Temat postu:

Zmniejszył bym mu bazowy atak do 3/4, wywalił bazowy atak z wymagań, albo go zmniejszył.

Ponadto dodał jakieś zdolności.
Np. Współpraca- pozwala dwóm lekkozbrojnym skutecznie walczyć zajmując to samo pole;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Sob 20:01, 24 Sty 2009    Temat postu:

Light Armed oznacza lekko uzbrojony, ale w broń, a nie w pancerz.
Większość zdolności powinna być Ex, a nie Su.
Zamiast sneak attack dałbym skirmish, który wzrastałby co dwa poziomy.
Nie pisze się greatly mobility, ale greater mobilty, jeśli już.
Dodatkowo, wystarczy, że napiszesz, że premia z atutu mobility wzrasta do +4. Tym bardziej jest to logiczniejszy zapis, że masz ten atut w wymaganiach.
Greatly dodges -> Chyba Greater Dodge.
Mobility -> zmieniłbym tę zdolność, bo opis jest bardzo dziwny.
Po prostu daj ignorowanie trudnego terenu.

Zastanów się też nad wymaganiami, bo te, co podałeś w większości nie mają związku z klasą (niby czemu weapon focus?).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:39, 24 Sty 2009    Temat postu:

Powiedz mi jedno: Czemu część tekstu jest po angielsku?!

W dodatku wśród nazw zdolności pojawiają się:
- nazwa akcji: bieg
- nazwa zdolności: ukradkowy atak
- nazwa atutu: ruchliwość.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 20:39, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 21:04, 24 Sty 2009    Temat postu:

2. Niekoniecznie ładniej, a przypominam ci, że jesteś w Polsce, a nie w Anglii. Przetłumacz więc zdolności na Polski.
3. Jeżeli jest trudny do zaatakowania okazyjnie, to powinien mieć jakąś zdolność adekwatną do tego, a nie zwiększoną premię na okazyzjne (*tak to odebrałem)
4. Sud ma rację, chodzi o lekkie uzbrojenie, a nie o pancerz.
5. Atut skupienie na broni powinien być określony, na dowolną lekką broń.
6. Zamiast wspinaczki doradzałbym dać ciche poruszanie, które mógłby kontynuować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 10:51, 25 Sty 2009    Temat postu:

Arvelus napisał:
Zmniejszył bym mu bazowy atak do 3/4, wywalił bazowy atak z wymagań, albo go zmniejszył.

Ponadto dodał jakieś zdolności.
Nie widzę sensu zmniejszać ataku postaci walczącej.

Suld napisał:
Light Armed oznacza lekko uzbrojony, ale w broń, a nie w pancerz.
Sprawdzałem w słowniku internetowym. Wpisałem lekkozbrojny i było lightarmed. Ale jeżeli ma być bardziej szczegółowe, realistyczne i lepsze to dałem Light armoured.

Suld napisał:
Większość zdolności powinna być Ex, a nie Su.
Pomyłka moja (w domyśle miały być Ex, bo to jest zw, co nie?)

Suld napisał:
Zamiast sneak attack dałbym skirmish, który wzrastałby co dwa poziomy.
Nie kojarzę tej zdolności. Mógłbyś podać podręcznik? Bo w wolnym tłumaczeniu to jest chyba potyczka Very Happy

Suld napisał:
Nie pisze się greatly mobility, ale greater mobilty, jeśli już.
Greatly dodges -> Chyba Greater Dodge.
Pozmieniałem. Nie znam tak dobrze anglika Sad

Suld napisał:
Zastanów się też nad wymaganiami, bo te, co podałeś w większości nie mają związku z klasą (niby czemu weapon focus?).
Weapon focus dałem bo myślę, że taka klasa powinna być bardziej nastawiona pod walkę. Ale masz rację jest to niepotrzebne. Dać mu może wymagania weapon & armor proficiency: martial weapons?

Suld napisał:
Dodatkowo, wystarczy, że napiszesz, że premia z atutu mobility wzrasta do +4. Tym bardziej jest to logiczniejszy zapis, że masz ten atut w wymaganiach.
Premia z atutu mobility wynosi +4. Więc zwiększa się do +6. Starałem się to oddać jak najprościej.

Kamulec napisał:
- nazwa akcji: bieg
- nazwa zdolności: ukradkowy atak
- nazwa atutu: ruchliwość.

Jeżeli 3.5 to już podstępny atak. I nie widzę, żeby się pojawiało teraz; zmieniłem Very Happy

2. Marcin już ci kiedyś coś mówiłem odnośnie tego.
3. Jaką ty zdolność chcesz mu dać? Po prostu jeżeli wchodzi w obszar zagrożenia to łatwiej mu uniknąć okazyjnych ataków. Proste. Koniec kropka - nie widzę tutaj powodu do dalszych dyskusji. Jeżeli chcesz mu dawać zdolności to najpierw zastanów się nad zbalansowaniem - za słaby/dobry/za dobry. Wtedy dopiero weźmy się za modyfikowanie zdolności.
4. Wow Shocked I powiedz mi po co mi o tym mówisz? Przecież to wiem. A ty nie szpanuj bo komentowałeś przed nim i nie zwróciłeś na to uwagi.
5. Czemu niby ma nawalać ze sztyleta a nie z długiego miecza? Jak już to odwrotnie - broń nie może być duża względem postaci.
6. Przed byciem lekkozbrojnym nie robi zasadzek. Po tak, więc dopiero mu się ta zdolność przydaje. Oczywiście nikt mu nie zabroni robić wcześniej. Poza tym zwróć uwagę, że wspinaczka ma uzasadnienie - jest potrzebna do pokonywania przeszkód terenowych. Tak jak skakanie.
__________________

Ogólnie - zmieniłem wymagania. I to co wcześniej napisałem. Prosiłbym też o wypowiedzi dotyczące zbalansowania. Bo wydaje mi się, że klasa pod tym względem jest OK.
Nie mam zamiaru dodawać jej jakiś zdolności czaropodobnych czy superwypasionychnadzwyczajnych. Klasa ma być prosta - w grze, do wprowadzenia i do sprostania wymaganiom.
Jeżeli za słaba - damy jej bonus feats.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:00, 25 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Pomyłka moja (w domyśle miały być Ex, bo to jest zw, co nie?)

Cytat:
Pozmieniałem. Nie znam tak dobrze anglika

W takim razie dlaczego tworzysz prace po angielsku? Nie dość, że nie znasz dobrze tego języka (przez co występują błędy), to jeszcze łamiesz regulamin:
Cytat:
2.2.1. Pisanie przetłumaczalnych słów w języku innym, niż polski, za wyjątkiem cytowania obcojęzycznego tekstu.

Cytat:
6.3 W razie podawania linku do strony w języku obcym należy to zaznaczyć.

Jest na to czasem przymykane oko, ale jeżeli ma się to zdarzać nagminnie, to będzie trzeba podjąć pewne kroki.

Po za tym mieszanie języków wygląda paskudnie.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Nie 12:08, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:10, 25 Sty 2009    Temat postu:

Deemer napisał:
Bez u.

Sprawdzałem w słowniku. Z "u".

Deemer napisał:
W takim razie dlaczego tworzysz prace po angielsku? Nie dość, że nie znasz dobrze tego języka (przez co występują błędy), to jeszcze łamiesz regulamin:
Jeżeli czujecie się jak króliki doświadczalne to przepraszam. Uczę się tego języka w kontekście D&D. Dlatego tak jest.

Deemer napisał:
Po za tym mieszanie języków wygląda paskudnie.
Sorry za to. Niedługo wprowadzę inteligentniejsze rozwiązanie - dwie wersje językowe. Na razie, na krótki okres czasu (góra dwa dni) proszę o pozostawienie tak jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:40, 25 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Jeżeli czujecie się jak króliki doświadczalne to przepraszam. Uczę się tego języka w kontekście D&D. Dlatego tak jest.

1. Nie poprosiłeś o zgodę, by zmienić język.
2. Co to za wysiłek napisać najpierw po polsku, a potem przetłumaczyć? Skąd pomysł, by mieszać języki?!
3. Jak chcesz, to możesz potem przetłumaczyc pracę na angielski i opublikować równolegle, ale najpierw zajmij się dopracowaniem polskiej wersji. Jak chcesz pracować na angielskiej, to opublikuj ja na forum anglojęzycznym np. [link widoczny dla zalogowanych]

Nazwy zdolności wyglądaja tak, jakbyś robił "kopiuj - wklej" z SRD. Jeżeli nie znasz anglojęzycznej wersji, to się z nią zapoznaj, tworząc klasę w tym języku.
Jak już napisałem, bierzesz nazwę czegoś, co istnieje i przypiesujesz temu inne działanie.

Nazwy zdolności wyglądaja tak, jakbyś robił "kopiuj - wklej" z SRD. Jeżeli nie znasz anglojęzycznej wersji, to się z nią zapoznaj, tworząc klasę w tym języku.
Jak już napisałem, bierzesz nazwę czegoś, co istnieje i przypiesujesz temu inne działanie.

Lightly armoured - czemu przysłówek?

Klasa wg mnie nie ciekawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Nie 12:41, 25 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Premia z atutu mobility wynosi +4. Więc zwiększa się do +6. Starałem się to oddać jak najprościej.
Nie prościej napisać: "Premia z atutu ruchliwość zwiększa się o +2" ?
Cytat:
Nie kojarzę tej zdolności. Mógłbyś podać podręcznik? Bo w wolnym tłumaczeniu to jest chyba potyczka Very Happy
Jest to zdolność scout'a z Complete Adventurer.

Cytat:
Nie dość, że nie znasz dobrze tego języka (przez co występują błędy), to jeszcze łamiesz regulamin:
To jest jeden z bardziej kretyńskich punktów regulaminu. To trochę jak mówić o internecie, nie używając anglicyzmów. Swoją drogą, jakby się nazywał wtedy internet? WewnątrzSieć?

Cytat:
6. Przed byciem lekkozbrojnym nie robi zasadzek. Po tak, więc dopiero mu się ta zdolność przydaje. Oczywiście nikt mu nie zabroni robić wcześniej. Poza tym zwróć uwagę, że wspinaczka ma uzasadnienie - jest potrzebna do pokonywania przeszkód terenowych. Tak jak skakanie.
Bardziej przydatna będzie jednak akrobatyka, upadanie, czy jak to się nazywa (tumble).

_____________________________________________________________
Regulamin dotyczy sytuacji, gdy jest to nie uzasadnione. Polskiego tekstu nie trzeba zaśmiecać zwrotami angielskimi (tak, jak w przypadku tej klasy). Nie chodzi tu o różne rzeczy, które nie zostały oficjalnie przetłumaczalne (np. z Complete Arcane). Akurat, jak już dałem znać, w przypadku nie znajomości polskiej nazwy (a z tego, co pisałeś wnioskuję, iż posiadasz anglo-, a nie polskojęzyczne podręczniki), możesz, i owszem, stosować angielskie. Jeżeli chcesz podyskutować, to zapraszam na O Forum i stronie lub PW
WP Kamulec


Edit: Co nie zmienia faktu, że punkt jest idiotyczny, skoro wymaga doprecyzowań i indywidualnych zezwoleń ;)


Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Nie 13:19, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 13:04, 25 Sty 2009    Temat postu:

Suld napisał:
Nie prościej napisać: "Premia z atutu ruchliwość zwiększa się o +2" ?
Słusznie Very Happy

Suld napisał:
To jest jeden z bardziej kretyńskich punktów regulaminu. To trochę jak mówić o internecie, nie używając anglicyzmów. Swoją drogą, jakby się nazywał wtedy internet? WewnątrzSieć?
Dzięki za poparcie. Od siebie dodam jeszcze, że człowieki uczom się na błendach. Na razie jednak przerobiłem na polską, bo niestety ten punkt wciąż istnieje :/

Suld napisał:
Bardziej przydatna będzie jednak akrobatyka, upadanie, czy jak to się nazywa (tumble).
Może do wymagań dodać zwinność?

Suld napisał:
Jest to zdolność scout'a z Complete Adventurer.

Ciekawa zdolność, ale najpierw pytanie, czy dobrze ją zinterpretowałem:
Skirmish daje dodatkowe obrażenia, wtedy kiedy postać przejdzie przynajmniej 10 feet(2 square Very Happy) w rundzie? W pozostałych aspektach podobnie jak sneak attack?
_______________________
Ad. niżej
Dzięki, teraz czaję Very Happy Godne uwagi. Przełożę, żeby było po polskiemu i dodam Very Happy
Jak słowo "skirmish" można by przełożyć (potyczka chyba jest normalnie, ale chyba nie pasuje potykanie Very Happy)


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 13:23, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Nie 13:18, 25 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Skirmish daje dodatkowe obrażenia, wtedy kiedy postać przejdzie przynajmniej 10 feet(2 square Very Happy) w rundzie? W pozostałych aspektach podobnie jak sneak attack?
I tak i nie.
Jeśli ruszysz się w rundzie minimum 10 stóp dostajesz premię unikową do AC i jeśli atakujesz przeciwnika, który nie jest odporny na trafienia krytyczne, to dodajesz dodatkowe obrażenia wynikające ze skirmisha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 8:19, 26 Sty 2009    Temat postu:

Wprowadziłem Skirmish. Starałem się go oddać jak najlepiej Very Happy
Czy usunąć mu teraz greater dodge? Bo może być mało przydatny, z drugiej strony nie zawsze może lekkozbrojny będzie chciał się ruszyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin